پارک جوانمردان تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین مناطقی که در هر شهر افراد می توانند به آن مراجعه نمایند، پارک ها یا بوستان های آن شهر می باشند. از مهم ترین بوستان های غرب پایتخت که توانسته عده زیادی از افراد را به سمت خود جذب نماید، پارک جوانمردان تهران می باشدو این پارک به دلیل دارا بودن امکانات و تفریحات مختلف در بین مردم به شهرت رسیده است. در این مقاله به سراغ معرفی بیشتر این پارک رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پارک جوانمردان کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به پارک جوانمردان می توانید ابتدا خود را به منطقه غرب تهران و سپس به میدان المپیک دهکده المپیک برسانید. از این میدان به طرف شمال شرقی و بلوار صدرا بروید. کمی بعد با رسیدن به کلینیک دامپزشکی نفس به سمت راست رفته و وارد خیابان طبیعت شوید. با ادامه دادن این خیابان در نهایت به مقصدتان خواهید رسید. مسافت مسیر گفته شده از میدان المپیک تا بوستان جوانمردان تهران تقریبا 900 متر بوده و در حدود 4 دقیقه بدون ترافیک در راه خواهید بود. در هر جایی از تهران که بودید می توانید با استفاده از لوکیشن زیر با نقشه و به آسانی خود را به این بوستان برسانید.

آدرس پارک جوانمردان تهران: تهران، همت غرب، جنوب دهکده المپیک

مسیر دسترسی به پارک جوانمردان با مترو

اگر تمایل داشتید برای رفتن به این بوستان از مترو استفاده کنید می توانید از دو راه اقدام کنید. در اولین مسیر می توانید از خط 5 مترو استفاده نمایید و در ایستگاه ورزشگاه آزادی پیاده شوید. بعد از آن از میدان المپیک با تاکسی به این پارک بروید. لازم به ذکر است این مسیر را نمی توانید با اتوبوس طی کنید و حتما باید از طریق تاکسی خود را به بوستان جوانمردان برسانید. مسیر بعدی را می توانید در ایستگاه چیتگر پیاده شوید و سپس با اتوبوس های چیتگر-شریعتی در ایستگاه زیبا دشت یا میدان المپیک پیاده شوید و باقی مسیر را به آسانی تا پارک یا پیاده روی کنید یا با تاکسی طی کنید.

ورودی های پارک جوانمردان

شما از دو طریق می توانید به این پارک وارد شوید:

ورودی غربی: بلوار صدرا

ورودی شمالی: جنوب بزرگراه همت

اگر تصمیم داشتید از بلوار صدرا و از بخش غربی این بوستان وارد پارک شوید می توانید ابتدا به حکیم غرب، سپس به اتوبان علامه جعفری و بعد از میدان المپیک تا بخش غربی ادامه دهید. برای ورود به پارک از سمت شمال نیز می تواید ابتدا خود را به همت غرب رسانده و بعد از بخش جنوبی دهکده المپیک به طرف قسمت شمالی بوستان رفته و از ورودی آن بخش به پارک وارد شوید.

پارک جوانمردان تهران

تاریخچه پارک جوانمردان تهران

در گذشته و قبل از ساخت پارک جوانمردان این پارک محل عبور رودخانه کن بود که مسیری که این رود در طی سالیان متوالی طی می کرد با مرور زمان دچار تغییر شد. در بین سال های 1380 تا پایان این دهه تصمیم گرفته شد تا در کنار این رود زیبا یک بوستان تاسیس شود. در نهایت با پروژه احداث پارک جوانمردان موافقت شد و در سال 1391 این امر به بهره برداری رسید. این پروژه در زمانی افتتاح شد که شهردار تهران (قالیباف) با آن موافقت کرد و بنابراین یک بستر خوب برای ساخت بوستانی جدید با امکانات و تفریحات مختلف به وجود آمد. از همان زمان تاسیس تاکنون عده زیادی به پارک جوانمردان مراجعه کرده و لحظات خوبی را سپری کرده اند.

درباره پارک جوانمردان تهران

در تهران بوستان های زیادی وجود دارد که شما می توانید برای استفاده از آن ها اقدام نمایید. یکی از این پارک ها که در محدوده غرب تهران واقع شده، پارک جوانمردان می باشد. این پارک در سال 1391 به بهره برداری رسید و از آن موقع تا به حالا توانسته مقصد بسیاری از افراد و خانواده ها قرار بگیرد و مردم برای تفریح به آن مراجعه می کنند. وسعت بوستان جوانمردان به 150 هکتار می رسد و به دلیل دارا بودن فضای های بسیار زیبا و پوشش گیاهی زیبای خود به محلی مناسب برای تفریح تبدیل شده است.

در درون پارک تندیس های مختلفی از افراد مشهور وجود دارد که با رفتن به اینجا می توانید آن ها را از نزدیک تماشا نمایید. از بین تندیس های گفته شده می توان به تعداد 40 تندیس از جوانمردان و 30 تندیس از چهره های مشهور اشاره نمود. شاید دلیل انتخاب این پارک به خاطر وجود همین تندیس ها می باشد که در پارک جایگذاری شده اند. با تماشای این تندیس های می توانید متوجه فرهنگ غنی ایران نیز شوید.

با ورود به پارک می توانید رود کن را تماشا کنید که با عبور از قلب بوستان این پارک را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم بندی کرده است. این دو بخش به واسطه یک پل به هم مرتبط شده اند و از منطقه های 22 و 5 می توانید به بخش های غربی و شرقی وارد شوید. بوستان جوانمردان دارای تفریحات و امکانات مختلفی نیز می شود که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید تا در هنگام حضور از تمامی آن ها استفاده کرده و تجربه بهتری داشته باشید.

پارک جوانمردان تهران

امکانات بوستان جوانمردان

از بعد تاسیس این پارک تاکنون یک سری از امکانات در این پارک به وجود آمده تا افراد بتوانند با استفاده از آن ها لحظه های بهتری را برای خود و عزیزانشان رقم بزنند. این امکانات شامل موارد زیر می شود:

  • رستوران
  • کافه
  • بوفه
  • آفی تئاتر
  • آلاچیق
  • نیروی انتظامی
  • اورژانس
  • میز پینگ پنگ
  • وسایل ورزش عمومی
  • مسجد
  • زمین بازی
  • باربیکیو
  • سرویس بهداشتی

تفریحات درون پارک جوانمردان تهران

علاوه بر امکانات گفته شده که با مراجعه به این پارک می توانید از آن ها استفاده نمایید، تفریحات درون این پارک می باشد. پارک های تهران دارای یک سری تفریحات عمومی مشابه هستند که در این بوستان نیز می توانید آن ها را بیابید و از آن ها استفاده نمایید. یک سری از تفریحات نیز تنها در بعضی از پارک ها وجود دارند و افراد برای استفاده از این دسته از تفریحات باید تنها به تعداد محدودی از پارک ها مراجعه نمایند. از تفریحات درون پارک جوانمردان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درشکه های تفریحی: یک سری درشکه در این بوستان وجود دارد که می توانید از آن ها جهت داشن لحظاتی خوب استفاده نمایید. این درشکه ها یک مسیر به طول 8000 متر را طی می کنند و شما می توانید از مناظر اطراف استفاده نمایید.
  • زمین اسکیت: در این بوستان یک زمینه با مساحت 4600 متر مربع برای افراد در نظر گرفته شده تا در صورت تمایل برای اسکیت سواری از آن استفاده نمایند. این زمین در بخش شمال غربی جوانمردان واقع شده و یک سری امکانات نیز مثل زمین آموزشی، سکو های دارای سقف و سکوهای مختص نشستن را شامل می شود.
  • مسیر دوچرخه سواری: در بوستان یک مسیر با طول 8000 متر برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده تا علاقه مندان به این رشته ورزشی از یک راه سر سبز برای دوچرخه سواری استفاده کنند و لحظات خوبی را سپری کنند. در صورتی که دورچخه نداشته باشید می توانید از قسمت های شرقی و غربی این پارک از جایگاه های کرایه دورچخه استفاده کنید و با کارت شناسایی خود دوچرخه های تک یا دو سر نشین را کرایه نمایید.
  • کافه ها و رستوران ها: یک سری از کافه ها و رستوران ها درون این پارک مشغول فعالیت هستند تا شما بتوانید در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.
  • مسیر پیاده روی: یک محدوده برای پیاده روی در پارک به طول 24000 متر در نظر گرفته شده تا افرادی که تمایل به قدم زدن دارند از بهره ببرند. از آن جایی که هوای این ناحی از تمیز تر از سایر بخش های پایتخت است می توانید برای پیاده روی سال به این بوستان مراجعه نمایید.
  • رود کن: همان طور که به آن اشاره شد رودخانه کن سبب دو تکه شدن بوستان جوانمردان شده و به واسطه یک پل دو بخش این پارک به هم متصل می شوند. رود کن دارای طولی 33 کیلومتری است که از ارتفاعات شمال غربی تهران شروع شده و به جنوب پایتخت ختم می گردد. این رودخانه می تواند به عنوان یکی از زیبایی های پارک در نظر گرفته شود.
  • زمین بازی کودکان: یکی از بهترین قسمت هایی که خانواده ها برای فرزندشان می توانند از ان بهره ببرند، بخش مربوط به بازی های قرار داده شده برای کودکان و نوجوانان می باشد. در این قسمت انواع بازی های چند منظوره، سینمای چند بعدی، وسایل برقی همانند ماشین های برقی، وسایل بازی کودکان و… را می توانید بیابید.
  • تصویر برداری: یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین تفریحات برای مردم، عکاسی از عزیزان یا تصویر برداری از مناظر می باشد. این پارک به دلیل دارا بودن
  • خانه سلامت: این قسمت از پارک تعبیه شده تا افراد سالمند، کودکان یا کسانی که ناراحتی یا ناتوانی خاصی دارند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. این بخش دارای وسعتی 550 متر مربعی بوده و بهتر است در صورت بروز هر گونه مشکل به آن مراجعه نمایید.
  • وسایل ورزش عمومی: یک سری دستگاه های مربوط به بدنسازی و ورزش همگانی توسط شهرداری تقربا در تمایم بوستان های تهران قرار داده شده تا مردم بتوانند به طور رایگان از آن ها استفاده نمایند. در این پارک نیز می توانید از این وسایل برای ورزش صبحگاهی خود استفاده نمایید.

پارک جوانمردان تهران

جاذبه های درون پارک جوانمردان

از جمله جاذبه های تهران که در این پارک وجود دارد و شما می توانید در سفر به پایتخت و در مراجعه به این بوستان از آن ها دیدن نمایید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

باغ گیاه شناسی جوانمردان

یکی از بهترین بخش های درون این بوستان مربوط به محوطه اختصاصی باغ گیاه شناسی می باشد. مساحت این بخش به 3000 متر مربع می رسد و علاقه مندان به گیاهان می توانند در آن انواع گل و گیاهان تزیینی و زیبا را تماشا نمایند. شما حتی می توانید با انتخاب هر کدام از این گل و گیاهان که تمایل داشتید آن ها را خریداری نمایید. یکی از مهم ترین مواردی که در این بخش رخ می دهد برگزاری جشنواره های مختلف گل می باشد که کسانی که به این موضوع علاقه دارند می توانند اطلاعات کافی درباره گل ها و گیاهان متعدد را به دست آورند.

باغ هنرمندان

از دیگر بخش های درون پارک که شامل چای خانه سنتی و کوشک های فرهنگی و مخصوص پذیرایی از افراد می شود، باغ هنرمندان می باشد. این باغ به دلیل داشتن بخش های مختلف می تواند برای افراد زیادی سودمند واقع شود تا لحظات خوبی را تجربه نمایند.

برکه پرندگان

یک بخش با وسعت 900 متر مربع در این بوستان در نظر گرفته شده که دارای آبنمای موزیکال و رقص نور های زیبایی می باشد. این قسمت از پارک به خصوص در شب می تواند لحظات خوبی را برایتان رقم بزند. اگر به این پارک مراجعه کردید بهتر است تماشای این بخش از بوستان را از دست ندهید.

ساعت بازدید از بوستان جوانمردان

برای استفاده از پارک باید ابتدا یک سری اطلاعات درباره حضور در آن را به دست آورید و سپس برای رفتن به آن اقدام نمایید. از جمله این اطلاعات می توان به ساعت کاری و شماره تماس اشاره نمود.

ساعت کاری بوستان جوانمردان تهران: همه روزه به صورت شبانه روزی باز می باشد.

شماره تماس بوستان جوانمردان تهران: 96011950-021

خصوصیات بوستان جوانمردان

این پارک یک سری ویژگی ها دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید تا اطلاعات بیشتری درباره بوستان به دست آورید. این ویژگی ها شامل موارد زیر می شود:

  • در هنگام ساخت این بوستان درخت ها از بین نرفتند و آسیبی به طبیعت وارد نشده است.
  • انرژی خورشیدی در این بوستان به کار رفته است.
  • بالا بودن امنیت با نصب نرده های مختلف
  • استفاده از تجربیات افراد هنرمند برای زیبا کردن پارک
  • استفاده از روش های آبیاری مخصوص صرفه جویی در مصرف آب

علت ساخت بوستان جوانمردان

هر بوستانی با یک هدف مشخص به وجود می آید. بوستان های بزرگ معمولا چندین هدف برای ساختشان وجود دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

  1. کاهش آلودگی های تهران
  2. زیاد شدن دیدنی های شهر
  3. مدیریت سیلاب ها با کاشت درخت
  4. افزایش فضای سبز و پوشش گیاهی پایتخت
  5. افزایش اماکن تفریحی
  6. آشنایی با چهره های مشاهیر

پارک جوانمردان تهران

رستوران بوستان جوانمردان

یکی از مهم ترین امکاناتی که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، حضور رستوران ها و کافه ها در این پارک می باشد. وجود آن ها باعث می شود تا مراجعین بتوانند در صورت نیاز بدون بیرون رفتن از پارک برای صرف غذای مورد نظرشان در وعده ناهار یا شام اقدام نمایند. در این بخش ها می توانید غذا های خوب ایرانی را میل کنید چرا که از بهترین رستوران های تهران نیز در این بخش می توانید بیابید. اگر به بوستان جوانمردان تهران رفتید پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز از رستوران ها یا کافه های داخل پارک استفاده کنید تا تجربه ای متفاوت را داشته باشید.

رودخانه پارک جوانمردان تهران

با توجه به همه آن چه درباره رودخانه کن گفته شد باید به این موضوع اشاره کرد که بهترین و مهم ترین ویژگی این بوستان حضور این رود می باشد. این رودخانه توانسته منظره ای ویژه را به نمایش بگذارد و به همین دلیل می توان گفت از بهترین جاذبه های پارک به شمار می رود. این رودخانه از قلب پارک عبور می کند و جوانمردان را به دو قسمت تقسیم کرده تا مراجعین بتوانند از طریق یک پل به بخش دیگر دسترسی یابند.

جاذبه های اطراف پارک جوانمردان

مسافران می توانند بعد یا قبل از مراجعه به این پارک از برخی دیگر از جاذبه های اطراف نیز بهره ببرند تا تجربه ای خوب داشته باشند. از جمله این جاذبه ها می توان به موراد زیر اشاره نمود:

پارک جنگلی کوهسار: فاصله تا پارک جوانمردان 9 کیلومتر می باشد.

دریاچه چیتگر: فاصله تا پارک جوانمردان 5.8 کیلومتر می باشد.

آبشار تهران: فاصله تا پارک جوانمردان 10.6 کیلومتر می باشد.

سوالات متداول

پارک جوانمردان کجاست؟

این پارک در جنوب دهکده المپیک در محدوده غرب تهران واقع شده است.

بهترین امکانات پارک جوانمردان تهران چه مواردی هستند؟

سالن آمفی تئاتر، رستوران ها و کافه ها، زمین بازی، آلاچیق و باربیکیو، بوفه و... از امکانات این پارک هستند.

تفریحات درون بوستان جوانمردان چیست؟

از تفریحات این پارک می توان به زیمن اسکیت، مسیر دوچرخه سواری، درشکه های تفریحی، زمینه والیبال و... اشاره نمود.

مهم ترین جاذبه های پارک جوانمردان تهران چه مواردی است؟

باغ گیاه شناسی، برکه پرندگان، رودخانه کن و...

[html_block id=”70014″]

راهنما سایت

آدرس

تهران، همت غرب، جنوب دهکده المپیک

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه