سورتمه نمک آبرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

سورتمه نمک آبرود از معروف ترین سورتمه های ایران می باشد که در شهر شهرک توریستی تفریحی نمک آبرود جای گرفته است. شهر نمک آبرود شهری توریستی و زیبا در غرب استان مازندران است که گردشگران زیادی در تمام طول سال برای گردش و تفریح به آن سفر می کنند. تفریحات متنوعی در شهر نمک آبرود وجود دارند که افراد زیادی برای لذت بردن از آن ها راهی این شهر می شوند و سفری خاطره انگیز و مهیج را برای خود رقم می زنند. سورتمه از جمله تفریحات هیجان انگیزی است که می توان با توجه به آن که در میان طبیعت با سرعت حرکت می کنید، آرامش خاصی را نیز تجربه نمایید. در سورتمه شما می توانید علاوه بر هیجان به آرامش هم دسترسی پیدا کنید. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با تفریح سورتمه نمک آبرود آشنا شویم.

سورتمه نمک آبرود کجاست و مسیر دسترسی به آن

سورتمه نمک آبرود کجاست و چگونه می توان به آن دسترسی پیدا کرد؟ سورتمه مجموعه نمک آبرود جزء امکانات تفریحی مجموعه تفریحی توریستی نمک آبرود می باشد که در شهر نمک آبرود و کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن قرار دارد. شهر نمک آبرود در فاصله 211 کیلومتری از تهران قرار گرفته است. برای دسترسی به این مجموعه تفریحی ابتدا بایستی وارد جاده چالوس شده و بعد از پشت سر گذاشتن جاده چالوس مسیر خود را به سمت شهر تنکابن ادامه دهید. در این مسیر که در حال حرکت و ادامه مسیر هستید، وارد خروجی شهرک توریستی تفریحی نمک آبرود شده تا بتوانید به این مجموعه دسترسی پیدا کنید. همانطور که گفته شد، سورتمه نمک آبرود در بخش پایین این مجموعه قرار داشته و برای رسیدن به آن نیازی به سوار شدن بر تله کابین ندارید.

شماره تماس سورتمه نمک آبرود: 52188121-011

آدرس سورتمه نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن

سورتمه نمک آبرود

آشنایی با سورتمه نمک آبرود

شهرهای شمالی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می روند و هر ساله هزاران گردشگر از داخل و خارج کشور به این شهرها سفر می کنند. یکی از شهرهای شمالی که گردشگران زیادی را به واسطه جاذبه های دیدنی و تفریحی به خود جذب می کند، شهر نمک آبرود می باشد. علاوه بر طبیعت زیبا و بی نظیر نمک آبرود، جاذبه ای گردشگری و تفریحی در این شهر وجود دارد که با نام شهرک تفریحی توریستی نمک آبرود شناخته می شود و امکانات تفریحی متنوعی را برای گردشگران پدید آورده تا سفری به یاد ماندنی برای آن ها رقم بخورد. در این شهرک تفریحی انواع تفریحات در کنار هم قرار گرفته اند و گردشگران می توانند بر حسب سلیقه خود، آن ها را تجربه نمایند.

سورتمه سواری از جمله تفریحاتی است که در این شهرک می توانید آن را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. سورتمه نمک آبرود به عنوان نخستین سورتمه ایران شناخته می شود که در شهرک تفریحی توریستی نمک آبرود قرار گرفته است. این سورتمه در فضایی بسیار زیبا و سرسبز قرار گرفته و هنگامی که در حال سورتمه سواری هستید، از میان طبیعتی بی نظیر و بسیار زیبا عبور خواهید کرد و علاوه بر هیجان سرعت، می توانید آرامش را تجربه کنید. سورتمه نمک آبرود با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت از میان این طبیعت زیبا عبور می کند و مسیر 1250 متری را پشت سر می گذارد. سورتمه نمک آبرود با 1250 متر طول، به عنوان طولانی ترین سورتمه ایران شناخته می شود. در تهران، نمک آبرود و برخی دیگر از شهرهای ایران تفریح سورتمه وجود دارد که سورتمه سواری نمک آبرود از معروف ترین آن ها می باشد.

از آنجایی که سورتمه نمک آبرود در بخش پایینی مجموعه تفریحی نمک آبرود قرار گرفته، برای دسترسی به آن نیازی به سوار شدن به تله کابین ندارید و می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. برخی از تفریحات مجموعه توریستی نمک آبرود در بخش های بالایی آن قرار دارند و برای رسیدن به آن ها بایستی سوار تله کابین نمک آبرود شوید. این تله کابین نیز خود از بهترین تفریحات این مجموعه شمرده می شود و شما برای رسیدن به تفریحات بالایی مجموعه می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. یک کمپانی آلمانی به نام ویگاند، سورتمه مجموعه نمک آبرود را طراحی و ساخته و به همین جهت از استانداردهای لازم برخوردار است. همچنین شرکت عمران و مسکن شمال هم بر امنیت این سورتمه نظارت دارد.

هنگامی که در حال حرکت بر روی سورتمه این مجموعه هستید، چشم انداز بسیاز زیبایی از طبیعت و مناطق اطراف در اختیارتان قرار خواهد گرفت و می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. حداکثر ارتفاعی که در این سورتمه تجربه می کنید، 90 متر بوده و در مسیری کوهستانی حرکت خواهید کرد. جالب است بدانید بایستی فاصله خود را با سورتمه جلویی خود رعایت کنید. در بخش سورتمه مجموعه تفریحی و توریستی نمک آبرود، تعداد 56 سورتمه وجود دارد که این تعداد می تواند به صورت همزمان و پشت سر هم حرکت کنند و شما به راحتی می توانید از هیجان و سرعت آن لذت ببرید.

سورتمه نمک آبرود

سرعت و حرکت سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود دارای 1250 متر طول بوده و به عنوان نخستین و طولانی ترین سورتمه ایران شناخته می شود. این سورتمه دارای حداکثر 90 متر ارتفاع از ایستگاه خود می باشد. با توجه به آن که سورتمه مجموعه نمک آبرود دارای سرعت 25 کیلومتر بر ساعت می باشد، اما افرادی که در سورتمه هستند می توانند خودشان به صورت دستی سرعت سورتمه خود را کاهش دهند، اما نکته ای باید حتما در نظر بگیرند این است که فاصله خود را با سورتمه مقابل خود رعایت کنند تا با آن برخورد نکنند. به همین جهت ترمزی را بر روی هر سورتمه تعبیه کرده اند تا هر شخص به صورت مجزا بتواند سرعت خود را تنظیم نماید. توجه داشته باشید که این ترمز برای تنظیم سرعت در مواقع ضروری بوده تا با سورتمه جلوی خود برخورد نداشته باشید و هیچکس نمی تواند برای منافع شخصی خود و یا پیاده شدن از سورتمه از ترمز استفاده نماید. در روزهایی که هوا نامساعد باشد و بارندگی اتفاق بیوفتد، سورتمه و برخی دیگر از تفریحات مجموعه تفریحی توریستی نمک آبرود نظیر کارتینگ نمک آبرود تعطیل می شوند.

قیمت بلیط سورتمه نمک آبرود

برای استفاده از تفریح سورتمه نمک آبرود هر فرد بایستی بلیطی جداگانه و به بهای 30 هزار تومان تهیه نماید. همچنین کودکان بین 5 تا 10 سال، بایستی یک همراه بزرگسال داشته باشند و بلیطی به بهای 35 هزار تومان تهیه کنند. توجه داشته باشید که قیمت های مذکور برای سال 1400 می باشند. اگر بخواهید با خودروی شخصی وارد مجموعه توریستی تفریحی نمک آبرود شوید، باید هزینه پارکینگ که 10 هزار تومان می باشد، پرداخت نمایید.

ساعت کاری سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود در مجموعه تفریحی نمک آبرود قرار داشته و این مجموعه تفریحی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19 عصر فعالیت داشته و گردشگران می توانند در این بازه زمانی به سراغ تفریحات این مجموعه بروند.

سورتمه نمک آبرود

شرایط و قوانین استفاده از سورتمه نمک آبرود

سورتمه سواری نیز همانند بسیاری تفریحات دیگر شرایط و قوانین خاص خود می باشد. در این بخش از مطلب می خواهیم با تمام شرایط و قوانین استفاده از سورتمه نمک آبرود آشنا شویم و بهتر است پیش از رفتن به مجموعه، از این قوانین مطلع شوید.

  • کودکان بین 5 تا 10 سال بایستی به همراه یک بزرگسال از سورتمه استفاده کنند.
  • هنگامی که در حال سورتمه سواری هستید، از ابتدا تا انتهای مسیر بایستی کمربند ایمنی خود را ببندید و به هیچ عنوان آن را باز نکنید.
  • از ترمزی که بر روی سورتمه تعبیه شده تنها برای موارد ایمنی و حفظ و رعایت فاصله خود با سورتمه جلویی استفاده نمایید.
  • افرادی که مبتلا به بیماری هایی همچون مشکلات قلبی و غیره هستند، از سورتمه سواری امتناع کنند.

اجاره خانه مبله در نمک آبرود

شهر نمک آبرود از زیباترین شهرهای استان مازندران به شمار می رود که جاذبه های گردشگری و دیدنی فراوانی در خود جای داده است. سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی برای گردش و تفریح به این شهر سفر می کنند و قصد دارند چند روزی را در این شهر سپری کنند تا بتوانند از بسیاری از جاذبه های دیدنی نمک آبرود دیدن کنند. اگر جزء آن دسته از گردشگرانی هستید که می خواهید اغلب زمان خود را در جاذبه های گردشگری این شهر سپری کنید، بهتر است به سراغ اقامتگاهی با قیمت مناسب بروید تا بتوانید هزینه بیشتری را برای گردش و تفریح خود در نظر بگیرید. لذا اجاره روزانه خانه در نمک آبرود از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای اقامت خود به سراغ آن بروید و هزینه مناسبی را برای اقامت در آن پرداخت نمایید.

سورتمه نمک آبرود

سوالات متداول

سورتمه نمک آبرود کجاست؟

استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن

ساعت کاری سورتمه نمک آبرود چگونه است؟

از ساعت 8 صبح تا 19 عصر

کودکان از چه سنی مجاز به استفاده از سورتمه نمک آبرود می باشند؟

7 سال به بالا

بهترین زمان استفاده از سورتمه نمک آبرود چه فصلی است؟

بهار و تابستان

[html_block id=”70928″]

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن

شماره تماس
هزینه بازدید

۳۰/۰۰۰ هزار تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 18

یک‌شنبه

8 الی 18

دو‌شنبه

8 الی 18

سه‌شنبه

8 الی 18

چهار‌شنبه

8 الی 18

پنج‌شنبه

8 الی 18

جمعه

8 الی 18
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه