بازارچه سنتی سپه قزوین

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بازارچه سنتی سپه قزوین بازارچه ای مشهور و پرطرفدار در میان شهر قزوین است که علاوه بر اهالی این شهر، گردشگرانی که شهر قزوین را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند را به سمت خود می کشاند. بازارگردی از جمله تفریحاتی است که بسیاری از افراد و به ویژه بانوان به آن علاقه مند بوده و زمانی که به شهر یا نقطه ای دیگر به غیر از محل زندگی خودمان می رویم و قصد گردش در میان دیدنی های آن منطقه را داریم، به دنبال بازاری هستیم تا بتوانیم هم در آن گردشی داشته باشیم و هم بتوانیم سوغاتی و یادگاری برای خود و عزیزانمان تهیه نماییم. قزوین که شهری پر از جاذبه های تاریخی و دیدنی متنوع می باشد، بازارچه ای سنتی و گردشگری را در خود جای داده که با نام بازارچه سنتی سپه قزوین شناخته می شوند و انواع مواد خوراکی و غذایی تازه در آن به فروش می رسند. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با این بازارچه زیبا و سنتی بیشتر آشنا شویم.

بازارچه سنتی سپه قزوین کجاست و مسیر دسترسی

بازارچه سنتی سپه قزوین که از معروف ترین مراکز خرید قزوین به شمار می رود، در محدوده خیابان امام خیمنی قزوین قرار داشته و برای دسترسی به این خیابان می توانید ابتدا خود را به خیابان بو علی سینا رسانده و از طریق خیابان انصاریان وارد کوچه زرگرها شوید. سپس خود را به خیابان امام خمینی رسانده تا بتوانید به راحتی به بازارچه سنتی سپه قزوین برسید.

آدرس بازارچه سنتی سپه قزوین: استان قزوین، شهر قزوین، سبزه میدان، انتهای پیغمبریه، انتهای خیابان سپه

بازارچه سنتی سپه قزوین

آشنایی با بازارچه سنتی سپه قزوین

شهر قزوین شهری نسبتا تاریخی در نزدیکی پایتخت می باشد که به دلیل داشتن فاصله نزدیک با تهران، بسیار مورد توجه پایتخت نشینان و اهالی شهرهای اطراف قرار گرفته و سفر و گردش در میان دیدنی های قزوین، به آن سفر می کنند. از آنجایی که این شهر در فاصله نزدیکی از تهران قرار داشته، حتی برای سفرهای یک روزه می توانید به سراغ آن بروید و سفری یک روزه به این شهر را تجربه کنید. همیشه گردش در بازارهای سنتی هر شهری، یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که می توانید در طول سفر خود از آن لذت ببرید.

شهر قزوین علاوه بر بازارهای لوکس و مدرن، بازارچه ای سنتی و قدیمی به نام بازارچه سنتی سپه قزوین را در خود جای داده که انواع میوه و تره بار در مغازه های آن به فروش می رسند. بسیاری از گردشگران برای گردش و خرید به آن مراجعه می کنند و از انواع میوه های تازه، سبزی های تازه و صیفی جات و غیره تهیه می کنند. فضای این بازارچه همان بافت قدیمی خود را حفظ کرده و بخشی از آن به صورت مسقف و بخشی دیگر نیز به صورت روباز می باشد. قدمت بازارچه سنتی سپه قزوین به دوران سلطنت قاجاریان می رسد و بافت قدیمی آن به خوبی توانسته حفظ شود.

هنگامی که در میان این بازارچه در حال قدم زدن هستید، مغازه های بازارچه انواع میوه ها و صیفی جات خود را بر روی سینی قرار داده و مقابل مغازه های خود به نمایش گذاشته اند و تازگی را می توانید به وضوح احساس کنید. با گردش و خرید در بازارچه سنتی سپه قزوین که از مراکز خرید قزوین به حساب می آید، می توانید علاوه بر خرید و گردش، با فرهنگ مردمان قزوین نیز آشنا شوید. این بازار از جمله بازارهای شهر قزوین است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

موقعیت مکانی بازارچه سنتی سپه قزوین

بازارچه سنتی سپه از معروف ترین بازارهای قزوین بوده که به دلیل قرار گیری در خیابان سپه، این نام برای آن انتخاب شده است. این خیابان به نام شهدا تغییر پیدا کرده، اما بسیاری از مردم اهالی شهر قزوین، آن را به همان نام قبلی خود یعنی خیابان سپه می شناسند.

بهترین زمان بازدید از بازارچه سنتی سپه قزوین

بازارچه سنتی سپه که در شهر قزوین قرار گرفته و علاوه بر اهالی قزوین، گردشگران زیادی هم به سراغ بازدید از آن اقدام می کنند، دارای ساعت کاری محدودی می باشد که بایستی پیش از مراجعه از ساعت کاری دقیق آن مطلع شوید. همچنین برای بازدید از این بازار می توانید سلیقه و زمان خود را در نظر بگیرید؛ چرا که این بازار همانند دیگر جاذبه های قزوین نبوده که بخواهید بهترین زمان را برای بازدید از آن انتخاب نمایید.

بازارچه سنتی سپه قزوین

[html_block id=”73185″]

راهنما سایت

آدرس

استان قزوین، شهر قزوین، سبزه میدان، انتهای پیغمبریه، انتهای خیابان سپه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

9 الی 14:30 و 16:30 الی 20

یک‌شنبه

9 الی 14:30 و 16:30 الی 20

دو‌شنبه

9 الی 14:30 و 16:30 الی 20

سه‌شنبه

9 الی 14:30 و 16:30 الی 20

چهار‌شنبه

9 الی 14:30 و 16:30 الی 20

پنج‌شنبه

9 الی 14:30 و 16:30 الی 20

جمعه

9 الی 14:30 و 16:30 الی 20
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه