پارک جنگلی نمک آبرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

نمک آبرود یکی از پرجاذبه ترین شهرهای شمالی می باشد و یکی از جاذبه های پرطرفدار آن جنگل های انبوه و سرسبز می باشند. پرطرفدارترین این جنگل ها پارک جنگلی نمک آبرود می باشد که در تمام طول سال گردشگران زیادی به سمت آن روانه می شوند. در این مقاله قصد داریم با این پارک جنگلی بیشتر آشنا شویم. با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود یکی از جاهای دیدنی نمک آبرود به شمار می رود که در تمام طول سال میزبان گردشگران زیادی می باشد. این پارک جنگلی در مساحتی بالغ بر 200 هکتار به وجود آمده است و از پوشش گیاهی بسیار غنی بهره می برد.

درختان بسیار انبوه و خود رویی در این جنگل قد علم کرده اند که باعث زیباتر شدن و طراوت بیشتر این منطقه جنگلی شده اند. این درختان دارای قدمتی بسیار طولانی می باشند، به صورتی که عمر اغلب آن ها بیش از 700 سال می باشد. این جنگل انبوه و سرسبز در نزدیکی مجموعه توریستی و تفریحی شهرک نمک آبرود واقع شده است و از جاذبه های آن محسوب می شود.

پارک جنگلی نمک آبرود

پوشش گیاهی پارک جنگلی نمک آبرود

در این پارک جنگلی زیبا درختان و گیاهان متنوعی نظیر توسکا، شمشاد، افرا و ملچ می باشند و همانطور که گفته شد عمر آن ها به بیش از 700 سال می رسد. این پوشش گیاهی باعث شده پارک نمک آبرود چشم اندازی بسیار زیبا و منحصر به فردی داشته باشد.

همچنین قدم زدن در میان درختان جنگل روح شما را جلا می بخشد و خستگی مدت طولانی را از تنتان خارج می کند. با استشمام هوای طراوت بخش حال و هوای تازه ای را در شما پدید می آورد. این پوشش گیاهی یکی از مهمترین تاثیرات در اعتدال و تنظیم هوای منطقه را دارند. وجود دریای خزر و رشته کوه های البرز در این منطقه باعث شده پوشش گیاهی بسیار غنی در مناطق شمالی کشور پدید آیند. این پارک جنگلی یکی از اصلی ترین دیدنی های نمک آبرود به شمار می رود. پس اگر به این منطقه سفر کردید پارک جنگلی زیبای نمک آبرود را در اولویت های گردش خود قرار دهید.

امکانات تفریحی پارک جنگلی نمک آبرود

یکی از مهیج ترین امکانات تفریحی این جنگل تله کابین آن می باشد که می توانید با سوار شدن در آن، برروی فراز جنگل نمک آبرود حرکت کنید و از منظره بی بدیل و چشم انداز رویایی آن لذت ببرید. همچنین اگر به دنبال جایی در طبیعت هستید که بتوانید در آن آرامش را پیدا کنید، مسیر را درست آمده اید. یکی از بهترین انتخاب های شما برای یافتن آرامش در طبیعت شمال، پارک جنگلی نمک آبرود می تواند باشد.

یکی از مهمترین تفریحاتی که در این جنگل می توانید انجام دهید قدم زدن و پیاده روی در میان گیاهان تازه و با طراوت می باشد. همچنین بعد از آن که حسابی در این جنگل قدم زدید و خسته شدیدمی توانید بساط پیک نیک را به راه اندازید و خوردن غذای لذیذ را در دل طبیعت و در زیر سایه سر درختان بلند قامت تجربه کنید.

اگر اهل دوچرخه سواری هستید می توانید همراه خود دوچرخه ببرید و در جنگل نمک آبرود به این تفریح بپردازید. قطعا دوچرخه سواری در میان جنگل و درختان انبوه تجربه متفاوتی نسبت به دیگر جاها می باشد. اگر به این جنگل سفر کرید حتما یک دوربین عکاسی یا گوشی هوشمندی همراهتان باشد تا بتوانید عکس هایی رویایی و زیبا در این جنگل تهیه کنید و برایتان به عنوان خاطره ای ماندگار بماند.

پارک جنگلی نمک آبرود

بهترین زمان بازدید از پارک زیبا و جنگلی نمک آبرود

اگر قصد بازدید از این پارک جنگلی را دارید، بهترین زمان بازدید از آن نیمه اول سال به خصوص فصل بهار می باشد. در این فصل زیبایی جنگل به اوج خود می رسد و هوایی بسیار دلنشین و مطلوب دارد. در تابستان کمی هوای این منطقه شرجی می شود و شاید برای برخی گردشگران دلپذیر نباشد. فصل پاییز نیز یکی از بهترین فصل هایی است که می توان به بازدید از این پارک جنگلی اقدام کرد.

در فصل پاییز رنگین ترین حالت جنگل را مشاهده خواهید کرد و اگر با کمی سرما مشکل نداشته باشید فصل پاییز می تواند بسیار مناسب باشد. فصل زمستان نیز هوای جنگل رو به سرما رفته و اگر عاشق قدم زدن در جنگل در فصل سرما هستید می تواند میزبان خوبی برای شما باشد.

پارک جنگلی نمک آبرود کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به این پارک جنگلی می بایست مسیر چالوس را پیش بگیرید و به سمت استان مازندران حرکت کنید. هنگامی که از چالوس عبور کردید تابلوی راهنمای ورودی نمک آبرود که در سمت چپ جاده قرار دارد را مشاهده می کنید.

آدرس پارک جنگلی نمک آبرود: استان مازندران، کیلومتر 12 جاده چالوس به تنکابن، بخش غربی چالوس، پارک جنگلی نمک آبرود

رزرو اقامتگاه در نمک آبرود

اگر برای سفر به نمک آبرود به دنبال رزرو اقامتگاه هستید یکی از بهترین موارد می تواند اجاره ویلا باشد. حالا تصورش را بکنید ویلایی با تمام امکانات در منطقه ای جنگلی و زیبا وجود داشته باشد که شما بتوانید در آن اقامت داشته باشید. قطعا یکی از مهمترین گزینه های سفر مربوط به ویلایی است که می خواهید در آن اقامت داشته باشید و چه خوب است اگر بتوانید با کمی هزینه بیشتر در ویلایی مناسب اقامت کنید. اجاره ویلا جنگلی در نمک آبرود همواره یکی از گزینه هایی است که طرفداران زیادی دارد. زیرا هنگامی که صبح ها با صدای پرندگان و آرامش از خواب بیدار می شوید و پنجره و در را که باز میکنید تصویری از جنگل و درختان انبوه رو به رویتان خواهد بود.

پارک جنگلی نمک آبرود

راهنما سایت

آدرس

مازندران، چالوس، نمک آبرود

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه