پارک آب و آتش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

پارک آب و آتش به عنوان یکی از پارک های جدیدالاحداث در شهر تهران می باشد که برای ساخت آن از طراحی مدرن و زیبا به همراه المان های جذابی استفاده شده است. پارک ها و فضاهای سبز، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای گذراندن اوقات فراغت به همراه خانواده و دوستان می باشد. گردشگران داخلی و خارجی متعددی هستند که پارک آب و آتش را به عنوان مقصد گردشگری خود در تهران انتخاب می کنند و ساعاتی را به خوشی در این فضای زیبا و دل انگیز سپری می کنند. دلایل مختلفی برای انتخاب این پارک به عنوان مقصد تفریحی و گردشگری وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها داشتن مسیر دسترسی بسیار آسان آن می باشد و در ادامه با دیگر مزایای انتخاب این پارک آشنا می شویم. در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی پارک آب و آتش

پارک آب و آتش که امروزه از آن به عنوان جاذبه ای گردشگری در تهران یاد می شود، در سال 1388 افتتاح گردیده و یکی از مدرن ترین پارک های تهران شناخته می شود. این پارک دارای مساحتی حدود 5.2 هکتار بوده و در زمین های عباس آباد جای گرفته است. بوستان آب و آتش به وسیله پل طبیعت به یکی دیگر از پارک های مهم شهر تهران که طالقانی نام دارد متصل می شود. پس از ساخت پارک آب و آتش، چندین پارک دیگر در کنار این پارک ساخته شدند و بر وسعت این بوستان زیبا افزودند. جالب است بدانید که پارک آب و آتش با نام دیگری به نام پارک حضرت ابراهیم نیز شنخته می شود.

حال می خواهیم بدانیم که دلیل این نامگذاری چه بوده؟ یکی از دلایلی که برای این نامگذاری وجود دارد، اشاره به داستان تبدیل شدن آتش به گلستان برای حضرت ابراهیم دارد و دیگری نیز دو عنصر آب آتش که برای ما مقدس شمرده می شود. اگر در بوستان آب و آتش مشغول قدم زدن شوید، متوجه متفاوت بودن این پارک با دیگر پارک های سطح شهر خواهید شد و دلیل اصلی آن، طراحی متفاوت این پارک می باشد. یکی از زیباترین و منحصر به فردترین امکانات جذاب این پارک وجود فواره های آبی است که از دل زمین خارج می شوند و فضایی بسیار زیبا را پدید می آورند. یکی از ویژگی های بوستان آب و آتش داشتن فضایی مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد. شاید کمتر کسی پیدا شود که به پارک آب و آتش برود و از دیگر جاذبه های دیدنی تهران که شامل پل طبیعت، پارک طالقانی، باغ کتاب، بوستان بنادر و بوستان نوروز که همگی در کنار یکدیگر هستند دیدن نکند. چرا که هرکدام از آن ها دارای جذابیت ها و امکانات منحصر به فردی می باشند.

یکی از اصلی ترین دلایل پرطرفدار بودن این بوستان قرارگیری آن در نزدیکی بوستان های دیگر و پل طبیعت می باشد. گردشگرانی که به بوستان آب و آتش رفته اند، می توانند در میان گردش و تفریح به کافه ها و رستوران های پارک مراجعه کنند و در صورت تمایل وعده غذایی و یا میان وعده ای خوش طعم و دلپذیر را میل کنند. همچنین می توانند در میان فضای سبز پارک بساط پیک نیک به را بیاندازند و یا در آلاچیق های آن بنشینند و لحظات خوشی را برای خود و همراهان رقم بزند. در ادامه می خواهیم با این پارک زیبا و امکانات تفریحی و رفاهی آن آشنا شویم.

پارک آب و آتش

بخش های مختلف پارک آب و آتش

پارک آب و آتش علاوه بر آن که دارای دسترسی ساده ای می باشد، امکانات تفریحی متعددی در آن وجود دارد که آن را به یکی از مهمترین مناطق دیدنی تهران تبدیل کرده است. امکانات و جاذبه هایی که در این پارک وجود دارند، توانسته اند تمام سلیقه ها در هر سن و سالی را در برگیرند. در ادامه با تمام امکانات تفریحی و جاذبه های بوستان آب و آتش آشنا خواهیم شد.

آمفی تئاتر

اگر به پارک آب و آتش سری زده باشید، حتما بخش آمفی تئاتر این پارک را دیده اید که در فضایی باز ساخته شده است. این بخش از مجموعه آب و آتش از سایبان چادری بزرگ 705 متری کرم رنگ، سکوهای سیمانی تشکیل شده که در آن جشن ها، مراسم های مذهبی و یا تئاترهای خیابانی در آن ها برگزار می شوند. این بخش دارای ظرفیت 750 نفر بوده و می توانند به راحتی به تماشای تئاترها و مراسم ها بنشینند و لذت ببرند.

برج های آتش

یکی از اصلی ترین نمادهای بوستان آب و آتش برج های آتش آن می باشند که در بخش ضلع شرقی این بوستان قرار گرفته اند و ارتفاع آن ها به 10 متر می رسد. این بخش از بوستان بسیار مورد اسقبال گردشگران قرار گرفته و به گونه ای هستند که در شب ها شعله های آتش درون آن ها روشن خواهد شد و بلندای این شعله ها به 1 الی 8 متر می رسند.

فواره های آب

در پارک آب و آتش، قسمتی وجود دارد به نام فواره های آب نامیده می شود و بخشی به صورت دایره ای شکل بزرگ است که روی زمین آن 240 سوراخ وجود دارد و از آن ها فواره های آب با فشار خارج می شوند و ارتفاع آن ها به 10 متر می رسد. قسمت فواره های آب برای کودکان بسیار جذاب بوده و در فصول گرم سال به خصوص فصل تابستان کودکان می توانند در آن آب بازی کنند و از این تفریح ساده و جذاب لذت ببرند. برج های آتش در کنار این فواره های آب قرار دارند و نام بوستان نیز از همین نمادها الهام گرفته شده اند. هنگامی که شب ها این دو نماد در کنار یکدیگر فعال می شوند، چشم انداز بسیار زیبایی را پدید می آورند.

پارک آب و آتش

میدان مشاهیر

درست مقابل یکی از ورودی های پارک آب و آتش که از بلوار آفریقا می باشد و در بوستان نوروز، میدانی مستطیلی شکل وجود دارد که با نام میدان مشاهیر شهرت یافته است و تمام اطراف آن مجسمه هایی از مشاهیر ایرانی قرار دارد. از این میدان برای اسکیت سواری و مسابقات رباتیک استفاده می شود و برای ساخت این میدان از معماری اصیل و سنتی ایرانی به کار رفته است. معروف ترین تندیسی که در پارک وجود دارد، مجسمه سیاوش و اسب اوست که روایت از زندگی مظلومانه سیاوش و پاکدامنی وی دارد. این مجسمه به دستان هنرمند دکتر عباس افتخاری، یکی از عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ساخته شده و ابعاد آن به ارتفاع 4 متر، طول 3 متر و عرض 1 متر و 20 سانتی متر می رسد.

پرده های فولادین

از آنجایی که این بوستان با نام حضرت ابراهیم نیز شناخته می شود، نمادهایی از زندگی ایشان را در این بوستان مشاهده می کنیم. یکی از این نمادها مربوط به پرده های فولادین هستند که روایت از زندگی حضرت ابراهیم دارند و در سرتاسر این پارک دیده می شوند.

پارک آب و آتش

فانوس دریایی

از دیگر نمادهایی که در پارک آب و آتش دیده می شود، فانوس دریایی می باشد که می تواند شما را به یاد دریا و دریانوردی بیاندازد. در زمان های گذشته مردم می توانستند به بالای این فانوس دریایی بروند و از آن بالا چشم انداز زیبایی از پارک را مشاهده کنند. اما متاسفانه چندی است که دیگر این امکان برای گردشگران وجود ندارد. این فانوس دریایی باعث شده بوستان آب و آتش از بوستان بنادر جدا گردد.

گذر گردشگری

یکی از بخش هایی که در نزدیکی آمفی تئاتر این بوستان قرار گرفته، گذر گردشگری پارک آب و آتش می باشد که مساحت آن به 3 هزار و 600 متر می رسد که تعداد 40 غرفه در آن جای گرفته و صنایع دستی زیبایی در آن ها به فروش می رسند. زمان فعالیت این غرفه ها از عصر تا شب می باشد. گردشگران زیادی هستند که به بازدید و تهیه صنایع دستی و سنتی علاقه مندند و از این بخش بوستان آب و آتش دیدن می کنند.

برج لانه کبوتر

برج لانه کبوتر نیز یکی دیگر از دیدنی های پارک آب و آتش می باشد که در آن کبوترهای زیادی دیده می شوند و به عنوان یکی از نمادهای این بوستان شناخته می شود.

پارک آب و آتش

تندیس ها

یکی از جذابیت ها و دیدنی هایی که در بوستان آب و آتش وجود دارند، مجسمه ها و تندیس هایی هستند که در گوشه و کنار پارک به چشم می خورند. این مجسمه ها به صورت خلاقانه ساخته شده اند و مهمترین آن ها مجسمه سیاوش و اسب می باشد که در میدان مشاهیر این بوستان قرار دارد.

دریاچه مصنوعی خزر

دریاچه ای مصنوعی در دل این پارک جای گرفته که از زیبایی های این مجموعه گردشگری به شمار می رود و وسعت آن بالغ بر 12 هزار متر مربع می رسد و با نام دریاچه مصنوعی خزر شناخته می شود. درواقع این دریاچه بخشی از بوستان نوروز که در نزدیکی پارک آب و آتش است قرار دارد و عمق آن به 1.5 متر می رسد. حاشیه این دریاچه برای پیاده روی و دوچرخه سواری بسیار مناسب است.

بازار گل و ابریشم

همانطور که پیشتر ذکر شد، بوستان نوروز نزدیک به بوستان آب و آتش بوده و توسط پل پیاده روی معلقی به نام پل ابریشم به یکدیگر متصل می شوند و این پل یکی از جاذبه های بوستان آب و آتش تلقی می گردد. این پل دارای طولی برابر با 200 متر و ارتفاع حدود 100 متر می باشد. هنگامی که روی این پل معلق در حال قدم زدن هستید، تصور می کنید که کفپوش آن را چوبی تصور می کنید، چرا که دارای ظاهر چوبی است. اما در واقع اینطور نیست. همچنین در قسمت میانی این پل فرش قرمزی پهن شده تا دوچرخه سواران بتوانند به راحتی از روی آن عبور کنند.

همچنین قدم ردن روی آن آسان باشد. بازار گل ابریشم نیز در دو بخش از پل ابریشم واقع شده و سایه بانی به صورت خیمه با ابعاد بالغ بر 2 هزار متر مربع روی آن را فرا گرفته است. محل قرار گیری بازار گل ابریشم در دره ای در بخش ضلع غربی بوستان آب و آتش می باشد. نکته ای جالب در رابطه با این بازار گل وجود دارد که برای طراحی آن موفق به کسب جوایزی متعدد شده است.

پارک آب و آتش

پل طبیعت

یکی از اصلی ترین نمادهای تهران و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تهران که گردشگران زیادی را به سمت جذب می کند، پل طبیعت می باشد که در میان پارک آب و آتش و پارک طالقانی قرار گرفته و این دو را به یکدیگر اتصال می دهد. اما جزء هیچکدام از پارک ها نمی باشد. پل طبیعت، پل غیر خودرویی بوده و محلی برای گشت و گذار می باشد که گردشگران آن را انتخاب می کنند. این پل دارای 3 طبقه بوده و در آن امکانات رفاهی نظیر کافه و رستوران های متعدد وجود دارد که گردشگران می توانند برای صرف وعده غذایی و یا میان وعده به آن ها مراجعه کنند.

آسمان نمای گنبد مینا

یکی از بخش های جالب توجه پارک آب و آتش، آسمان نمای گنبد مینا می باشد. این آسمان نما به عنوان یکی از بزرگترین آسمان نماهای خاورمیانه شناخته می شود و یکی از معروف ترین نمادهای این بوستان به شمار می رود. آسمان نمای گنبد مینا یکی از بهترین بخش های بوستان آب و آتش برای علاقه مندان به نجوم می باشد. این آسمان نما امکان تماشای فیلم های آموزشی، اردوهای آموزشی و برگزاری کارگاه های آموزشی را دارد.

امکانات تفریحی پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش نیز همانند بسیاری از بوستان های بزرگ سطح شهر تهران، دارای امکانات تفریحی متعددی می باشد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. در ادامه به تمام امکانات تفریحی پارک آب و آتش اشاره می شود.

مسیر دوچرخه سواری

از آنجایی که بوستان آب و آتش به لحاظ امکانات تفریحی و رفاهی تکمیل می باشد، مسیری به مسافت 3.5 کیلومتر برای دوچرخه سواری در آن وجود دارد که علاقه مندان به دوچرخه سواری می توانند با به همراه داشتن دوچرخه، در این مسیر از دوچرخه سواری لذت ببرند.

پارک آب و آتش

پیست اسکیت

یکی دیگر از بخش های محبوب بوستان آب و آتش که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، پیست اسکیت آن می باشد که به عنوان یکی از پیست های استاندارد اسکیت کشور می باشد و مساحت آن به 4 هزار و 500 متر می رسد. همچنین یکی از ویژگی های خوب پیست اسکیت بوستان آب و آتش علاوه بر امکان برگزاری کلاس اسکیت، کلاس های ورزشی همچون رزمی، بی ام ایکس، فیتنس و… می باشد.

ساعت کاری پیست اسکیت پارک آب و آتش

در رابطه با ساعت کاری پیست اسکیت مجموعه آب و آتش باید بدانیم که در روزهای وسط هفته که شامل روزهای شنبه تا چهارشنبه می شوند، ساعت 15 بعد از ظهر تا 22 شب می باشد و در روزهای آخر هفته یعنی پنجشنبه و جمعه از ساعت 12 ظهر تا 22 شب می باشد.

شماره تماس مجموعه پیست اسکی پارک آب و آتش: 88194656-021

سینما گیم هفت بعدی

یکی از هیجان انگیزترین بخش های بوستان آب و آتش، سینما گیم هفت بعدی آن می باشد که این امکان را برای گردشگران مهیا ساخته تا بتوانند بازی های مهیج هفت بعدی را با افکت های منحصر به فردی انجام دهند. علاوه بر پخش تصاویر سه بعدی، این مکان دارای امکانات هیجان انگیز دیگری همچون صندلی های حرفه ای و پیشرفته، رعد و برق، نورهای رنگی، طوفان، صدای دالبی و… می باشد. سینما گیم هفت بعدی یکی از بهترین بخش های این پارک است که می تواند تمام سنین و سلیقه ها را شامل شود.

پارک آب و آتش

وسایل ورزشی همگانی

علاوه بر پیست اسکی، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی می توان برای ورزش و سلامتی از وسایل ورزشی همگانی این بوستان استفاده کرد. از وسایل ورزشی همگانی که در این بوستان وجود دارند می توان به بدمینتون و میزهای پینگ پنگ اشاره نمود که طرفداران زیادی دارند و اگر شما نیز علاقه مند به ورزش هستند، می توانید با مراجعه به پارک آب و آتش از این امکانات ورزشی بهره مند شوید.

رستوران های پارک آب و آتش

همیشه یکی از گزینه های جذاب در میان جاذبه های گردشگری، بخش شکم گردی آن می باشد. حال این که اگر به بوستان آب و آتش سری بزنید و در میان آن گشت و گذاری داشته باشید، احتمالا هوس خوردن غذایی خوش طعم و یا نوشیدنی دلچسبی را خواهید داشت. خوشبختانه در میان تمام جاذبه های دیدنی و تفریحی که در بوستان آب و آتش وجود دارند، رستوران هایی نیز در کنار آن ها قرار دارند که می توانند موجب جلب رضایت گردشگران شوند. علاوه بر رستوران هایی که در فودکورت پارک آب و آتش قرار دارند، کافه ها و رستوران هایی در پل طبیعت وجود دارند که در صورت تمایل می توان برای صرف وعده غذایی یا میان وعده به یکی از آن ها مراجعه نمود. در ادامه با تمام رستوران های این مجموعه آشنا می شویم.

فودکورت جزیره

فودکورت جزیره مجموعه ای از رستوران های با کیفیت در پارک آب و آتش است که در فضای باز این پارک قرار دارد که چندین رستوران در آن وجود دارند. فودکورت جزیره که در زیر سایبان چادری قرار گرفته شبیه به یک کشی بوده و یکی از جذاب ترین امکانت رفاهی این مجموعه به شمار می رود به واسطه نورپردازی زیبایی که دارد، گردشگران زیادی ترجیح می دهند وعده غذایی خود را در یکی از رستوران های این مجموعه میل کنند. این فودکورت در سال 1395 افتتاح گردیده و مساحت آن به 2 هزار و 500 متر مربع می رسد. این مجموعه تا ساعت 2 بامداد آماده سرویس دهی به مشتریان می باشد. طراحی فودکورت جزیره به گونه ای است که گویا در عرشه یک کشتی بزرگ نشسته اید و در حال صرف غذای مورد علاقه خود هستید.

غذاهایی که در رستوران های این مجموعه به دست مشتری داده می شوند، اغلب موجب رضایت مشتریان شده اند. یکی از ویژگی های خوب این مجموعه داشتن پارکینگ عمومی بوده که مشتریان می توانند بدون نگرانی برای پیدا کردن جای پارک مناسب، خودروی خود را در پارکینگ فودکورت پارک کنند. از رستوران هایی که در فودکورت جزیره وجود دارند می توان از جاست پوتیتو، لابیرت، تاکو، رویال باکس، بله، وست گریل، مطعم سمیر لبنان، مونزا، دونر کا، جی اند پی و… نام برد.

پارک آب و آتش

فودکورت راه چوبی

فودکورت راه چوبی که در پل طبیعت قرار دارد نیز، رستوران های متعددی را در خود جای داده که برخی گردشگران برای صرف وعده غذایی خود به آن نیز می توانند مراجعه کنند. چرا که رستوران های متنوعی همچون رستوران ته چین بار، کافه ویونا، رستوران گیلکی، رستوران کلبه، مرغ برشته، کافه سوشال و… می باشند. رستوران های فودکورت راه چوبی دارای منظره بسیار زیبایی به شهر تهران می باشند و برخی از گردشگرانی که علاقه مند نشستن در فضایی که چشم انداز زیبا دارد، هستند.

مسیری به نام راه چوبی در پارک طالقانی وجود دارد که نباید این فودکورت را با آن اشتباه گرفت و می توانید برای گشت و گذار و قدم زدن بیشتر به آن مراجعه کنید.

نکات مهم در رابطه با بازدید از بوستان آب و آتش

  • توجه داشته باشید بوستان آب و آتش با دیگر بوستان ها کمی تفاوت داشته و یکی از این تفاوت ها مربوط به نشستن در فضای سبز آن می باشد که ممنوع است.
  • از روشن کردن آتش در این بوستان خودداری کنید.
  • دوچرخه سواری و اسکیت سواری در خارج از مسیر پیست ها و در محوطه بوستان ممنوع می باشد.
  • روشن کردن آتش جهت گرما و یا پخت و پز ممنوع می باشد.
  • ورودی حیوانات خانگی به بوستان آب و آتش ممنوع می باشد.
  • در آخر حتما توجه داشته باشید که زباله های خود را در فضای پارک رها نکنید.

پارک آب و آتش

ورودی های مختلف پارک آب و آتش

از آنجایی که بوستان آب و آتش وسعت زیادی داشته، برای آن سه ورودی در نظر گرفته شده که گردشگران می توانند از هر ورودی که دسترسی داشته باشند وارد این بوستان شوند و از طبیعت این پارک لذت ببرند. در ادامه با تمام ورودی های پارک آب و آتش آشنا خواهیم شد.

ورودی اصلی پارک آب و آتش

ورودی اصلی بوستان آب و آتش در بخش ضلع شمالی این پارک واقع شده است که می توان از بزرگراه حقانی به آن دسترسی پیدا کرد که در بخش ابتدایی بزرگراه قرار دارد.

ورودی خیابان جردن یا بلوار آفریقا

اگر برای دسترسی به پارک آب و آتش از خودروی شخصی استفاده کنید، می توانید از ورودی خیابان جردن یا بلوار آفریقا استفاده نمایید. برای استفاده از این ورودی می توانید وارد بزرگراه مدرس شده و به سمت میدان آرژانتین حرکت کنید که در ابتدای بلوار آفریقا قرار دارد. پس از رسیدن به بلوار آفریقا به سمت شمال حرکت کنید و با پشت سر گذاشتن ساختمان راه آهن، نخستین خیابان فرعی را که مشاهده کردید وارد آن شوید و به سمت خیابان شهیدی و پارکینگ حرکت کنید تا به ورودی بوستان برسید.

ورودی خیابان شهیدی

اگر با خودروی شخصی به بوستان آب و آتش می روید، ورودی خیابان شهیدی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در صورتی که جای پارک در خیابان شهیدی وجود داشته باشد، می توانید خودروی خود را در همین خیابان پارک کنید و مابقی مسیر را به صورت پیاده به سمت بوستان آب و آتش بروید.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش کجاست و مسیر دسترسی به آن

بوستان آب و آتش در اراضی عباس آباد واقع شده و برای دسترسی به آن می توان علاوه بر خودروی شخصی از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کرد. در ادامه با تمام مسیرهای دسترسی به این بوستان آشنا می شویم تا هر کدام از آن ها برای دسترسی شما به بوستان آب و آتش آسان تر بود را انتخاب نمایید و به سمت آن روانه شوید. از آنجایی که در روزهای آخر هفته و یا تعطیلات، جای پارک در منطقه اطراف پارک دشواری به همراه دارد، برخی ترجیح می دهند با وسایل نقلیه عمومی خود را به پارک آب و آتش برسانند. در ادامه با مسیرهای دسترسی مختلفی که به بوستان آب و آتش منتهی می شوند، آشنا خواهیم شد.

مسیر دسترسی به بوستان آب و آتش با خودرو شخصی

اگر با خودروی شخصی قصد رفتن به بوستان آب و آتش را دارید ابتدا می توانید به سمت بزرگراه شهید حقانی بروید. در بزرگراه حقانی در مسیر شرق به غرب حرکت کنید و پس از پشت سر گذاشتن چهارراه جهان کودک، به سمت خیابان علامه شهیدی بروید و وارد آن شوید. در صورت وجود جای پارک مناسب، می توانید خودروی خود را در همین خیابان پارک کنید و یا به یکی از پاکینگ های موجود که شامل پارکینگ عمومی فودکورت جزیره و یا پارکینگ های رستوران های پارک مراجعه کنید و خودروی خود را در یکی از آن ها پارک نمایید و به سمت این بوستان زیبا حرکت کنید.

مسیر دسترسی به پارک آب و آتش با مترو

در صورتی که بخواهید با وسایل نقلیه عمومی خود را به بوستان آب و آتش برسانید، یکی از آسان ترین روش ها، استفاده از مترو می باشد که برای این منظور می بایست سوار خط مترو کهریزک – تجریش شده و به سمت تجریش بروید و در ایستگاه شهید حقانی از مترو پیاده شوید. از مترو خارج شده و با توجه به علائم و تابلوهای راهنمایی که در خیابان وجود دارند، می توانید به راحتی و به صورت پیاده خود را به پارک آب و آتش برسانید.

مسیر دسترسی به پارک آب و آتش با اتوبوس

از دیگر مسیرهای دسترسی به بوستان آب و آتش استفاده از اتوبوس می باشد که برای این منظور می بایست سوار اتوبوس های خطی رسالت شده و در ایستگاه شهید حقانی از اتوبوس پیاده شوید و به صورت پیاده از طریق پیاده روی مسیر پایانه اتوبوس ها به سمت بوستان آب و آتش حرکت کنید.

آدرس پارک آب و آتش: تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، پس از چهارراه جهان کودک

پارک آب و آتش

اجاره ویلا در اطراف تهران

شهرهای اطراف تهران علاوه بر آن که دارای آب و هوایی بسیار دلنشین می باشند، جاذبه های دیدنی و گردشگری متعددی در آن ها وجود دارد که افزون بر گردشگران، پایتخت نشینان نیز برای گشت و گذار به سمت آن ها می روند. برخی از گردشگران برای سفرهای یک تا چند روزه به شهرهای اطراف تهران می روند و از همین رو باید اقامتگاهی را برای اقامت خود رزرو نمایند. برخی از گردشگران اجاره ویلا در اطراف تهران را برای اقامت خود انتخاب می کنند. ویلاهایی که در شهرهای اطراف تهران وجود دارند شامل ویلاهای عادی، ویلاهای استخردار و ویلاهای لاکچری می شوند که هر کدام از گردشگران می توانند یکی از آن ها را بر اساس بودجه و سلیقه خود انتخاب کنند.

 

 

[widgetkit id=”12″ name=”پارک آب و آتش”]

راهنما سایت

آدرس

تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، پس از چهارراه جهان کودک

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه