تله کابین نمک آبرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

تله کابین نمک آبرود از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های مجموعه تفریحی نمک آبرود به شمار می آید و افراد زیادی را برای تفریح به سمت خود جذب می کند. تله کابین از جمله تفریحاتی است که برای لذت بردن از ارتفاعات می توانید به سراغ آن بروید. شهر نمک آبرود که در استان مازندران قرار دارد، از طبیعتی بسیار زیبا و مطلوب بهره می برد و که همین موضوع اصلی ترین دلیل برای آن است که هزاران گردشگر داخلی و خارجی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود در خطه شمال کشور انتخاب کنند. یکی از پر طرفدارترین و پرجاذبه ترین شهرهای شمالی که می توان برای مسافرت رفتن انتخاب کرد، شهر نمک آبرود می باشد. نمک آبرود علاوه بر زیبایی ها و سرسبزی های طبیعی که در دل خود جای داده است، اماکن تفریحی متعددی دارد که معروف ترین آن ها تله کابین نمک آبرود می باشد. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با تله کابین مجموعه نمک آبرود که بسیار شهرت و محبوبیت در میان همگان دارد، آشنا شویم.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود کجاست و مسیر دسترسی

تله کابین نمک آبرود در شهرک توریستی نمک آبرود قرار داشته و در بخش جنوب شرقی شهرک نمک آبرود قرار گرفته است. برای رفتن به این مجموعه بهتر است از خودروی شخصی استفاده نمایید تا به آسان ترین روش به این مجموعه تفریحی دسترسی پیدا کنید. اگر از تهران بخواهید به سمت شهر نمک آبرود حرکت کنید، حدود 3 ساعت نیم زمان نیاز خواهید داشت. اما در طول این مسیر هرچه توقف و یا ترافیک بیشتری وجود داشته باشد، بر مدت زمان آن تأثیر داشته و ممکن است طولانی تر شود.

اگر از تهران قصد سفر به نمک آبرود را دارید ابتدا باید خود را به جاده کرج برسانید، سپس از آنجا جاده چالوس را پیش بگیرید. به تابلوهای راهنما که در سمت چپ شما در جاده قرار دارند توجه کنید. این مسیر شما را به نمک آبرود می رساند. البته دقت داشته باشید که منطقه مسکونی و منطقه تفریحی نمک آبرود از یک دیگر جدا هستند. لذا برای وارد شدن به منطقه مسکونی نمک آبرود ملزم به پرداخت ورودی هستید. اما برای ورود به منطقه تفریحی نیازی به پرداخت هزینه نیست.

برای رفتن به مجموعه تفریحی شهرک نمک آبرود که تله کابین نیز در آن قراردارد، ابتدا باید خود را به نمک آبرود برسانید و سپس مسیر رسیدن به این مجموعه را پیش بگیرید. برای این منظور می توانید وارد خیابان کاج شده و خود را به بلوار یاس برسانید و هنگامی که در این بلوار در حال حرکت هستید، از طریق خروجی که در سمت راست شما قرار دارد، خود به تله کابین نمک آبرود که در شهرک توریستی نمک آبرود قرار دارد، برسانید و از گردش و تفریح خود در این مجموعه لذت ببرید.

شماره تماس تله کابین نمک آبرود: 01152188121

ساعت کاری تله کابین نمک آبرود: از ساعت 8 صبح تا 19 شب

آدرس تله کابین نمک آبرود: مازندران، چالوس، کیلومتر 12 غرب جاده چالوس، تنکابن، شهرک تفریحی نمک آبرود

آشنایی با تله کابین نمک آبرود

همانطور که گفته شد شهر نمک آبرود یکی از شهرهای استان مازندران است که وسعتی حدود 650 هکتار از مساحت خطه شمال ایران را از آن خود نموده است. این شهر علاوه بر جاذبه طبیعی گردشگری و تفریحی، بخشی از آن را به شهرسازی اختصاص داده اند. بخشی که برای شهرسازی در نظر گرفته شده مساحتی حدود 220 هکتار می باشد که در آن ویلا و ساختمان های چند طبقه برای اقامت های فصلی و دائمی ساخته می شود.

یکی از پر طرفدارترین و پرجاذبه ترین شهرهای شمالی که اغلب افراد برای مسافرت رفتن انتخاب می کنند، شهر نمک آبرود می باشد که در استان مازندران واقع شده است. نمک آبرود شهری پر از جاذبه های طبیعی همچون دریا، ساحل، جنگل های سرسبز و وسیع، آب و هوای دل انگیز و غیره بوده و همواره از بهترین گزینه های گردشگری در میان شهرهای شمالی ایران به حساب می آید. نمک آبرود علاوه بر زیبایی ها و سرسبزی های طبیعی که در دل خود جای داده است، اماکن تفریحی متعددی دارد که معروف ترین آن ها تله کابین نمک آبرود می باشد.

تله کابین نمک آبرود از بهترین و محبوب ترین جاذبه های تفریحی در شهر نمک آبرود است که هر ساله گردشگران زیادی برای تفریح و بازدید این منطقه ی سر سبز از شمال سفر می کنند. با توجه به استقبال چشمگیر مسافرین از این قبیل تفریحات، تصمیم گرفته شد یک مقاله کامل در مورد ویژگی ها و جاذبه های تله کابین نمک آبرود بنویسیم. هنگامی که در مسیر رفتن به شهر نمک آبرود بوده و در جاده در حال حرکت هستید، خط تله کابین نمک آبرود را می توانید مشاهده کنید و برای رسیدن به نمک آبرود و مجموعه توریستی و گردشگری نمک آبرود لحظه شماری می کنید تا بتوانید سوار یکی از تله کابین ها شوید و از تماشای مناظر اطراف خود لذت ببرید.

تله کابین نمک آبرود

تاریخچه تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود در سال 1372 برای استفاده گردشگران افتتاح شده و خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه حادثه ی دلخراشی در این مجموعه رخ نداده که همین امر نشان از ساخت حرفه ای و مهندسی شده آن می باشد. همان طور که در بخش ابتدایی مقاله گفته شد، این تله کابین از بهترین و زیبا ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری در استان مازندران است که در مقایسه با نمونه های مشابه، هنوز هم در اوج قرار دارد و همین امر سبب شده بسیاری از گردشگران و مسافرین این منطقه را برای تفریح و گردش ترجیح دهند.

با توجه به این که این تله کابین به ایستگاه آخر و اوج خود که می رسد حدود 10 درجه از دمای هوا در آنجا کاهش می یابد و باعث می شود در تابستان اگر سوار تله کابین شوید از هوای آن منطقه لذت ببرید و از گرمای هوا اذیت نشوید. هنگامی که سوار تله کابین شوید می توانید از منظره های زیبا و بی نظیری از جمله جنگل های سرسبز و دریای خزر که در اطرافتان نقش می بندند لذت ببرید و حتی تصاویر خاطره انگیزی را به ثبت برسایند. جالب است بدانید این تله کابین دارای دو خط حرکتی مجزا است. اولین خط که در همان سال 72 افتتاح شده به نسبت خط 2 قدیمی تر است، اما تنها تفاوتشان ظاهر و شکل کابین ها می باشد.

شهرک توریستی و تفریحی نمک آبرود

همانطور که گفته شد شهر نمک آبرود یکی از شهرهای استان مازندران است که توانسته علاوه بر طبیعت زیبا و بی نظیر، انواع جاذبه های تفریحی و گردشگری مختلف را در خود جای دهد. نمک آبرود از بخش شمالی به دریای خزر و از سمت جنوب به مدوبن از رشته کوه البرز متصل می شود. اگر به این منطقه از شمال سفر کنید و از تفریحات شهرک توریستی نمک آبرود استفاده کنید قطعا یکی از بهترین سفرهایی است که در طول عمر رفته اید.

از حق نگذریم دلیل شهرت و محبوبیت این شهرک توریستی، تله کابین نمک آبرود می باشد. با توجه به این که دمای هوا در قسمت بالایی قله و در ایستگاه آخر تله کابین نزدیک به 10 درجه کاهش می یابد، اگر در فصل تابستان و هوای گرم به این منطقه سفر کنید و سوار تله کابین شوید می توانید از هوای مطبوع آن نهایت لذت را در کنار همسفرانتان تجربه کنید. تفریحات مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود به این جا ختم نمی شود و با هم هیجانات و تفریحات آن ادامه دارد.

علاوه بر تله کابین نمک آبرود، جاذبه های تفریحی و گردشگری دیگری نیز مانند کارتینگ، شهربازی، سورتمه، باشگاه تیراندازی، پیست دوچرخه سواری، پل معلق، پینت بال و … هم وجود دارد که می توانید از آن ها هم استفاده کنید و سفری و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. تمامی این امکانات در کنار هم جمع شده اند و این امکان را به وجود آورده اند تا هر کسی با هر سنی برای بازدید از این شهرک به مازندران سفر کند.

امکانات بالای قله تله کابین

پس از لذت بردن از مسیر حرکت در تله کابین و تماشای کوهستان های سرسبز، در نهایت به قله ای خواهید رسید که انواع امکانات رفاهی برای بیشتر لذت بردن گردشگران تعبیه شده اند. همچنین آلاچیق ها مختلفی در فضای جنگلی بالای قله وجود دارند که گردشگران می توانند با نشستن در آن ها لذتی فوق العاده را تجربه کنند. لازم به ذکر است که در این جنگل سر سبز آلاچیق های زیبا برای استراحت و بوفه برای خرید خوراکی و غذاهای محلی شمالی وجود دارد، اما در این منطقه امکان برپایی چادر و زیر انداز وجود ندارد. پس تنها به طبیعتگردی و لذت بردن از آب و هوایی تکرار نشدنی اکتفا کرده و لذت ببرید.

علت این قانون در این است که گنجایش محدودی برای گردشگران در این مجموعه در نظر گرفته شده است پس برای این که همه بتوانند از این منطقه ی سر سبز بهره مند شوند می بایست پس از گشت و گذار، مجدد سوار تله کابین شوید و به ایستگاه نخست خود برسید. بوفه خوراکی هم که یکی از اصلی ترین امکاناتی است که در این قله وجود دارد و گردشگران می توانند انواع خوراکی های خوشمزه را تهیه کرده و لذت گردش و تفریح خود را دو چندان سازند. اگر اهل طبیعت گردی هستید، می توانید با قدم زدن و پیاده روی در قله بالای تله کابین از استنشاق هوای تازه و اکسیژن لذت ببرید.

تله کابین نمک آبرود

خط اول تله کابین نمک آبرود

خط یک تله کابین نمک آبرود توسط کشور سوئیس ساخته شد و تا ارتفاع 1050 متر بالا می رود. این خط دارای 42 کابین با گنجایش 4 نفر می باشد بدین معنی که در یک کابین تله کابین 4 نفر جای گیرند و با سرعت سه متر بر ثانیه حرکت می کند. بدین صورت که یک مسیر 1200 متری را در مدت زمان کم تر از 15 دقیقه تا رسیدن به قله مدوبن پشت سر می گذارد. ارتفاع دکل های خط یک تله کابین نمک آبرود از 5 تا 50 متر متغیر می باشد. هر چه به سمت بالا تر پیش می رود و حرکت می کند، ارتفاع از زمین بیشتر شده و دکل ها بلندتر می شوند. شما با سوار شدن در تله کابین می توانید چشم انداز فوق العاده ای از شهر نمک آبرود را مشاهده کنید.

ساعت کاری و قیمت بلیط خط یک تله کابین نمک آبرود

تمامی گردشگران و مسافران می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح الی 19 عصر از تله کابین نمک آبرود استفاده کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید در ایام تعطیل و آخر هفته ها به دلیل ازدیاد جمعیت گردشگران، ممکن است تا پیش از اتمام ساعت کاری بلیط ها تمام شوند، پس بهتر است تا قبل از ساعت 19 عصر بلیط خود را خریداری نمایید. هزینه بلیط تله کابین نمک آبرود در سال 1401 برای هر گردشگر ایرانی و خارجی 120 هزار تومان در نظر گرفته شده است. اما ممکن است به دلیل نوسانات قیمت، هزینه بلیط تله کابین نمک آبرود نیز متغیر باشد.

تله کابین نمک آبرود

خط دو تله کابین نمک آبرود

با توجه به استقبال مردم از این جاذبه ی گردشگری و تفریحی در سال های گذشته، خط دوم تله کابین نیز افتتاح شد. خط دو تله کابین تا ارتفاع 700 متری بالا می رود و  دارای 35 کابین با گنجایش 6 نفر می باشد. ینی در هر کدام از کابین ها 6 نفر جای می گیرند و نسبت به خط یک گجایش بیشتری دارد. هر کدام از این کابین ها با سرعت 6 متر بر ثانیه در حال حرکت هستند و با سوار شدن در خط دو تله کابین در کم تر از 10 دقیقه شما را به قله خواهد رساند. این مدت زمان دقیقا دو برابر خط یک تله کابین نمک آبرود می باشد. ناگفته نماند طول این مسیر نیز 1700 متر است.

ساعت کاری و قیمت بلیط خط دو تله کابین نمک آبرود

ساعات فعالیت این تله کابین نیز همانند خط قدیم همه روزه از 8 صبح تا 19 شب است که با توجه به شلوغی ممکن است با کمی تغییر همراه باشد. هزینه بلیط خط دو تله کابین نمک آبرود برای گردشگران داخلی و خارجی 120 هزار تومان در نظر گرفته شده است. اما پیشنهاد می شود پیش از آن که به این جاذبه مراجعه نمایید، از ساعت کاری و قیمت دقیق بلیط اطمینان حاصل نمایید.

ایستگاه آخر تله کابین نمک آبرود

پس از این که سوار تله کابین شدید، درست ایستگاه آخر، درب تله کابین رو به جنگلی انبوه با پوشش گیاهی سر سبز، درختانی تنومند و آب و هوایی خنک رو به رو می شوید. مدت زمانی که برای تفریح در این جنگل باید در نظر بگیرید 30 تا 60 دقیقه است، اما در صورت تمایل بیش از این ساعات می توانید به گشت و گذار ادامه دهید.
تصور کنید از دل کوه عبور کرده و به قله آن می رسید. قله ای که چشم اندازهای فوق العاده جذاب آن می تواند شما را شگفت زده کند. در این منظره می توانید عکس های فوق العاده زیبایی را ثبت کنید. عکس هایی که پس زمینه آن ها شبیه به کارت پستال ها می باشند!

لازم به ذکر است که در این جنگل سر سبز آلاچیق های زیبا برای استراحت و بوفه برای خرید خوراکی و غذاهای محلی شمالی وجود دارد، اما در این منطقه امکان برپایی چادر و زیر انداز وجود ندارد. پس تنها به طبیعتگردی و لذت بردن از آب و هوایی تکرار نشدنی اکتفا کرده و لذت ببرید.
علت این قانون در این است که گنجایش محدودی برای گردشگران در این مجموعه در نظر گرفته شده است پس برای این که همه بتوانند از این منطقه ی سر سبز بهره مند شوند می بایست پس از گشت و گذار، مجدد سوار تله کابین شوید و به ایستگاه نخست خود برسید.

تله کابین نمک آبرود

امکانات رفاهی در شهرک نمک آبرود

تا این بخش از مقاله با تله کابین نمک آبرود، قیمت بلیط، و ویژگی های این تفریح مهیج آشنا شده ایم؛ حال وقت آن رسیده تا با امکانات رفاهی دیگری که در این مجموعه وجود دارد بیشتر آشنا شوید. برای گردشگران شهر توریستی نمک آبرود کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، ویلا و هتل در نظر گرفته شده تا در کنار لذت بردن از جاذبه های دیدنی و تفریحات فوق العاده، محلی را برای استراحت داشته باشند. اگر با استفاده از خودروی شخصی برای رفتن به این مجموعه اقدام کرده باشید، می توانید خودروی خود را در پارکینگ مجموعه پارک کرده و با خیالی راحت به گردش و تفریح در مجموعه بپردازید. کارتینگ نمک آبرود یکی دیگر از پرطرفدارترین امکانات و جاذبه های مجموعه تفریحی شهرک نمک آبرود به شمار می آید که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند.

خرید آنلاین بلیط تله کابین نمک آبرود

گردشگران برای خرید بلیط تله کابین نمک آبرود می توانند از دو روش حضوری و غیرحضوری استفاده نمایند. روش حضوری خرید بلیط تله کابین بدین صورت می باشد که بایستی به مجموعه رفته از طریق باجه فروش بلیط، به تعداد نفرات بلیط تهیه نمایید. همچنین روش آسان تری برای خرید بلیط وجود دارد که می توانید از طریق سایت رسمی شهرک نمک آبرود به آدرس www.namakabroud.com به تهیه بلیط اقدام نمایید.

امنیت تله کابین نمک آبرود

همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره شد، تله کابین نمک آبرود از تمام استانداردها و اصول ساخت و ساز بهره مند بوده و همین موضوع سبب گردیده خوشبختانه هیچ حادثه ای در این مجموعه روی ندهد. از جمله اقداماتی که این مجموعه برای حفظ امنیت و سلامت گردشگران انجام می دهد این است که تمام کابین ها به صورت روزانه بررسی می شوند. همچنین بسیاری از قطعات این دستگاه ها همچون لاستیک، چرخ های دکل، بلبرینگ ها و غیره به صورت روزانه یا سالانه تعویض خواهند شد.

بهترین زمان رفتن به تله کابین نمک آبرود

شهر نمک آبرود که از توریستی ترین شهرهای شمال ایران می باشد و از طبیعی سرسبز و بسیار زیبا بهره می برد، در تمام طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما این شهر نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای شمالی و دیگر شهرها، در برخی از فصل های سال در بهترین حالت ممکن خود بوده و لذت گردش و تفریح را دو چندان خواهد نمود. اگر قصد سفر به نمک آبرود و بازدید از تله کابین نمک آبرود را دارید و به دنبال بهترین زمان سفر به نمک آبرود هستید، می توانید فصل های بهار و تابستان و به خصوص اردیبهشت ماه را برای سفر و گردش خود انتخاب نمایید.

فصل بهار به خصوص زمانی که به اواسط اردیبهشت ماه می رسد، طبیعت این شهر به زیباترین حالت خود درآمده و هنگامی که سوار بر تله کابین هستید، از طبیعت اطراف خود نهایت لذت را می توانید ببرید. همچنین فصل پاییز که هوا کمی رو به خنک شدن می رود و طبیعت این شهر به هزار رنگ تبدیل می شود نیز از فصل های مناسب برای سفر به نمک آبرود و استفاده از تله کابین نمک آبرود محسوب می شود.

تله کابین نمک آبرود

امکانات رفاهی در نمک آبرود

تا اینجا با تله کابین نمک آبرود، قیمت بلیط و ویژگی های این تفریح مهیج آشنا شده اید، اکنون وقت آن رسیده تا با امکانات رفاهی دیگری که در این مجموعه وجود دارد بیشتر آشنا شوید. برای گردشگران شهر توریستی نمک آبرود کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، ویلا و هتل در نظر گرفته شده تا در کنار لذت بردن از جاذبه های دیدنی و تفریحات فوق العاده، محلی را برای استراحت داشته باشند.

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

هر فصلی از سال زیبایی ها و ویژگی های خاص خود را دارد. اگر می خواهید از طبیعت های شمال استفاده بیشتر کنید و بهره بیشتری ببرید می توانید نیمه اول سال و فصل بهار تا اوایل تابستان را انتخاب کنید. با توجه به شرجی بودن هوا در این شهر، در تابستان امکان دارد کمی دمای هوا آزار دهنده باشد. اگر فصل پاییز را برای سفر انتخاب می کنید، طبیعت رنگارنگ شمال را مشاهده خواهید کرد. اما هوا کمی رو به سرما رفته و باید کمی لباس های مجهز تری همراهتان باشد. در نهایت فصل اگر با سرمی هوا در زمستان مشکلی ندارید می توانید به صورت مجهزتر کوله بار سفر را ببندید و به سمت نمک آبرود حرکت کنید. اما در این فصل دیگر خبری از سرسبزی های جنگل و کوهستان نیست.

تله کابین نمک آبرود

رزرو ویلا در شهرک نمک آبرود

شهر زیبای نمک آبرود از آن دسته شهرهای گردشگری و توریستی شمالی می باشد که برای سفر به آن حداقل چند شب اقامت را می طلبد تا گردشگران بتوانند در فرصت مناسب به بازدید از دیدنی های این شهر اقدام نمایند. شهرک نمک آبرود یکی از بهترین مناطق این شهر برای گردش و اقامت بوده که بسیاری از گردشگران آن را برای اقامت خود انتخاب می کنند. از آنجایی که نمک آبرود جزء توریستی ترین شهرهای استان مازندران به حساب می آید، انواع اقامتگاه های مختلف را در خود جای داده تا گردشگران با هر سلیقه ای بتوانند اقامتگاه مورد نظر خود را از میان آن ها پیدا و رزرو کنند.

یکی از انواع اقامتگاه های پرطرفدار این شهر ویلاها بوده که در انواع مختلف جنگلی و ساحلی می باشند. در این میان بسیاری از ویلاها در شهرک نمک آبرود قرار دارند که گردشگران زیادی آن ها را برای اقامت خود انتخاب می کنند. اگر شما هم قصد اجاره ویلا در شهرک نمک آبرود را دارید می توانید علاوه بر اقامت در منطقه ای مناسب، از امکانات مطلوبی که در این شهرک وجود دارند، بهره مند شوید و به راحتی به دیگر نقاط شهر دسترسی پیدا کنید.

تله کابین نمک آبرود

سوالات متداول

تله کابین نمک آبرود کجاست؟

تله کابین نمک آبرود در بخش جنوب شرقی نمک آبرود واقع شده است.

ساعت کاری تله کابین نمک آبرود چگونه است؟

از ساعت 8 صبح تا 19 عصر

بهترین زمان رفتن به تله کابین نمک آبرود چه فصلی است؟

فصل های بهار و تابستان و اوایل پاییز از بهترین زمان های رفتن به تله کابین نمک آبرود می باشند.

امکانات رفاهی در مجموعه تله کابین نمک آبرود را نام ببرید؟

از امکانات رفاهی مجموعه تله کابین نمک آبرود می توان به بوفه خوراکی، نمازخانه، رستوران، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره نمود.

[html_block id=”69786″]

راهنما سایت

آدرس

مازندران، چالوس، کیلومتر 12 غرب جاده چالوس، تنکابن، شهرک تفریحی نمک آبرود

شماره تماس

هزینه بازدید

۱۲۰/۰۰۰ اومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 19

یک‌شنبه

8 الی 19

دو‌شنبه

8 الی 19

سه‌شنبه

8 الی 19

چهار‌شنبه

8 الی 19

پنج‌شنبه

8 الی 19

جمعه

8 الی 19
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه