پارک اندیشه تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک اندیشه یکی از پارک های زیبا و باصفای تهران است که در محله سیدخندان جای گرفته و به واسطه نورپردازی های زیبایی که در آن به کار برده شده، شهرت زیادی پیدا کرده است. در سال های اخیر، شاهد افزایش جمعیت در شهر تهران و در پی آن افزایش آلودگی های هوا و صوتی هستیم. پارک ها می توانند یکی از بهترین تفرجگاه هایی باشند که در سطح شهرها احداث می شوند و علاوه بر آن که نقش مهمی در تفریح و گشت و گذار دارند، بلکه نقش مهمی نیز در تلطیف و کاهش آلودگی شهرها ایفا می کنند. پارک اندیشه نیز یکی از پارک هایی است که در سطح شهر تهران و تقریبا در مرکز این شهر قرار گرفته و گردشگران زیادی برای گشت و گذار و استراحت به سراغ آن می روند. در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید تا در این مطلب بیشتر با این پارک زیبا و باصفا آشنا شویم.

آشنایی با پارک اندیشه

پارک اندیشه که با نام های دیگری همچون شهید منفردنیاکی و هلال احمر شناخته می شود، از جمله پارک های زیبا و باصفایی است که در شهر تهران احداث شده است. اما معروف ترین نام آن که همه افراد به خصوص پایتخت نشینان آن را می شناسند، اندیشه می باشد. از جمله دلایلی که باعث شهرت هرچه بیشتر این بوستان شده است، نورپردازی رنگی آن می باشد. اغلب نقاط بوستان اندیشه پوشیده از فضای سبز می باشد و همین باعث لطافت هوای پارک و مناطق اطراف شده است. پارک اندیشه تهران یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و قدم زدن به شمار می رود. یکی از ویژگی های جالب توجه بوستان اندیشه این است که همه ساله پیش از ایام عید نوروز، جشنواره نوروزی در آن برگزار می شود. نیمکت هایی که در این پارک قرار داده شده اند، بهترین فضایی است که می توانید در آن بنشینید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. فرهنگسرای اندیشه نیز از جمله امکاناتی است که در بوستان اندیشه قرار داشته و یکی از دلایل اصلی برای انتخاب آن توسط گردشگران می باشد. این بوستان زیبا در سال 1372 در مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع ساخته شده است.

پارک اندیشه تهران

فرهنگسرای اندیشه

یکی از بخش هایی که در پارک اندیشه قرار دارد، فرهنگسرای اندیشه می باشد که در سال 1373 افتتاح شده و از بخش هایی همچون نگارخانه، سالن آمفی تئاتر، سالن اجتماعات و کتابخانه تشکیل شده است. در این فرهنگسرا، سالن آمفی تئاتری وجود دارد که به تعداد 407 صندلی و 94 صندلی دیگر در بالکن مجموعه قرار دارد و دارای ظرفیت 501 نفر می باشد. همچنین از امکانات و تجهیزاتی که در این سالن به کار برده شده که می توان به میکروفون های بی سیم، 4 دوربین تلویزیونی جهت فیلمبرداری از مراسم های برگزار شده، امکان پخش فیلم های 35 میلی متری با صدای کیفیت دالبی سراندو و… اشاره نمود.

نگارخانه اندیشه

یکی از بخش های فرهنگسرای اندیشه که بسیار مورد توجه هنرمندان و اهالی هنر قرار گرفته است، نگارخانه اندیشه می باشد که در عرصه های طراحی، کاریکاتور، نقاشی، هنرهای تزئینی، خوش نویسی، عکاسی و صنایع دستی فعالیت دارد.

کتابخانه اندیشه

یکی دیگر از بخش های بوستان اندیشه که فعالیت های آن تحت نظارت فرهنگسرای اندیشه انجام می پذیرند، کتابخانه اندیشه می باشد. این کتابخانه در سال 1374 تاسیس شده و مساحت 1100 متر مربع از بوستان را به خود اختصاص داده است. تعداد 47 هزار و 709 جلد کتاب در تمام موضوع و زمینه ها در این کتابخانه نگهداری می شود و اعضای این کتابخانه می توانند کتاب های مورد نظر خود را به صورت رایانه ای و دستی جستجو کنند. در بخش مرجع کتابخانه 4 هزار و 600 کتاب در تمام موضوع ها وجود دارد و همچنین این کتابخانه دارای بخش کودکان نیز می باشد که تعداد 3 هزار و 600 جلد کتاب در آن نگهداری می شود. جالب است بدانید کتابخانه ای جدیدالاتاسیس در این پارک وجود دارد که در سال 1390 افتتاح شده و 2 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

سالن اجتماعات فرهگسرای اندیشه

در طبقه همکف فرهنگسرای اندیشه سالن اجتماعاتی وجود دارد که دارای ظرفیت 200 نفر می باشد و صندلی هایی که در آن قرار داده شده اند این امکان را فراهم آورده تا از این سالن استفاده های متفاوتی شود. همچنین امکاناتی که در این سالن وجود دارند عبارتند از میکروفون های بی سیم در تمام نقاط سالن، فضای مناسب جهت پذیرای مابین جلسات، سیستم صوتی و تصویری مناسب و نورپردازی.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک اندیشه

پارک اندیشه که یکی از مناطق دیدنی تهران به شمار می رود نیز همانند دیگر پارک های سطح شهرها از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برخوردار بوده و فضای بسیار مفرح و آرامش بخشی را برای گردشگران فراهم می آورد تا زمانی که به این پارک مراجعه می کنند، تمام امکانات تفریحی و رفاهی را در اختیار داشته باشند. پارک زیبای اندیشه دارای امکاناتی همچون زمین بازی مناسب برای بازی کودکان، وسایل ورزشی همگانی، زمین های بازی فوتبال و بدمینتون، میزهای پینگ پونگ، میزهای شطرنج، کافه، رستوران، بوفه های خوراکی، مسجد، کیوسک روزنامه فروشی، کیوسک بازیافت، سرویس بهداشتی و… می باشد.

شما نیز اگر برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ این پارک بروید، کمبود هیچ امکاانات تفریحی و رفاهی را در آن احساس نمی کنید. نشستن روی نیمکت هایی که در پارک وجود دارند، می توانند محیط مناسبی را برای استراحت فراهم آورند. فضای سبز چمن کاری شده ای که در این بوستان وجود دارد، اصلی ترین دلیل طراوت پارک بوده و درختان بلند قامت و تنومندی همچون توت، چنار، سرو، صنوبر، نادون، بید، اقاقیا و افرا در پارک وجود دارند که گردشگران می توانند در زیر سایه سار آن ها بنشینند و به استرحت بپردازند و یا در میان آن ها از قدم زدن و پیاده روی لذت ببرند.

پارک اندیشه تهران

بهترین زمان بازدید از بوستان اندیشه

یکی از بهترین زمان هایی که می توانید پارک اندیشه را برای گشت و گذار خود انتخاب کنید، شب ها می باشد. چرا که با نورپردازی های رنگارنگ و بسیار زیبایی که در محوطه پارک وجود دارد، فضایی بسیار زیبا، آرامش بخش و مدرن را فراهم آورده و آن را نسبت به دیگر پارک ها و بوستان های سطح شهر متفاوت کرده است. همچنین یکی از بهترین پاتوق ها برای قرارهای دوستانه می تواند به شمار رود. علاوه بر این ها عکاسی در بوستان اندیشه را فراموش نکنید، چرا که می توانید با نورپردازی های زیبایی که شب ها دیده می شوند، عکس های بسیار زیبایی را به ثبت برسانید. در نزدیکی این پارک، مرکز خریدی به نام پاساژ اندیشه تهران قرار دارد که می توانید برای خرید و گردش به آن نیز مراجعه نمایید.

پارک اندیشه کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک اندیشه در محله سیدخندان تهران و مابین خیابان های سهروردی و شریعتی قرار گرفته است. برای دسترسی به این پارک می توانید علاوه بر خودروی شخصی از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید و به راحتی خود را به آن برسانید. برای رسیدن به این پارک با خودروی شخصی می توانید از خیابان شریعتی استفاده نمایید. در صورتی که بخواهید در میان وسایل نقلیه عمومی مترو را انتخاب کنید، می توانید سوار متروی خط قائم – آزادگان شده و در ایستگاه شهید قدوسی و یا ایستگاه شهید بهشتی از مترو پیاده شده و به سمت بوستان اندیشه بروید. خوب است بدانید که ایستگاه مترو شهید قدوسی نزدیک ترین ایستگاه به پارک بوده و ایستگاه شهید بهشتی فاصله بیشتری از پارک دارد. افزون بر این ها، می توانید سوار اتوبوس های بی آر تی خط 5 مسیر پایانه علم و صنعت – پایانه بیهقی شوید و در ایستگاه سیدخندان از اتوبوس پیاده شده و با طی کردن مسیر حدود 2.5 کیلومتر به سمت پارک به صورت پیاده حرکت کنید.

آدرس پارک اندیشه: تهران، مابین خیابان سهروردی و خیابان شریعتی، محله سیدخندان

شماره تماس بوستان اندیشه: 88505513-021

پارک اندیشه تهران

راهنما سایت

آدرس

تهران، مابین خیابان سهروردی و خیابان شریعتی، محله سیدخندان

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه