پل معلق نمک آبرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مناطق دیدنی مازندران که همه ساله عده ی زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند نمک آبرود بوده و شامل دو بخش گردشگری و شهرسازی می شود. وسعت منطقه توریستی آن در حدود 655 هکتار و بخش شهرسازی آن با 220 هکتار میزبان صد هزار نفر برای اقامت می باشد. این شهرک با امکانات مختلفی که برای گردشگران به وجود آورده توانسته بین مسافران و توریست ها جایگاه ویژه ای را به دست آورد. در این مقاله ما به سراغ پل معلق نمک آبرود برای معرفی بهتر در این منطقه رفته ایم تا بیشتر و بهتر با آن آشنا شویم.

تاریخچه نمک آبرود

این شهرک بین دریای خزر و کوه های مدوبن و در قسمت غربی جاده چالوس واقع شده است. مساحت کل دهکده بالغ بر 650 هکتار می باشد که در واقع به دلیل ازدیاد جمعیت در نوشهر و چالوس و برای انتشار بخشی از جمعیت به این نقطه به وجود آمده تا باعث شود عده ای از مردم به این منطقه نقل مکان کنند ولی از دیگر دلایلی که می توان برای به وجود آمدن این شهرک اشاره کرد، ایجاد مکانی توریستی برای جذب گردشگر بود. صدور پروانه احداث دهکده توریسیتی نمک آبرود در سال 1366 انجام گرفت. بیشتر خانه ها در شهرک نمک آبرود مخصوص تعطیلات بوده که البته تعداد جمعیت ورودی در طول سال متغییر می باشد.

درباره پل معلق نمک آبرود

این پل با عرض کمتر از یک متر و طول 150 متری خود از مناطق جنگلی عبور کرده و با زمین 45 متر فاصله دارد. به دلیل عرض کم پل، همزمان دو نفر نمی توانند در رفت و برگشت روی پل باشند. پل معلق نمک آبرود ستون ندارد و نامگذاری آن نیز به همین دلیل است. اگر می خواهید در آینده به شهرک نمک آبرود رفته و این پل را تجربه کنید، در هنگام عبور از پل برای حفظ تعادل طناب های دو طرف پل را باید بگیرید که به انتها و ابتدای پل متصل شده اند. پل در صورت باز شدن هر کدام از این طناب ها منهدم خواهد شد. ولی این پل در امنیت کامل بوده و هر کسی که بخواهد از آن استفاده نماید با تجهیزات کامل از آن عبور خواهد کرد و جای هیچ نگرانی نیست چرا که با وجود این تجهیزات حتی اگر پل واژگون شود هیچ خطر جانی شما را تهدید نمی کند. اگر می خواهید یک تجربه با هیجان بالا داشته باشید حتما عبور از این پل را امتحان کنید.

بهترین زمان سفر به پل معلق نمک آبرود

نمک آبرود دارای سه نوع مختلف آب و هوایی و دو جریان باد است. یکی از باد ها از قسمت شمال شرق سیبری می وزد و دیگری از سمت اقیانوس اطلس. اولی سبب سرد شدن این منطقه و بارش برف و دومی باعث گرمای هوا و شرجی شدن آن می شود. پس می توان گفت تنوع آب و هوایی در این منطقه بالاست و همین موضوع نیز باعث جذابیت نمک آبرود شده است. اگر قصد سفر به شهرک و دیدن پل معلق را دارید، بهتر است اوایل اردیبهشت و اواخر شهریور را برای این منظور انتخاب کنید چرا که آب و هوا نه سرد است و نه شرجی و گرم، هم چنین تجمع افراد نیز پایین تر می باشد. لازم به ذکر است در پاییز به علت رنگ های زیبای درختان و جذابیت بالای این منطقه بسیاری از گردشگران را برای رفتن به پل معلق نمک آبرود ترغیب می کند. هم چنین در فصل زمستان طبیعت برفی مناظر اطراف به خصوص از تله کابین به قدری زیباست که مسافرانی که سرما را می پسندند این فصل را برای رفتن به دهکده نمک آبرود انتخاب می کنند.

پل معلق نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

همان طور که گفته شد نمک آبرود از دو بخش مسکونی و تفریحی تشکیل شده که شما در بخش مسکونی شاهد ویلا های بسیار زیبا و لوکس خواهید بود و در بخش تفریحی می توانید از تمامی تفریحات و امکانات مختلف موجود در این قسمت شهرک نهایت استفاده را ببرید. ما برای شما چند نمونه از تفریحات جذاب موجود را عنوان می کنیم تا در زمان بازدید از نمک آبرود بتوانید آن ها را تجربه نمایید.

جنگل نمک آبرود

این جنگل که همان پارک جنگلی نمک آبرود نیز می باشد، از زیبا ترین بخش های دهکده گردشگری نمک آبرود بوده که بیش از 200 هکتار وسعت دارد. قدمت جنگل نمک آبرود بالای 700 سال می باشد که همین موضوع باعث شده تا شاهد جنگلی انبوه و سر سبز با درختانی سر به فلک کشیده باشید. به دلیل توریستی بودن دهکده، انواع امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران به وجود  آمده که می توانید از آن ها استفاده کنید. بعضی از گونه های شمشاد در این جنگل عمرشان به بیش از 700 سال می رسد. اگر قصد سفر به نمک آبرود را دارید سعی کنید حتما برای گرفتن تصاویر مختلف از جنگل نمک آبرود با دوربین عکاسی خود قاب هایی زیبا را ثبت نمایید.

کارتینگ نمک آبرود

یکی از تفریحات هیجان انگیز که طرفداران زیادی هم دارد، پیست کارتنیگ می باشد. کسانی که به دنبال هیجان بالا و آدرنالین بیشتر در خونشان هستند برای استفاده از این تفریح در نمک آبرود حتی در صف خرید بلیط نیز منتظر می مانند. راندن ماشین های کوچک موجود در پیست که با بنزین کار می کنند با امنیت بالایی که نمی توان آن را در جاده ها و خیابان ها تجربه کرد باعث شده افراد زیادی خواستار تجربه آن باشند. هرچند که پیست کارتینگ نمک آبرود چندان بزرگ نیست ولی خاطره خوبی را برایتان خواهد ساخت.

هزینه بلیط پیست کارتینگ نمک آبرود: هر 6 دقیقه 35000 تومان (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر قیمت وجود دارد)

ساعت دسترسی به پیست کارتینگ نمک آبرود: از 10 صبح تا 20

  • مسیر پیست نمک آبرود برای بزرگسالان: 600 متر با حداکثر سرعت 80 کیلومتر
  • مسیر پیست نمک آبرود برای نوجوانان: 200 متر با حداکثر سرعت 40 کیلومتر

کارتینگ نمک آبرود

دریای نمک آبرود

اگر مقصدتان دهکده و استفاده از پل معلق نمک آبرود می باشد، سعی کنید حتما به ساحل نیز بروید. تفرجگاه ساحلی نمک آبرود در قسمت شمالی دهکده و جاده چالوس-تنکابن واقع شده و توانسته توجه عده زیادی از گردشگران را به خود جلب کند. شما در این ساحل می توانید با تفریحاتی مثل قایق سواری، جت اسکی، هاورکرافت، ماهیگیری و شاتل سواری سفر خود را مهیج تر و جذاب تر نمایید. پیست موتور و ماشین ATV، پیست اسب سواری و پیست دوچرخه سواری از دیگر تفریحاتی است که می توانید از آن بهره ببرید. دریای نمک آبرود جزو مناطق دیدنی نمک آبرود می باشد که با داشتن تفریحات متنوع خود افراد زیادی را جذب می کند.

هزینه بلیط ورود به ساحل نمک آبرود: هر نفر 500 تومان به صورت پیاده و 15000 تومان برای هر خودروی سواری (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر قیمت وجود دارد)

تعداد ظرفیت خودرو: 1000 دستگاه

تله کابین نمک آبرود

یکی از مهم ترین بخش های تفریحی در اطراف پل معلق و در دهکده نمک آبرود، تله کابین نمک آبرود می باشد که در سال 1372 افتتاح گشت. این تله کابین به دلیل عبور از مناظر جذاب و درختان زیبا بعد از گذشت تقریبا سه دهه، جزو بهترین تله کابین های ایران به شمار می رود و تاکنون هیچ حادثه ناگواری از آن رخ نداده. این تله کابین دارای دو خط مجزا می باشد و دارای امکانات مشترکی در مجموعه است.

امکانات مجموعه تله کابین نمک آبرود: کافه، رستوران، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و…

خط یک تله کابین نمک آبرود

این خط دارای 42 کابین چهار نفره است که مسیر 1200 متری را در 15 دقیقه طی می کند. ارتفاع این خط تله کابین بین 4 تا 50 متر متغییر می باشد.

  • ساعت کار خط یک تله کابین نمک آبرود: همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 22
  • قیمت بلیط خط یک تله کابین نمک آبرود: هر نفر 54000 تومان (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر قیمت وجود دارد)

خط دو تله کابین نمک آبرود

این خط 35 کابین با ظرفیت شش نفره دارد و مسیر 1700 متری را در کمتر از 23 دقیقه طی می کند.

  • ساعت کار خط دو تله کابین نمک آبرود: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 20
  • قیمت بلیط خط دو تله کابین نمک آبرود: هر نفر 55000 تومان (با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر قیمت وجود دارد)

تله کابین نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود کجاست و مسیر دسترسی

اگر می خواهید به پل معلق نمک آبرود بروید، می توانید از سمت چالوس یا عباس آباد اقدام کنید. برای این منظور از طرف شرق عباس آباد و غرب چالوس تابلوی نمک آبرود را خواهید دید. تعداد تابلوهای ورود به نمک آبرود به قدر کافی در اطراف جاده وجود دارد و می توانید از طریق آن ها خودتان را به بخش تفریحی دهکده نمک آبرود برسانید. پل معلق نزدیک به قله دیو حمام واقع شده و شما به وسیله تله کابین می توانید به آن برسید. از تهران تا پل معلق 166 کیلومتر در حدود 3 ساعت فاصله دارید.

آدرس پل معلق نمک آبرود: مازندران، کیلومتر 12 جاده چالوس، تنکابن، دهکده نمک آبرود، پل معلق نمک آبرود

بعد از دیدن پل معلق نمک آبرود کجا بمانیم

اگر می خواهید بعد ازدیدن پل معلق در شهرک توریستی نمک آبرود چند روزی را اقامت داشته باشید می توانید در اطراف به دنبال هتل ها و سوییت هایی برای ماندن باشید. برای مثال تفرجگاه ساحلی نمک آبرود این فرصت را در اختیار گردشگران گذاشته تا بتوانند اقامتی تماشایی با امکانات خوب داشته باشند. در این مکان 142 آلاچیق، 14 کلبه چوبی، 5 سوییت و 180 عدد چادر مسافرتی برای کسانی که قصد کمپینگ دارند، وجود دارد. شما می توانید هم از تفریحات دهکده مثل پل معلق آن استفاده کنید و هم در ساحل دریاچه بعد از استفاده از تفریحات این ناحیه برای اقامت خود اقدام نمایید.

اجاره خانه روزانه در نمک آبرود

نمک آبرود به دلیل داشتن تفریحات متنوع و دیدنی های زیاد در اطراف خود مثل پل معلق که موضوع مقاله ما بود، باعث شده تا عده زیادی از توریست ها و مسافران بخواهند مدتی را در اطراف این جاذبه ی گردشگری اقامت داشته باشند. اگر شما نیز قصد اقامت در این منطقه را دارید می توانید با اجاره آپارتمان روزانه در نمک آبرود از سایت لوکس ویلا برای اقامت خود اقدام نمایید. برای این کار می توانید از رزرو آنلاین سایت نیز استفاده کنید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، کیلومتر 12 جاده چالوس، تنکابن، دهکده نمک آبرود، پل معلق نمک آبرود

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه