مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

مجموعه تفریحی شهرک نمک آبرود در مساحتی بالغ بر 200 هکتار احداث شده است. این پارک توریستی یکی از معروف ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری نمک آبرود محسوب می شود و دارای چشم اندازی بی نظیر و سرسبز می باشد. این مجموعه تفریحی سرشار از امکانات تفریحی بوده و می توانید با مراجعه به آن، یک روز پر از تفریح و سرگرمی را برای خود به ارمغان بیاورید. در این مقاله با مجموعه تفریحی نمک آبرود بیشتر آشنا می شویم با ما همراه باشید.

آشنایی با شهرک توریستی و تفریحی نمک آبرود

از گذشته تا به امروز شهرک توریستی نمک آبرود یکی از مقاصد گردشگری در میان گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود. این شهرک توریستی در 12 کیلومتری از بخش غربی چالوس به سمت هچیرود که در واقع مابین تنکابن و چالوس می باشد و بخش جنوبی جاده دریا که حدود 1 کیلومتر با دریا فاصله دارد قرار گرفته است.

موقعیت جغرافیایی شهرک توریستی نمک آبرود به گونه ای است که از بخش شمال به دریای مازندران و همچنین از بخش جنوبی به رشته کوه های البرز منتهی می شود. شهرک نمک آبرود حدود 650 هکتار وسعت دارد. این شهرک علاوه بر موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد، امکانات و جاذبه های تفریحی متعددی در آن تعبیه شده است که توانسته در تمام طول سال پذیرای جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

از آنجایی که این شهرک توریستی و تفریحی بوده اما امکان اقامت در آن برای گردشگران وجود دارد و می توانند برای هر زمان که قصد دارند اقامتگاهی برای خود رزرو کنند و در آن سکونت داشته باشند و از این شهرک توریستی و اقامتی لذت ببرند.

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

هدف از ایجاد شهرک توریستی و تفریحی نمک آبرود

برای ساخت و ایجاد این شهرک تفریحی و توریستی دو هدف را سر لوحه خود قرار دادند: یکی این که شهرکی تفریحی و اقامتی را احداث کنند که جمعیت غیربومی از اهالی چالوس و نوشهر را جذب کنند و علاوه بر آن جمعیت اضافی و سرریز چالوس و نوشهر به این منطقه جذب شوند.

شهرک نمک آبرود دارای دو بخش بوده و به این شکل است که یک بخش آن توریستی و بخش دیگر آن مسکونی می باشد. بخش مسکونی شهرک دارای هشت محله می باشد که در آن جمعیتی حدود 100 هزار نفر جای گرفته اند. محل عبور مناطق مسکونی از دیگر بخش های شهرک متمایز می باشد. شهرک گردشگری و تفریحی نمک آبرود به یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی نمک آبرود تبدیل شده است.

تاریخچه شهرک نمک آبرود

در سال 1364 برخی از مسولان نمک آبرود برای بخش هایی از زمین های نمک آبرود طرح توسعه را پیشنهاد دادند. در این طرح توسعه یک ساختار اصلی از چندین خیابان و خیابان های فرعی وجود دارند و ساختار اصلی این طرح توسعه با قسمت های مسکونی ارتباط پیدا می کند. این ساختار در بخش جنوب شرقی اتصال آن قطع شده و جهت تکمیل شدن مسیرهای ارتباطی بلواری به شکل شمالی –جنوبی در بخش مرکزی این شهرک به عنوان محور اصلی با عرض متوسط 300 متر برای ارائه خدمات مورد نیاز به بازدیدکنندگان پیش بینی شده است.

همانطور که گفته شد این بلوار جهت ارائه خدمات به مناطق مسکونی شهرک نمک آبرود در طرفین قسمت مرکزی آن قرار دارند حدود 53 هکتار وسعت آن می باشد. این شهرک دارای مناطق 5 گانه مسکونی می باشد که مساحت آن بالغ بر 230 هکتار می باشد و بدین گونه است که محله شماره چهار در قسمت جنوب محله شماره یک می باشد. محله شماره پنج در قسمت جنوب شرقی شهرک نمک آبرود واقع شده است.

هر کدام از این محله ها یک مرکز محله در خود دارند که امکانات خدماتی در این مرکز ارائه می شوند. سرانجام پروانه احداث شهرک توریستی نمک آبرود در سال 1366 صادر شد و در تاریخ 1367/10/7 به وزارت مسکن و شهرسازی ارائه شد.

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرودتقسیم بندی جغرافیایی شهرک توریستی و اقامتی نمک آبرود

این شهرک به دو بخش مسکونی و توریستی تقسیم بندی شده است. بخش مسکونی که بالغ بر 220 هکتار می باشد و شامل هشت محله بوده که حدود 100 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. ویلاهای این شهرک نیز در بخش مسکونی شهرک ساخته شده است.

بخش تفریحی و توریستی نمک آبرود که 650 هکتار وسعت دارد و دارای امکانات تفریحی، گردشگری و رفاهی می باشد که در تمام طول سال آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

جاذبه های طبیعی در شهرک نمک آبرود

در شهرک توریستی و تفریحی نمک آبرود گیاهان سرسبز و درختان بلندقامتی وجود دارند که گردشگران می توانند با پیاده روی در میان آن ها، طبیعت تازه را با تمام وجود خود لمس کنند و رایحه تازه طبیعت را استشمام کنند.

به جرات می توان گفت با سفر این منطقه می توانید آرامشی را تجربه کنید که در هیچ کجا نمی توان آن را به دست آورد. از دیگر جاذبه های طبیعی این شهرک می توان به دریاچه مصنوعی، آبشار نمک آبرود و ساحل دریا اشاره کرد. همانطور که گفته شد برخی از این جاذبه ها مانند دریاچه، ساخته دست انسان ها بوده و مصنوعی می باشند.

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

شرایط آب و هوایی شهرک نمک آبرود

از آنجایی که استان مازندران آب و هوای معتدل و دلپذیری دارد این شهر با نام آب و هوای معتدل خزری شناخته می شود. دو گونه جو بر شهرک نمک آبرود حاکم است که یکی از آن ها جریان هوایی است که از سمت سیبری از شمال و شمال شرقی به این منطقه می آید و باعث می شود زمستان ها هوایی خنک و بسیار سرد همراه با بارش باران و حتی برف را در این منطقه شاهد هستید. جریان دیگر نیز از سمت دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و از غرب به این منطقه می آید و باعث به وجود آمدن تابستان هایی مرطوب و شرجی می شود.

پوشش گیاهی شهرک توریستی نمک آبرود

پوشش گیاهی این شهرک شامل درختانی انبوه و بلند قامت نظیر درختان ممرز و مازو می باشند که روی ارتفاعات میان بند قرار دارند و درختان توسکا در نزدیکی جویبارها و دره ها، درختان انجیلی در ارتفاعات پایین، درختان افرا، نارون و اوجا نیز در ارتفاعات میانی و متوسط، درختان نمرا، شمشاد در میان بند، درختان شاه بلوط، زبان گنجشگ و دیگر گیاهان سرسبز و بسیار زیبا می باشند.

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

امکانات تفریحی شهرک توریستی نمک آبرود

در شهرک توریستی و تفریحی نمک آبرود امکانات تفریحی متعددی وجود دارند که می توان به تله کابین نمک آبرود که دارای دو خط می باشد، زیپ لاین نمک آبرود، سورتممه نمک آبرود با 56 کابین، مجتمع پرواز شهرک، آموزش با هواپیما و هلی کوپتر، مجتمع تفریحی و ورزشی، دریاچه لاک پشت ها، پیست کارتینگ و ماشین سواری، پیست موتور سواری، پیست دوچرخه سواری، زمین پینت بال، زمین تنیس، زمین اسکیت، غرفه های صنایع دستی، باشگاه تیراندازی، پاور هنگ گلایدر و اسکای واکر، بازارچه محلی، گیم لند، سینما 6 بعدی، شهربازی، رستوران، کافی شاپ و… اشاره کرد.

همچنین علاوه بر این ها در بخش شمال شهرک و در نزدیک ساحل دریای خزر مکانی تفریحی احداث شده و دارای امکانات بسیار مناسب و تکمیلی می باشد. از جمله امکانات تفریحی این مکان تفریحی می توان از پاراسل، جت اسکی، پلاژ مخصوص آقایان و بانوان نام برد.

در این بخش می خواهیم با امکانات تفریحی شهرک بیشتر آشنا شویم.

تله کابین نمک آبرود

این تله کابین در سال 1372 احداث شد و عنوان مرتفع ترین تله کابین کشور را به خود گرفت. این تله کابین در جنوب شرقی شهرک قرار دارد و خط یک آن در ارتفاعی حدود 970 متر قرار گرفته و در مدت زمان 12 دقیقه مسیر خود را طی می کند. خط یک تله کابین نمک آبرود دارای 42 کابین 4 نفره می باشد. هنگامی که سوار بر این تله کابین هستید چشم انداز بی نظیری از شهرک را می توانید مشاهده کنید. خط دو تله کابین نمک آبرود دارای ارتفاعی 700 متری می باشد و 35 کابین دارد.

شماره تماس تله کابین نمک آبرود: 011-5218 3003

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

زیپ لاین نمک آبرود

یکی از تفریحات مهیج در شهرک تفریحی نمک آبرود زیپ لاین می باشد که می توانید با استفاده از آن پرواز در ارتفاعات را تجربه کنید. تفریحی بسیار هیجان انگیز به همراه اندکی استرس می تواند تجربه بی نظیری باشد.

شماره تماس زیپ لاین نمک آبرود: 0901-106 5825

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

باگاه تیر اندازی نمک آبرود دومین باشگاه تیراندازی در ایران می باشد که برای شرکت در آن تفنگی دو لول به شما می دهند و هدف شما پرندگان بی جان هستند. همچنین می توانید از تیر و کمان به جای تفنگ استفاده کنید. باشگاه تیر اندازی تراپ و اسکیت نمک آبرود در مساحتی به وسعت 24 هزار متر مربع که قابلیت گسترش تا 50 هزار متر مربع برای سایر رشته های تیراندازی را دارد و به همراه امکاناتی مجهز تاسیس شده است. این باشگاه در تاریخ بهمن سال 1380 به صورت رسمی و با حضور مسئولین کشوری و محلی افتتاح شد. در حال حاضر باشگاه تیراندازی نمک آبرود در تمام روزهای سال آماده پذیرایی از مراجعه کنندگان می باشد.

شماره تماس باشگاه تیراندازی نمک آبرود: 09111912124

پینت بال نمک آبرود

پینت بال از ورزش های گروهی و هیجان انگیز است که می توانید با همراهان خود در این بازی شرکت کنید و آن را در جنگل های شمالی تجربه کنید. پینت بال جزو بازی های پرهیجان بوده و در رتبه بندی بازی های هیجان انگیز در رده های بالای این جدول دسته بندی قرار دارد. پینت بال از بازی های گروهی مهیج می باشد که کمترین تعداد آن دو نفر و بیشترین تعداد آن 40 نفر می باشد.

شماره تماس پینت بال نمک آبرود: 01152186909

مجموعه تفریحی آکوالیون نمک آبرود

در این مجموعه شیر دریایی کالیفرنیایی که از اسپانیا به ایران وارد شده است زندگی می کند و در مدت زمان 45 الی 1 ساعت برنامه های مهیج اجرا می کند. مجموعه تفریحی آکوالیون نمک آبرود امکانات بسیار جذابی دارد که می توان به آکواریوم، برکه فلامینگوها، رستوران ها و کافه های مختلفی که در آن قرار دارند اشاره کرد. جذاب ترین بخش این مجموعه به انجام حرکات نمایشی شیردریایی تعلق دارد. مربی های کارآزموده ای توانسته اند بیش از 80 حرکت نمایشی را به این شیردریایی بامزه و دوست داشتنی آموزش دهند. مدت زمان استفاده از این مجموعه 45 دقیقه می باشد.

کارتینگ نمک آبرود

بازی کارتینگ از بازی های بسیار مهیج این شهرک محسوب می شود و کسانی که عاشق رانندگی های پرهیجان و پر سرعت هستند می توانند آن را در این مجموعه تفریحی تجربه کنند. همچنین مدت زمان این بازی 6 دقیقه است. پیست کارتینگ نمک آبرود پیست بین المللی بوده و بهترین جا برای کسانی که عاشق رانندگی با سرعت و هیجان هستند می باشد. پیش از شروع رانندگی در این پیست یک ویدئوی 4 دقیقه ای برای شرکت کنندگان پخش می شود تا با مهارت های لازم این بازی آشنا شوند. یکی از ویژگی های خوب پیست کارتینگ این است که موقعیت قرارگیری آن در پایین مجموعه نمک آبرود است و نیازی نیست که برای دسترسی به آن سوار تله کابین شوید.

شماره تماس پیست کارتینگ نمک آبرود: 011-5218 6889

سینما 6 بعدی

 سینمای 6 بعدی نمک آبرود در سال 1389 در دستور کار قرار گرفت و با برنامه ریزی های انجام شده این سینما از ابتدای سال 1390 به بهره برداری رسید و با توجه به کیفیت سینما و فیلم هایی که در آن اکران می شد گردشگران از آن بسیار استقبال کردند.

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

چتر پاراسل

یکی از تفریحات هوایی که می توان در شهرک نمک آبرود تجربه کرد، چتر پاراسل می باشد که می توانید بر فراز دریای خزر پرواز را تجربه کنید. در این تفریح ما توسط طنابی مقاوم و محکم به یک قایق متصل می شوید و قایق با سرعت بسیار بالا شما را در ارتفاعات به اوج می برد.

شماره تماس تفریح چتر پاراسل: 09112929027

مجموعه پروازی نمک آبرود

مجموعه پروازی در ضلع شمال شهرک نمک آبرود واقع شده است. این مجموعه شامل هواپیماهای گلایدر و پاراگلایدر، کایت، چتر و بالگرد می باشد که پذیرای عاشقان پرواز می باشد. گردشگران می توانند با مراجعه به این بخش از مجموعه نمک آبرود، تجربه پرواز در طبیعت زیبای نمک آبرود را تجربه کنند.

سورتمه سواری

سورتمهم سواری برای اولین بار در ایران در شهرک نمک آبرود احداث شد. لذتی که در سورتمه سواری در شهرک گردشگری نمک آبرود می باشد را در هیچ جای دیگران نمی توان پیدا کرد. لذت و هیجان در سورتمه نمک آبرود میان درختان انبوه و سرسبز. شما با سوار شدن به این سورتمه با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت، از میان طبیعت و درختان زیبا و مناظر دل انگیز حرکت می کنید و طعم هیجان در میان طبیعت را احساس می کنید.

شماره تماس سورتمه سواری نمک آبرود: 011-5218 8121

رستوران گردی در شهرک نمک آبرود

در میان تمام امکانات تفریحی شهرک، رستوران های زیادی که دارای کیفیت غذای مطلوبی هستند قرار دارند که می توان از رستوران اکبرجوجه، تالار پذیرایی مجلل، رستوران میزبان، آبشار، فست فود، کافی شاپ هزار و یکشب و… نام برد. همچنین می توانید با مراجعه به بخش بهترین رستوران های نمک آبرود، با آن ها بیشتر آشنا شوید و هرکدام را که بخواهید با سلیقه خود انتخاب و برای یکی از وعده های غذایی خود انتخاب کنید.

زمان بازدید از شهرک توریستی نمک آبرود

گردشگران می توانند در تمام روزهای هفته به جز روهای تعطیل رسمی که شامل سیزدهم فروردین ماه، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت علی (ع)، تاسوعا و عاشورا، شهادت حضرت فاطمه (س) و اربعین حسینی می شوند می توانند به شهرک توریستی نمک‌ آبرود مراجعه کنند. البته لازم به ذکر است که هرکدام از تفریحات این مجموعه دارای ساعت کاری های متفاوتی هستند.

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

شهرک توریست نمک آبرود کجاست و مسیر دسترسی به آن

شهرک نمک آبرود در در استان مازندران و در فاصله 12 کیلومتری از غرب چالوس واقع شده است. این شهرک از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه های البرز منتهی می شود. برای دسترسی به این شهرک می توانید با خود را به چالوس برسانید. شهرک توریستی نمک آبرود مابین چالوس و تنکابن قرار دارد.

هنگامی که چالوس را پشت سر گذاشتید تابلوی راهنمای نمک آبرود در سمت چپ جاده قرار دارد را مشاهده می کنید. برای وارد شدن به بخش توریستی شهرک باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید.

آدرس مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود: استان مازندران، دوازده کیلومتری جاده چالوس، نزدیک رامسر، شهرک نمک آبرود

اقامت در شهرک نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود دارای امکانات تفریحی و اقامتی بسیار مناسبی است و به همین دلیل در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این شهرک بخشی در نظر گرفته شده که گردشگران می توانند در آن چادر بزنند و اقامت داشته باشند که البته مبلغی به عنوان ورودی می بایست پرداخت کنند. در مقابل نیز گردشگرانی هستند که علاوه بر امکانات تفریحی شهرک، می خواهند برای اقامت در شهرک نمک آبرود از اقامتگاهی مناسب استفاده کنند.

برای این دسته از گردشگران پیشنهاد بسیار خوبی وجود دارد و این است که می توانند با اجاره ویلا در شهرک نمک آبرود اقامت خوبی در این شهرک داشته باشند. اگر قصد اقامت در ویلا را دارید می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود ویلای مورد نظرتان را انتخاب کنید و تعطیلات و سفر خود را در اقامتگاهی بسیار خوب بگذرانید.

مجموعه تفریحی و توریستی شهرک نمک آبرود

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، دوازده کیلومتری جاده چالوس، نزدیک رامسر، شهرک نمک آبرود

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه