پارک های تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

پارک های تهران از بهترین مقاصد گردشگری است که افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ آن ها می روند. تهران از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین کلانشهرهای ایران است که امکانات تفریحی و رفاهی متعددی در آن وجود دارند و به همین جهت به یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران تبدیل شده است. از آنجایی که در این کلانشهر آلودگی هوا و شلوغی های زیادی وجود دارد، پارک ها و فضاهای سرسبز متعددی در پایتخت راه اندازی شده اند که پایتخت نشینان و گردشگرانی که به تهران سفر می کنند، برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت خود به سراغ آن ها می روند. شهر تهران از گذشته تا به امروز به عنوان شهری با آب و هوای مساعد و دلپذیر شناخته می شود، اما وجود کارخانه های زیاد، ماشین ها و غیره باعث شده اند آلودگی فراوانی در این شهر به وجود آید و هرروز بیشتر از دیروز نیاز به پارک ها و فضاهای سبز زیاد احساس شود. خوشبختانه شهرداری تهران با توجه به استانداردهای جهانی فضاهای سبز و پارک و بوستان های متعددی را در سطح شهر احداث می کند و همه روزه بر تعداد آن ها افزوده می شوند. پارک های تهران در انواع مختلفی وجود دارند و دارای تنوع بالایی از امکانات تفریحی و رفاهی می باشند. پارک ها و فضاهای سبز از بهترین و اقتصادی ترین تفریحاتی است که مردم به همراه خانواده ها و دوستان خود برای تفریح و استراحت به سراغ آن ها می روند تا بتوانند یک روز و یا ساعاتی را در دل طبیعت در میان شهر تهران سپری کنند. همچنین در تمام محله ها پارک های کوچک و بزرگ محلی وجود دارند که اهالی محل برای لذت بردن و آرامش یافتن از فضای باز و استشمام هوای تازه به سراغ آن ها می روند. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با بهترین پارک های تهران آشنا شویم.

پارک ملت تهران

آشنایی با پارک های تهران را با یکی از معروف ترین و خاطره انگیزترین پارک های پایتخت آغاز می کنیم که بدون شک می توان گفت تمام پایتخت نشینان و اغلب گردشگرانی که به تهران سفر کرده اند، در این پارک خاطره دارند و با نام پارک ملت تهران شناخته می شود. پارک ملت از قدیمی ترین پارک های تهران است که با وسعت 34 هکتار در خیابان ولیعصر واقع شده و جزء بزرگترین پارک های تهران به شمار می رود. قدمت پارک ملت به زمان پهلوی باز می گردد و در سال 1345 هجری شمسی احداث شده است. بوستان ملت از امکانات تفریحی و رفاهی متعددی بهره می برد که شامل سینما چهاربعدی، میز شطرنج، میز تنیس، زمین والیبال، زمین بدمینتون، کافی شاپ، رستوران و غیره می شوند و سبب گردیده اند بر محبوبیت این بوستان ملت که از بهترین بوستان های تهران به شمار می رود افزوده شوند.

در قسمتی از این پارک می توانیم سردیس هایی از شاعران بزرگ ایرانی همچون نیما یوشیج، شهریار، سعدی و فردوسی را مشاهده کرد. از آنجایی که پارک ملت از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیما، از شرق به خیابان ولیعصر، از غرب به باشگاه انقلاب و از جنوب به بزرگراه نیایش منتهی می شود و دارای مسیرهای دسترسی مختلفی می باشد. این بوستان از بهترین پارک های خانوادگی تهران بوده و بسیاری از افراد برای پیک نیک، پیاده روی، دوچرخه سواری و غیره به آن مراجعه می کنند و نهایت لذت را از فضای زیبای بوستان می برند. یکی از جالب توجه ترین بخش هایی که در پارک ملت تهران مشاهده می کنید، یک قطار می باشد که در ضلع غربی بوستان واقع شده و قدمت آن به زمان ناصرالدین شاه می رسد و از آن برای تردد از تهران به حرم شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری استفاده می کردند.

مسیر دسترسی به پارک ملت تهران

برای دسترسی به پارک ملت تهران که از بهترین پارک های تهران برای خانواده ها به شمار می رود، مسیرهای مختلفی وجود دارند که در این بخش می خواهیم مسیر دسترسی به بوستان ملت با وسایل حمل و نقل عمومی را توضیح دهیم. یکی از بهترین مسیرهای دسترسی به این پارک استفاده از اتوبوس های BRT می باشند که درست مقابل پارک می توانید پیاده شوید. برای این منظور سوار اتوبوس های تندرو مسیر راه آهن – تجریش و یا پایانه معین پارک وی شده و در ایستگاه پارک ملت از اتوبوس پیاده شده و با چند قدم پیاده روی وارد بوستان شده و از فضای دلنشین بوستان لذت ببرید.

آدرس پارک ملت تهران: تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش

پارک های تهران

پارک ساعی

پارک ساعی از دیگر پارک های تهران می باشد که از قدیمی ترین و خاطره انگیزترین بوستان های پایتخت به شمار می رود و همانند بوستان ملت، افراد زیادی در آن خاطره دارند. این بوستان 12 هکتاری در سال 1324 هجری شمسی توسط مهندس کریم ساعی درختکاری شد و به همین منظور نام بوستان را ساعی نامگذاری کردند. پارک ساعی در خیابان ولیعصر تهران قرار داشته و از بهترین فضاهای سبز برای پیاده روی به شمار می رود. در این بوستان بخشی به نام باغ ژاپنی وجود دارد که از بهترین بخش های پارک ساعی شناخته شده و در آن پرندگان آبزی را می توانید مشاهده کنید.

در سال 1342 هجری شمسی بخش های متنوعی در این پارک پدید آمدند که شامل باغ ژاپنی، برکه، حیات وحش و غیره می باشند. اگر در میان پارک های تهران به دنبال پارکی برای پیاده روی هستید تا از فضای زیبای اطراف خود لذت ببرید و خاطرات به یاد ماندنی را بسازید، می توانید به سراغ پارک ساعی در خیابان ولیعصر تهران بروید.

آدرس پارک ساعی: تهران، خیابان ولیعصر، قبل از میدان ونک

پارک چیتگر

پارک چیتگر پارکی جنگلی و زیبا در میان پارک های تهران می باشد که از بهترین فضاها برای پیک نیک و دوچرخه سواری محسوب می شود. بسیاری از تهرانی ها و گردشگرانی که به پایتخت سفر کرده اند، برای پیک نیک در روزهای تعطیل و آخر هفته ها به سراغ پارک چیتگر می روند. پارک چیتگر با مساحت 900 هکتار جزء بزرگترین پارک های جنگلی تهران به شمار می رود و در محدوده غرب تهران واقع شده است و همچنین انواع گونه های مختلف درختان را نظیر زبان گنجشک، ارغوان، اقاقیا، نارون چتری، افرا و غیره در آن وجود دارند.

قدم زدن و برپایی بساط پیک نیک در میان این درختان بلند قامت که فضایی جنگل گونه را برای این پارک پدید آورده اند، لذت بسیار زیادی دارد و افرادی که هوس یک جنگل گردی در میان جنگل های شمال را داشته باشند، اما امکان رفتن تا یکی از شهرهای شمالی برایشان میسر نباشد، می توانند یک روز را برای گردش در طبیعت پارک چیتگر کنار بگذارند. از آنجایی که پیست های مخصوص دوچرخه سواری و اسکیت سواری در پارک چیتگر وجود دارند، بسیاری از جوانان پایتخت نشین پارک چیتگر را به عنوان پاتوق خود انتخاب کرده اند و برای دوچرخه سواری و اسکیت سواری به سراغ آن می روند.

علاوه بر موارد ذکر شده، انواع امکانات تفریحی و رفاهی دیگر نظیر پیست سوارکاری، سالن تیراندازی، زمین های ورزشی، سکوهای نشیمن و غیره در این پارک وجود دارند و همین موضوع سبب گردیده پارک جنگلی چیتگر از بهترین پارک های تهران محسوب شود. پارک جنگلی چیتگر که از بهترین پارک های جنگلی تهران می باشد، در محدوده غرب استان تهران واقع شده از شمال به دریاچه چیتگر، از شرق به خرگوش دره، از غرب به پیکان شهر و شهرک سرو آزاد و از جنوب به آزادراه کرج منتهی می گردد. بسیاری از خانواده های پایتخت نشین و مناطق اطراف برای یک روز تعطیل و یا آخر هفته به سراغ پارک چیتگر می روند و ساعاتی را به استراحت در طبیعت این پارک جنگلی سپری می کنند.

مسیر دسترسی به پارک چیتگر

پارک چیتگر که از پارک های خانوادگی تهران به شمار می رود و در محدوده غرب تهران قرار گرفته، علاوه بر امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی که در خود جای داده، دارای مسیر دسترسی مناسبی نیز می باشد. علاوه بر خودروی شخصی می توانید با وسایل نقلیه عمومی هم خود را به این پارک جنگلی تهران برسانید. برای این منظور می توانید سوار مترو خط 5 شده و در ایستگاه های چیتگر و یا ایران خودرو از مترو پیاده شده و از طریق یکی از درب های ورودی وارد پارک شوید.

آدرس پارک چیتگر: تهران، اتوبان تهران – کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن

پارک های تهران

پارک هنرمندان یا پارک ایرانشهر

پایک هنرمندان یا پارک ایرانشهر جزء پارک های هنری تهران محسوب می شود و قدمت آن به دوران قاجار می رسد. از آنجایی که تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران در این پارک قرار گرفته اند و فعالیت های فرهنگی در این بوستان صورت می پذیرند، نام پارک هنرمندان را برای آن برگزیده اند. در زمان های گذشته این بوستان یکی از زمین های شاهزادگان دوران قاجار بود و پس از انقلاب اسلامی و در سال 1375 هجری شمسی شهرداری تهران مالکیت آن را به عهده گرفت و تغییراتی در آن به وجود آورد. پارک ایرانشهر از بهترین پاتوق ها برای هنرمندان و افرادی که دارای روحیه هنری می باشند مناسب بوده و هر زمان که به این بوستان مراجعه کنید، هنرمندان زیادی را در فضای بوستان خواهید دید که بسیاری از آن ها در ساختمان های خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر رفت و آمد دارند.

پارک هنرمندان که از بهترین پارک های تهران در مرکز پایتخت به شمار می رود، دارای مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع بوده و مجسمه های زیبایی در آن وجود دارند. از امکانات رفاهی و تفریحی پارک هنرمندان می توان به زمین بسکتبال، زمین فوتبال، وسایل ورزشی، رستوران ها و کافه ها متنوع و غیره اشاره نمود که بر محبوبیت بوستان افزوده است. کمتر خانواده ای پیدا می شود که برای گذراندن اوقات فراغت خود به همراه فرزندان به این بوستان مراجعه کنند؛ اما در مقابل این پارک از بهترین پارک های تهران برای جوانان به حساب می آید و برای قرارهای دوستانه به آن مراجعه می کنند.

آدرس پارک هنرمندان: تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر

پارک جمشیدیه

اگر به پارک های جنگلی علاقه مند هستید و می خواهید برای یک روز به سراغ طبیعتی متفاوت در میان دیدنی های تهران بروید، می توانید پارک جمشیدیه را که از بهترین پارک های جنگلی تهران محسوب می شود را انتخاب کنید. پارک جنگلی جمشیدیه در مناطق شمالی تهران قرار گرفته و از آب و هوایی بسیار مطلوب و دل انگیز بهره می برد؛ به گونه ای که اگر در فصل بهار و تابستان به آن مراجعه کنید، می توانید تفاوت هوا را در آن احساس کنید و از هوای آن بهره مند شوید. همچنین در فصل های نیمه دوم سال سرمای هوا دارای شدت بیشتری نسبت به دیگر مناطق تهران می باشد. پارک جنگلی جمشیدیه از شمال به کوه کلک چال، از شرق به خیابان جمشیدیه، از غرب به جاده کلک چال و از جنوب به باغ دولو محدود می گردد.

زیبایی این پارک جنگلی تنها به درختان و فضای جنگلی آن ختم نشده و دارای زیبایی های دیگری همچون حوض آب، آبشار مصنوعی و چندین المان هنری می باشد. اگر از طریق مسیر پلکانی پشت آبشار مصنوعی می توانید به طبقه بالای پارک جمشیدیه دسترسی پیدا کنید و چشم انداز بسیار زیبایی از پارک و مناطق اطراف را مشاهده کنید. این بوستان از بهترین پارک های تهران برای کوهنوردی بوده و افراد زیادی برای کوهنوردی به سراغ آن می روند. از آنجایی که این بوستان دارای فضای جنگلی بوده، در فصل پاییز و با برگ ریزان پاییز چهره ای بسیار زیبا و دل انگیز به خود می گیرد و فضایی بسیار زیبا را برای عکاسی پدید می آورد. به همین جهت پارک جمشیدیه از بهترین پارک های تهران برای عکاسی به شمار می رود.

چگونه به پارک جمشیدیه برویم؟

پارک جمشیدیه که از بهترین و زیباترین پارک های جنگلی تهران است، دارای مسیرهای دسترسی مختلفی می باشد. شما می توانید علاوه بر استفاده از خودروی شخصی، برای رسیده به پارک جمشیدیه از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده نمایید. در صورت نداشتن خودروی شخصی می توانید با استفاده از مترو و یا اتوبوس یا تاکسی خود را به ایستگاه میدان تجریش برسانید و سوار تاکسی هایی شوید که در میدان تجریش به سمت پارک جمشیدیه حرکت می کنند و به راحتی به این بوستان جنگلی دسترسی پیدا کنید.

آدرس پارک جمشیدیه: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر، انتهای خیابان امیدوار و فیضیه

پارک جمشیدیه

پارک لاله

در یکی از مناطق شلوغ و پر تردد تهران بوستانی بزرگ، قدیمی و زیبا جای گرفته که با نام پارک لاله شناخته می شود. بوستان لاله با وسعت حدود 350 هزار متر مربع در سال 1345 هجری شمسی احداث گردیده و و محله ای که این پارک در آن قرار دارد، در زمان های گذشته میدان اسب دوانی جلالیه نام داشت. تندیسی از شاعر بزرگ ایرانی به نام عمر خیام در میان پارک لاله قرار گرفته که در کشور ایتالیا ساخته شده و از زیبایی های بوستان لاله به شمار می رود. هنگامی که نام پارک لاله به گوشمان می رسد، تصویری از درختان سرسبز اقاقیا و سرو در ذهنمان نقش می بندد. چرا که در سرتاسر این بوستان درختان بلند قامتی از اقاقیا و سرو وجود دارند. بوستان لاله از بهترین بوستان های تهران برای خانواده ها شناخته می شود و خانواده ها می توانند به همراه فرزندان خود برای پیکنیک و پیاده روی به این پارک زیبا مراجعه کنند. در سال های اخیر انواع غرفه های فرهنگی و گردشگری در پارک لاله راه اندازی شدند و بر محبوبیت بوستان افزودند.

آدرس پارک لاله: تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش از پارک های جدیدی است که در پایتخت احداث شده و به واسطه معماری مدرنی که دارد، کاملا با دیگر بوستان ها و پارک های تهران متفاوت است. وجود بخش های مختلفی نظیر آسمان نمای گنبد مینا، فواره های آب و آتش، آمفی تئاتر، لانه کبوتر، فانوس دریایی و غیره در این بوستان وجود دارند. جالب است بدانید این بوستان با نام پارک حضرت ابراهیم نیز شناخته می شود و با مساحت حدود 24 هزار متر مربع در سال 1388 افتتاح گردیده و تا به امروز به عنوان یکی از بهترین پارک های تهران شناخته می شود. وجود فواره های آب در میان این بوستان توانسته آن را به یکی از بهترین پارک های تهران برای کودکان در تابستان ها تبدیل سازد.

چهار برج آتش در پارک آب و آتش قرار دارند که در برخی مواقع شعله های آتش را بر می افزایند و صحنه ای بسیار زیبا را پدید می آورند. از دیگر امکانات رفاهی پارک آب و آتش می توان به وجود فودکورت، کافه و زمین بدمینتون اشاره نمود که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته اند. نزدیکی این بوستان به پل طبیعت از بهترین ویژگی های آن محسوب می شود. بارز ترین وجه تمایز پارک آب و آتش با دیگر پارک های پایتخت سنگفرش بودن آن می باشد و مسیرهای بسیار مناسبی را برای پیاده روی، دوچرخه سواری و اسکیت سواری فراهم کرده است. وجود المان های زیبا در بوستان آب و آتش سبب گردیده بتوانید عکس های بسیار زیبایی را ثبت کنید و به همین منظور از بهترین پارک های تهران برای عکاسی شمرده می شود.

مسیر دسترسی به پارک آب و آتش

اگر در میان پارک های تهران پارک آب و آتش را انتخاب کردید و قصد داشتید با خودروی شخصی به آن مراجعه کنید، می بایست خود را به خیابان جردن برسانید و مسیر خود را در این خیابان به طرف شمال ادامه دهید. در این مسیر از خروجی بزرگراه شهید همت عبور کرده تا به بوستان آب و آتش برسید. با استفاده از این مسیر می توانید از ورودی خیابان شهیدی وارد پل طبیعت شده تا وارد پارک آب و آتش شوید.

آدرس پارک آب و آتش: تهران، خیابان آفریقا، قبل از چهارراه جهان کودک، انتهای خیابان ژوبین

پارک آب و آتش

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو از بزرگترین و زیباترین بوستان های تهران است که در غرب پایتخت و در منطقه 2 جای گرفته و با مساحت 144 هزار و 580 متر مربع در سال 1382 هجری شمسی احداث شده است. انواع گونه های گیاهان فصلی و دائمی در بوستان گفتگو وجود دارند که حدود 7 هکتار از این بوستان را به خود اختصاص داده اند و فضایی بسیار زیبا و سرسبز را برای پارک گفتگو پدید آورده اند. طراحی این بوستان زیبا الهام گرفته از باغ های فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی، ژاپنی و ایرانی می باشد. در بخش هایی از پارک گفتگو تندیس هایی از مشاهیر ایران نظیر رودکی و سعدی را می توانید مشاهده کنید. در بخش باغ ایتالیایی بوستان گفتگو مجسمه ای زیبا از حضرت مریم قرار دارد که نمادی از صلح و دوستی میانی ملت های مختلف بوده و هنرمندی ایتالیایی آن را به ایران هدیه کرده است.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک گفتگو شامل خانه سلامت، زمین بازی کودکان، خانه اسباب بازی، کتاب فروشی، کتابخانه، زمین اسکیت، آب نما، رستوران، مسجد و سرویس بهداشتی می شوند که تاثیر به سزایی در محبوبیت این بوستان سرسبز دارند. پارک گفت و گو از بهترین پارک های تهران برای خانواده ها به شمار می رود که در بسیاری از آخر هفته ها و ایام تعطیل برای پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت، به این بوستان مراجعه می کنند و اغلب آخر هفته ها جمعیت زیادی از گردشگران و خانواده ها را در این بوستان شاهد هستیم.

مسیر دسترسی به بوستان گفتگو

چنان چه بخواهید در میان پارک های تهران خود را به پارک گفتگو برسانید می توانید ابتدا خود را به اتوبان چمران برسانید و بعد از آن که در این اتوبان به مسیر خود ادامه دادید و به اتوبان چمران و حکیم رسیدید، آن را دور بزنید و از طرف راست خود می توانید وارد پارک گفتگو شوید.

آدرس بوستان گفتگو: تهران، بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر، انتهای خیابان پیروزی شرقی

پارک ملی سرخه حصار

از قدیمی ترین پارک های تهران می توان به پارک ملی سرخه حصار اشاره نمود که جزء مناطق حفاظت شده در جهان به شمار می رود. پارک سرخه حصار از پارک های شرق تهران بوده و دارای فضایی جنگلی می باشد و افراد زیادی برای گردش و استراحت به سراغ آن می روند. انواع درختان بلند قامت و سرسبز در پارک ملی سرخه حصار قد علم کرده اند و چهره ای زیبا و جنگل گونه برای فضای سرخه حصار پدید آورده اند. گونه های درختان سرخه حصار از گونه های گیاهان مناطق گرمسیری نظیر تاغ، گز و گون می باشند. درختانی دیگری همچو سرو کوهی و درختچه های زالزالک و گوجه وحشی هم از دیگر گونه های گیاهی هستند که در این پارک جنگلی به چشم می خورند.

این پارک جنگلی با مساحت بالغ بر 9 هزار هکتار که از بزرگترین پارک های جنگلی تهران محسوب می شود، در سال 1395 به ثبت ملی رسیده است. از آنجایی که رودخانه جاجرود از این منطقه عبور می کند، آب و هوایی بسیار دل انگیز را برای این پارک پدید آورده است. در روزهای آخر هفته، ایام تعطیل و روز طبیعت جمعیت زیادی از گردشگران و پایتخت نشینان برای لذت بردن از طبیعت به پارک ملی سرخه حصار مراجعه می کنند. جالب است بدانید در زمان های گذشته جانورانی نظیر گراز، پلنگ، گربه وحشی، تشی، قوچ، کل، آهو، بز، شغال، سنجاب و غیره در این محل زندگی می کردند. مرتفع ترین بخش این پار جنگلی دارای ارتفاع 2649 متر و پایین ترین نقطه آن دارای ارتفاع 1100 متر از سطح دریا می باشد. پارک ملی سرخه حصار از بهترین پارک های تهران برای پیک نیک و خانواده ها به شمار می رود. وجود باربیکیو در فضای این پارک جنگلی توانسته نظر بسیاری از افرادی را جلب نماید که می خواهند یک روز را در طبیعت سپری کنند و غذایی را در دل طبیعت برای خود تهیه کنند.

آدرس پارک ملی سرخه حصار: تهران، شمال شرقی تهران، بزرگراه یاسینی

پارک های تهران

پارک دانشجو

پارک هایی در تهران وجود دارند که فعالیت های فرهنگی مختلفی در آن ها صورت می پذیرند. پارک دانشجو از پارک های فرهنگی تهران به شمار می رود و در منطقه ای شلوغ و پرتردد در تهران واقع شده است. پارک دانشجو جزء قدیمی ترین پارک های تهران است که با مساحت 32 هزار متر مربع در سال 1346 هجری شمسی افتتاح شد و از آنجایی که در منطقه ای از تهران قرار داشته که دانشگاه های متعددی در اطراف آن وجود دارند، دانشجویان بسیاری برای سپری کردن اوقات فراغت به آن مراجعه می کنند.

همچنین به دلیل نزدیک بودن به ساختمان تئاتر شهر، افراد هنرمند زیادی نیز در این بوستان رفت و آمد دارند و به عنوان پاتوق دانشجویان و اهالی هنر شناخته می شود. از امکانات رفاهی و تفریحی پارک دانشجو می توان به مواردی همچون زمین بازی برای کودکان، سالن تئاتر شهر، کتابخانه دانشجو، بوفه و سرویس بهداشتی اشاره نمود. پارک دانشجو در تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب واقع شده و از بخش شمال خود به خیابان انقلاب، از شرق به خیابان رازی و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می شود. اما جالب است بدانید در سال های اخیر حواشی بسیاری برای این پارک به وجود آمد و کمتر خانواده ای پیدا می شود که برای اوقات فراغت به سراغ بوستان دانشجو برود.

مسیر رسیدن به پارک دانشجو

از آنجایی که پارک دانشجو در یکی از شلوغ ترین مناطق شهر تهران واقع شده، بهترین مسیر دسترسی به آن استفاده از وسایل نقلیه عمومی می باشد. اگر بخواهید پارک دانشجو را از میان پارک های تهران انتخاب کنید و به سمت آن بروید، بهتر است سوار مترو خط ارم سبز – کلاهدوز و یا خط آزادگان – قائم شده و در ایستگاه تئاتر شهر از مترو پیاده شده و هنگامی که از مترو پیاده شدید می توانید با چند قدم پیاده روی وارد پارک دانشجو شوید و از فضای زیبا و فرهنگی آن بهره مند شوید.

آدرس پارک دانشجو: تهران، خیابان انقلاب، چهارراه ولیعصر

پارک شهر

پارک شهر تهران از قدیمی ترین پارک های تهران محسوب می شود که در یکی از مناطق قدیمی تهران قرار گرفته است. پارک شهر را به عنوان نخستین پارک تهران می شناسیم و در تاریخ 5 اسفند ماه سال 1329 هجری شمسی احداث شده است. از بهترین ویژگی های پارک شهر تهران می توان به آن اشاره نمود که برای معمولان بهینه سازی شده است. امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در پارک شهر وجود دارند که شامل دریاچه مصنوعی، شهربازی، موزه صلح، کتابخانه، آکواریوم و غیره می شوند و باعث شده اند بر محبوبیت آن بیافزایند.

پارک شهر از بهترین پارک های تهران برای خانواده ها به شمار می رود و درختان سرسبز و بلند قامتی در این فضای این بوستان وجود دارند که پیاده روی، دوچرخه سواری و پیک نیک را بسیار لذت بخش کرده اند. به دلیل وسعت زیاد پارک، دارای چندین ورودی می باشد که 2 درب ورودی آن در شمال، 2 درب ورودی در شرق، 2 درب ورودی در غرب و 2 درب ورودی در جنوب وجود دارند که مسیر دسترسی را برای گردشگران آسان نموده اند. در دریاچه مصنوعی پارک شهر این امکان فراهم آمده تا گردشگران بتوانند سوار قایق های پدالی شوند و گشتی در دریاچه بزنند و روز شاد و مفرحی را برای خود رقم بزنند.

آدرس پارک شهر: تهران، محدوده خیابان خیام و خیابان فیاض بخش

پارک های تهران

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی از بهترین فضاهای سرسبز تهران است که با مراجعه به آن و قدم زدن در طبیعت آن می توانید به دوران قدیم تهران سفر کنید و حال و هوای روزهای کهن تهران برایتان تداعی شود. بوستان باغ ایرانی از طراحی و معماری باغ های اصیل ایرانی بهره می برد و از گذشته تا امروز همواره یکی از بهترین پارک های تهران شمرده می شود. اگر از آلودگی هوا و فضای شهری خسته شده اید، می توانید به باغ ایرانی پناه ببرید و چند ساعتی را در طبیعتی به دور از فرهنگ و سبک و سیاق مدرن شهر سپری کنید. فضای بوستان باغ ایرانی بهترین مکان را برای تفریح و اوقات فراغت خانواده ها پدید آورده است. فضایی مملو از سرسبزی، گل های رنگارنگ، حوض های آب، کتابخانه، عمارتی با معماری ایرانی و غیره می باشد که با گردش و استراحت در میان آن می توانید سرشار از حس تازگی شوید.

بوستان باغ ایرانی از قدیمی ترین باغ های تهران است که در محله ده ونک واقع شده و از آب و هوایی دلپذیر بهره می برد. درختان کهنی که در این بوستان قد علم کرده اند و به دلپذیری هوای باغ کمک کرده اند، دارای قدمتی 150 تا 250 ساله بوده اند و قدمت آن ها به دوره قاجار می رسد. شاید تصور کنید این باغ شخصی بوده و ساعت های به خصوصی برای بازدید از آن وجود دارد؛ اما اینگونه نبوده و شمار می توانید در تمام طول شبانه روز به بازدید از آن اقدام نمایید. وجود گل های رنگارنگ در طبیعت باغ ایرانی باعث شده گردشگران بتوانند عکس های بسیار زیبایی را ثبت کنند. این باغ دارای مساحت حدود 3.5 هکتار بوده که 2 هکتار از آن به فضای سبز اختصاص یافته و انواع درخت، درختچه ها و گل و گیاهان زیبا در آن وجود دارند و فضایی بسیار زیبا را برای باغ ایرانی پدید آورده اند. هنگامی که در این باغ زیبا در حال قدم زدن و تماشای زیبایی آن هستید، حس قدم زدن در میان بهشت را برایتان تداعی خواهد کرد.

مسیر دسترسی به بوستان باغ ایرانی

باغ ایرانی که از بهترین پارک های تهران برای خانواده ها به شمار می رود، در محله ده ونک قرار گرفته است. برای رسیدن به آن ابتدا بایستی خود را به میدان ونک برسانید. به سمت شمال حرکت کرده تا وارد خیابان ولیعصر شوید و به صورت پیاده به طرف خیابان خدامی حرکت نمایید. در این مسیر به پایانه تاکسی های ده ونک خواهید رسید که بایستی سوار یکی از تاکسی هایی شوید که مقصدشان باغ ایرانی می باشد. پس از رسیدن به خیابان صابری از تاکسی پیاده شده و ادامه مسیر را که مسیر کوتاهی می باشد را به صورت پیاده طی کنید تا به ورودی باغ ایرانی دسترسی پیدا کنید.

آدرس بوستان باغ ایرانی: تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر یکی دیگر از پارک های جنگلی شرق تهران است که در فاصله نزدیکی از پارک ملی سرخه حصار قرار گرفته است. پارک جنگلی خجیر از منطقه های شکار ممنوع تهران محسوب می شود و با حدود 10 هزار هکتار از قدیمی ترین پارک های تهران شناخته می شود. پارک ملی خجیر در منطقه 13 تهران واقع شده و از آنجایی که نسبت به پارک ملی سرخه حصار دورتر می باشد، خسارت ها و آسیب های کمتری نسبت به سرخه حصار به آن وارد شده است. کوهستان های مرتفعی که در این پارک وجود دارند، بر زیبایی طبیعت آن افزوده اند. بلندترین ارتفاع پارک خجیر 2138 متر و کمترین ارتفاع آن 1200 متر از سطح دریا می باشد و از تنوع گونه های گیاهی و جانوری بالایی برخوردار است.

در سال 1361 هجری شمسی پارک ملی خجیر به عنوان یکی از پارک های ملی تهران به ثبت ملی رسیده است. از آنجایی که این پارک جنگلی زیستگاه گونه های جانوری مختلفی می باشد، بایستی برای گردش در طبیعت آن از مسیرهای تعیین شده حرکت نمایید تا خطری جان شما را تهدید نکند. همچنین این پارک جنگلی به امکانات تفریحی و رفاهی تجهیز نشده و نتها امکانات رفاهی آن سرویس بهداشتی است که در بخش ورودی آن قرار گرفته است. از بهترین زمان های بازدید از پارک ملی خجیر اوایل تیر ماه تا اوایل آبان ماه می باشد که می توانید به طبیعت آن سر بزنید و از آن لذت ببرید.

آدرس پارک ملی خجیر: تهران، انتهای اتوبان شهید بابایی

پارک های تهران

پارک پردیسان

اگر به دنبال پارکی هستید تا بتوانید از تفریحاتی همچون دوچرخه سواری، اسکیت سواری، پیاده روی و بادبادک بازی بهره مند شوید، می توانید به سراغ پارک پردیسان بروید. پارک پردیسان از پارک های قدیمی تهران شمرده می شود که در بخش شمال غربی پایتخت جای گرفته و از سال 1396 به بعد زیر نظر مدیریت شهرداری تهران اداره می شود. نکته جالبی که در رابطه با پارک پردیسان وجود دارد این است که از سال 1393 به بعد پارک بدون دخانیات شناخته شده و به همین جهت آن را به عنوان ریه پایتخت از آن یاد می شود. پارک پردیسان در سال 1353 هجری شمسی با مساحت 275 هکتار احداث شده است.

در این بوستان دو بخش مهم به نام های حیات وحش طبیعی و حیات وحش در حال اسارت وجود دارند که گردشگران می توانند از آن ها دیدن کنند. منطقه ای که امروزه پارک جنگلی پردیسان در آن احداث شده، در گذشته جای تپه هایی بود که بر روی آن ها درختان پسته و بادام وحشی به وفور وجود داشتند. امروزه گونه های گیاهی این بوستان به حدود 320 گونه می رسند. در سال 1393 بخش جدیدی به این پارک اضافه شد که سینمای پارک طبیعت پردیسان نام داشت و فیلم های حیات وحش و محیط زیست در آن نمایش داده می شدند.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک پردیسان شامل مسیرهای مناسب پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکیت سواری، زمین والیبال، زمین بادبادک بازی، زمین بدمینتون، مبلمان پارکی، سالن اجتماعات سبز، سالن نمایش فیلم، بوفه، سرویس بهداشتی و غیره می شوند. پارک پردیسان از بهترین پارک های تهران برای جوانان و دوستانی است که برای اوقات فراغت خود و دورهم بودن به آن مراجعه می کنند. اما این بدان معنا نیست که تنها جوانان می توانند از این پارک برای اوقات فراغت خود بهره مند شوند و محیط مناسبی برای خانواده ها نباشد؛ جالب این که خانواده های بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود و استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی پارک پردیسان به آن مراجعه می کنند. لذا این بوستان جنگلی و قدیمی از بهترین پارک های برای خانواده ها به حساب می آید.

چگونه به پارک پردیسان برویم؟

برای آن که خود را به پارک پردیسان برسانید، ابتدا بایستی در شهر تهران قرار داشته باشید. سپس خود را به یکی از بزرگراه های حکیم، همت و یا شهرک غرب و بلوار مرزداران برسانید. اگر بخواهید برای دسترسی به پارک پردیسان از بلوار مرزداران استفاده نمایید، بایستی از طریق پل کابلی وارد پارک پردیسان شوید.

آدرس پارک پردیسان: تهران، بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه شیخ فضل الله نوری

پارک پرواز

پارک پرواز از پارک های غرب تهران می باشد که در ارتفاعات بالایی قرار داشته و همین باعث شده چشم اندازی بسیار زیبا و به صورت 360 درجه به شهر تهران دارد. پارک پرواز در سعادت آباد واقع شده و از لاکچری ترین پارک های تهران محسوب می شود و مساحتی حدود 13 هکتار دارد. این پارک زیبا و مرتفع در سال 1387 در میدان بهرود احداث شده است. از آنجایی که این بوستان دارای ارتفاع زیادی بوده و چشم انداز بسیار زیبایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد، از بهترین پارک های تهران برای عکاسی به شمار می رود. همچنین از آب و هوایی دل انگیز و پاکیزه تر از مناطق دیگر شهر تهران بهره می برد و می توانید از پیاده روی در این پارک لذت ببرید. این بوستان نام خود را از پرواز با پاراگلایدر که در این منطقه انجام می شد، الهام گرفته است.

بسیاری از افراد برای تماشای طلوع و یا غروب خورشید به این پارک مراجعه می کنند تا بتوانند از آن ارتفاع نمای زیبایی از طلوع و غروب خورشید را به تماشا بنشینند. از امکانات پارک پرواز می توان به آلاچیق هایی اشاره نمود که خانواده ها می توانند برای استراحت و پیک نیک به سراغ آن ها بروند. پارک پرواز دارای معماری منحصر به فردی بوده و به صورت 2 طبقه طراحی شده است. طبقه پایین پارک پرواز به محل ورزش ها و بازی های گروهی اختصاص یافته و طبقه بالای آن نیز برای پیاده روی و تماشای مناظر زیبای پایتخت می باشد. از زیبایی های داخل پارک می توان به مجسمه های المان های هنری اشاره نمود که چهره زیبایی را برای این بوستان به وجود آورده اند.

اگر به ورزش اسکیت علاقه مند هستید و در میان پارک های تهران به دنبال پارک مناسب اسکیت سواری هستید، می توانید به پارک پرواز مراجعه کنید. پارک پرواز که در شمالی ترین بخش سعادت آباد قرار گرفته و دارای ارتفاع بسیار زیادی نسبت به دیگر مناطق دارد، آن را با نام بام پارک پرواز نیز می شناسند. احتمالا نام فلای لند را زیاد شنیده باشید، فلای لند یکی از بهترین کافه رستوران های تهران به شمار می رود که در نزدیکی پارک پرواز قرار داشته و می توانید برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه و یا میان وعده ای دلچسب به سراغ آن بروید. پارک پرواز دارای چندین مسیر دسترسی با خودروی شخصی، اتوبوس، مترو و تاکسی می باشد.

آدرس پارک پرواز: تهران، سعادت آباد، بعد از میدان سرو، میدان بهرود

پارک های تهران

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از بزرگترین پارک های جنگلی تهران شناخته می شود که با مساحت 1400 هکتار در منطقه شمیرانات تهران واقع شده است. این پارک جنگلی در سال 1346 افتتاح گردیده و دارای فضایی بسیار زیبا و دلن انگیز می باشد. این پارک جنگلی از بهترین پارک های مناسب برای باربیکیو می باشد و خانواده های زیادی برای پیک نیک در آخر هفته ها و روزهای تعطیل به شمار می رود. پارک جنگلی لویزان که در منطقه شمیرانات تهران قرار گرفته و ارتفاع بیشتری نسبت به مناطق اطراف دارد، از آب و هوایی خنک تر و دلپذیرتر از دیگر نقاط پایتخت بهره می برد. پارک لوایزان از بهترین مکان هایی است که می توانید برای یک روز دور شدن از آلودگی ها و شلوغی های شهری به سراغ آن بروید و چند ساعتی را در دل طبیعت سرسبز و خوش آب و هوای شمالی تهران لذت ببرید.

این بوستان جنگلی با نام پارک جنگلی شیان لویزان هم شناخته می شود و از پوشش گیاهی غنی بهره می برد. درختانی نظیر چنار، سرو، زبان گنجشک، اقاقیا و غیره در طبیعت این پارک جنگلی وجود دارند و طبیعتی بسیار زیبا و سرسبز را برای پارک لویزان پدید آورده اند. باغ پرندگان تهران از جذاب ترین بخش های این پارک برای افرادی است که به پرندگان و دنیای پرندگان علاقه مند هستند. این باغ پرندگان در بخش شرقی این پارک قرار گرفته و فضایی حدود 23 هکتار از کل مساحت پارک لویزان را به خود اختصاص داده و در آن بالغ بر 6 هزار و 500 پرنده از 55 گونه مختلف وجود دارند. با مراجعه به این بخش می توانید پرندگان متنوعی را از نزدیک مشاهده کنید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از بهترین پارک های خانوادگی تهران برای پیک نیک به شمار می رود که در منطقه شمیرانات تهران قرار گرفته است. اگر می خواهید خود را به این پارک برسانید، تنها کافی است خود را به بزرگراه امام علی به طرف شمال برسانید. در مسیر این بزرگراه به سمت شمال که در حال حرکت هستید، از خروجی بزرگراه شهید زین الدین عبور کنید. در این مسیر تابلوی راهنمای شیان را مشاهده خواهید نمود. در ادامه وارد مسیر خروجی شده و بر اساس تابلوهای راهنما که در مسیر وجود دارند خود را به پارک لویزان برسانید.

آدرس پارک جنگلی لویزان: تهران، شمیرانات، منطقه شمال شرق تهران، اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال

پارک نیاوران

پارک نیاوران در شمال پایتخت که امروزه به عنوان یکی از بهترین پارک های تهران شناخته می شود، در زمان های گذشته یک باغ با مالکیت شخصی بوده است. در دوران پهلوی و در زمان حکومت محمدرضا پهلوی دستور صادر شد که این باغ با بهره گیری از طرح باغ ایرانی تغییر کاربری داده و به یکی از پارک های عمومی تهران در شمال پایتخت تبدیل گردد. این بوستان با مساحت 62 هزار متر مربع در سال 1348 هجری شمسی افتتاح گردید. هنگامی که وارد این بوستان می شوید، نخستین موردی که توجه شما را به خود جلب می کند، طبقات و پلکان آن می باشد.

دریاچه ای در میان این پارک وجود دارد که از جاذبه های آن محسوب می شود و محل زندگی ماهی ها، مرغابی ها و لاک پشت ها می باشد. در بسیاری از نقاط پارک نیاوران آب نماها و چندین حوض بزرگ وجود دارند که به طراوت و تازگی بوستان کمک شایانی می کنند. حدود 3.320 متر مربع از مساحت پارک به آب نماها و حوض های آن اختصاص داده شده است. در فضای سبز پارک نیاوران انواع درختان سرسبز و انبوه نظیر میخک هندی، کاج، بید مجنون، سدروس، چنار، اقاقیا، ایکلس، بیدفری، ماگنولیا و غیره می باشند.

از امکانات رفاهی و تفریحی پارک نیاوران می توان به امکاناتی همچون زمین بازی برای کودکان، آلاچیق ها، نیمکت ها، وسایل ورزشی عمومی، میزهای تنیس، میزهای شطرنج، باشگاه تیراندازی آریا، فضاهای سبز و گل کاری شده، کتابخانه، مجموعه ورزشی شهدای نیاوران، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره نمود. در ضلع شرقی پارک نیاوران یک کافه قرار دارد که بهترین محل برای قرارهای دوستانه و صرف میان وعده ای دلچسب می باشد.

آدرس پارک نیاوران: تهران، شمال خیابان پاسداران، مجاور میدان نیاوران

پارک نیاوران

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی جاذبه ای گردشگری و دلنشین در میان بهترین پارک های تهران می باشد که در محله ده ونک تهران واقع شده و مساحت آن به حدود 3.4 هکتار می رسد. این بوستان زیبا و چشمنواز دارای درختان بلند قامت و انبوهی است که قدمت آن ها به دوران قاجار می رسند و هر کدام از آن ها بین 150 تا 250 سال سن دارند. باغ ایرانی نیز خود به دوران قاجار و شخصی به نام میرزا حسن خان مستوفی الممالک، فرزند میرزا یوسف خان مستوفی و شکر خانم تعلق داشته و ممکن است روز تعطیلی را بخواهید در شهر تهران اما در جاذبه ای متفاوت و به دور از شلوغی ها سپری کنید که بهترین گزینه بوستان باغ ایرانی می تواند برای شما به شمار رود.

با گشت و گذار در این باغ زیبا و خوش رنگ و لعاب، می توانید با فرهنگ و معماری اصیل ایرانی سر دوستی را باز کنید و کمی از فضای شهری و مدرنیته فاصله بگیرید. بوستان باغ ایرانی در یکی از محله های قدیمی و خوش آب و هوای شهر تهران جای گرفته و از بهترین جاذبه های تهران برای گردش های خانوادگی و دوستانه به شمار می رود. این باغ زیبا از بخش هایی همچون ورودی، ساختمان اصلی باغ و کتابخانه تشکیل شده و دارای امکانات تفریحی و رفاهی نظیر آلاچیق های متعدد، زمین بازی برای کودکان، زمین ورزش، نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشد.

بسیاری از خانواده های ایرانی برای آخر هفته های خود به دنبال محلی مناسب هستند تا بتوانند ساعاتی را در کنار یکدیگر به خوشی سپری کنند و بوستان باغ ایرانی با وجود امکانات مناسبی که در خود جای داده، این امکان را برای گردشگران فراهم آورده تا از پیک نیک و دورهمی در فضای دلنشین باغ لذت ببرند. از آنجایی که فضای زیادی از مساحت این باغ به فضای سبز و گل کاری شده اختصاص یافته، از بهترین زمان های بازدید از باغ ایرانی فصل بهار بوده و گل های لاله رنگارنگ زیادی در باغ وجود دارند و چهره ای بسیار زیبا و متفاوت را پدید می آورند.

همچنین این باغ از بهترین محل ها برای عکاسی به شمار می رود. با وارد شدن به فضای داخل بوستان باغ ایرانی، گویا صدها سال به عقب بازگشته اید و سرتاسر وجودتان را حس و حال خوش فرا می گیرد. حوضچه ها، فواره ها و جویبارهایی که به صورت متقارن طراحی شده اند، طراوت و جلوه ای خاص برای این بوستان پدید آورده اند. درب بوستان باغ ایرانی به صورت 24 ساعته به روی گردشگران باز بوده و گردشگران می توانند در هر ساعت از شبانه روز به این باغ زیبا و تماشایی مراجعه کنند. ورودی باغ به صورت رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد.

مسیر دسترسی به بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی، باغی با طبیعتی بسیار زیبا و خوش آب و هوا در محله ده ونک تهران می باشد. برای دسترسی به این با زیبا و سرسبز انواع مسیرها با خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی وجود دارند که می توانید هر کدام از آن ها برایتان مقدور باشد را انتخاب نمایید. اگر بخواهید مسیر دسترسی با خودروی شخصی را انتخاب کنید، می بایست ابتدا خود را به خیابان شیخ بهایی شمالی برسانید و به سمت شمال حرکت کنید. این بوستان در 20 متری پیروزان و داخل کوچه شهید صابری واقع شده است.

شماره تماس بوستان باغ ایرانی: 88216212-021

آدرس بوستان باغ ایرانی: تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری

پارک گفتگو

در سال 1382 بوستانی بسیار زیبا و با صفا در محله کوی نصر تهران احداث گردید و با نام پارک گفتگو شناخته شد. برای طراحی این بوستان زیبا از باغ های ایرانی، ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی و ژاپنی الهام گرفته شده و مساحت آن به 23 هکتار می رسد. فضای زیادی از مساحت پارک گفت و گو به فضای سبز اختصاص یافته است.

امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی در بوستان گفتگو وجود دارند که شامل 2 زمین اسکیت، آمفی تئاتر، زمین بازی برای کودکان، کودک سرا، کتابخانه تخصصی، فروشگاه، ساختمان کوشک، رستوران، مسجد و سرویس بهداشتی می باشند. تندیس هایی از مفاخر و مشاهیر ایرانی همانند رودکی، سعدی، مدرس و غیره در این بوستان وجود دارند که می توانید مشاهده کنید و عکس های یادگاری در کنار آن ها تهیه کنید. از اصلی ترین نمادهای بوستان گفتگو می توان به مجسمه زیبای حضرت مریم اشاره کرد که توسط هدیه فرانکو شیروکی ساخته شده و نماد صلح و دوستی میان ملت های مختلف می باشد و در باغ ایتالیایی این بوستان قرار دارد.

آدرس پارک گفتگو: تهران، بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر (گیشا)

پارک گفتگو

پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه از زیباترین بوستان های تهران محسوب می شود که با مساحت 35 هکتار، در محدوده غرب تهران و بزرگراه شهید همت غرب و بزرگراه یادگار امام واقع شده است. از اصلی ترین ویژگی های بوستان نهج البلاغه می توان به طبقاتی بودن آن اشاره نمود و همین امر سبب گردیده نسبت به دیگر پارک های تهران متمایز شود و فضایی بسیار زیبا و دل انگیز را برای آن پدید آورده است. از قسمت میانی این پارک رودخانه ای زیبا عبور کرده و فضای پارک را به دو بخش تقسیم کرده و باعث شده طراوت در فضای بوستان جریان یابد. برای دسترسی به دو طرف پارک یک پل بزرگ و تعدادی پل کوچک در نظر گرفته اند. محیط پارک نهج البلاغه از بهترین محل ها برای پیک نیک های خانوادگی و دوستانه به شمار می رود و آلاچیق های زیادی در تمام محوطه پارک وجود دارند که گردشگران می توانند در آلاچیق ها بساط پیک نیک و دورهمی ها را به پا کنند.

در روزهای سیزده به در خانواده های زیادی برای سپری کردن اوقات فراغت خود در روز طبیعت به این پارک می روند و ساعات خوشی را در کنار یکدیگر سپری می کنند. همچنین 9 هزار متر مربع از مساحت کل این پارک به مسیر دوچرخه سواری اختصاص یافته و افراد زیادی برای دوچرخه سواری به این بوستان مراجعه می کنند. بخش ها و امکانات متنوعی در این بوستان وجود دارند که می توان به زمین بازی برای کودکان، سرزمین شگفت انگیز شامل بخش هایی همچون (راپل هوایی، سافاری پارک وحشت، مجموعه قایق پرش در آب، پیست پرواز در آسمان) محوطه ای برای برگزاری برنامه ها و مراسم های مذهبی و فرهنگی و هنری، نمیکت های متعدد برای استراحت، آلاچیق ها متعدد در گوشه و کنار بوستان، میز تنیس، پارکینگ، سرویس بهداشتی و غیره اشاره نمود.

آدرس پارک نهج البلاغه: تهران، جنب اتوبان همت، بین بزرگراه آیت الله رفسنجانی و بزرگراه همت غرب، بزرگراه یادگار امام

پارک المهدی تهران

پارکی زیبا و با فضایی بسیار دلنشین و سرسبز در محدوده جنوب شرقی میدان آزادی به نام پارک المهدی تهران جای گرفته و از بهترین مکان های تفریحی تهران به شمار می رود و خانواده های بسیاری هستند که برای پیک نیک ها و دورهمی های آخر هفته خود به سراغ آن می روند. پارک المهدی با مساحت 65.500 متر مربع در سال 1365 افتتاح گردید و از همان زمان تا به امروز جزء بهترین پارک های تهران شناخته شد. درختان انبوه و سرسبزی همچون زبان گنجشک، سرو نقره ای، اقاقیا، نارون، سدروس و غیره پوشش گیاهی پارک المهدی تهران را تشکیل داده اند و با قرار گیری در کنار یکدیگر پارکی بسیار سرسبز و زیبا را پدید آورده اند.

علاوه بر درختان متنوع و انبوه، گلدان های زیبا و متنوعی در فضای پارک وجود دارند. از امکانات تفریحی و رفاهی پارک المهدی تهران می توان به دستگاه های ورزشی عمومی، آلاچیق های متعدد، زمین اسکیت، شهربازی، زمین بازی برای کودکان، اسکله قایقرانی، نیمکت های متعدد در سرتاسر پارک و غیره اشاره نمود که همگی در کنار یکدیگر جمع شده اند و توانسته اند پارک المهدی را به یکی از بهترین پارک های تهران تبدیل سازند.

آدرس پارک المهدی تهران: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان آزادی

پارک های تهران

پارک جوانمردان

در منطقه ای خوش آب و هوا از تهران، پارکی بسیار زیبا با امکانات تفریحی و رفاهی مناسب قرار گرفته که با نام پارک جوانمردان شناخته می شود. این بوستان زیبا و خوش آب و هوا در منطقه 22 تهران و در محدوده بلوار دهکده المپیک واقع شده است و از بهترین پارک ها برای دوچرخه سواری به شمار می رود. پارک جوانمردان در سال 1391 با مساحتی حدود 150 هکتار احداث گردیده و با توجه به امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و مناسبی که دارد، از بهترین پارک های تهران برای پیک نیک های خانوادگی و دوستانه محسوب می شود. در این پارک تندیس هایی از جوانمردان ایرانی وجود دارند که از زیبایی های پارک به شمار می روند و وجود این تندیس ها باعث شده این بوستان با نام جوانمردان شناخته شود. جالب است بدانید، رودخانه زیبای کن از میان این بوستان عبور کرده و پارک جوانمردان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است که بخش شرقی آن در منطقه 5 و بخش غربی آن در منطقه 22 شهرداری تهران قرار دارد.

برای دسترسی به دو بخش شرقی و غربی بوستان پلی ارتباطی در نظر گرفته شده که گردشگران می توانند از آن استفاده نمایند. مسیری با طول 8 هزار متر در این پارک به مسیر دوچرخه سواری اختصاص یافته و افرادی که به دوچرخه سواری علاقه دارند، می توانند در فضای زیبا و مناسب این پارک به دوچرخه سواری پردازند. همچنین زمینی به وسعت 4.600 متر مربع به زمین اسکیت اختصاص یافته و علاقه مندان زیادی برای اسکیت به سراغ این زمین می روند.

انواع امکانات رفاهی و تفریحی در این بوستان وجود دارند که می توان به امکاناتی همچون آلاچیق، نیمکت، زمین بازی برای کودکان، شهربازی، میز تنیس، میز پینگ پنگ و شطرنج، کافه و رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره اشاره کرد. ناگفته نماند مسیری به طول 8 هزار متر جهت درشکه سواری در این پارک وجود دارد که وجه تمایز این بوستان نسبت به بسیاری دیگر از پارک های تهران می باشد. اما هنوز این قسمت از پارک فعال نشده است.

چگونه به پارک جوانمردان برویم؟

پارک جوانمردان در محدوده غرب تهران و در دهکده المپیک تهران قرار گرفته است. اگر قصد دارید در میان پارک های غرب تهران، به سراغ پارک جوانمردان بروید، می توانید علاوه بر خودروی شخصی، با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خود را به این بوستان برسانید. برای این منظور سوار مترو تهران خط 5 شده و در ایستگاه ورزشگاه آزادی از مترو پیاده شوید. برای سوار شدن به خط 5 مترو می توانید با استفاده از خط فرهنگسرا – صادقیه یا خط کلاهدوز – ارم سبز استفاده نمایید. بعد از پیاده شدن در ایستگاه ورزشگاه آزادی می توانید سوار تاکسی هایی شوید که به سمت میدان المپیک حرکت می کنند. در نهایت می توانید به پارک جوانمردان برسید و از گردش و تفریح در آن لذت ببرید.

آدرس پارک جوانمردان: تهران، اتوبان شهید همت، بلوار دهکده المپیک، جنب خیابان طبیعت

پارک آبشار تهران

افراد زیادی هستند که به طبیعت و جاذبه های طبیعی علاقه مندند و دوست دارند آخر هفته و یا تعطیلات خود را در طبیعتی کوهستانی و به دور از آلودگی سپری کنند. اما افراد پایتخت نشین ترجیح می دهند طبیعتی را در نزدیکی تهران پیدا کنند تا ساعاتی را به استراحت و گردش در آن بپردازند. جالب است بدانید در همین پایتخت پارک های کوهستانی زیبایی وجود دارند که می توانیم برای یک روز تعطیل به سراغ آن برویم و ساعاتی را در آن بگذرانیم. پارک آبشار یکی از پارک های کوهستانی تهران بوده که در ارتفاعات قرار داشته و به همین جهت از آب و هوایی بسیار دلنشین و مطلوب بهره می برد.

با توجه به آن که طبیعت داخل این بوستان و آبشار آن مصنوعی می باشند، اما توانسته اند طبیعتی بسیار دلپذیر را برای گردش، تفریح و استراحت فراهم آورند و هوایی تازه در آن جزیان داشته باشد. پارک آبشار با نام مجموعه تفریحی آبشار تهران نیز شناخته می شود و از طراحی طبقه ای بهره می برد و چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق اطراف خود و به خصوص دریاچه چیتگر در اختیار گردشگران قرار می دهد. اگر از عاشقان کوهنوردی هستید، پارک آبشار با فضای کوهستانی خود می تواند انتخابی بی نظیر در میان پارک های کوهستانی تهران برای شما باشد.

آدرس پارک آبشار تهران: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران

پارک های تهران

پارک شطرنج

پارک شطرنج در سال 1370 در محله آجودانیه تهران با وسعت 2.260 متر مربع احداث شده و جزء یکی از بهترین پارک های تهران به شمار می رود. از آنجایی که در فضاس داخلی این پارک طراحی زیبا و منحصر به فردی از میزهای شطرنج وجود داشته، آن را پارک شطرنج نامگذاری کرده اند. علاوه بر میزهای شطرنجی که در سرتاسر پارک وجود دارند، سالنی به وسعت 40 متر مربع به زمین شطرنج اختصاص یافته است.

دوره های مسابقه ای و کلاس های آموزش شطرنج در این سالن برگزار می شود و دوستداران و علاقه مندان به شطرنج می توانند برای شرکت در کلاس های آموزشی و مسابقات به این پارک مراجعه کنند. از دیگر ویژگی های پارک شطرنج وجود مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری است که علاقه مندان به ورزش، دوچرخه سواری و پیاده روی می توانند به سراغ این پارک بروند. علاوه بر محیط ورزشی پارک شطرنج، وجود کتابخانه در آن نیز تاثیر به سزایی در محیط فرهنگی آن داشته است.

مسیر دسترسی به پارک شطرنج

پارک شطرنج از بهترین پارک های شمال تهران می باشد که در خیابان آجودانیه واقع شده است. چنانچه قصد داشته باشید با خودروی شخصی به سمت این پارک زیبا راهی شوید، بایستی وارد بزرگراه ارتش شوید. در این بزرگراه به مسیر خود ادامه دهید تا بتوانید به خیابان آجودانیه دسترسی پیدا کنید.پس از آن که به خیابان آجودانیه رسیدید، وارد خیابان سباری شده و به سمت پارک زیبای شطرنج بروید. این پارک مابین خیابان دوازدهم و سیزدهم شرقی قرار گرفته است.

آدرس پارک شطرنج: تهران، خیابان آجودانیه، نبش کوچه سیزدهم شرقی

 بوستان ولایت تهران

بوستانی زیبا و با صفا در جنوب پایتخت به نام بوستان ولایت قرار دارد که از بهترین فضاها برای پیک نیک های خانوادگی و دوستانه به شمار می رود. بوستان ولایت با وسعت 270 هکتار در سال 1390 در زمین های پادگان قلعه مرغی تهران احداث شده است و گردشگران زیادی، به خصوص خانواده ها، برای گردش و پیک نیک به سراغ آن می روند. یکی از جالب توجه ترین ویژگی های بوستان ولایت، شهر بانوان است. شهر بانوان بوستان ولایت در ضلع شمالی این بوستان قرار داشته و مخصوص بانوان گرامی می باشد و آقایان اجازه ورود به آن را ندارند.

از امکانات تفریحی این بوستان می توان به صخره نوردی، رینگ اتومبیل رانی و موتور سواری، مسیر پیاده روی و تندرستی، پیست دوچرخه سواری، زمین بازی برای کودکان و بزرگسالان، شهربازی سرپوشیده، بانجی جامپینگ و پیست اسکیت اشاره نمود. تمام این امکانات هیجان انگیز و لذت بخش در کنار یکدیگر جمع شده اند و یکی از بهترین پارک های جنوب تهران را به وجود آورده اند. اگر آخر هفته ای را برای پیک نیک و گردش در این بوستان در نظر بگیرید و به سراغ آن بروید، جمعیت زیادی از گردشگران را خواهید دید که همانند شما برای گردش و پیک نیک به بوستان ولایت تهران مراجعه کرده اند.

مجموعه شهربانو بوستان ولایت

در ضلع شمالی بوستان ولایت مجموعه ای تفریحی قرار دارد که با عنوان مجموعه شهربانو شناخته می شود و دیوار های بلندی دور تا دور آن ساخته شده اند و هیچ دیدی از بیرون ندارد بانوان می توانند با خیالی راحت به گردش و تفریح بپردازند. در مجموعه شهربانو امکاناتی همچون سالن ورزشی سرپوشیده، استخر روباز، سالن مد و لباس، پیست موتور سواری، کارتینگ اختصاصی، زمین چمن فوتبال، زمین والبیال و بسکتبال، تنیس روی میز، آرایشگاه، کتابخانه، فروشگاه و غیره وجود دارند.

آدرس بوستان ولایت تهران: تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان

پارک های تهران

پارک بهمن

پارک بهمن از معروف ترین پارک های جنوب تهران به شمار می رود و در محله نازی آباد واقع شده است و به دلیل امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی که در آن وجود دارند، گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری، استراحتی و تفریحی خود انتخاب می کنند و به سراغ آن می روند. انواع درختان بلند قامت و سرسبز نظیر زبان گنجشک، صنوبر، سپیدار، بلوط و نارون در فضای این پارک وجود دارند که پوشش گیاهی پارک بهمن را تشکیل داده اند و فضای دل انگیزی را برای این پارک پدید آورده اند. پارک بهمن تهران از مساحت 5 هکتاری برخوردار بوده و در سال 1370 ساخته شده است.

یکی از معروف ترین بخش های این پارک، فرهنگسرای بهمن می باشد که در آن مسابقات و دوره های آموزشی برگزار می کنند. وجود امکاناتی همچون زمین بازی برای کودکان، سالن های ورزشی، فصای سرسبز و گلکاری شده، وسایل ورزشی همگانی، سرویس بهداشتی و غیره در پارک بهمن سبب گردیده آن را در میان بهترین پارک های جنوب تهران به شمار آورند و افراد زیادی برای سپری کردن اوقات فراغت خود به آن مراجعه کنند.

چگونه به پارک بهمن برویم؟

خوشبختانه پارک بهمن از آن دسته پارک هایی است که برای دسترسی به آن می توان از خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی استفاده نمود. چنانچه بخواهید برای رسیدن به پارک بهمن از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید، می توانید سوار مترو خط آزادگان – قائم شده و در یکی از ایستگاه های راه آهن، جوادیه و ترمینال جنوب از مترو پیاده شوید و مابقی مسیر را با استفاده از تاکسی تا رسیدن به پارک طی نمایید.

آدرس پارک بهمن: تهران، اتوبان تندگویان، محله نازی آباد، میدان بهمن

پارک جنگلی کوهسار

پارک های جنگلی از بهترین فضاهای گردشگری برای گردش های یک روزه به شمار می روند. پارک های جنگلی مختلفی در سطح پایتخت وجود دارند که هر کدام از آن ها به نوبه خودشان جزء بهترین پارک های تهران محسوب می شوند. یکی از پارک های جنگلی غرب تهران که از بهترین بوستان های جنگلی پایتخت به شمار می رود، پارک جنگلی کوهسار نام دارد و انواع امکانات رفاهی و تفریحی در آن وجود دارند و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. اگر در تهران به دنبال تفریحات هیجان انگیز در طبیعت هستید، نیازی نیست مسافت زیادی را از محل زندگی خود طی کنید؛ چرا که می توانید با مراجعه به پارک جنگلی کوهسار تفریحات هوایی مختلفی را تجربه کنید و ساعاتی را به تفریح و هیجان سپری کنید.

از جمله تفریحاتی که در این پارک وجود دارند عبارتند از پاراگلایدر، بلن سواری، چتربازی، تله کابین و غیره. پارک کوهسار که در میان ارتفاعات غرب تهران جای گرفته و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است، نقش به سزایی در تلطیف هوای مناطق اطراف خود دارد و با مراجعه به آن می توانید از هوای پاک لذت ببرید. همچنین به دلیل داشتن ارتفاع نسبت به دیگر مناطق اطراف خود، دارای چشم انداز زیبایی به سطح شهر می باشد. مساحت پارک جنگلی کوهسار به حدود 5.700 هکتار می رسد و از بافت کوهستانی بهره مند می باشد. بیشترین درختانی که در این پارک وجود دارند، از گونه های درختان کاج و سرو می باشند. این پارک جنگلی همچنین از بهترین فضاهای طبیعت تهران برای یک روز گردشی، تفریحی و استراحتی می باشد که می توانید به همراه دوستان و یا خانواده خود به سراغ آن بروید.

ساعت کاری پارک جنگلی کوهسار: همه روزه از ساعت 6 صبح تا 24 بامداد

آدرس پارک جنگلی کوهسار: تهران، شمال غرب تهران، شهران شمالی، بلوار کوهسار

پارک های تهران

پارک آزادگان

پارکی سرسبز و زیبا با وسعت 112 هکتار در جنوب پایتخت قرار گرفته که به دلیل مجهز بودن به امکانات رفاهی و تفریحی مختلف، جزء بهترین پارک های جنوب تهران به شمار می رود. این پارک به دلیل برخورداری از گیاهان و درختان متنوع، می تواند در پاکسازی هوای مناطق اطراف خود نقش داشته باشد. گونه های گیاهی پارک آزادگان به 90 نوع می رسند و به صورت درخت و درختچه های مختلف در آن وجود دارند و محل مناسبی را برای پیک نیک های خانوادگی و دوستانه، تفریح و قدم زدن در طبیعت پدید آورده اند.

از امکانات رفاهی و تفریحی پارک آزادگان تهران می توان به کتابخانه دو طبقه 5 با مساحت 5 هزار متر مربع و زمین بازی برای کودکان با مساحت 20 هزار متر مربع اشاره نمود. دریاچه ای مصنوعی در میان طبیعت این پارک قرار دارد که تأثیر به سزایی در زیباسازی فضای پارک دارد. هنگامی که در میان این پارک در حال قدم زدن باشید، خانه های رنگارنگ و کوچکی که بر روی درختان قرار دارند و برای پرندگان تهیه شده اند، توجه شما را به خود جلب خواهند کرد که از ویژگی های جالب پارک آزادگان به شمار می روند. تمام این موارد در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این پارک زیبا را به یکی از بهترین پارک های تهران تبدیل ساخته اند.

آدرس پارک آزادگان: تهران، میدان بسیج، کمربندی آزادگان، بخش جنوبی پارک آبی آزادگان

پارک جنگلی یاس

در سال 1394 یکی دیگر از پارک های جنگلی تهران افتتاح شد و با نام پارک جنگلی یاس شناخته می شود و از همان زمان ابتدا تا کنون همواره یکی از بهترین بوستان های تهران به شمار می رود. پارک جنگلی یاس با نام پارک جنگلی یاس فاطمی نیز شناخته می شود. این پارک جنگی که در محدوده شرق تهران قرار دارد، حدود 1.400 هکتار مساحت از زمین های شرق پایتخت را به خود اختصاص داده و انواع امکانات رفاهی و تفریحی در آن وجود دارند. به دلیل وجود انواع درختان سرسبز و گیاهان مختلف، پارک جنگلی یاس بهترین مقصد برا طبیعت گردی محسوب می شود و افراد زیادی به همراه خانواده و دوستان خود برای پیک نیک و طبیعت گردی به سراغ آن می روند. پارک جنگلی یاس فطمی را به عنوان بزرگترین پارک جنگلی تهران می شناسیم که از دو فاز تشکیل شده و هر کدام از فازهای این بوستان با یکدیگر تفاوت دارند.

از امکانات رفاهی و تفریحی پارک جنگلی یاس می توان به مواردی همچون آلاچیق، باربیکیو، زمین بازی برای کودکان، نیمکت، میز تنیس، فوتبال دستی، زمین گل کوچیک، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره نمود. همچنین مسیرهای مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری در فضای پارک وجود دارند و افرادی که قصد دوچرخه سواری در این بوستان را دارند، بایستی دوچرخه خود را همراه خود به پارک ببرند؛ چرا که در این پارک جنگلی دوچرخه کرایه ای وجود ندارد. چنان چه در میان جاذبه های گردشگری و تفریحی تهران به دنبال جاذبه ای گردشگری هستید که بتوانید یک روز تفریحی و استراحتی را در آن سپری کنید، پارک جنگلی یاس می تواند گزینه انتخابی مناسبی برای شما محسوب شود.

آدرس پارک جنگلی یاس: تهران، بزرگراه شهید بابایی، قبل از خیابان استخر

پارک های تهران

پارک ژوراسیک تهران

در این بخش می خواهیم به آشنایی با یکی از متفاوت ترین و هیجان انگیزترین پارک های تهران پردازیم که بیشتر مورد پسند کودکان می باشد. پارک ژوراسیک تهران در سال 1393 افتتاح گردیده و علاوه بر آن که تنها یک پارک و جاذبه گردشگری در تهران شناخته شود، محلی برای آموزش نیز می باشد. این پارک در محله سعادت آباد تهران قرار داشته و مساحت آن به حدود 30 هزار متر مربع می رسد و تعداد 28 مجسمه متحرک دایناسور در آن وجود دارند که از ویژگی های منحصر به فرد پارک ژوراسیک محسوب می شوند. دایناسورها که از موجودات منقرض شده در جهان بوده و دارای ابعاد بسیار بزرگی می باشند که تماشای آن ها از نزدیک می تواند به خصوص برای کودکان بسیار هیجان انگیز باشد. این دایناسورها دارای قابلیت های حرکت اندام ها و پلک زدن می باشند و همچنین صدا هم دارند که هیجان تماشای آن ها را بیشتر می کند.

این پارک از بهترین جاذبه های تهران برای اردوهای علمی و تفریحی مدارس به شمار می رود. مجسمه جانوران دیگری همچون خرس قطبی، فیل و تمساح نیز در پارک ژوراسیک وجود دارند. اگر برای یک روز گردشگری به دنبال جاذبه ای در تهران هستید تا بتوانید به همراه فرزند خود به سراغ آن بروید و یک روز هیجان انگیز و مفید را تجربه کنید، می توانید پارک ژوراسیک تهران را انتخاب کنید. مجموعه کافه و رستوران این پارک که ژورا کافه نام دارد، محلی برای استراحت و رفع گرسنگی محسوب می شود.

از دیگر امکانات این پارک می توان به مواردی همچون آتلیه عکاسی، سینما 4 بعدی، کارگاه سفال و فروشگاه هدیه و اسباب بازی اشاره نمود که بازدید از آن بخش ها نیز برای کودکان و حتی بزرگسالان نیز می تواند بسیار جالب باشد. پارک ژوراسیک همانند دیگر پارک های عمومی سطح شهر نبوده و برای ورود به آن بایستی مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت نمایید. این مبلغ برای تهیه بلیط ورودی پارک ژوراسیک تهران در سال 1401 نفری 50 هزار تومان می باشد.

چگونه به پارک ژوراسیک تهران برویم؟

پارک ژوراسیک تهران از بهترین پارک های تهران محسوب می شود که در غرب تهران و در محله سعادت آباد جای گرفته است. برای دسترسی به این پارک می توانید علاوه بر خودروی شخصی، از مترو هم استفاده نمایید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این پارک، ایستگاه میدان صنعت می باشد که می توانید برای این منظور سوار مترو خط بسیج – میدان صنعت شده و در ایستگاه میدان صنعت از مترو پیاده شوید. ادامه مسیر را می توانید با استفاده از تاکسی و اتوبوس طی نمایید.

آدرس پارک ژوراسیک تهران: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، قبل از پارک پرواز

پارک الغدیر تهران

پارک الغدیر تهران با مساحت 80 هزار متر مربع و در سال 1386 به منظور استفاده برای معمولین احداث شده است. از همین رو انواع وسایل و امکانات برای استفاده افراد معلول در این پارک قرار داده شده اند تا بتوانند از آن ها بهره مند شوند و از گردش در پارک لذت ببرند. پارک الغدیر در محل سابق توفقگاه اتوبوسرانی در محله هنگام تهران قرار گرفته است. مساحتی حدود 1200 متر مربع از مساحت این پارک در اختیار یک مرکز فرهنگی برای معلولان ذهنی، نابینایان و ناشنوایان قرار گرفته است. علاوه بر معلولین نیز افراد دیگر می توانند برای گردش و تفریح نیز به سراغ پارک الغدیر بروند.

از دیگر امکانات این پارک می توان به مواردی نظیر زمین بازی برای کودکان، کافی شاپ، مسیرهای تندرستی و پیاده روی، زمین بدمینتون، زمین چمن مصنوعی و غیره اشاره کرد که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر توانسته اند پارک الغدیر را جزء یکی از بهترین پارک های تهران قرار دهند.

آدرس پارک الغدیر تهران: تهران، خیابان هنگام، میدان الغدیر

پارک های تهران

پارک جنگلی لتمان کن

اگر به گردش و پیک نیک در پارک های جنگلی علاقه مند هستید، یکی دیگر از پارک های جنگلی تهران به نام پارک جنگلی لتمان کن در محدوده غرب تهران جای گرفته است و ارتفاع آن از سطح دریا به 1.800 متر می رسد و چشم انداز فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد. پارک جنگلی لتمان با مساحتی حدود 100 هکتار که اغلب اراضی آن درختکاری شده اند، بهترین فضا را برای گردش و پیک نیک های خانوادگی و دوستانه پدید آورده است. از پوشش گیاهی این پارک جنگلی می توان به درختان زبان گنجشک، توت، کاج و بربیس اشاره کرد که با قرار گیری در کنار هم توانسته اند چشم انداز بی نظیری را برای فضای پارک جنگلی کن پدید بیاورند.

آلاچیق های متعددی در میان فضای سرسبز پارک قرار دارند که بهترین محیط ها را برای پیک نیک ها به وجود می آورند و گردشگران می توانند با پهن کردن بساط پیک نیک در آلاچیق ها و در میان فضای سرسبز، یک روز گردشگری و آرامش بخش را تجربه کنند.

آدرس پارک جنگلی لتمان کن: تهران، بزرگراه همت شرق به غرب، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کاشان

پارک ایران زمین یا باغ راه فدک

در میان محدوده شهرک غرب، پارک سرسبز و زیبایی به نام پارک ایران زمین یا باغ راه فدک قرار دارد که اغلب آن را با نام باغ راه فدک می شناسند و از بهترین پارک های تهران با چشم انداز فوق العاده به سمت برج میلاد می باشد. پارک ایران زمین دارای مساحتی حدود 27 هکتار می باشد و محلی دنج برای قرارهای دوستانه محسوب می شود. گونه های گیاهی متنوعی در میان فضای این پارک وجود دارند که می توان به درختانی نظیر تبریزی، کاج، زیتون، سرو نقره ای، چنار، یوکا و غیره اشاره نمود. باغ راه فدک به دلیل داشتن مسیرهای مختلف از بهترین محل ها برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد. علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری می توانند به این پارک مراجعه نمایند و ساعت ها به این ورزش بپردازند.

مسیر دسترسی به باغ راه فدک

برای دسترسی به باغ راه فدک با خودروی شخصی، می توانید ابتدا خود را به میدان صنعت رسانده و سپس مسیر خیابان ایران زمین را پیش بگیرید. هنگامی که به این خیابان رسیدید، می توانید خودروی خود را در محل مناسبی پارک کرده و مابقی مسیر را به سمت پارک به صورت پیاده طی نمایید.

آدرس پارک ایران زمین: تهران، شهرک غرب، بعد از چهارراه خوردین، خیابان ایران زمین، قبل از پاساژ گلستان

پارک شفق تهران

از دیگر پارک های قدیمی تهران می توان به پارک شفق تهران اشاره نمود که در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی احداث شده و امروزه به عنوان یکی از بهترین پارک های تهران شناخته می شود. پارک شفق در محله یوسف آباد تهران واقع شده و طراحی و معماری آن به عهده کامران دیبا بوده است. این پارک دارای مساحتی حدود 16.867 متر مربع بوده و پوشش گیاهی آن ها تشکیل شده از درختانی همچون کاج، یاس زرد، نارون، بید مجنون، چنار و غیره می باشد. معماری این پارک از سبک معماری اروپایی بهره گرفته شده که می توان به معماری فرانسوی و ایتالیایی اشاره کرد.

وجود گذرگاه های غیر هم سطح از ویژگی های سبک معماری فرانسوی و استخر، آب نما و سکوهای نشیمن نیز از ویژگی های سبک معماری ایتالیایی محسوب می شود. از امکانات رفاهی و تفریحی پارک شفق تهران می توان به کتابخانه، فرهنگسرا، سفره خانه، کافی شاپ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وسیله های ورزشی، بوفه و نمازخانه اشاره کرد و سبب شده اند این پارک را در میان بهترین پارک های تهران جای دهند.

آدرس پارک شفق تهران: تهران، یوسف آباد، سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان 19

پارک های تهران

سوالات متداول

بهترین پارک های تهران کدام اند؟

از بهترین پارک های تهران می توان به پارک ملت، پارک ساعی، پارک آب و آتش، پارک چیتگر، بوستان گفتگو، پارک پردیسان و غیره اشاره کرد.

پارک های جنگلی تهران کدام اند؟

پارک جنگلی چیتگر، پارک ملی سرخه حصار، پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی کوهسار، پارک جنگلی لتمان کن و غیره.

بزرگترین پارک های تهران کدام اند؟

از بزرگترین پارک های تهران می توان به پارک جنگلی سرخه حصار، پارک جنگلی چیتگر، پارک جمشیدیه و غیره اشاره کرد.

بهترین پارک های تهران برای کودکان کدام اند؟

پارک ژوراسیک، پارک ژوپیتر، پارک دکترلند، پارک ارم و غیره.

[html_block id=”70949″]