تور تهرانگردی یک روزهامان از این پایتخت شلوغ و پر هیاهو که در کنار این شلوغی‌ها بسیار دوست داشتنیست. چند سالیست به همت شهرداری تهران، تورهای یک روزه تهرانگردی بسیار رواج پیده کرده. بازدید از مناطق دیدنی تهران، غذا خوردن در بهترین رستوران‌های سنتی این شهر و گشت و گذار در پارک‌های زیبای تهران بزرگ؛ هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. این بار کوله‌ پشتی خود را بر دوش انداخته‌ایم و از صبح تا شب به تهرانگردی پرداخته‌ایم. شما هم در این تور با لوکس ویلا همراه باشید.

تجربه ی صبحانه‌ای خوشمزه در تور تهرانگردی

صبح زود از خواب بیدار شدیم و عزم سفر کردیم. این بار سفر ما کمی متفاوت است. سفری به شهری که در آن سکونت داریم. بازدید از مناطق دیدنی که بارها از جلوی درب ورودی آن‌ها عبور کرده‌ایم اما حوصله به خرج نداده‌ایم تا از آن‌ها دیدن کنیم. این بار سفری در پیش داریم در شهر و دیاری که در ان زندگی می‌کنیم. اولین تصمیم ما خوردن صبحانه در کوچه پس کوچه‌های شهر است. حق انتخاب‌های زیادی پیش روی ماست. بر طبق تصمیم جمع قرار گذاشتیم شروع صبح را با رفتن به طباخی آغاز کنیم. صبحانه‌ای سنتی که شاید باب میل خیلی‌ها نباشد. اما تصمیم، تصمیم جمع بود و همگی از آن تبعیت کردیم. طباخی‌های معروف و با کیفیت بالای زیادی در تهران وجود دارند. ما تهرانگردی خود را از غرب تهران شروع کردیم؛ پس بهترین گزینه برای ما انتخاب یک طباخی نزدیک به غرب تهران بود.

یکی از بهترین کله پزی‌های تهران در خیابان ستارخان و نرسیده به میدان توحید قرار دارد. طباخی بره سفید اولین مقصد ما بود. اما اگر بخواهیم دیگر طباخی‌های معروف تهران را معرفی کنیم می‌توانیم از طباخی ساعی در پارک ساعی تهران، طباخی دورهمی در سعادت آباد و طباخی صبا در بلوار فردوس غرب نام برد.

بازدید از موزه‌های تهران در یک روز تهرانگردی

در تهرانگردی با موزه‌های فراوانی روبه‌رو خواهیم شد. انتخاب بسیار سخت است. تا قبل از ظهر و گرمای هوا قصد داشتیم بیشتر موزه‌ها را ببینیم تا در ساعات گرمای روز در مناطق خنک‌تر و سرسبزتر قدم بزنیم. از ایستگاه 15 خرداد و بازار بزرگ تهران آغاز کردیم. اولین موزه‌ی مورد نظر موزه‌ی ملی ایران است. این موزه در تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک قرار دارد. موزه ملی ایران را می‌توان مادر موزه‌های تهران دانست. این موزه ازبخش های مختلف موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی تشکیل شده است. بعد از بازدید از موزه ملی ایران، موزه جواهرات ملی ایران دومین گزینه‌ی پیش روی ماست.

موزه جواهرات ملی دومین مقصد تهرانگردی ما، در تهران، میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، ساختمان بانک مرکزی ایران، خزانه جواهرات ملی قرار دارد. موزه آبگینه و رضا عباسی نیز از دیگر موزه هایی هستند که قصد داریم در ادامه تور تهرانگردی از آن‌ها دیدن کنیم. ما در این قسمت فقط قصد داریم مناطق دیدنی و موزه‌های تهران را به شما معرفی کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این موزه‌ها، ساعت کاری و همچنین قیمت بلیط برای بازدیدکنندگان؛ می‌توانید بر روی نام هر موزه کلیک کنید.

بازدید از این موزه‌ها 4 تا 5 ساعت طول کشید. تقریبا” ساعت 1 ظهر بود که تصمیم گرفتیم ناهار بخوریم.

طعم غذای اصیل ایرانی در تور تهرانگردی

هنوز تور تهرانگردی ما ادامه دارد. از مرکز شهر کم کم به سمت دربند رفتیم. دوست داشتیم ناهار خود را رستوران‌های دربند بخوریم و بعد از آن به کاخ سعدآباد برویم. به سمت تجریش حرکت کردیم و سپس خیابان دربند را تا انتها رفتیم. منطقه دربند را می‌توان اصلی‌ترین مرکز توریستی تهران دانست. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در اولین روزهای سفر خود به تهران، دربند را برای دیدن و گذراندن اوقاتی شاد و لذتبخش انتخاب می‌کنند. یکی از سفره‌ خانه‌های دربند را برای صرف ناهار و کمی استراحت انتخاب کردیم. انواع غذاهای ایرانی در این رستوران‌ها عرضه می‌شود. از انواع کباب و خورشت‌ها تا دیزی سنگی و … که هر کدام لذت خاص خود را دارند.

در تخت‌های سنتی کمی استراحت کردیم، خستگی در کردیم و سپس راهی کاخ سعدآباد شدیم.

بازدید از کاخ سعدآباد

آدرس کاخ سعدآباد: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

راه‌های دسترسی: کاخ سعدآباد دارای دو درب است: درب دربند و درب زعفرانیه. برای رسیدن به هر دو درب می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو برای رسیدن به میدان تجریش استفاده کنید و سپس از تاکسی‌هایی که شما را به موزه می‌رسانند بهره‌مند شوید. به این منظور می‌توانید در ضلع غربی میدان تجریش ( خیابان شهید ملکی) تاکسی‌های آصف یا اسد آباد را سوار شوید و سر خیابان شهید طاهری پیاده شوید، که با درب زعفرانیه کاخ سعدآباد ده دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. این مجموعه فاقد پارکینگ است و اگر خودرو شخصی به همراه می‌برید، باید آن را در خیابان‌های اطراف پارک کنید.

ساعت بازدید: این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ میزبان بازدیدکنندگان است. فروش بلیت تنها تا ساعت ۱۷ انجام می‌شود.

بخش‌های موزه: کاخ موزه ملت، کاخ‌موزه سبز، موزه پوشاک سلطنتی، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه استاد حسین بهزاد، موزه‌سلاح‌های دربار، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه برادران امیدوار، موزه هنر ملل، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد فرشچیان، موزه آب

کافه گردی عنصر اصلی تور تهرانگردی

ما در بازدید از کاخ سعدآباد بخش‌های کاخ موزه ملت، موزه سلاح‌های دربار، موزه برادران امیدوار و موزه آب را دیدیم و از زیبایی‌های آن لذت بردیم. در مجموعه کاخ‌های سعدآباد، تعدادی رستوران و کافه نیز وجود دارد که شما می‌توانید برای دقایقی استراحت کنید، چای، قهوه یا بستنی و هر چیز دیگری که دوست دارید را میل کنید و انرژی از دست رفته را بازیابی کنید. اما ما قصد داشتیم در ادامه تور تهرانگردی خود به کافه‌های معروف مرکز شهر و انقلاب برویم. کافه‌هایی که پاتوق جوانان و دانشجویان تهرانی هستند و شما می‌توانید با انواع و اقسام ایده‌ها و شخصیت‌ها روبه‌رو شوید. از تجریش به سمت انقلاب راه افتادیم. کمی ترافیک آزاردهنده بود ولی ما خوشحال از روزی که در حال سپری کردن آن بودیم در ترافیک به مقصد رسیدیم.

کافه‌ای که دوستان به ما معرفی کرده بودند در خیابان وصال شیرازی بود. یک کافه دنج با طراحی زیبا و آرامشبخش که شما می‌توانستید ساعت‌ها در آن بنشینید و لذت ببرید. مثل همیشه فنجانی قهوه سفارش دادم و همراه با دوستان خود به گپ و گفت مشغول شدم. در این کافه انواع بازی‌های بردگیمی وجود داشت که از مسئول بازی‌ها درخواست کردیم یکی از آن‌ها را در اختیار ما قرار دهد. یک ساعتی مشغول بازی شدیم و سپس به ادامه تور تهرانگردی خود پرداختیم. این بار قصد داشتیم ابتدا در یکی از پارک‌های تهران قدم بزنیم و در آخر شب، تهران را از ارتفاعات توچال ببینیم.

قدم زدن در پارک لاله

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، پارک لاله است. پارکی با مساحتی وسیع که در مرکز شهر قرار دارد. این پارک آب و هوای منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده و بلوار کشاورز را تبدیل به یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین مناطق تهران کرده‌است. در پارک لاله از بازارچه سنتی آن دیدن کردیم و به گربه‌های پارک که بازیگوشی می‌کردند مقدار غذا دادیم. کمی از غروب خورشید گذشته بود که تصمیم گرفتیم از پارک به سمت بام ولنجک تهران ادامه‌ی مسیر بدیم.

در ادامه گردش تهران، بام تهران مقصد ماست

از بزرگراه چمران به سمت شمال راندیم تا به ورودی ولنجک برسیم. در بین مسیر متوجه شدیم که در نزدیکی یکی از بهترین و شیک‌ترین مراکز خرید تهران قرار داریم. کمی راه خود را عوض کردیم و به سمت پاساژ پالادیوم رفتیم. مرکز خرید پالادیوم یکی از بهترین مراکز خرید تهران و ایران است که معماری بسیاری زیبایی دارد و همچنین تنوع محصولات و اجناس این مرکز خرید بسیار زیاد است. تصمیم نداشتیم خیلی در این مرکز خرید بمانیم. در حدود یک ساعت از مغازه‌ها دیدن کردیم و از طراحی شاهکار این مجموعه لذت بردیم. در یک روز ترکیبی از طراحی سنتی و کلاسیک با طراحی و معماری مدرن را مشاهده کردیم. از پالادیوم تا بام تهران راهی نیست.

خیابان ولنجک را بالا رفتیم تا با تابلوی توچال مواجه شدیم. در پارکینگ توچال پارک کردیم و در مسیر سلامت بام تا ایستگاه اول پیاده رفتیم. شلوغی جمعیت حس و حال زندگی را در ما ایجاد می‌کرد. هیاهو و جیغ‌های کسانی که از تفریحات مهیج این مرکز تفریحی استفاده می‌کردند. زیپ لاین، تله سیژ، سورتمه و تله کابین از جمله تفریحات معروف بام تهران هستند که طرفداران بسیاری دارند. ما هم تا تراس بام پیاده روی کردیم و یک نیمکت خالی پیدا کردیم و به تهران از ارتفاعات ولنجک خیره شدیم و به این روزی که پشت سر گذاشتیم، فکر کردیم.