پارک جنگلی کوهسار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران که در منطقه 5 قرار گرفته، پارک جنگلی کوهسار می باشد. این پارک به عنوان بزرگ ترین پارک جنگلی تهران به حساب می آید و دارای امکانات و تفریحات متعددی می باشد. در این مقاله به سراغ معرفی پارک جنگلی کوهسار رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پارک جنگلی کوهسار کجاست و مسیر دسترسی

از آن جا که این پارک جنگلی تهران در شمال شهران و در منطقه پنج قرار گرفته، شما می توانید ابتدا خود را به شهران برسانید وبه طرف بلوار شهران برانید. بلوار را به سمت نیروگاه ادامه دهید و بعد از رسیدن به میدان سوم شهران به طرف خروجی دوم بروید. کمی بعد به سمت چپ پیچیده و از قنات پنجعلی که در سمت چپ شما قرار گرفته بگذرید. در نهایت با ادامه دادن جاده ای که درون آن هستید می توانید به مقصدتان وارد شوید. این مسیر از بلوار شهران تا پارک جنگلی کوهسار مسافتی در حدود 3 کیلومتر داشته و بدون ترافیک در حدود 6 دقیقه در راه خواهید بود. در هر جایی از تهران بودید نیز می توانید با استفاده از لوکیشن زیر به آسانی خود را به مقصد برسانید.

آدرس پارک جنگلی کوهسار: تهران، منطقه 5، محله شهران، بلوار کوهسار

مسیر های دسترسی به پارک جنگلی کوهسار

اگر تمایل دارید به این پارک جنگلی کوهسار بروید بهتر است مسیر های دسترسی به آن را بدانید تا در صورت تمایل برای مراجعه بتوانید یک راه خوب را برگزینید. بدین منظور هم می توانید با خودروی شخصی یا تاکسی اینترنتی اقدام کنید و هم با استفاده از مترو خود را به مقصد برسانید. در ادامه می توانید با این دو راه دسترسی بیشتر آشنا شوید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی کوهسار از طریق اتومبیل

برای رسیدن به پارک جنگلی کوهسار به وسیله خودروی شخصی یا تاکسی می توانید از دو راه اقدام کنید. یک راه از بزرگ راه آبشناسان به سمت میدان اول شهران است و دیگری از بزرگ راه آبشناسان به سمت بلوار کوهسار می باشد. در مسیر اول کافیست تا انتهای بلوار شهران بروید تا به این پارک جنگلی تهران برسید. در مسیر دوم نیز می توانید بعد از بلوار کوهشار به ابتدای سولقان بروید تا در نهایت به پارک جنگلی شهران وارد شوید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی کوهسار از طریق مترو

برای استفاده از مترو باید از خط 6 استفاده کنید و یا در ایستگاه شهید ستاری پیاده شوید یا از ایستگاه صادقیه. در هر دوی این استگاه ها فاصله شما تا مقصد زیاد بوده و ادامه مسیر را باید با تاکسی طی کنید. ایستگاه متروی شهران هنوز راه اندازی نشده و به همین دلیل توصیه می شود در صورت تمایل به مراجعه به پارک جنگلی کوهسار، از مترو استفاده نکنید چون تایم زیادی را در راه خواهید بود. مگر این که فاصله شما تا مقصد زیاد باشد در این صورت استفاده از مترو سبب می شود تا هزینه برایتان کم تر شود.

پارک جنگلی کوهسار

معرفی پارک جنگلی کوهسار

احداث پارک جنگلی کوهسار به سال 1381 بر می گردد و زمینی که برای این پارک در نظر گرفته شد وسعتی بالغ بر 5600 هکتار داشت. از این مقدار بیشتر مساحت آن مربوط به بخش کوهستانی می باشد و کمی از آن نیز در طی این سال ها جنگل کاری شد و در ختان کاج و سرو در آن کاشته شدند. هر ساله در حدود صد هکتار به بخش جنگل کاری این پارک جنگلی تهران اضافه می شود. موقعیت جغرافیایی این پارک به گونه ای است که از طرف شمال به توچال می رسد، از سمت غرب به رودخانه کن، از جنوب به حصارک و از شرق به فرحزاد راه دارد.

یکی از مواردی که درباره این پارک جنگلی باید گفت این است که آب و هوای پارک جنگلی کوهسار بسیار مورد پسند افراد می باشد و به جرات می توان گفت از خوش آب و هوا ترین مناطق تفریحی تهران به حساب می آید. حتی در روز هایی که پایتخت آلوده است نیز این منطقه هوای خوبی داشته و می توانید با مراجعه به این منطقه از تهران از هوای خوب لذت ببرید. یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که رودخانه حصارک از وسط این پارک می گذرد و نمای زیبایی به پارک بخشیده است. یک گزارش در سال 1390 منتشر شد که عنوان داشت تعداد ده هزار نفر به صورت روزانه برای بازدید از کوهسار اقدام می کنند که رقم عجیب و دور از انتظاری بود.

از مزایای مربوط به پارک جنگلی کوهسار می توان به جاده آسفالت آن اشاره کرد که تردد با اتومبیل را مهیا نموده است. در سال 1387 تعداد پنج نفر از شهیدان گمنان نیز به خاک سپرده شده اند و شما می توانید با مراجعه با این پارک جنگلی تهران به مزار آن ها نیز مراجعه نمایید. یکی از دلایلی که باعث شد تا این پارک بین افراد به شهرت برسد، نشان دادن نمای 360 درجه از تهران می باشد. شما می توانید با خودروی خود ارتفاعات کوهسار را بالا رفته و در بخش بام کوهسار شاهد ویوی پیش رویتان از شهر باشید.

رستوران های پارک جنگلی کوهسار

همان طور که به آن اشاره شد در این منطقه رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارد که به جرات می توان گفت به محل هایی به عنوان پاتوق جواهان نیز مبدل گشته است. از رستوران های کوهسار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • باغچه رستوران آبی
  • رستوران آرامیس
  • رستوران سنتی رادین
  • رستوران باران
  • باغ رستوران آرامش
  • رستوران معبد شائولین
  • رستوران بام شهران
  • رستوران ویولند

ساعت کاری پارک جنگلی کوهسار

شاید فکر کنید که این پارک جنگلی محدودیت در تایم مراجعه ندارد اما باید بدانید که به دلیل برخی از تمهیدات انجام شده نمی توانید از بعد از دوازده شب به این پارک جنگلی تهران وارد شوید. بنابراین بهتر است ساعت کاری آن ر ا بدانید تا بتوانید برای استفاده از آن تجربه بهتری داشته باشید.

ساعت کاری پارک جنگلی کوهسار: همه روزه از ساعت 6 تا 24

هزینه ورودی پارگ جنگلی کوهسار: رایگان

پارک جنگلی کوهسار

تفریحات موجود در پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار دارای تفریحات مختلفی می شود و به همین دلیل توانسته ورزشکاران متعددی را به سمت خود جذب نماید. این تفریحات شامل موارد زیر می شود:

سوارکاری

یکی از منطقی که در تهران می توانید برای آموزش و یادگیری سوارکاری در آن اقدام نمایید، پارک جنگلی کوهسار می باشد. این ناحیه به دلیل دارا بودن آب و هوای خوش محل مناسبی شد برای سوارکاری علاقه مندان به این حوزه. یک باشگاه سوار کاری در همین راستا به وجود آمد و توانست عده زیادی را جذب نماید. در کنار این مورد هم چنین یک پیست موتور کراس و یک پیست دوچرخه سواری نیز به وجود آمده تا هرکس تمایل داشت برای استفاده از آن اقدام نماید. شما نیز در صورت تمایل می توانید به این منطقه که یکی از جاذبه های تهران می باشد مراجعه کرده و از این بخش ها در پارک جنگلی کوهسار بهره ببرید.

تله کابین

از مهم ترین تفریحاتی که می توانید در پارک کوهسار بعدها بهره ببرید، حضور تله کابین می باشد. تله کابین کوهسار از بزرگ ترین تله کابین های موجود در ایران خواهد بود و طرح مربوط به اجرایی کردن آن به تصویب رسیده است. اگر به دنبال یک جای مناسب برای گذراندن لحظات خود در کنار دوست خود هستید می توانید به پارک جنگلی کوهسار رفته و از امکانات و تفریحات آن استفاده نمایید. از نکاتی که درباره تله کابین کوهسار می توان به آن اشاره کرد این است که فاز اول آن می تواند 320 فرد را منتقل خواهد کرد.

حتی گفته شده احتمالا جنبه زیارتی نیز خواهد داشت و به سمت امامزاده داوود زائرین را هدایت خواهد کرد. هم چنین گفته شده قرار است تله کابین کوهسار شهران به تله کابین توچال نیز متصل شود. یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که در حال حاضر نمی توانید از تله کابین پارک جنگلی کوهسار استفاده نمایید چرا که به مرحله اجرا درنیامده است.

سایر تفریحات پارک کوهسار

علاوه بر تله کابین و پیست های گفته شده می توانید از تفریحاتی هم چون بالن سواری، کایت سواری، پاراگلایدر، بومرنگ و… نیز استفاده نمایید. یکی از مواردی که باید به آن اشاره نمود این است که در این پارک تهران می توانید برای یادگیری ساخت بالن و بومرنگ نیز اقدام نمایید. بسیاری از جوانان برای آزمایش کردن چتر های نجات یا بالن پارک جنگلی کوهسار را انتخاب می کنند. پارک های تهران دارای امکانات مختلفی هستند و پارک کوهسار نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل می توانید با بهره گیری از این مورد از مراجعه خود لذت ببرید.

پارک جنگلی کوهسار

امکانات پارک جنگلی کوهسار

علاوه بر تفریحات گفته شده یک سری امکانات نیز برای مراجعین در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند به بهترین نحو از آن ها استفاده نمایند. اگر به این پارک تهران رفته باشید احتمالا آلاچیق ها و رستوران های متعدد را دیده اید. درواقع از مهم ترین امکانات این پارک می توان به وجود همین رستوران ها، آلاچیق ها، کافه ها، زمین بازی کودکان، باربیکیو های قرار داده شده، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه و… اشاره نمود. وجود امکانات گفته شده باعث رفاه حال مراجعین و درصد رضایت آن ها شده تا این پارک هر چه بیشتر در بین افراد معروف گردد. شما می توانید بعد از یک تجربه خوب از پارک کوهسار به پارک آبشار که در نزدیکی این منطقه می باشد نیز مراجعه نمایید.

باشگاه ورزشی

در پارک کوهسار یک مجموعه ورزشی ساخته شده که در آن می توانید برای استفاده از استخر، سونا، پینگ پنگ، بدمینتون، سوارکاری و… اقدام نمایید. از ورزش های عمومی این پارک نیز می توان به پیست هایی که برای دوچرخه سواری و موتور کراس به وجود آمده اشاره نمود. یک سری وسایل ورزشی نیز قرار داده شده تا مردم بتوانند برای ورزش های صبحگاهی از آن ها استفاده نمایند.

تفریحات خانوادگی در کوهسار

یکی از مهم ترین مواردی که سبب شده تا خانواده های زیادی برای تفریح و پیک نیک به این منطقه مراجعه نمایند، وجود یک سری آلاچیق می باشد که در ماه های گرم سال بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین همانطور که به آن اشاره شد علاوه بر وجود آلاچیق ها یک سری باربیکیو و بوفه نیز برای رفاه بیشتر مردم قرار داده شده تا در صورتی که تمایل به استفاده داشتید بتوانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید. افراد برای استفاده از این موارد و هم چنین بهره بردن از آب وهوای خوب حاکم بر این ناحیه به پارک جنگلی کوهسار می روند و تجربه ای خوب از این انتخاب خواهند داشت.

سوالات متداول

پارک جنگلی کوهسار کجاست؟

پارک کوهسار در محله شهران و در منطقه 5 قرار گرفته است.

هزینه ورودی پارک جنگلی کوهسار چه مقدار است؟

ورود به این پارک تا به امروز رایگان بوده است.

ساعت فعالیت پارک جنگلی کوهسار چه تایمی است؟

از ساعت 6 الی 24 ساعت استفاده از این منطقه می باشد.

مهم ترین امکانات پارک جنگلی کوهسار چیست؟

از مهم ترین امکانات پارک کوهسار می توان به پیست دوچرخه سواری، پیست موتور کراس و وجود رستوران ها و کافه ها اشاره نمود.

[html_block id=”68407″]

راهنما سایت

آدرس

تهران، منطقه 5، محله شهران، بلوار کوهسار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

6 الی 24

یک‌شنبه

6 الی 24

دو‌شنبه

6 الی 24

سه‌شنبه

6 الی 24

چهار‌شنبه

6 الی 24

پنج‌شنبه

6 الی 24

جمعه

6 الی 24
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه