امامزاده شاهزاده حسین قزوین

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

امامزاده شاهزاده حسین قزوین یکی از معروف ترین مکان های مذهبی قزوین است که فرزند امام رضا (ع) بوده و از قدیمی ترین زیارتگاه های این شهر محسوب می شود. شهر قزوین که از قدیمی ترین شهرهای تاریخی ایران بوده که بسیاری از جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. امامزاده ها و زیارتگاه ها علاوه بر آن که تنها یک مکان زیارتی و مذهبی به شمار رود، به دلیل برخورداری از قدمت زیاد، از مکان ها و جاذبه های تاریخی این شهر به شمار می آید. این شهر تاریخی، در دوره ای از تاریخ ایران به عنوان پایتخت شناخته شده و از اصلی ترین دلایل اهمیت شهر قزوین در حال حاضر می باشد. علاوه بر جاذبه های طبیعی و گردشگری متنوع، انواع جاذبه های تاریخی و بناهای تاریخی در این شهر وجود دارند که هر یک از آن ها متعلق به دوره های مختلفی از تاریخ بوده و حرف های زیادی برای گفتن دارند و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با امامزاده شاهزاده حسین قزوین که از معروف ترین مکان های مذهبی این شهر به حساب می آید، آشنا شویم تا در صورت تمایل و سفر به این شهر، بتوانید با اطلاعاتی مختصر و مفید از این جاذبه دیدن کنید.

امامزاده شاهزاده حسین قزوین کجاست و مسیر دسترسی

امامزاده شاهزاده حسین قزوین از معروف ترین جاذبه های دیدنی و مذهبی قزوین می باشد که در خیابان سلامگاه این شهر واقع شده است. همه روزه این جاذبه، زائران زیادی را به سمت خود دعوت می کند. اگر می خواهید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به این آرامگاه مراجعه کنید، می توانید سوار اتوبوس های خط پایانه آزادی – پایانه میدان 22 بهمن شوید و در ایستگاهی که در خیابان سلامگاه و نزدیک به امامزاده شازده حسین قرار گرفته، از اتوبوس پیاده شوید و تنها با چند قدم پیاده روی خود را به امامزاده برسانید.

شماره تماس امامزاده شاهزاده حسین قزوین: 02833571491

آدرس امامزاده شاهزاده حسین قزوین: استان قزوین، شهر قزوین، خیابان سلامگاه

امامزاده شاهزاده حسین قزوین

آشنایی با امامزاده شاهزاده حسین قزوین

شهر قزوین از پر جاذبه ترین و گردشگری ترین شهرهای قدیمی ایران بوده که برخی از آن ها حزء جاذبه های کمتر شناخته شده محسوب می شوند و از حضور ارزشمند آن ها در این شهر تاریخی بی خبر هستیم. امامزاده شاهزاده حسین قزوین یا امامزاده شازده حسین مکانی مذهبی و تاریخی در میان شهر زیبای قزوین است که گردشگران و زائران زیادی را به سمت خود جذب کرده و قدمت آن به دوره ایلخانیان می رسد. امامزاده شاهزاده حسین (ع) فرزند علی بن موسی الرضا المرتضی (ع) بوده که مقبره ایشان در زیارتگاهی در شهر قزوین بوده و از قدیمی ترین و کهن ترین مکان های زیارتی قزوین و ایران می باشد. این امامزاده علاوه بر آن که تنها یک مکان مذهبی و زیارتی محسوب شود، به دلیل بهره مندی از تزئینات متنوع و چشمنواز، یک مکان دیدنی و تاریخی نیز به حساب می آید که زائران زیادی برای زیارت به سراغ آن می روند.

حتی علاوه بر هزاران زائر، گردشگرانی که به بازدید از جاذبه های تاریخی و بناهای باستانی علاقه مند هستند نیز به این مکان مذهبی مراجعه می کنند. آرامگاه امامزاده شازده حسین به دلیل برخورداری از تزئینات متنوع و چشمگیر از زیباترین مکان های مذهبی قزوین به شمار می آید که دارای کاشی کاری ها و آینه کاری های چشمنوازی بوده که نگاه هر گردشگری را به خود جلب می کنند. به همین جهت، این آستان مقدس از ارزشمندترین جاذبه های تاریخی قزوین به حساب می آید. بقعه ای که برای مزار امامزاده شاهزاده حسین قزوین ساخته شده، از طراحی ها و تزئینات بسیار دقیق، ظریف و هنرمندانه ای بهره برده است. بر اساس بسیاری از روایاتی که امروزه به دست تاریخ شناسان رسیده، امامزاده شاهزاده حسین در سن 2 سالگی در حال عبور از از شهر قزوین در حین سفر به مرو بوده که در شهر قزوین درگذشت و وی را در همین شهر به خاک سپردند.

هنگامی که می خواهید به سراغ بازدید از این امامزاده اقدام نمایید، پیش از آن که وارد بنای امامزاده شوید، تصور خواهید کرد که قرار است وارد یک مجموعه تاریخی بسیار زیبا شوید. یکی از چشمنوازترین بخش های این آستان مقدس، درب چوبی منبت کاری شده آن بوده که قدمت آن به سال 967 هجری قمری می رسد. کتیبه های مختلفی در بخش های متفاوت بناهای تاریخی وجود دارند که اطلاعات مختلفی در رابطه با آن بنای تاریخی در اختیار آیندگان قرار می دهند که کتیبه های مختلفی هم در امامزاده شاهزاده حسین قزوین وجود دارند که یکی از زیباترین آن ها کتیبه ای با عبارت (هل اتی علی الانسان حین من الدهر) می باشد که با رنگ هایی نظیر لاجوردی و طلایی مزین گردیده و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. گردش در میان جاذبه ها و بناهای تاریخی حال و هوای خاص خود را داشته و می توانند ما را با گذشته های کشور خود آشنا سازند. همچنین ما می توانیم با مراجعه به مکان های مذهبی و زیارتی، علاوه بر زیارت و عبادت، با تاریخچه آن نیز آشنا شویم.

امامزاده شاهزاده حسین قزوین

تاریخچه امامزاده شاهزاده حسین قزوین

امامزاده شاهزاده حسین قزوین که امروزه یکی از زیارتگاه ها و مکان های دیدنی قزوین محسوب می شود، بر اساس بسیاری از اسناد و مدارک، زیارتگاهی به جا مانده از دوران ایلخانیان در شهر قزوین می باشد که زائران زیادی به زیارت آن اقدام می کنند. نام کامل شاهزاده حسین، حسین بن علی بن موسی الرضا (ع) بوده که امروزه از قدیمی ترین و کهن ترین مکان های مذهبی ایران در قزوین بوده و از آنجایی که به تزئینات متنوع و چشمنوازی مزین گردیده، از زیباترین مکان های مذهبی ایران به شمار می رود و دارای فضایی بسیار زیبا، عرفانی و معنوی می باشد. نام آرامگاه امامزاده شاهزاده حسین در قدیمی ترین منابعی که آمده می توان به کتاب تاریخ قزوین و فضائل ها اشاره نمود که از حافظ ابوعلی خلیل بن عبدالله بن احمد قزوینی می باشد.

آستان مقدسی که امروزه از معروف ترین و شناخته شده ترین مکان های مذهبی قزوین به حساب می آید، تقریبا از اواخر قرن 5 هجری قمری و اوایل قرن 6 هجری قمری در میان مردم قزوین شناخته شد و از قرن 6 هجری قمری به بعد افراد زیادی به زیارت از آن اقدام نمودند. در این باره نوشته ای از شیخ عبدالجلیل رازی در کتابی به نام النقض که از سال 491 هجری قمری به دست رسیده، نوشته شده که: (و اهل قزوین از سنی و شیعه به زیارت ابو عبدالله حسین بن الرضا روند). همچنین در نزهه القلوب که نوشته از مستوفی از مورخان قرن 8 هجری قمری می باشد، نام ایشان با عنوان فرزند امام علی بن موسی آلرضا (ع) آمده است. در مقابل نیز برخی از منابع تاریخی بر این عقیده هستند که شاهزده حسین (ع) فرزند امام موسی الکاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) بوده است. اما بسیاری از مورخان بر عقیده ای که ایشان فرزند امام رضا (ع) بوده را بیشتر باور دارند.

همانطور که پیش تر اشاره شد، آمده که زمانی که علی بن موسی الرضا المرتضی در حال سفر به خراسان بود، به صورت مخفیانه از شهر قزوین عبور کرد. در جریان این هجرت، علی بن موسی الرضا برای استراحت به همراه فرزند خود که تنها 2 سال داشت و نام او شاهزاده حسین بود، در منزل داوود بن عیسی غازی اقامت گزیدند. در همین جا بود که فرزند 2 ساله ایشان بر اثر مبتلا به بیماری در گذشت و در همین شهر، یعنی شهر قزوین به خاک سپرده شد و پس از آن که بارگاه و آرامگاهی زیبا و باشکوه برای آن ساخته شد، به آستان مقدس و امامزاده ای برای زیارت مردم تبدیل شد. بنایی که امروزه مقبره شاهزاده حسین در آن قرار گرفته، در دوره صفوی ساخته شد و دارای بناهای مختلفی نظیر دروازه ورودی، ساختمان گنبد دار، ایوان، رواق میانسرا، بقعه و اتاق های اطراف صحن مرکزی یا میانسرا می باشد.

اطلاعات دقیق و زیادی درباره وضعیت بنای این امامزاده از قرن 8 تا 9 هجری قمری در دست نیست. یک ضریح چوبی بر روی مقبره امامزاده شاهزاده حسین قزوین قرار داشت که نشان از آن است که زمانی که این امامزاده بنا گردیده، آن دوره از بهترین دوره های معماری ایران محسوب می شد. ضریح چوبی که بر روی این مزار قرار گرفته بود، مزین به گره چینی و منبت کاری بود که از چهره ای بسیار زیبا و چشمنواز برخوردار می باشد. این آرامگاه که دارای بخش های مختلف و زیبایی بود، همانند بسیاری از بناهای تاریخی دیگر که بر اثر عوامل مختلفی آسیب دیده اند، این بنا در دوران صفوی و هم زمان با جریان حمله مغول ها و درگیری هایی که پیش آمدند، مورد آسیب های فراوانی قرار گرفت و بخش های زیادی از این بنای تاریخی مورد آسیب قرار گرفتند.

سند و مدرکی در رابطه با مرمت و بازسازی این بنا در دوران پادشاهی الجایتو که از پادشاهان ایلخانی شناخته می شد در دست نبوده، اما بر اساس برخی گفته هایی که از گذشته به دست رسیده، این بنا در دوران سلطنت سلطان الجایتو مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته بود. پس از مدتی که گذشت و در زمان حکومت شاه تهماسب صفوی که شهر قزوین به عنوان پایتخت ایران معرفی گردیده، دستور نوسازی و مرمت بنای آسیب دیده امامزاده شاهزاده حسین را صادر نمود. همچنین از آنجایی که دختر شاه تهماسب، زینب بیگم، به امامزاده علاقه زیادی داشت، دستور ساخت سر در مجموعه را در سال 1009 هجری قمری داده بود که نشان این ادعا را می توان بر روی کتیبه کاشی معرق کاری شده ای را پی برد. همچنین یک صندوق چوبی زیبا و چشمنوازی بر روی مزار این امامزاده وجود دارد که دستور نصب آن را نیز زینب بیگم صادر کرده بود.

در زمان صفویان، بناهای مختلفی در اطراف بنای امامزاده شاهزاده حسین قزوین ساخته شدند و زمان آبادانی قزوین محسوب می شود و افراد زیادی به سراغ زیارت این امامزاده می رفتند. با گذر زمان، این امامزاده باز هم مورد فرسودگی قرار گرفته بود و آقا باقر اصفهانی، ملقب به سعدالسطنه، که به دستور ناصرالدین شاه قاجار به عنوان فرماندار قزوین معرفی شده بود، به فرمان میرزا علی اصغر خان اتابک به بازسازی و مرمت بخش های آسیب دیده این بنا پرداخت. سعدالسطنه در دوران فرمانداری خود در شهر قزوین و برخی دیگر از شهرهای کشور به ساخت بناهای متعددی پرداخت که کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین یکی از معروف ترین بناهای تاریخی این شهر می باشد را ساخت.

از بخش های متعددی که در اطراف بنای امامزاده شاهزاده حسین قزوین به دستور سعدالسلطنه ساخته شدند، می توان به تزئینات کاشی کاری گنبد، ایوان آینه کاری ضلع شمالی، آینه کاری فضاهای داخلی بنا، حجره های اطراف امامزاده و سر در های شمال و جنوب صحن امامزاده اشاره نمود که هر یک از آن ها زیبایی های ویژه خود را دارند. بعد از آن که ایوان ضلع شمالی به این بنا افزوده شد، کتیبه ای که زینب بیگم دستور ساخت آن را داده بود، به بالای سر در ایوان جنوبی منتقل گردید.

بازسازی ها و تغییرات امامزاده شاهزاده حسین قزوین تنها به دوران گذشته محدود نمی شود، بلکه امروزه نیز نوسازی ها و مرمت هایی در بخش های مختلف آن انجام شده اند و بخش هایی هم به آن افزوده شدند. بنای یادبود محمد علی رجایی یکی از بخش هایی است که در سال های اخیر به این بنا اضافه شده است. همچنین پیکر شهیدانی همچون عباس بابایی که در جریان 8 سال دفاع مقدس شهید شده بود، در اتاق های اطراف این امامزاده به خاک سپرده شده است. امامزاده شاهزاده حسین قزوین به عنوان یکی از تاریخی ترین بناهای ایران، در تاریخ 20 بهمن ماه سال 1318 هجری شمسی با شماره 339 در فهرست آثار ملی ایران به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.

امامزاده شاهزاده حسین قزوین

بخش های مختلف امامزاده شاهزاده حسین

امامزاده شاهزاده حسین قزوین نیز همانند بسیاری دیگر بناهای تاریخی، امامزاده ها و مکان های مذهبی دیگر از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که در زمان های مختلفی از طول عمر آن اضافه شده اند. بناهای تاریخی بسیار زیادی در شهرهای گوناگون ایران وجود دارند که ابتدا تنها یک بنای ساده بوده اند و در دوره های بعدی از تاریخ، بخش های مختلف دیگری به آن ها اضافه شده اند که آستان مقدس و مبارک امامزاده شاهزاده حسین قزوین نیز یکی از آن ها محسوب می شود. در ادامه به معرفی بخش های مختلف این آرامگاه خواهیم پرداخت. پیشنهاد می شود هنگامی که به بازدید از این مجموعه مذهبی تاریخی اقدام می کنید، خوب است به انواع بخش های آن توجه کنید و با تاریخچه آن تا حدودی آشنا شوید.

ورودی

برای بنای امامزاده شاهزاده حسین قزوین دو ورودی در نظر گرفته شده اند که یکی از ورودی ها در ضلع شمالی و دیگری در ضلع جنوبی بنا قرار گرفته اند. ورودی شمالی این امامزاده دارای 6 مناره و یک طاق نما بوده و از تزئینات متنوعی نظیر مقرنس کاری ها و کاشی کاری های بسیار چشمنوازی برخوردار می باشند. نا گفته نماند که ورودی شمالی آرامگاه شاهزاده حسین قزوین همانند ورودی شهرها در دوره های صفویان و قاجاریان می باشد.

هر لنگه از درب ورودی اصلی این بنا که بسیار با عظمت بوده، مجهز به یک کوبه بوده و عبارت (یا مفتح الابواب) با خط نسخ زیر آن ها به چشم می خورند. همانند دیگر بخش های بنا، این قسمت از امامزاده نیز دارای کتیبه ای در سر در ورودی بوده که 12 بیت شعر بر روی کاشی های لاجوردی و سفید نوشته شده، به چشم می خورند و سال 1268 هجری شمسی بر روی آن ها حک شده که نشان از قدمت آن می باشند. بعد از آن که درب اصلی ورودی را پشت سر بگذارید، وارد بخش جلوخان خواهید شد که به صورت هلالی بوده و طول آن به 18 متر و عرض آن نیز به 10 متر می رسد و این بخش را به صحن امامزاده اتصال می دهد.

امامزاده شاهزاده حسین قزوین

صحن امامزاده شاهزاده حسین

امامزاده شاهزاده حسین قزوین نیز همانند بسیاری دیگر از امامزاده ها و مساجد دارای صحن گسترده ای بوده که از طراحی مستطیلی شکل بهره می برد. در ضلع جنوبی و بخش منتهی الیه این صحن آرامگاه شازده حسین قرار داشته و 10 حجره ایوان در دو طرف ورودی اصلی و پشت طاق نماها وجود دارند. در مقابل هر یک از این حجره ها، یک ارسی و جلوخان قرار گرفته اند که آرامگاه خانوادگی بزرگان و مشاهیر قزوین در آن ها به خاک سپرده شده اند. 52 طاق نمای دیگر در سه طرف دیگر این صحن وجود دارند که مزین به کاشی کاری های زیبایی شده اند و حتی از دور که به آن ها نگاهی بی اندازید، نگاه شما را به خود جلب می کنند و دارای 4 متر طول و 2 متر عرض می باشند.

سقاخانه هشت ضلعی و بزرگی در صحن امامزاده وجود دارد و کتیبه ای در آن نصب شده که تاریخ 1340 هجری قمری بر روی آن حک شده است. همچنین این صحن دارای کف سنگی معمولی بوده و کف حجره ها نیز با سنگ مرمر پوشانده شده اند. ایوان های متعددی در اطراف این صحن وجود دارند که دارای طراحی های زیبا با کاشی کاری می باشند. یک حوض آب زیبا و بزرگ در بخش میانی صحن امامزاده وجود دارد که مابین ایوان شمالی و بقعه واقع شده است. وجود این حوض زیبا، باعث طراوت، تازگی و شادابی برای امامزاده شاهزاده حسین قزوین شده است.

بخش های دیگری نظیر آشپزخانه حضرتی در این صحن وجود دارد که در جنوب غربی صحن واقع شده و همچنین یک حسینه در ضلع جنوب شرقی و دو حیاط کوچکتر در ضلع شرقی صحن جای گرفته اند. گلزار شهدا و قبرستان نیز در ضلع جنوبی صحن مبارک آستان مقدس شاهزاده حسین قرار گرفته است که روح بخش این امامزاده می باشد. حیاط این امامزاده بسیار با صفا و زیبا بوده که قدم زدن در آن نیز حس و حال خوبی را برای زائران پدید می آورد.

ایوان شمالی آستان مقدس شاهزاده حسین

یک ایوان زیبا در ضلع شمالی امامزاده شاهزاده حسین قزوین جای گرفته که به عنوان ایوان شمالی شناخته می شود که طول آن به 20 متر، عرض آن نیز حدود 7 متر و ارتفاع 10 متر می باشد. دیوار جنوبی این ایوان به آینه کاری مزین گردیده و جلوه زیبایی برای ایوان شمالی پدید آورده است. این ایوان دارای 2 ستون چوبی منقوش، دو کفش کن وسیع و سقف خنجه پوش می باشد. 2 شاه نشین در قسمت بالایی کفش کن این ایوان وجود دارد که از ضلع شمال خود به حیاط و از غرب نیز به ایوان محدود می گردد. پله هایی برای این ایوان در نظر گرفته شده که ایوان را به حیاط متصل می کند. 2 حجره در قسمت جنوبی کفش کفش ها قرار گرفته اند که ورودی آن ها از طریق رواق شمالی می باشد.

امامزاده شاهزاده حسین قزوین

بقعه امامزاده شاهزاده حسین قزوین

بقعه امامزاده شاهزاده حسین قزوین از مهمترین بخش های این آرامگاه به حساب می آید که ضریحی زیبا و ارزنده بر روی آن قرار داده است و محل دفن شاهزاده حسین می باشد. یکی از زیباترین بخش های این آرامگاه، بخش بقعه آن می باشد ک به انواع تزئیناتی نظیر هنرهای اسلامی و ایرانی مزین گردیده و کاشی های خشتی هفت رنگ در کنار آینه کاری بی نظیر آن توانسته اند چهره ای بسیار زیبا را برای آن پدید بیاورند. ازاره هایی برای این بخش در نظر گرفته شده که با نقوشی از گل و بوته های برجسته تزئین شده اند و قدمت آن ها به دوران صفویه می رسد. حرم این امامزاده در فضای داخلی دارای 12 ضلع بوده و چهار رواق در چهار ضلع آن قرار دارند. این چهار ایوان گنبد خانه امامزاده شاهزاده حسین قزوین را احاطه کرده اند که به سبک معماری صفوی می باشد. زائران می توانند از طریق ایوان و رواق شمالی به داخل این فضا راه یابند.

از زیباترین تزئینات این بخش می توان به کاشی کاری های آن اشاره نمود. سقف این بقعه مزین به آیاتی از سوره مبارک جمعه شده که با خط نسخ نوشته شده و با رنگ طلا و آینه کاری مزین شده اند. 2 رواق در بخش های شرقی و غربی بقعه وجود دارند که نام های آن ها بالاسر و پایان پا بوده و تزئیناتی نظیر کاشی کاری و گچ بری نیز برای آن ها در نظر گرفته شده اند. امامزاده شاهزاده حسین قزوین جزء آن دسته از جاذبه های تاریخی است که تقریبا برای تمام بخش های آن از تزئینات متنوعی استفاده شده است.

برای این بخش از امامزاده 4 درب ورودی قرار داده شده که درب شمالی دارای 3 متر ارتفاع، 2 متر عرض و 12 سانتی متر قطر به عنوان زیباترین درب ورودی این حرم شناخته می شود؛ چرا که انواع تزئینات مختلف برای آن به کار برده شده اند. از تزئینات این درب می توان به هنر منبت کاری اشاره نمود و نام های مبارک ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) در قسمت های بالا و پایین این درب با خط نسخ نوشته شده اند. درب های شرقی و غربی تزئینات خاصی نداشته و به عنوان ساده ترین درب ها محسوب می شوند و درب جنوبی حرم نیز مزین به خاتم کاری بوده و بسیار چشمنواز می باشد. درب شمالی که از زیباترین درب های حرم محسوب می شود، در سال 938 هجری قمری به دستور شاه تهماسب صفوی از چوبی بسیار مستحکم ساخته شده است.

ضریح امامزاده شاهزاده حسین

مزار امامزاده شاهزاده حسین قزوین ابتدا در یم صندوق چوبی قدیمی و کهنه قرار داشت که از هنر منبت کاری بهره برده مند بوده و از زیبایی خاصی برخوردار بود. در سال 806 هجری قمری، استاد حسین بن عماد ملقب به فخر زرندی هنر ظریف و زیبای خود را بر روی صندوق چوبی روی مزار پیاده سازی کرده بود. در پی مرمت سازی و نوسازی این بنا، صندوق چوبی دور مزار را حذف نمودند و به جای آن یک ضریح نقره ای و زیبا و جدید را قرار دادند. این ضریح به قدری زیبا و هنرمندانه ساخته شده بود و همچنین تزئینات ظریف و چشمگیری برای آن به کار برده شده بودند که حتی نظر ناصرالدین شاه را نیز به خود جلب کرده بود و وی در رابطه با آن چنین بیان کرده بود:

اگر صندوقی سه برابر آن از زر ناب می‌ ساختند (صندوق را با طلایی خالص معادل سه برابر وزن آن می ‌ساختند)، از ضریح کنونی ارزان ‌تر تمام می‌ شد.

در چهار سمت این صندوق، دو ردیف کتیبه وجود دارند که عباراتی با خط نسخ بر روی آن ها حک شده اند و توضیحاتی درباره اجداد و سرگذشت شازده حسین (ع) بر روی آن ها دیده می شوند. همچنین در قسمت شرقی نیز سلام بر چهارده معصوم (ع) و چندین عبارت دعا نوشته شده اند. کتیبه ای دیگر نیز روی صندوق قرار گرفته که سوره آیت الکرسی، شهادتین، چندین آیه از سوره مبارکه فتح و محمد (ع) با خط زیبا حکاکی شده اند و نام فخرالدین رزندی و تاریخ به پایان رسیدن ساخت ضریح نیز بر روی آن حکاکی شده و قابل مشاهده است.

امامزاده شاهزاده حسین قزوین

ساعت بازدید از امامزاده شاهزاده حسین قزوین

امامزاده شاهزاده حسین قزوین که از مکان های مذهبی قزوین به شمار می آید، گردشگران و زائران زیادی برای زیارت و حاجت روایی به این امامزاده مراجعه می کنند و اگر شما هم می خواهید به زیارت این آرامگاه اقدام کنید، می توانید همه روزه از اذان صبح تا ساعات پایانی شب به سراغ آرامگاه شاهزاده حسین (ع) بروید. جاذبه های دیدنی و تاریخی زیادی در این شهر وجود دارند که در طول سفر خود می توانید از آن ها دیدن کنید. در خیابان شهدای قزوین، جاذبه ای تاریخی به نام مسجد جامع قزوین وجود دارد که می توانید به بازدید از آن نیز اقدام نمایید.

بهترین زمان بازدید از امامزاده شاهزاده حسین قزوین

برای بازدید از هر جاذبه ای، چندین مورد وجود دارد که بایستی پیش از سفر به آن ها توجه داشته باشیم که یکی از مهمترین آن ها، انتخاب بهترین زمان بازدید از جاذبه ها می باشد. اگر قصد دارید برای گردش و تفریح در میان دیدنی های قزوین به این شهر سفر کنید، بهتر است فصل هایی همچون بهار، تابستان و پاییز را برای گردش خود انتخاب نمایید. همچنین از آنجایی که آرامگاه مقدس شاهزاده حسین جزء مکان های سرپوشیده می باشد، شما می توانید هر زمانی را که بخواهید برای بازدید و زیارت خود انتخاب کنید.

[html_block id=”73753″]

راهنما سایت

آدرس

استان قزوین، شهر قزوین، خیابان سلامگاه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

6 الی 22

یک‌شنبه

6 الی 22

دو‌شنبه

6 الی 22

سه‌شنبه

6 الی 22

چهار‌شنبه

6 الی 22

پنج‌شنبه

6 الی 22

جمعه

6 الی 22
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه