زیپ لاین نمک آبرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اغلب اوقات برای سفر و گردشگری اولین گزینه ای که به ذهنمان خطور می کند یکی از شهرهای شمالی است. با سفر به استان های شمالی می توانیم دل به طبیعت بسپاریم و از جنگل های سرسبز و دریای بی کران خزر نهایت لذت را ببریم. علاوه بر طبیعت و سرسبزی می توان تفریحات هیجان انگیزی نظیر زیپ لاین را تجربه کرد. در این مقاله قصد داریم یکی از تفریحات پرطرفدار در نمک آبرود که همان زیپ لاین نمک آبرود است را به شما معرفی کنیم.

زیپ لاین چیست؟

شاید بعضی از افراد با زیپ لاین آشنایی کافی نداشته باشند و ندانند زیپ لاین چیست. در همین ابتدا ما برای آن دسته از افراد توضیحی کوتاه و مفید می آوریم که با زیپ لاین آشنا شده و شاید با همین آشنایی آن ها هم دوست داشته باشند آن را تجربه کنند. زیپ لاین یک تفریح بسیار هیجان انگیز بوده که بسیاری از افراد در هر سنی برای تخلیه انرژی خود علاقه مند به تجربه آن هستند.

در واقع زیپ لاین یک مسیری است که در ارتفاعات متفاوت از سطح زمین قرار داشته و باید با آویزان شدن از یک ریسمان مستحکم و قوی مسیر آن را از ابتدا تا اتنها آویزان شده و سر بخورید. یک ریسمان بلند که ابتدا و انتهای آن به دو نقطه در ارتفاع قرار دارد متصل شده است. به وسیله لباس های مخصوص یا صندلی مخصوص شما به ریسمان زیپ لاین متصل می شوید و حرکت می کنید.

زیپ لاین نمک آبرود

انواع مختلف زیپ لاین

زیپ لاین انواع مختلفی را شامل می شود. شاید ممکن باشد شما تنها یکی از حالت های زیپ لاین را تجربه کرده باشید. اما باید بدانید که تا کنون 4 حالت برای استفاده از زیپ لاین طراحی شده که در این جا می خواهیم شما را با انواع آن آشنا کنیم.

زیپ لاین حالت نشسته

در این حالت شما از ابتدای مسیر تا انتهای آن روی یک صندلی می نشینید و رو به جلو حرکت می کنید و از منظره ای که در اطرافتان دیده می شود لذت می برید. در این حالت شما یا روی همین صندلی که گفته شد می نشینید یا جلیقه هارنس در اختیارتان قرار می دهند. امنیت این حالت بسیار بالا بوده و همچنین از کلاه ایمنی و کمربندهای محکم در طول مسیر برای جلوگیری از آسیب دیدن استفاده می کنید.

زیپ لاین حالت پرواز

حالت دوم زیپ لاین بدین گونه است که با استفاده از تسمه های محکم کمر و پاهای شما بسته می شود. هنگامی که حرکت را شروع کنید، دست هایتان را به حالت پرواز باز می کنید. این حالت را به اصطلاح آنجل می نامند. حالت پرواز حس عجیبی را به شما منتقل می کند و شما را سرشار از انرژی می کند. از آنجایی که انسان علاقه وافری به پرواز دارد این حالت می تواند یکی از تجربه های ایده آل باشد.

زیپ لاین حالت ایستاده

در حالت ایستاده شما تنها از قسمت کمر به تسمه های ریسمان متصل می شوید و دست و پاهایتان رها هستند. این حالت هم بسیار جذاب به نظر می رسد و از آنجایی که دست و پایتان آزاد است در طول مسیر می توانید خود را به هر حالتی که دوست داشته باشید به حرکت درآورید.

زیپ لاین حالت آویزان

در این حالت شما تنها از طریق مچ پاهایتان به سیم متصل می شوید که بهتر است بگوییم این حالت برای همه افراد مناسب نیست و هیجان بسیار بالایی دارد. در طول مسیر شما کلا معلق هستید. شاید بعضی بسیاری از افراد ریسک پذیر که به دنبال هیجان بالا باشند این حالت را انتخاب کنند.

زیپ لاین نمک آبرود

تمام این ها را توضیح دادیم تا به قسمت جذاب ماجرا که مربوط به زیپ لاین نمک آبرود است برسیم. زیپ لاین نمک آبرود یکی از تفریحات مهیج در استان مازندران به شمار می آید که همه افراد می توانند آن را تجربه کنند و خاطراتی مهیج در سفر را برای خود رقم بزنند.
برای دسترسی به زیپ لاین نمک آبرود باید ابتدا خودتان را به پارک جنگلی نمک آبرود برسانید. از شما برای وارد شدن به محوطه پارک جنگلی ورودی دریافت می شود.

از آنجایی که گفته شد زیپ لاین در ارتفاعات قرار دارد باید خودتان را به بالای کوهی که زیپ لاین قرار گرفته برسانید. برای رسیدن به بالای کوه باید بلیط تله کابین تهیه کنید و سوار شوید. در این صورت با یک تیر دو نشان زده اید. هم از تله کابین استفاده می کنید هم به زیپ لاین می رسید.

تله کابین نمک آبرود دارای دو لاین متفاوت می باشد که باید از مسولان مسیری که به سمت زیپ لاین می رود را به شما نشان دهند. سوار تله کابین می شوید و در مقصد خود که زیپ لاین می باشد پیاده می شوید. در این قسمت باید بلیط ورود به زیپ لاین را تهیه کنید.

شاید به خاطر پر طرفدار بودن این تفریح کمی لازم باشد در نوبت منتظر بمانید. اما ارزشش را دارد. چون با انجام این تفریح تمام خستگی های شما از تنتان خارج می شود و سرشار از انرژی می شوید. به راهنمایی مسولان گوش دهید و از انجام کارهای خطرناک جدا خودداری کنید تا جان خود را به خطر نیاندازید.

زیپ لاین نمک آبرود

راهنما سایت

آدرس

شهرستان چالوس،خیابان رزدو

شماره تماس

هزینه بازدید

۳۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

10 الی 20

یک‌شنبه

10 الی 20

دو‌شنبه

10 الی 20

سه‌شنبه

10 الی 20

چهار‌شنبه

10 الی 20

پنج‌شنبه

10 الی 20

جمعه

10 الی 20
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه