پارک ملت تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

پارک ملت به عنوان یکی از قدیمی ترین و معروف ترین پارک هایی است که در تهران قرار دارد. قدمت این پارک زیبا به دوران حکومت پهلوی دوم می رسد و به عنوان یکی از مهمترین تفرجگاه های پایتخت نشینان شناخته می شود. این بوستان، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را در خود جای داده و به همین جهت گردشگران زیادی برای آخر هفته ها و یا تعطیلات به سمت آن می روند. علاوه بر آن که پایتخت نشینان زیادی پارک ملت را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب می کنند، گردشگران داخلی و خارجی زیادی نیز برای گردش و تفریح که به تهران سفر می کنند، به این بوستان می روند و از گردش در آن لذت می برند. در ادامه قصد داریم با بوستان ملت که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بوستان های تهران است آشنا شویم و ببینیم که چه امکانات تفریحی و رفاهی را در خود جای داده، پس با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی پارک ملت تهران

پارک ملت تهران که به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین پارک های سطح شهر تهران می باشد، دارای مساحت 34 هکتار می باشد. این پارک به واسطه داشتن فضای سبز بسیار زیبایی که در خود جای داده، یکی از بهترین بوستان ها برای یک روز تعطیل می باشد که به همراه خانواده و یا دوستان به سمت آن بروید و در آن به گردش و پیک نیک بپردازید.

جالب است بدانید در زمان های گذشته، بوستان ملت با نام بوستان شاهنشاهی شناخته می شد و از همان زمان ها پایتخت نشینان و گردشگرانی که از جاهای دیگر به تهران می آمدند، به سراغ آن می رفتند. این پارک از شمال به ساختمان صدا و سیما، از شرق به خیابان ولیعصر، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و از جنوب به بزرگراه نیایش منتهی می شود. بوستان ملت با وسعت پهناوری که دارد، بخش های مختلفی را در خود جای داده که می توان به پردیس گالری ملت، فضای سبز، فضای گل کاری، سر در بسیار زیبا و چشم نواز، باغ وحش، دریاچه مصنوعی، مجسمه های مفاخر و مشاهیر ایرانی و… اشاره نمود. اگر در روزهای تعطیل و به خصوص روز طبیعت به بوستان ملت بروید، به اصلاح می توان گفت جایی برای سوزن انداختن پیدا نمی شود.

در بسیاری از زمان هایی که قصد رفتن به بوستانی زیبا در تهران را داشته باشید، نخستین گزینه ای که به ذهنتان می رسد پارک ملت تهران می باشد. به دلیل آن که هر چه از یک بوستان برای گردش را بخواهید در این بوستان ملت وجود دارد. به هر قسمت از بوستان ملت که بروید، جاذبه ای زیبا و گردشگری را خواهید دید که می تواند برایتان جذاب باشد.

حتی بسیاری از جشنواره ها و مراسم ها متنوع در این بوستان سرسبز برگزار می گردند. علاوه بر آن که طبیعت بسیار زیبایی در این پارک وجود دارد، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در آن قرار داده شده که به بهترین تفرجگاه برای تفریح خانواده ها و دوستان تبدیل شده است. همچنین به دلیل وجود فضای سرسبز، درختان بلند قامت و انبوه و فضای گل کاری شده می تواند قدم زدن و نشستن در آن شما را به آرامشی بی بدیل دعوت نماید.

این بوستان از همان زمان های قدیم تا به امروز به عنوان یکی از مهمترین دیدنی های دیدنی تهران شناخته می شد. اگر در زمان تاریکی و شب ها به بازدید و گردش در این پارک بروید، می توانید یکی از بهترین حالت های آن را مشاهده کنید. چرا که نورپردازی های بسیار زیبایی در آن به کار برده شده است. افزون بر این ها آب نمای موزیکال داخل دریاچه مصنوعی می تواند شما را برای دقایقی به خود خیره کند. همچنین به دلیل خلوت تر بودن پارک، می توانید از آرامشی که در این پارک حاکم است لذت ببرید.

پارک ملت تهران

تاریخچه پارک ملت تهران

دستور ساخت بوستان ملت را فرح پهلوی و محمدرضا آقاجانی در زمان پهلوی دوم صادر نمودند و ساخت آن را در دو فاز و از سال 1345 آغاز نمودند. فاز اول این بوستان در سال 1347 هجری شمسی بهره برداری شد و در راستای خیابان ولیعصر (عج) و بخشی از آن نیز داخل پیاده رو جای گرفته است. جالب است بدانید در زمان های قدیم این بخش را با نام بلوار کنار جاده می شناختند. در سال 1353 نیز کار ساخت فاز دوم بوستان به تمام شد. برای ساخت فاز دوم بوستان ملت از طراحی پارک های انگلیسی الهام گرفته شده است. یکی از بزرگترین مراکز سینمایی تهران پردیس سینمایی ملت می باشد که در این پارک جای گرفته است.

این بخش روی دو تپه به صورت جنگل کاری به صورت گل کاری و جنگل کاری ساخته شده است. همانطور که گفته شد، این بوستان دارای مساحت 34 هکتار می باشد و جزء یکی از بزرگترین بوستان های شهر تهران شناخته می شود، حدود 23 هکتار از این بوستان زیبا به فضای سبز و چمن کاری، حدود 3.2 هکتار به فضای جنگل کاری و 2 هکتار را نیز به گل کاری اختصاص داده اند. طراحی نامنظم این پارک زیبا و بزرگ از طراحی انگلیسی به نام پوسن می باشد. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری بسیار مناسبی در این بوستان وجود دارند که بهرین مکان برای پیاده روی و انجام ورزش های صبحگاهی می باشند.

پوشش گیاهی بوستان ملت

پوشش گیاهی پارک ملت بدین گونه است که بخش شمالی آن به صورت جنگل کاری و بخش جنوبی آن چمن کاری می باشد. درختان بلند قامت و سرسبزی که در این بوستان وجود دارند شامل درختان انواع سرو، صنوبر، بیدمجنون، سدروس، زبان گنجشک، اقاقیا، تبریزی، نارون، شمشاد، بداغ، ارغوان، برگ بو، نارون و یوکا می شوند. علاوه بر درختانی که نام برده شد، حدود 120 گونه درختان دیگر که شامل درختان مثمر مانند درختان سیب، موز، زردآلو، خرمالو، هلو، انجیر، توت و به می شوند.

وجود این درختان زیبا، بلند قامت و سرسبز بر زیبایی و طراوت پارک افزوده است و گردش و تفریح در آن را بسیار لذت بخش تر می کند. علاوه بر درختانی که نام برده شدند گل های دیگری در میان فضای سرسبز پارک زیبای ملت تهران وجود دارند که برخی از آن ها دائمی هستند که می توان به گل های کوکب، گالانیا، رعنا، شمعدانی و کردئوپیس اشاره کرد. همچنین گل های بسیار زیبای دیگری همانند گل های پیوندی، رز مینیاتوری، حنایی، قلمه ای، هفت رنگ و… دیده می شوندکه بر زیبایی پارک افزوده اند.

پارک ملت تهران

بخش های مختلف پارک ملت تهران

بوستان ملت به عنوان یکی از بزرگترین پارک های تهران، از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر بخش آن می تواند برای گردشگران جاذبه های متفاوتی داشته باشد. این بخش های متنوع در کنار هم جمع شده اند و پارک ملت تهران را به یکی از زیباترین و معروف ترین مکان های دیدنی تهران تبدیل کرده اند. در این بخش از مطلب می خواهیم با تمام بخش های مختلفی که در این بوستان وجود دارند آشنا شویم.

ورودی بوستان ملت

اول از همه با ورودی پارک ملت شروع می کنیم که از زیباترین و جالب توجه ترین بخش های این بوستان به شمار می رود. هنگامی در بخش ورودی پارک زیبای ملت قرار می گیرید، برای لحظاتی محو تماشای بخش های مختلف آن خواهید شد که شامل گل های رنگارنگ، گلدان های زیبا و با ابعاد بزرگ، المان های شهری، مجسمه های متنوع و هنری، درختان انبوه و بلند قامت و آب نمای کوچکی می شوند که همگی به خوبی از شما برای ورودتان به پارک ملت تهران استقبال می کنند.

آب نمای بزرگ و پلکانی

هنگامی که وارد پارک ملت می شوید و کمی از ورودی پارک فاصله می گیرید، آب نمای بزرگ و پلکانی را خواهید دید که در آن فواره های کوچک وجود دارند و علاوه بر فواره ها، سردیس هایی از مشاهیر ایرانی همانند سعدی، فردوسی، شهریار و نیما یوشیج مشاهده خواهید کرد.

پارک ملت تهران

پردیس سینمایی ملت

یکی از مهمترین بخش های بوستان ملت که باعث می شود گردشگران زیادی این پارک را به عنوان مقصد تفریحی و گردشگری خود انتخاب کنند، وجود پردیس سینمایی ملت در آن می باشد. پردیس سینمایی ملت در واقع سینمای بسیار بزرگی است که 4 یا 5 سالن سینمایی را در خود جای داده و مجهز به امکانات مناسبی می باشد.

هر کدام از این سالن هایی که در پردیس سینمایی ملت وجود دارند، همزمان فیلم های متفاوتی را نمایش می دهند. ساختمان این سینما بسیار زیبا بوده و باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران می شود. پردیس ملت در سال 1387 با 4 سالن و افتتاح گردید و ظرفیت آن به حدود 287 نفر می رسد. از امکانات پردیس سینمایی ملت می توان به کافی شاپ، رستوران، پارکینگ با طرفیت 120 خودرو، کافه کتاب و فروشگاه های عرضه کالاهای فرهنگی اشاره کرد.

شماره تماس پردیس سینمایی ملت: 23162

کلینیک گل و گیاه پارک ملت

شاید تا کنون اسم کلینیک گل و گیاه را نشنیده باشید و با آن آشنایی نداشته باشید. یکی از این کلینیک ها در بوستان ملت قرار داشته و با مراجعه به آن می توانید مشاوره های لازم را جهت حفظ و نگهداری گل ها و گیاهان دریافت کنید.

باغ وحش پارک ملت تهران

زیبایی ها و دیدنی های بوستان ملت تمامی ندارند. این بوستان بسیار بزرگ بوده که به هر طرف آن بروید، جاذبه ای دیدنی یا تفریحی را خواهید دید که هر کدام از آن ها مورد پسند بسیاری از گردشگران قرار می گیرند. بنابراین بوستان ملت برای هر گروه سنی از افراد جاذبه ای را دارد که بتواند گردشگران را از خود راضی نگهدارد و گردشگران تصمیم بگیرند برای دفعات بعد به بازدید از آن بروند. باغ وحش پارک ملت در بخش غربی این بوستان قرار گرفته و حیواناتی در همچون طاووس، میمون، کرکس، مرغابی، شتر مرغ و… در آن وجود دارند. این بخش مورد علاقه بسیاری از کودکان و نوجوانان می باشد.

دریاچه مصنوعی پارک ملت

در قسمت شمالی بوستان ملت دریاچه ای مصنوعی قرار گرفته و باعث شده ظاهر این بوستان بسیار زیبا شود. اگر به نزدیکی های دریاچه بروید انواع ماهی ها، اردک ها و قورباغه هایی را خواهید دید که بر در این دریاچه زندگی می کنند و بسیار زیبا هستند. این دریاچه مصنوعی یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران را پدید آورده است.

پارک ملت تهران

سینما 4 بعدی ملت

در قسمت غربی پارک ملت سینمای 4 بعدی آن قرار گرفته و به عنوان یکی از مهیج ترین بخش پارک شناخته می شود. این سینما درست همانجایی است که شما در آن به دنبال هیجان بسیار بالایی هستید و باید بدانید که با دیگر سینماهای معمولی کاملا متفاوت است. صندلی هایی که در این سینما وجود دارند و قرار است شما روی آن ها بنشینید، با صندلی دیگر سینماها تفوت داشته و همچنین هنگامی که مشغول تماشای فیلم مهیج هستید، افکت هایی همانند ضربه، رعد و برق و پاشیدن آب و… را احساس خواهید کرد که ترس و هیجان را در شما ایجاد می کنند. پس اگر به پارک ملت تهران سری زدید و به دنبال تفریحی مهیج و جذاب بودید، به سمت سینما 4 بعدی ملت بروید و هیجان را در آن تجربه کنید.

زمین بازی برای کودکان

یکی از بخش های جدانشدنی پارک ها، زمین بازی برای کوکان است. پارک ملت تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و زمین بازی مجهزی را برای کودکان فراهم آورده تا کودکانی که به همراه خانواده و والدین خود به این پارک می روند، لذت و هیجان را در کنار یکدیگر تجربه کنند. این زمین بازی در قسمت غربی بوستان و در واقع در جوار خیابان ولیعصر و بلوار پارک واقع شده است. شما نیز اگر به همراه کودکان خود به بوستان ملت رفتید تا اوقات فراغت خود را در آن بگذرانید، می توانید فرزندان خود را برای تفریح به بخش زمین بازی کودکان ببرید و خودتان نیز نظاره گر بازی و تفریح آن ها باشید.

سردیس مشاهیر ایران

همانطور که گفته شد، بعد از آن که از ورودی پارک کمی فاصله بگیرید و به سمت داخل پارک بروید، آب نمای بزرگ و پلکانی را خواهید دید که روی پله های آن سردیس مشاهیر و بزرگان ایران قرار گرفته و که به زیبایی ساخته شده اند. این سردیس ها متعلق به بزرگانی همچون سعدی، شهریار، فردوسی، حافظ و نیما یوشیج می باشند. مجسمه های داخل پارک تنها به این موارد ختم نمی شوند و اگر در پارک ملت کمی گشت و گذار کنید، مجسمه هایی همچون مجسمه مادر و فرزند، ممجسمه های دوستی و مجسمه امیرکبیر خواهید دید که چهره پارک را زیباتر نموده اند.

قطار دودی

اگر به ضلع غربی پارک بروید، قطاری را خواهید دید که همیشه در آنجا ایستاده و با نام قطار دودی شناخته می شود. این قطار تنها یک قطار تزئینی نبوده و گفته می شود که در زمان های گذشته مسیر تهران تا حرم عبدالعظیم را طی می کرده و مسافران را جا به جا می کرده است. قطار دودی یکی از یادگارهای زمان ناصرالدین شاه قاجار می باشد. جالب است بدانید که قدمت این قار به سال 1265 هجری شمسی بازمی گردد.

نمایشگاه های موقت

در پارک ملت و در مناسبت های مختلف، نمایشگاه هایی موقت برگزار می شوند که می توان به نمایشگاه های محصولات سنتی و دستی اشاه نمود که از معروف ترین و پرطرفدارترین نمایشگاه هایی هستند که در این بوستان برگزار می شوند.

پارک ملت تهران

آبنمای داخل دریاچه پارک ملت

همانطور که گفته شد، دریاچه ای مصنوعی در میان این پارک وجود دارد که طراوت و شادابی بیشتری را به بوستان ملت بخشیده است. در میان آب های این دریاچه نیز آبنمایی بسیار زیبا و موزیکال قرار گرفته و هنگامی که هوا رو به تاریکی می رود، نورپردازی و رقص آن روشن می شود که افراد زیادی اطراف این دریاچه می ایستند و این منظره زیبا را تماشا می کنند.

المان های مختلف در بوستان ملت

به هر گوشه و کناری از بوستان ملت که بروید، سازه و یا المان هایی را خواهید دید که باعث زیباتر شدن و جذابیت آن شده اند. گذشته از تمام مجسمه هایی که در این پارک وجود دارند، سازه ای در نزدیکی های پردیس سینمایی ملت وجود دارد که نگاه ها را برای لحظاتی به خود خیره می کند. این سازه به گونه ای است که از قطعه های بزرگ فولادی ساخته شده و کابل های فولادی و متعدد دیگری آن ها را به یکدیگر متصل کرده اند. این سازه اثر استاد مهدی کامبوزیا به همراه شاگردانش می باشد. نکته جالبی که در رابطه با این سازه شهری وجود دارد این است که در سال 2107 میلادی در میان 32 اثر برنده شد و جایزه جهانی آرک دیلی را از آن خود کرد.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک ملت

بوستان ملت که یکی از بوستان های معروف و بزرگ تهران به شمار می ود که امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را در خود جای داده و گردشگرانی که این بوستان را برای تفریح خود انتخاب می کنند می توانند روزی سرشار از تفریح و گردش را برای خود رقم بزنند. در ادامه با امکانات تفریحی و رفاهی پارک ملت تهران بیشتر آشنا می شویم.

پیاده روی

یکی از مهمترین و ساده ترین تفریحاتی که می توانید در پارک ملت از آن لذت ببرید، پیاده روی د رهوای آزاد و پاک آن می باشد. مسیرهای پیاده روی متعددی در این بوستان وجود دارند که شما می توانید در آن ها و میان درختان بلند قامت، سرسبز و انبوه پیاده ریو کنید و از این ورزش ساده و مفید لذت ببرید.

دوچرخه سواری

علاوه بر آن که در این پارک مسیرهای پیاده روی وجود دارند، مسیرهایی نیز برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده اند که علاقه مندان به دوچرخه سواری می توانند در هوای پاک و مسیرهای زیبای بوستان ملت از این ورزش مورد علاقه خود لذت ببرند.

اسکیت سواری

اگر به ورزش اسکیت سواری و حتی اسکوترسواری علاقه مند هستید، می توانید به مسیرهای مختلفی که در این بوستان وجود دارند و کاملا صاف هستند و هیچ مشکلی در حرکت شما ایجاد نمی کنند بروید و به اسکیت سواری و یا اسکوترسواری بپردازید. علاوه بر این مسیرها، می توانید به سراغ زمین مخصوصی که برای اسکیت در نظر گرفته شده بروید و به صورت حرفه ای تر از این ورزش هیجان انگیز و سرعتی لذت ببرید.

پارک ملت تهران

وسایل ورزشی همگانی

در بوستان ملت امکانات تفریحی و رفاهی به صورت کامل قرار داده شده اند و همین باعث شده اغلب گردشکران آن را به عنوان مقصد گردشگری خود در تهران انتخاب کنند. در این بوستان وسایل ورزشی همگانی قرار داده شده اند و افراد زیادی هستند که به سلامت و تندرستی خود اهمیت زیادی می دهند و برای ورزش به سراغ وسایل ورزشی پارک ملت می روند. علاوه بر وسایل ورزشی، امکانات ورزشی دیگری نیز در این بوستان فراهم آمده که می توان به میزهای تنیس، میزهای فوتبال دستی، زمین بازی بدمینتون، زمین والیبال، میز و صندلی شطرنج اشاره نمود. برای هرکدام از این ورزش ها که نام برده شدند فضایی در نظر گرفته شده تا علاقه مندان به هرکدام ورزش ها به سراغ آن قسمت بروند و از ورزش مورد علاقه خود لذت ببرند. همچنین پیشنهاد می شود اگر اهل بازی شطرنج هستید، می توانید مهره های شطرنج را همراه خود ببرید و به همراه حریفتان پشت میزهای سطرنج بنشینید و از این بازی لذت ببرید.

آلاچیق و نیمکت

بوستان ملت که یکی از مناطق دیدنی تهران به شمار می رود نیز همچون دیگر پارک ها، سرتاسر آن نیمکت ها و آلاچیق هایی برای رفاه حال گردشگران قرار داده شده و گردشگران می توانند در آن ها به استراحت بپردازند و همچنین بساط پیک نیک را به راه بیاندازند و از فضای سرسبز و با طراوت بوستان لذت ببرند.

پیک نیک در بوستان ملت تهران

در بوستان ملت فضای زیادی به فضای سبز اختصاص یافته است، اما مسولان پارک اجازه برپایی چادر را به هیچ یک از گردشگران نمی دهند. اما آلاچیق هایی در این بوستان برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است که می توانند به همراه خانواده و یا دوستان خود بساط پیک نیک را به راه بیاندازند و از اوقات فراغت خود لذت ببرند. همچنین می توانید بازی های فکری را در کنار هم انجام دهید و لحظات خود را به بهترین نحو سپری کنید.

قایق سواری

دریاچه مصنوعی که در دل بوستان ملت ساخته شده است، علاوه بر آن که چهره بوستان را زیباتر کرده، امکان قایق سواری برای گردشگران را نیز فراهم آورده و شما نیز می توانید با رفتن به این پارک در میان تفریحات خود، به سراغ این دریاچه مصنوعی بروید و سوار قایقی شوید و از قایق سواری در کنار اردک ها لذت ببرید.

نمازخانه و سرویس بهداشتی

یکی از بخش هایی که در تمام بوستان ها و پارک ها وجود دارند و جزء امکانات رفاهی پارک ها به شمار می روند، نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشد. بسیاری از گردشگرانی که به پارک ها می روند تا اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند، هنگام اذان به دنبال محل مناسبی هستند تا بتوانند نماز خود را اول وقت بخوانند و از همین رو به نمازخانه پارک مراجعه می کنند.

پارکینگ

از آنجایی که بوستان ملت در کنار خیابان ولیعصر که یکی از خیابان های شلوغ و پر تردد در تهران می باشد قرار گرفته و همین باعث شده جای پارک ماشین در نزدیکی های آن وجود نداشته باشد. لذا برخی از گردشگران خودروی خود را در خیابان های اطراف پارک می کنند. اما خوب است بدانید که پردیس سینمایی ملت دارای پارکینگ عمومی بوده و مقابل پارک قرار دارد و گردشگران می توانند برای پارک خودروی خود از آن استفاده کنند.

عکاسی در پارک ملت تهران

زیبایی های بوستان ملت به قدری زیباست که در هر نقطه از آن بایستید، می توانید تصاویز بسیار زیبایی در آن ثبت کنید. از بهترین زمان های بازدید و عکاسی در پارک ملت تهران می توان به فصل بهار و فصل پاییز اشاره کرد، به گونه ای که در فصل بهار تمام طبیعت بوستان سرسبز و شکوفه و گل های رنگارنگ در این پارک روییده اند و در فصل پاییز نیز که طبیعت پارک به هزار رنگ در می آید و شما می توانید عکس های بسیار زیبایی را در این پارک زیبا به ثبت برسانید.

ورودی پارک ملت

یکی از زیباترین و چشم نوازترین بخش های پارک ملت مربوط به ورودی اصلی آن می باشد که در خیابان ولیعصر واقع شده است. همچنین افراد بسیاری را در این قیمت خواهید دید که به اسکیت سواری و اسکوترسواری مشغولند. چرا که زمین این بخش صاف و صیقلی بوده و بهترین مکان برای انجام این قبیل تفریحات می باشند.

پارک ملت تهران

کافی شاپ و رستوران

کمی آن طرف تر از دریاچه مصنوعی پارک ملت کافی شاپ و رستوران بوستان قرار گرفته اند و گردشگران می توانند در کنار منظره بسیار زیبای این دریاچه میان وعده یا وعده غذایی مورد علاقه خود را میل کنند و از زیبایی منظره مقابل خود لذت ببرند.

بهترین زمان بازدید از بوستان ملت

اگر در فصل بهار به این پارک بروید، آن را غرق در سرسبزی و طراوت و شکوفه رنگارنگ بهاری خواهید دید که می تواند بهترین لوکیشن برای عکاسی به شمار می رود. این سرسبزی تا فصل تابستان همچنان در این بوستان پابرجا باقی می ماند. در فصل پاییز، طبیعت پارک ملت رو به رنگارنگ شدن می رود و می توان طبیعت آن را غرق در رنگ های زرد و نارنجی و کم و بیش سبز مشاهده کرد که بسیار دلفریب و چشم نواز می شود. در نهایت در فصل زمستان، درختان بلد قامت این پارک برگ های سبز، نارنجی و زرد خود را از دست می دهند و در روزهای برفی آن را سفید پوش خواهیم دید. در کل می توان گفت بوستان ملت در هر فصلی از سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد و پیشنهاد می شود در فصول مختلفی از سال، به بازدید از آن بروید و از زیبایی آن لذت ببرید.

پارک ملت کجاست و مسیر دسترسی به آن

بوستان ملت به عنوان یکی از پارک های زیبا، گردشگری و بزرگ تهران شناخته می شود و در یکی از مهمترین خیابان های تهران که خیابان ولیعصر در منطقه 3 شهرداری تهران و در بخش شمالی شهر واقع شده است. بوستان مذکور از بخش شمالی خود به خیابان جام جم و ساختمان مرکزی صدا و سیما، از بخش شرق به خیابان ولیعصر، از بخش غرب به خیابان سئول و باشگاه انقلاب و از بخش جنوب نیز به اتوبان نیایش منتهی می گردد. در ادامه با انواع مسیرهای دسترسی به این بوستان آشنا می شویم تا هر کدام از آن ها برایتان آسان تر و ساده تر بود را انتخاب کنید به سمت آن بروید.

مسیر دسترسی به پارک ملت با خودروی شخصی

اگر برای دسترسی به پارک ملت از خودروی شخصی قصد دارید استفاده نمایید، می توانید ابتدا خود را به خیابان ولیعصر برسانید، سپس به سمت بزرگراه نیایش حرکت کنید. از آنجایی که جای مناسب برای پارک خودرو به سختی در این منطقه پیدا می شود، پیشنهاد می شود از پارکینگ پردیس سینمایی ملت برای پارک خودروی خود استفاده کنید. بوستان ملت در بخش غربی این پارکینگ قرار دارد. همچنین اگر وسایل پیک نیک همراهتان باشد، می توانید با استتفاده از این پارکینگ مسیر کمتری را پیاده روی کنید تا به پارک برسید.

مسیر دسترسی به بوستان ملت با تاکسی

برای آن که با استفاده از تاکسی به پارک ملت بروید، می توانید ابتدا خود را به میدان ونک برسانید و با استفاده از تاکسی هایی که در میدان ایستاده اند و به سمت تجریش می روند خود را به این پارک برسانید.

مسیر دسترسی به پارک ملت با مترو

چنانچه تصمیم گرفتید با استفاده از مترو خود را به این پارک برسانید، می توانید خود را به یکی از ایستگاه های مترو میرداماد، صدر، فاطمی و یا جهاد برسانید و پس از پیاده شدن در یکی از ایستگاه ها، سوار تاکسی شده و یا حتی با اتوبوس نیز می توانید به سمت پارک بروید.

مسیر دسترسی به بوستان ملت تهران با اتوبوس

یکی دیگر از مسیرهای دسترسی به بوستان ملت، استفاده از اتوبوس های بی آر تی می باشد که برای استفاده از آن می بایست سوار اتوبوس های خط راه آهن – تجریش و یا راه آهن – پارک وی شوید. در این صورت می توانید در نزدیک ترین ایستگاه که ایستگاه نیایش یا پارک ملت است پیاده شوید و به راحتی به سمت پارک به صورت پیاده بروید.

پارک ملت تهران

راهنما سایت

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بوستان ملت

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه