معرفی 20 تا از بکرترین جاهای دیدنی مازندران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

مازندران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شمال کشور جاذبه های دیدنی متعدد و متنوعی را در خود جای داده است و گردشگران و مسافران زیادی در تمام طول سال به آن سفر می کنند و در میان جاهای دیدنی مازندران گشت و گذاری می کنند. استان مازندران شهرهای زیادی را شامل می شود که بر همین اساس یکی از استان های پرجمعیت شمالی به شمار می آید. به واسطه دریای بی کران خزر و طبیعت های سرسبزی که دارد، دیدنی های مازندران می توانند جزء جاذبه های گردشگری شمالی کشور باشند و از آنجایی که در فاصله کمی از تهران قرار دارد، پایتخت نشینان تنها با چند ساعت رانندگی خود را به آن می رسانند. بسیاری از گردشگرانی که به این استان سفر می کنند، همیشه تنها به برخی از جاذبه های آن سر می زنند و از بسیاری از جذاب ترین جاهای دیدنی مازندران غافل می مانند و اطلاعی ندارند که چه جاذبه های شگفت انگیزی در انتظار آن ها می باشد. اما خوب است که با دیگر جاذبه های گردشگری مازندران که در شهرهای مختلفی از این استان قرار دارند آشنا شویم تا بتوانیم در سفر خود به این استان تنوع دهیم. در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید.

چشمه های باداب سورت

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی مازندران که در شهر ساری قرار دارد، چشمه های باداب سورت می باشند که با نام چشمه های رنگی نیز شناخته می شوند. چشمه های باداب سورت به عنوان یکی از استخرهای طبیعی کشور شناخته می شوند که جنس آن ها از تراورتن می باشند. واژه باداب به معنای آب گازدار و واژه سورت نیز به معنای شدت اثر می باشد. این چشمه های شگفت انگیز در ارتفاع 1841 متری از سطح دریا قرار گرفته اند. باداب ها یا همان آب های گازداری که در این جاذبه دیدنی وجود دارند دارای چندین چشمه می باشند که آب هایی کاملا متفاوت دارند و به لحاظ حجم آب، رنگ، مزه و حتی بود نیز با یکدیگر متغیرند. جالب است بدانید که چشمه های باداب سورت ساری به عنوان دومین چشمه های آب شور در جهان بعد از چشمه پاموکاله ترکیه شناخته شده اند. آب های رسوبی و معدنی این چشمه ها طی سالیان طولانی مدت، به سمت شیب پایین دست کوهستانی چندین حوضچه را در چندین طبقه پدید آورده اند و به واسطه رنگ های زیبایی همچون زرد، نارینجی و قرمز که پدید می آورند بسیار تماشایی هستند. این چشمه به عنوان ژئوپارکی کم نظیر در جهان شناخته شده است و در میان دیدنی های مازندران قرار گرفته است. چشمه اول این پدیده دارای آبی بسیار شور می باشد که برای درمان دردهای استخوانی مانند روماتیسم، کمر درد، پا درد، بیماری های پوستی، سر دردهای میگرنی و… از آن استفاده می شود. چشمه دوم نیز دارای رنگ های قرمز، آبی و نارنجی می باند که اطراف آن را اندکی رسوب آهن گرفته است.

زمان بازدید از چشمه های باداب سورت

برای آن که از چشمه های باداب سورت دیدن کنید، بهترین فصل بهار است و ساعت بازدید از آن از 6 صبح الی 21 شب می باشد. اما باید توجه داشته باشید که این زمان بازدید با توجه به تاریکی هوا متغیر خواهد بود. زیرا اگر هوا تاریک باشد و روشنایی کافی وجود نداشته باشد، امکان بازدید از آن وجود نخواهد داشت. همچنین در فصل بهار این چشمه های زیبا که از جاذبه های گردشگری مازندران به شمار می روند، به دلیل بارندگی های زیاد پرآب می شوند و طبیعت اطراف آن ها نیز سرسبز و باصفا می شود.

آدرس چشمه های باداب سورت: استان مازندران، جنوب شهر ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، میان روستاهای اروست و مال خواست

جاهای دیدنی مازندران

جنگل دوهزار و سه هزار

جنگل دوهزار و سه هزار یکی از زیباترین جنگل هایی است که در شهر تنکابن قرار دارد و مسیر دسترسی به آن یکی از زیباترین جاده های شمالی کشور است. این طبیعت ها در کنار یکدیگر یکی از زیباترین مناطق دیدنی مازندران را تشکیل داده اند. طبیعت جنگل دوهزار و سه هزار توسط درختان بلند قامت هیرکانی پوشیده شده است و در ارتفاعات ییلاقی مازندران قرار دارند. کوهستان هایی مرتفع در میان های جنگل دوهزار و سه هزار قرار دارند که باعث زیباتر شدن چشم انداز منطقه و آب و هوای آن می شوند. سراسر جنگل دوهزار و سه هزار غرق در آرامش است و هنگامی که در حال قدم زدن در این جنگل باشید، تنها صدایی که به گوشتان می رسد صدای دارکوب ها و پرندگانی است که در جنگل زندگی می کنند. به دلیل ارتفاع این جنگل ها از سطح زمین که یکی از آن ها 2 هزار متر و دیگری 3 هزار متر از سطح زمین ارتفاع دارد، از همین رو آن ها را جنگل های دوهزار و سه هزار می نامند. هنگامی که در ارتفاعات این جنگل های قرار بگیرید، چشم انداز بسیار زیبا و تماشایی از مناطق اطراف مقابل شما قرار خواهد گرفت. اگر در میان جاذبه های دیدنی مازندران به دنبال جایی برای اتراق کردن و جنگل نوردی هستید، جنگل های دوهزار و سه هزار یکی از بهترین انتخاب ها می توانند باشند. جاده ای که برای رسیدن به این جنگل ها طی می کنید، با نام جاده دوهزار و سه هزار شناخته می شوند که یکی از زیباترین جاده های شمالی کشور به شمار می روند.

مسیر دسترسی به جنگل دوهزار و سه هزار

برای دسترسی به جنگل دوهزار و سه هزار باید خود را به بخش جنوبی شهر تنکابن در استان مازندران برسانید. برای این منظور خود را به تنکابن برسانید و از آنجا خود را به سمت جنوب آن برسانید. در این مسیر به حرکت خود ادامه دهید تا به روستای قلعه گردن و سپس روستای خشکه رود برسید. هنگامی که در جاده های محلی این شهر مشغول حرکت هستید، تابلوهای راهنما به سمت جنگل های دوهزار و سه هزار وجود دارند. یکی از زیباترین مسیرهایی که شما را به جنگل دوهزار و سه هزار می رساند، جاده الموت می باشد که یکی از مسیرهای مورد علاقه کوهنوردان حرفه ای می باشد.

آدرس جنگل دوهزار و سه هزار: استان مازندران، شهر تنکابن، خرم آباد، روستای خشکه رود، جاده دوهزار و سه هزار

دریاچه الیمالات

یکی دیگر از مکان های دیدنی مازندران در شهر نور قرار گرفته که دریاچه الیمالات نام دارد و یکی از عمده ترین دلایل زیبایی آن، محصور شدن توسط جنگل های انبوه و سرسبز می باشد. اطراف دریاچه الیمالات درختانی زیبا روییده اند و دریاچه مانند نگینی درخشان در میان آن قرار گرفته است. پس از آن که به محل این دریاچه رسیدید، باید از روی پلی زیبا عبور کنید تا به دریاچه الیمالات برسید. اگر به ماهیگیری علاقه داشته باشید، دریاچه الیمالات می تواند مقصد گردشگری و تفریحی بسیار مناسبی برای شما باشد. همچنین از دیگر تفریحات دریاچه الیمالات قایق سواری می باشد که می توانید به دل دریاچه بزنید و لحظاتی پرشور و هیجان و خاطره انگیز را برای خود بسازید. دریاچه الیمالات یکی از جاهای دیدنی مازندران است که در تمام فصول سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. اما در فصل های نیمه اول سال به دلیل وجود درختان سرسبز اطراف آن، زیبایی دو چندانی را به رخ می کشد. همچنین در فصل پاییز پوشش گیاهی اطراف دریاچه به رنگ های سبز، زرد و نارنجی درمی آیند که بسیار تماشایی می باشد. گردشگران زیادی هستند که برای برپایی بساط پیک نیک، دریاچه الیمالات را انتخاب می کنند. زمان هایی که گردشگران زیادی در این منطقه نباشند و تنها خودتان در اطراف این دریاچه قرار داشته باشید، آرامشی وصف نشدنی حاکم است که می تواند شما را در خود غرق کند و از هیاهوی شهرها دور بمانید.

دسترسی به دریاچه الیمالات

برای آن که خود را به دریاچه الیمالات برسانید و از آن دیدن کنید، می بایست ابتدا به شهر نور بروید و سپس به سمت چمستان حرکت کنید. مسافتی حدود 8 کیلومتر را طی کنید که در نهایت مسیری فرعی پیش روی شما قرار دارد و باید وارد آن شوید. در مسیر فرعی شما را تا رسیدن به دریاچه الیمالات که از جاهای دیدنی مازندران به حساب می آید می رساند.

آدرس دریاچه الیمالات: استان مازندران، شهر نور، 8 کیلومتری جاده نور – چمستان، روستای کارگرکلا

دریاچه الیمالات

دریاچه الندان

دریاچه الندان یا همان آب بندان پله ازنی یکی از زیباترین دیدنی های مازندران است که در روستای الندان و بخش چهاردانگه قرار دارد. این دریاچه طبیعی یکی از جاذبه های دیدنی مازندران می باشد که در حالت عادی مساحتی حدود 17 هکتار داشته و در فصول پر باران سال مساحت آن به حدود 30 هکتار نیز می رسد. آب این دریاچه تنها از طریق آب باران تامین می شود و هیچگونه رودخانه ای در پرآب نمودن آن دخالتی ندارد. به لحاظ زمین شناسی قدمت این دریاچه زیبا به دوره کواترنری مربوط می شود و مانند نگینی درخشان درمیان طبیعت شهر ساری به چشم می خورد. اگر در فصل بهار به بازدید از این دریاچه بروید، گل های زیبای بنفشه را خواهید دید که اطراف دریاچه الندان مزین نموده اند و چهره ای بسیار زیبا و تماشایی را برای آن پدید آورده اند. اگر در فصل زمستان نیز از این دریاچه زیبا دیدن کنید، اردک های وحشی را خواهید دید که بر زیبایی دریاچه افزوده اند. از آنجایی که دریاچه الندان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مازندارن به شمار می رود، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی نظیر قایق های موتوری و پدالی و سرویس بهداشتی برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است. این دریاچه طبیعی در تاریخ 23 آبان سال 1394 با شماره 263 به عنوان اثر ملی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دریاچه الندان کجاست

دریاچه الندان از مناطق دیدنی مازندران در شهر ساری به شمار می رود و برای دسترسی به آن می بایست خود را به روستای ازنی برسانید. این مسیری که باید طی کنید تا روستا آسفالت می باشد و حدود کمتر از دو کیلومتر مسافت دارد. پس از پشت سر گذاشتن این جاده به دریاچه الندان خواهید رسید.

آدرس دریاچه الندان: استان مازندران، شهر ساری، 65 کیلومتری جنوب شهر ساری، 20 کیلومتری کیاسر، دهستان چهاردانگه، دامنه ازنی کوه

دریاچه چورت

یکی از دریاچه های زیبایی که در روستای چورت شهر ساری وجود دارد و جزء مناطق دیدنی مازندران محسوب می شود، دریاچه چورت نام دارد که مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران می باشد. این دریاچه وسعت زیادی نداشته اما زیبایی آن بقدری زیاد است که یکی از بکرترین جاذبه های دیدنی مازندران به شمار می رود. مساحت دریاچه چورت را می توان حدود 2.5 هکتار برآورد کرد. جالب است بدانید دریاچه چورت را با نام دریاچه میانشه نیز می شناسیم و زیبایی آن در فصل بهار صد چندان می شود. از آنجایی که این دریاچه در روستای چورت قرار دارد، با نام چورت نیز شهرت پیدا کرده و کمتر کسی آن را با نام دریاچه میانشه می شناسد. دریاچه چورت دارای قدمتی طولانی نبوده و حدود 80 سال از تولد آن می گذرد. شکل هندسی دریاچه به صورت بیضی می باشد و اطراف آن را درختان سربز و انبوه جنگلی فرا گرفته است. هنگامی که برای بازدید از این دریاچه راهی شوید و محیط آنجا تقریبا خلوت باشد، تنها صدایی که به گوشتان می رسد صدای آرامش و صدای آواز پرندگان است که در جنگل اطراف دریاچه چورت زندگی می کنند. هنگامی که آب دریاچه پایین می آید، درختان زیبا و سرسبز اطراف دریاچه به زیبایی خودنمایی می کنند. میزان آب دریاچه چورت باتوجه به بارندگی ها متغیر بوده و در فصول پر بارش، میزان آب دریاچه افزایش پیدا می کند. اگر می خواهید به بازدید از این دریاچه بروید، می توانید فصل بهار را انتخاب کنید، چرا که در این فصل پوشش گیاهی اطراف دریاچه سرسبز بوده و آب دریاچه نیز افزایش یافته است و زیباترین تصویر این دریاچه را به نمایش می گذارد.

دریاچه چورت کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر می خواهید به بازدید از دریاچه چورت بروید، از آنجایی که از مکان های دیدنی مازندران به شمار می رود، باید خود را به شهر ساری در استان مازندران برسانید. هنگامی که به شهر ساری رسیدید، حدود 23 کیلومتر به سمت جنوب ساری و روستای کاتام حرکت کنید. در این مسیر تابلوی راهنمای روستای چورت را خواهید دید که بعد از آن باید مسیر فرعی شوید و حدود 15 کیلومتر در آن به حرکت خود ادامه دهید تا به روستای زیبای چورت برسید. هنگامی که در روستای چورت قرار بگیرید حدود 10 کیلومتر تا دریاچه فاصله دارید.

آدرس دریاچه چورت: استان مازندران، شهر ساری، دهستان چهاردانگه، جاده کیاسر به ساری، 10 کیلومتری روستای چورت

دریاچه چورت

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از معروف ترین جاهای دیدنی مازندران است که در شهر زیبا و سرسبز رامسر واقع شده است. این جنگل با نام دالان بهشت نیز مشهور بوده و تمام نقاط آن سرسبز می باشد. این جنگل زیبا و سرسبز حدود 600 هزار متر مربع مساحت داشته و جاده ای که به سمت این جنگل می رود و شما برای رسیدن به جنگل دالخانی باید از آن عبور کنید، یکی از زیباترین جاده های جنگلی شمال کشور به شمار می رود. این جنگل با ارتفاع 800 متر از سطح زمین به عنوان جنگلی نیمه مرتفع محسوب می شود و یکی از بهترین مکان ها برای کمپ زدن و پیاده روی می باشد. می توانید با قدم زدن و پیاده روی در جنگل دالخانی از آرامش موجود در جنگل و هوای پاکیزه آن لذت ببرید. جنگل دالخانی در میان جنگل هایی که در شمال کشور وجود دارند، بسیار پاکیزه تر بوده و چندان زباله های زیادی در طبیعت رها نشده اند و همین امر باعث شده طبیعت آن زیباتر باشد. از دیدنی هایی که در نزدیکی جنگل دالخانی وجود دارد می توان به دریاچه سد میجران اشاره نمود که در صورت تمایل می توانید از آن نیز دیدن کنید. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید به جنگل دالخانی بروید و از طبیعت آن لذت ببرید، فصل بهار می باشد که بوی طراوت و طبیعت تازه به مشامتان می رسد و روحتان را سرشار از آرامش و تازگی می کند.

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از زیباترین جنگل ها در میان دیدنی های مازندران می باشد که در شهر رامسر قرار دارد و برای بازدید از آن باید به سمت رامسر روانه شوید. هنگامی که به رامسر رسیدید به سمت شرق رامسر حرکت کنید و وارد جاده رامسر – تنکابن شوید. مسیرتان را در این جاده ادامه دهید تا به کیلومتر 7 جاده تنکابن برسید. در این مسیر که در حال حرکت خواهید بود به یک سه راهی می رسید که باید مسیر سمت راست خود را انتخاب کنید و در آن به حرکت خود ادامه دهید. همچنان به مسیر خود ادامه دهید تا به جاده ییلاقی جنت رودبار برسید. در ادامه مسیر می توانید خود را به جنگل دالخانی برسانید و از طبیعت سرسبز آن لذت ببرید.

آدرس جنگل دالخانی: استان گیلان، شهر مازندران، شهر رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

ییلاق گرسماسر

ییلاق گرسماسر از توابع شهر زیبای رامسر می باشد و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مازندران به شمار می رود. این ییلاق یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران در فصل های نیمه اول سال به خصوص فصل تابستان می باشد که هوای شهرها گرم بوده و می توانید چند روزی را در هوای خنک و به دور از گرما و آلودگی شهرها سپری کنید. اما در مقابل نیز این منطقه ییلاقی زمستان هایی سرد و طاقت فرسا داشته و بهترین زمان سفر به آن همان نیمه اول سال می باشد. دشت های وسیع و سرسبز، کوه های بلند قامت و سر به فلک کشیده و چشمه های پر آب، از دیدنی های ییلاق گرسماسر بوده که آن را به یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری استان مازندران تبدیل کرده است. این روستای ییلاقی از بخش شمال و جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به روستای بزشی و از غرب نیز به روستای رستم سر منتهی می گردد. ییلاق گرسماسر دارای 2 هزار متر ارتفاع از سطح دریا بوده و میانگین بارندگی به صورت سالانه در این ییلاق به 983 میلی متر می رسد. ییلاق گرسماسر نامش را از قلعه گرزمان الهام گرفته و به مرور زمان به گرسماسر تبدیل شده است. اغلب خانه های این روستای ییلاقی در میان کوچه پس کوچه های پیچ در پیچ قرار گرفته اند که از معماری ساده و سنتی بهره برده اند. قدمت این روستای به حدود 3 هزار سال گذشته بازمی گردد.

دسترسی به ییلاق گرسماسر

ییلاق گرسماسر در فاصله 40 کیلومتری از جنوب غربی شهر سرسبز رامسر قرار گرفته و جزء مناطق دیدنی مازندران به شمار می رود. برای رسیدن به آن باید در مسیر رامسر – کتالم حرکت کنید و پس از آن که حدود 40 کیلومتر در این مسیر پیش رفتید، به ییلاق زیبای گرسماسر خواهید رسید و می توانید در آن به گشت و گذار بپردازید.

آدرس ییلاق گرسماسر: استان مازندران، 40 کیلومتری جنوب غرب رامسر

ییلاق گرسماسر

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان درست همانجایی است که دریا و جنگل کنار یکدیگر قرار گرفته اند و طبیعتی بی نظیر را پدید آورده اند. پارک جنگلی سیسنگان در شهر نوشهر قرار داشته و جزء جاذبه های دیدنی مازندران به شمار می رود. این پارک جنگلی در سال 1344 تاسیس شده و تا به امروز گردشگران زیادی را در تمام طول سال به سمت خود کشانده است. مساحت پارک جنگلی سیسنگان به 602 هکتار می رسد و از سه بخش جنوبی، غربی و ساحلی تشکیل شده است. امکانات تفریحی و رفاهی متعددی در پارک جنگلی سیسنگان وجود داشته که بر جذابیت آن افزوده اند. از امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه در بخش جنگلی آن می توان به آلاچیق، باربکیو، محوطه مناسب برای کمپینگ، سرویس بهداشتی، و در بخش ساحلی نیز قایق سواری، پیست اسب سواری، کلوپ جت اسکی، کافی شاپ و… وجود دارند اشاره نمود. بیشترین پوشش گیاهی این پارک جنگلی را شمشادهای زیبا تشکیل داده اند. برخی از درختان بلوطی که در این پارک وجود دارند، دارای قطری بالغ بر 2 می باشند. پارک جنگلی سی سنگان از شما به دریای خزر، از شرق به روستای صلاح الدین کلا، از غرب به روستای توسکاتک و از جنوب به سلسه جبال البرز منتهی می گردد. وجود دریا و جنگل در کنار یکدیگر فضایی بسیار رویایی و وصف نشدنی را به وجود آورده اند که می توانید آن را در پارک جنگلی سیسنگان مشاهده کنید. گردشگرانی که پارک جنگلی سیسنگان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند، می توانند علاوه بر استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی و لذت بردن از آن ها، می توانند از قدم زدن و کمپ کردن در طبیعت زیبای جنگل لذت ببرند. همچنین این بارک جنگلی در تمام فصول سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد.

پارک جنگلی سیسنگان کجاست

برای دسترسی به پارک جنگلی سیسنگان که از مکان های دیدنی مازندران است می توانید خود را به جاده ساحلی نوشهر – محمودآباد برسانید. در این صورت اگر از طرف غرب در حال حرکت هستید، پس از آن که ورودی این پارک جنگلی مشاهده کردید، نخستین دوربرگردان که در مسیرتان قرار دارد را دور بزنید و پس از آن وارد این پارک جگلی زیبا شوید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

آدرس پارک جنگلی سیسنگان: استان مازندران، 27 کیلومتری جاده نوشهر – نور

دشت دریاسر

به هر نقطه از استان مازندران که قدم بگذارید، جاذبه ای دیدنی وجود دارد که جاهای دیدنی مازندران را تشکیل می دهند. تنکابن که یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای استان مازندران به شمار می رود، دشتی زیبا و گسترده ای را در خود جای داده است که با نام دشت دریاسر تنکابن شناخته می شود. دشت دریاسر یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از گردشگران در میان دیدنی های مازندران است که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور می باشد. هنگامی که به این دشت وسیع و زیبا قدم می گذارید، عطر خوش گل های بابونه زرد رنگ به مشامتان خواهد رسید که شما را سرمست می سازد. دشت دریاسر توسط کوه های مرتفع و سر به فلک کشیده محصور شده است. اگر در فصل بهار به این منطقه بروید، ابتدا تصور می کنید فرشی وسیع و زرد رنگی در میان کوه ها پهن شده است، اما وقتی جلوتر که می روید گل های زرد رنگ زیبایی را خواهید دید که تمام سطح دشت را فرا گرفته اند. اما جذابیت های دشت دریاسر تنکابن تنها به گل های زرد بابونه آن محدود نمی شوند و چشمه های آبی در کف دشت جریان دارند که از جاذبه های آن محسوب می شوند. اگر در فصل بهار به بازدید از این دشت راهی شوید، به سختی می توانید جای خشکی را در سطح دشت پیدا کنید. دشت دریاسر در ارتفاع 2 هزار متری از سطح دریا واقع شده است. دشت دریاسر یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران برای کمپینگ می باشد. چرا که این منطقه دور از آلودگی بوده و هوای بسیار تمیزی داشته و به راحتی می توانید ستاره های آسمان را مشاهده کنید. همچنین می توانید عکس های بسیار زیبا و خاطره انگیزی را در این دشت ثبت کنید.

دشت دریاسر تنکابن کجاست

دشت دریاسر که از جاذبه های دیدنی مازندران به شمار می رود، در بخش جنوب شهر تنکابن قرار داشته و برای دسترسی به آن باید از مسیر جاده دوهزار استفاده کنید. در این مسیر به دوراهی امامزاده قاسم خواهید رسید که مسیر سمت چپ را باید انتخاب کنید و در آن به مسیر خود ادامه دهید. انتهای این مسیر به روستای عسل محله می رسد که باید از آن عبور کنید و به صورت کوهپیمایی که حدود یک ساعت و نیم زمان می برد، تپه ها را پشت سر بگذارید تا به دشت زیبای دریاسر برسید.

آدرس دشت دریاسر: استان مازندران، بخش جنوبی شهر تنکابن، منطقه دوهزار، روستای عسل محله

دشت دریاسر

بلوار کازینو

یکی از معروف ترین مسیرهای رفت و آمد در شهر رامسر، بلوار کازینو می باشد که امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران از آن یاد می شود. بلوار کازینو در سال 1310، در دوران پهلوی و در زمان سلطنت رضاشاه ساخته شده است. بلوار کازینو امروزه با نام بلوار معلم رامسر شناخته می شود و می توانید در آن به قدم زدن بپردازید و از زیبایی آن لذت ببرید. همچنین عکس های بسیار زیبا و ماندنی را در این محل به ثبت برسانید. در دو طرف این بلوار درختان بلند قامت و سرسبز سرو و نخل وجود دارند که از اصلی ترین دلایل زیبایی آن می باشند. همچنین علاوه بر این درختان از چراغ های سبک اروپایی، مجسمه و حوضچه برای زیباسازی این منطقه استفاده شده است. کف این خیابان سنگ فرش شده و به زیباتر شدن بلوار کازینو کمک کرده است. مسافت بلوار کازینو رامسر به 2 کیلومتر می رسد و هتل های مختلفی اطراف آن ساخته شده اند. هتل قدیم در کوهپایه و کازینوی کنار ساحل دو عنصر اصلی بلوار کازینو را تشکیل می دهند. گردشگران زیادی هستند که به شهر زیبای رامسر سفر می کنند، به بازدید از بلوار کازینو می روند و در آن به قدم زدن می پردازند. بلوار کازینو به عنوان یکی از آثار ملی با شماره ثبت 1512 در تاریخ 5 دی سال 1352 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس بلوار کازینو: استان مازندران، شهر رامسر، مقابل بخش شمالی هتل رامسر

غار آبی دانیال

یکی از زیباترین و پر رمز و رازترین غارهای کشور، غار آبی دانیال می باشد که در دسته دیدنی های مازندران جای گرفته است. غار آبی دانیال جزء غارهایی است که در سال های اخیر کشف شده و گردشگران زیادی به بازدید از آن راهی می شوند. جالب است بدانید غار آبی دانیال جزء غارهای رودخانه ای کشور به شمار می رود که طول آن به حدود 1500 متر و عرض آن به حدود 1.5 متر می رسد. این غار در تمام طول سال دارای دمایی یکسان بوده و آبی که داخل غار وجود دارد از چندین شعبه سرچشمه می گیرد. آب داخل غار کاملا زلال و شفاف بوده و از آنجایی که املاح زیادی در آن وجود ندارد، قابل آشامیدن می باشد. عمق آب غار آبی دانیال به 1 متر می رسد و در برخی از نقاط کم و زیاد می شود. استلاگمیت ها و استلاکتیت هایی که در غار آبی دانیال وجود دارند، دارای قدمتی چند میلیون ساله داشته و برای هر یک سانتی متری که به وجود آمده اند، حدود 1 قرن طول کشده است. حدود 100 متر پس از ورودی دهانه غار، حوضچه ای مملو از آب وجود دارد که باید از داخل آن عبور کنید. همچنین حدود 300 متر که از حوضچه ابتدایی غار عبور می کنید و فاصله می گیرید، وارد تالاری می شوید که با نام تالار خفاش شناخته می شود. اغلب زیبایی ها و جاذبه های غار آبی دانیال مربوط به نیمه ابتدایی غار است و هرچه به بخش انتهایی غار نزدیک تر می شوید، فضا تاریک تر، باریک تر و سقف آن کوتاه تر می شود. پیشنهاد می شود اگر قصد بازدید از غار آبی دانیال که از جاذبه های گردشگری مازندران به شمار می رود را داشتید، حتما تمام امکانات و تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید.

مسیر دسترسی به غار آبی دانیال

غار آبی دانیال از مهمترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می شود که در روستای دانیال شهرستان سلمانشهر واقع شده است. برای این منظور می بایست ابتدا به سمت سلمانشهر حرکت کنید. بلواری زیبا در کنار برج های دوقلو متل قو قرار دارد که از طریق آن باید خود را به روستای دانیال برسانید. روستای دانیال را تا انتها پیش بروید و نرسیده به شیب، در سمت چپ شما جاده ای فرعی وجود دارد که باید آن را وارد شوید و تا رسیدن به آخرین ویلا، پیش بروید. در این منطقه خودروی خود را پارک کنید و مابقی مسیر را باید به صورت پیاده طی کنید که در این مسیر می بایست از روی رودخانه عبور کنید و پس از حدود 1 ساعت و نیم جنگل نوردی می توانید به غار آبی دانیال برسید و از آن دیدن کنید.

آدرس غار آبی دانیال: استان مازندران، شهر سلمانشهر، روستای دانیال

غار آبی دانیال

مرداب هسل

مرداب هسل که با نام تالاب کنیچال نیز شناخته می شود، از زیباترین جاهای دیدنی مازندران به شمار می رود و در طبیعت زیبای شهر چالوس واقع شده است. اگر در هر فصلی از سال به بازدید از مرداب هسل بروید، آن را با رنگ های مختلفی همچون سبز، قرمز و صورتی خواهید دید. علت آن وجود جلبک هایی است که قطر آن ها به نیم سانتی متر می رسند و سطح مرداب را پوشانده اند. مساحت این مرداب به حدود 3 هزار و 800 متر مربع می رسد. مرداب هسل در میان جنگلی سرسبز قرار گرفته و اطراف آن را درختانی انبوه و بلند قامت محصور کرده اند. پوشش گیاهی اطراف مرداب، درختانی همچون ممرز و راش هستند. همچنین پوشش جانوری اطراف مرداب هسل را جانورانی نظیر لاک پشت، وزغ، آهو، جوجه تیغی و سنجاب می باشد که در حال حاضر تعداد آن ها کاهش یافته اند. در زمان های گذشته جانوران متعددی در این منطقه می زیستند که در پی تبدیل شدن آن به یکی از دیدنی های مازندران که گردشگران زیادی به بازدید از آن می روند، از تعداد این جانوران کاسته شد. واژه هسل را به معنای آب راکد و آبگیر فصلی می دانند. منبع تامین کننده آب این مرداب از کف آن بوده و هیچ جویبار یا رودخانه ای در تامین آب مرداب هسل دخیل نمی باشد.

مرداب هسل کجاست

مرداب هسل در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر زیبای چالوس و در دل جنگلی زیبا و انبوه به نام مشل موزی قرار دارد. از همین رو به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مازندران شناخته می شود. برای آن که بخواهید به بازدید از مرداب هسل بروید می بایست حدود 10 کیلومتر پیش از آن که به شهر چالوس برسید، اولین مسیر فرعی را که مشاهده کردید وارد آن شوید و در آن به مسیر خود ادامه دهید. به سمت روستای سینوا حرکت کنید و در این مسیر حدود 300 متر پس از پل رودخانه یک دو راهی در مسیرتان قرار می گیرد که مسیر سمت راست خود را باید انتخاب نمایید و در آن به حرکت ادامه دهید. این مسیر همان مسیری است که می توانید شما را تا رسیدن به مرداب هسل هدایت کند.

آدرس مرداب هسل: استان مازندران، 10 کیلومتر نرسیده به شهر چالوس، جنگل مشل موزی

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال دهکده ای زیبا و خوش آب و هوا در میان جاهای دیدنی مازندران شناخته می شود و در نزدیکی های یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران قرار دارد. مازیچال دهکده ای ییلاقی بوده و در ارتفاع 2 هزار و 600 متری از سطح دریا قرار دارد. هنگامی که در ارتفاعات این دهکده زیبا قرار بگیرید، پدیده زیبای اقیانوس ابرها مقابل شما قرار خواهد گرفت که بسیار زیبا و خارق العاده خواهد بود. حتی چشم انداز وصف نشدنی ای از مناطق اطراف را خواهید دید که شاید وسعت دیدتان تا نزدیکی های رامسر گسترده باشد. دهکده مازیچال ییلاقی سرسبز و زیبا است که خانه های روستایی به صورت پراکنده در طبیعت آن دیده می شوند که بر زیبایی آن افزوده اند. در رابطه با نام گذاری دهکده مازیچال به این نام می توان گفت که واژه ماز یا مازی به معنای درخت بلوط بوده و چال نیز به معنای گودال می باشد که در نهایت ترکیب این دو واژه در کنار یکدیگر گودالی مملو از درختان بلوط معنی می هد. شغل اغلب اهالی این روستا کشاورزی و دامپروری می باشد. اگر به دهکده مازیچال سفر کردید می توانید از محصولات لبنی تازه آن ها تهیه کنید و صبحانه ای سالم و لذیذ میل کنید. طبیعت روستای مازیچال یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور برای فصل های نیمه اول سال و به خصوص تابستان می باشد. چرا که هوای این منطقه ییلاقی بوده و تابستان هایی خنک و مطلوب و در مقابل نیز زمستان هایی به شدت سرد دارد. از همین رو یکی از بهترین زمان های سفر به این ییلاق تماشایی و خارق العاده فصل های بهار و تابستان می باشد. هنگامی که در فصل تابستان در این ییلاق قرار داشته باشید و صبح هنگام در طبیعت آن چشم بگشایید، هوای گرگ و میش صبحگاهی را خواهید دید که می تواند حسابی شما را سر حال بیاورد. پس از آن که از خواب بیدار شدید صبحانه ای مفصل از لبنیات تازه دامی این منطقه تهیه کرده و میل کنید و پس از آن به جنگل نوردی و کوهنوردی در طبیعت زیبا و خوش آب و هوای آن بپردازید.

مسیر دسترسی به دهکده مازیچال

دهکده مازیچال از زیباترین مناطق دیدنی مازندران در نزدیکی های شهر کلاردشت می باشد. برای آن که خود را به این دهکده ییلاقی زیبا برسانید، از مسیر چالوس به سمت مرزن آباد حرکت کنید. از سمت مرزن آباد به سمت کلاردشت حرکت کنید. به میدان اصلی شهر کلاردشت که رسیدید در جاده عباس آباد به حرکت خود ادامه دهید و حدود 7 کیلومتر پیش بروید. در ادامه مسیر به ابتدای جاده مازیچال خواهید رسید. این جاده خاکی بوده و در آن به سمت ارتفاعات بروید و در نهایت دشتی زیبا مقابل شما قرار گیرد. این دشت همان دهکده مازیچال می باشد.

آدرس دهکده مازیچال: استان مازندران، 48 کیلومتری شهر چالوس، نزدیک به شهر کلاردشت

دهکده مازیچال

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و تفریحی نمک آبرود در استان مازندران می باشد که در میان گردشگران بسیار شناخته شده است. این تله کابین در سال 1372 افتتاح شده و از آنجایی که برای ساخت آن از بهترین و استانداردترین مصالح استفاده شده، تا به امروز هیچ حادثه ناگوار و تلخی خوشبختانه در آن اتفاق نیوفتاده است. تله کابین نمک آبرود دارای دو خط مجزا بوده و هرکدام از آن ها ویژگی های متفاوتی دارند. خط اول آن دارای 42 کابین با ظرفیت 4 نفر بوده و مسافت این مسیر 1200 متر می باشد که در مدت زمان 15 دقیقه طی می شود. خط دوم دارای 35 کابین 6 نفره می باشد و مسافت مسیر آن به 1700 متر که در مدت زمان 5 دقیقه طی می شود. هنگامی که سوار این تله کابین می شوید و بر فراز طبیعت زیبای نمک آبرود در حال حرکت هستید، طبیعتی بسیار زیبا از دریا و جنگل های سرسبز این شهر زیر پای شما قرار دارد که بسیار تماشایی می باشد. از تله کابین نمک آبرود به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی مازندران یاد می شود و کمتر کسی پیدا می شود که به نمک آبرود سفر کرده باشد و سوار تله کابین نمک آبرود نشده باشد. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید به نمک آبرود سفر کنید و از طبیعت آن لذت ببرید، فصل های نیمه اول سال می باشد و همچنین فصل پاییز نیز که طبیعت به رنگ های سبز، نارنجی و زرد درمی آیند زیبایی منحصر به فردی دارد و اگر شما سوار بر تله کابین این شهر باشید و بر فراز آسمان نمک آبرود در حال حرکت باشید، می توانید از طبیعت هزار رنگ این شهر نهایت لذت ببرید.  برای اجاره ویلا در نمک آبرود در نظر داشته باشید ویلاهایی که در نزدیکی تله کابین قرار دارند به لطف فاصله کم تا تله کابین و همچنین چشم انداز زیبا از دریا و جنگل قیمت های به مراتب بیشتری دارند.

تله کابین نمک آبرود کجاست و مسیر دسترسی به آن

تله کابین نمک آبرود همانطور که از نامش پیداست، در شهر نمک آبرود قرار دارد و از دیدنی های مازندران به شمار می رود. اگر می خواهید به سمت این جاذبه تفریحی بروید و سوار آن شوید می توانید از طریق جاده چالوس خود را به شهر نمک آبرود برسانید. به شهر نمک آبرود که رسیدید، منطقه تفریحی آن را انتخاب کنید و از آنجا به سمت بخش تله کابین روانه شوید.

آدرس تله کابین نمک آبرود: استان مازندران، فاصله 12 کیلومتری از غرب چالوس، بخش جنوب شرقی نمک آبرود

روستای فیلبند

احتمالا تا کنون نام اقیانوس ابرها در میان جاهای دیدنی مازندران به گوشتان خورده است. اقیانوس ابرها لقب یکی از روستاهای زیبا و خارق العاده ای است که در استان مازندران قرار دارد و با نام روستای فیلبند شناخته می شود. روستای فیلبند دارای ارتفاع 2 هزار و 300 متری از سطح دریا بوده و به واسطه ارتفاع زیادی که دارد، چشم انداز فوق العاده ای زیبایی را از مناطق اطراف به نمایش می گذارد. اگر در فصل های نیمه دوم سال به این روستای زیبا سفر کنید، طبیعت بکر این روستا را محصور در اقیانوسی از ابرهای سفید و نرم خواهید دید. ابرها به گونه ای هستند که گویا در هنگام قدم زدن در این طبیعت روی آن ها قدم می گذارید و می تواند یکی از خاطره انگیزترین گردش ها در میان دیدنی های مازندران باشد. این روستای ییلاقی در میان اهالی مناطق اطراف شهرت داشته و با گرم شدن هوا و وارد شدن به فصل تابستان، افراد زیادی به این ییلاق زیبا کوچ می کنند و تابستان خود را در طبیعت خنک آن می گذرانند. حتی گردشگرانی که قصد گردش در مناطق شمالی را دارند و به دنبال طبیعتی زیبا به همراه آب و هوایی خنک و مطلوب هستند، روستای فیلبند را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. روستای فیلبند به عنوان مرتفع ترین روستای شرق مازندران شناخته می شود و از همین رو آن را با نام بام شرقی مازندران نیز می شناسند. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید به این روستای ییلاقی سفر کنید و از آب و هوای آن نهایت لذت را ببرید و همچنین در طبیعت آن کمپ برپا کنید، فصل های نیمه اول سال، به خصوص فصل تابستان می باشند. همچنین در این دو فصل جمعیت زیادی از از گردشگران را در این طبیعت خواهید دید. اگر به دنبال زمانی هستید که پدیده اقیانوس ابرها را در روستای فیلبند مشاهده کنید، جالب است بدانید که اقیانوس ابرها در اغلب روزهای سال قابل مشاهده هستند و بیشترین زمانی که در طی شبانه روز می توان آن ها را دید، زمان طلوع آفتاب و نزدیک به زمان بارندگی می باشد. اما در فصل های نیمه دوم سال تجمع توده های ابرهای منطقه زیادتر بوده اما هوای روستا بسیار سرد می باشد که گردش در آن چندان لذت بخش نیست. برای اقامت خود علاوه بر کمپ کردن در روستای فیلبند می توانید به سراغ مهمانپذیرهایی که در این روستا وجود دارند بروید.

مسیر دسترسی به روستای فیلبند

روستای فیلبند یکی از روستاهای بخش شرقی استان مازندران است که به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران شناخته می شود. برای دسترسی به این روستا می توانید از تهران خود را به جاده هراز برسانید که تقریبا از تهران تا فیلبند حدود 170 کیلومتر مسافت وجود دارد. شما می توانید برای دسترسی به روستای فیلبند از طریق جاده هراز به سمت جنگل الیمستان بروید. روستای پرن را خواهید دید که مسیری فرعی به سمت روستای فیلبند مقابل آن وجود دارد و می تواند شما را به روستای  زیبای فیلبند برساند.

آدرس روستای فیلبند: استان مازندران، بخش جنوب شهر بابل، بخش بندپی غربی

روستای فیلبند

آبشار آب پری

در شهرستان نور استان مازندران، آبشاری زیبا و پرآب به نام آبشار آب پری وجود دارد که در منطقه ای سرسبز و بکر قرار گرفته و به عنوان یکی از مناطق دیدنی مازندران شناخته می شود. از آنجایی که رانش زمین در شیب تند کوه باعث پدید آمدن آبشار آب پری شده و شباهت کمی به دیگر آبشارهای طبیعت دارد. پوشش گیاهی که در اطراف این آبشار دیده می شود شامل درختان کاخ در مناطق مرتفع و درختان انبوه جنگلی در مناطق کم ارتفاع تر دیده می شوند و باعث شده اند منطقه ای زیبا، بکر و سرسبز پدید آید و گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری در میان جاذبه های دیدنی مازندران در شهرستان نور انتخاب کنند. منطقه اطراف این آبشار مکان مناسبی جهت اتراق کردن و چادر زدن بوده و گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از آبشار آب پری از مناطق سرسبز و زیبای اطراف لذت ببرند. این آبشار در کنار جاده قرار گرفته و هنگامی که برای بازدید از آبشار روانه می شوید هرچه این جاده زیبا را پیش می روید، زیبایی ها بیشتر و آب و هوای منطقه دلچسب تر و دلپذیرتر می شود. از امکانات رفاهی که در منطقه زیبای این آبشار می توان به دکه های خوراکی اشاره کرد که خوراکی های لذیذی مانند آش داغ، چای ذغای و… را به فروش می رسانند. همچنین امکانات رفاهی همچون آلاچیق های متعدد جهت استراحت گردشگران، وسایل بازی و سرویس بهداشتی در این منطقه وجود دارند. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید به این منطقه بروید و از آبشار آب پری دیدن کنید، فصل های نیمه اول سال می باشند، حتی خبری از شرجی بودن هوا در این منطقه نمی باشد. اوایل فصل پاییز نیز که شدت سرمای هوا زیاد نشده و طبیعت منطقه رنگ و بوی پاییزی به خود گرفته می تواند از زمان های مناسب برای بازدید از این آبشار زیبا و پرآب باشد.

دسترسی به آبشار آب پری

برای آن که خود را به آبشار آب پری که از جاهای دیدنی مازندران می باشد برسانید، می توانید ابتدا به چالوس حرکت کنید و حدود 50 کیلومتر به طرف شرق حرکت کنید. در این مسیر شهر نوشهر و پارک جنگلی سیسنگان را پشت سر گذاشته و پس از آن وارد شهری به نام رویان خواهید شد. سپس به سمت بازار اصلی این شهر حرکت کنید و وارد خیابانی که مقابل بازار اصلی قرار دارد شوید. در این مسیر به چهارراهی خواهید رسید که باید مسیر مستقیم را انتخاب کنید تا در نهایت به جاده رویان – بلده خواهید رسید. در این مسیر حدود 13 کیلومتر پیش بروید و روستاهای علم ده، حسین آباد، شهرک سرودشت و تاشکوه را پشت سر بگذارید تا در انتهای این مسیر به جنگل های زیبای رویان برسید. حدود 5 دقیقه که پیش بروید، آبشار آب پری را خواهید دید.

آدرس آبشار آب پری: استان مازندران، 5 کیلومتری شهرستان نور

دشت لار

یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی مازندران را دشت های وسیع و زیبای آن تشکیل می دهند. دشت لار یکی از دشت های زیبایی است که دارای وسعت بالغ بر 73 هکتار بوده و در شهر آمل قرار دارد. از آنجایی که در فصل بهار، سرتاسر این دشت با گل های شقایق وحشی پوشیده می شود، آن را با نام دشت شقایق های وحشی نیز می شناسند. این دشت زیبا و خوش آب و هوا در زمره مناطق شکار ممنوع قرار می گیرد. این دشت دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی بوده و انواع گیاهان خوراکی و دارویی در دل طبیعت آن یافت می شود. علاوه بر گل های زیبای شقایق وحشی، گل های زیبای دیگری همچون گل های زرد مرغک و شقایق، گل های ارغوانی و گل های زنبق وحشی بنفش در دشت لار می رویند و بر زیبایی طبیعت آن می افزایند و چشم انداز بسیار زیبا و تماشایی برای آن پدید می آورند. جالب است بدانید ایندشت بسیار به تهران نزدیک بوده و در بخش شرقی شمیرانات تهران و مرز میان استان های مازندران و تهران شناخته می شود. از آنجایی که دشت لار در منطقه کوهپایه قله دماند قرار گرفته، دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دلنشین بوده و در فصل های نیمه اول سال به خصوص فصل تابستان دارای آب و هوایی خنک و دلپذیر می باشد. گردشگران زیادی هستند که دشت لار را به عنوان مقصد گردشگری خود در میان مکان های دیدنی مازندران انتخاب می کنند. از دیگر زیبایی های این دشت می توان به رودهایی که از دل آن می جوشند و باعث طراوت هرچه بیشتر آن شده اند اشاره نمود. آب و هوای این منطقه بسیار پاک و تمیز بوده و هنگامی که در آن قرار دارید و از هوای پاک آن استشمام می کنید، روحتان جلا داده می شود و سرحال می شوید.

اقامت در دشت لار

اگر به دشت لار سفر کردید و قصد ماندن در این طبیعت را داشتید می توانید از کمپ زدن و چادر زدن در این دشت لذت ببرید. دشت لار به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران بوده و آب و هوایی بسیار دلنشین داشته و اگر در فصل های نیمه اول سال که هوا بسیار مطلوب و مطبوع می باشد به این دشت سفر کردید، می توانید از کمپ زدن در این طبیعت برای اقامت خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که پیش از سفر به این منطقه و شب مانی در آن، حتما تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که به دلیل آن که دشت لار جزء مناطق تحت حفاظت بوده پیش از کمپ زدن در آن با محیط بانی این دشت هماهنگی های لازم را انجام دهید.

آدرس دشت لار: استان مازندران، شهر آمل، بخش لاریجان

دشت لار

دریاچه ارواح

یکی از دلکش ترین دیدنی های مازندران، دریاچه ارواح نام دارد که در نزدیکی های شهر نوشهر در استان مازندران قرار گرفته است. این دریاچه در میان جنگل های انبوه این شهر واقع شده و از آنجایی که در ارتفاعات قرار گرفته، تا به امروز به عنوان یکی از جاذبه های بکر و دست نخورده در میان این شهر شناخته می شود. این دریاچه دارای طول تقریبی 700 متر و عرض تقریبی 300 متر می باشد. دریاچه ارواح را با نام ممرز نیز می شناسند و اطراف آن را درختان ممرز و توسکا فرا گرفته اند. وجود مه غلیظ، آب باتلاقی، درختان شکسته شده در آب باعث به وجود آمدن فضایی خوفناک در منطقه این دریاچه شده اند و همین باعث نامگذاری دریچه به نام ارواح شده است. دریاچه ارواح به عنوان یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری مازندران شناخته می شود و به همراه مناطق اطراف خود در زمره مناطق حفاظت شده شمال کشور قرار گرفته اند. همچنین به عنوان آثار ملی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. هنگامی که در اطراف دریاچه ارواح قرار داشته باشید، سوکتی عجیب را احساس می کنید و تنها صدایی که می تواند این سکوت را بشکند صدای آواز و پرواز پرندگان می باشد. یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی که می توانید پس از بازدید از دریاچه ارواح انجام دهید، قدم زدن در اطراف آن می باشد. حتی ممکن است در حین قدم زدن صداهایی از جانوران وحشی به گوشتان برسد. همچنین از آنجایی که این منطقه بسیار بکر است جانوران وحشی آن را به عنوان پناهگاه خود انتخاب می کنند. اگر به دنبال بهترین زمان بازدید از دریاچه ارواح هستید بهتر است بدانید این دریاچه در تمام طول سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. اما در فصل های نیمه دوم سال به دلیل بارندگی های متعدد، منطقه جنگلی اطراف دریاچه گلی و نرم شده و قدم زدن و تفریح در اطراف آن کمی دشوار می شود. اگر قصد داشتید در شهر زیبای نوشهر اقامت داشته باشید، اولین گزینه ای که به ذهنتان می رسد، اجاره ویلا در نوشهر می باشد که طرفداران زیادی هم دارند.

مسیر دسترسی به دریاچه ارواح

دریاچه ارواح که خود از جاذبه های گردشگری مازندران می باشد، در شهر نوشهر استان مازندران و در نزدیکی های روستای صلاح الدین کلا واقع شده است. شما می توانید برای دسترسی به دریاچه ارواح ابتدا خود را به شهر نور برسانید و به سمت نوشهر حرکت کنید. در این مسیر از جاده رویان به سمت روستای بلده پیش بروید که در این مسیر، جاده ای به نام ونوش می تواند شما را تا رسیدن به دریاچه ارواح هدایت نماید. پیش از آن که وارد منطقه حفاظت شده اطراف دریاچه ارواح شوید، می بایست از نگهبانی آن مجوز ورود تهیه کنید.

آدرس دریاچه ارواح: استان مازندران، شهر نوشهر، روستای صلاح الدین کلا

جنگل لفور

همیشه یکی از گزینه هایی که برای گردشگری در سفرمان به شهرهای شمالی انتخاب می کنیم، جنگل نوردی می باشد. اگر به دنبال یکی از مناطق دیدنی مازندران در دسته جنگل های سرسبز هستید، می توانید جنگل لفور را برای گردش خود انتخاب کنید و در آن به گشت و گذار بپردازید. جنگل لفور علاوه بر درختان انبوه و سرسبزی که در خود جای داده، چندین آبشار زیبا و متعدد در آن جریان دارند که بر زیبایی این جنگل افزوده اند. منطقه ای که جنگل لفور در آن قرار دارد منطقه کهن با قدمتی طولانی می باشد. این جنگل می تواند یکی از بهترین جنگل ها برای طبیعت دوستان و جنگل دوستان می باشد. یکی از جالب توجه ترین بخش های جنگل لفور بازارهای آن می باشد که بانوان محلی در آن مشغول به فروش محصولاتی همچون رب انار، دوغ های محلی، انواع ترشک و آلوچه ها و میوه های خوشمزه هستند و می توانید از این محصولات به عنوان سوغاتی تهیه کنید. یکی از اصلی ترین دیدنی های جنگل لفور، هفت آبشار تیرکن می باشد که از هفت آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در میان جاذبه های دیدنی مازندران در فصل گرم تابستان می باشد. جنگل لفور جزء جنگل های هیرکانی منطقه محسوب می شوند و از جمله درختانی که پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل داده اند، درخت انجیلی می باشند که ارتفاع آن ها حتی به 25 متر نیز می رسد. از بهترین زمان های سفر به جنگل لفور می توان به نیمه اول سال اشاره نمود که هوای منطقه بسیار دلنشین بوده، اما توجه داشته باشید که در روزهای گرم تابستان کمی هوای منطقه گرم و شرجی می شود که گردش و جنگل نوردی در آن چندان دلچسب نمی باشد. برای اقامت در این جنگل نیز می توانید از اقامتگاه بودمگردی آن نیز استفاده کنید و حتی می توانید در دل طبیعت سرسبز این جنگل کمپ برپا کنید و شب را در این طبیعت خارق العاده در زیر آسمان پر ستاره به صبح برسانید.

جنگل لفور کجاست

همانطور که گفته شد، جنگل لفور از معروف ترین مکان های دیدنی مازندران به شمار می رود که در شهرستان سوادکوه و در دهستان لفور واقع شده است. یکی از ویژگی های خوب جنگل لفور این است که در فاصله نزدیکی از تهران قرار داشته و اگر می خواهید از سمت تهران به بازدید از جنگل لفور راهی شوید، می بایست خود را به جاده فیروزکوه برسانید و در این مسیر شهرهای فیروزکوه، شیرگاه و پل سفید را پشت سر بگذارید تا به جنگل لفور برسید.

آدرس جنگل لفور: استان مازندران، بخش شمالی شهر سوادکوه، روستای لفور

جاهای دیدنی مازندران

شهر آلاشت

بسیاری از جاهای دیدنی مازندران در شهر زیبای سوادکوه جای گرفته اند و از آنجایی که در فاصله نزدیکی از تهران واقع شده اند، بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند. شهر آلاشت منطقه ای به مانند بهشت بوده و در میان ابرهای سفید و زیبایی محصور شده است و شما می توانید با قدم زدن در طبیعت شهر آلاشت احساس کنید که روی ابرها قدم می گذارید و به عنوان تجربه ای جدید در سفرهایتان تلقی می شود. آلاشت در ابتدا روستا بوده و سپس در سال 1352 به شهر تبدیل گردید. جالب است بدانید در آلاشت زندگی سنتی و مدرن با هم ترکیب شده و این را می توانید در کوچه های سنگ فرش شده و خانه های سنتی و خشتی آن مشاهده کنید. پوشش گیاهی کاملا غنی در شهر آلاشت وجود داشته و می توان به درختان سرو، مرس، ممرز، آلوچه، گردو، فندوق، سیب گلابی، زردآلو و… اشاره نمود. همچنین از جانورانی که در طبیعت خوش آب و هوای آلاشت زندگی می کنند شامل کبوتر وحشی، کبک، قرقاول و چهارپایانی مانند خرگوش، روباه، پلنگ، بز کوهی، گرگ و… می باشند. آلاشت شهری کوچک و زیبا در میان دیدنی های مازندران می باشد که گردشگران زیادی برای بازدید از آن راهی شهر سوادکوه در استان مازندران می شوند. علاوه بر طبیعت زیبایی که در این شهر وجود دارد و آب و هوای آن باعث جذب گردشگران می شود، جاذبه های دیدنی متعددی نظیر موزه مردم شناسی آلاشت، رصدخانه آلاشت، معبد دختر پاک و… را در دل خود جای داده است. گردشگران برای اقامت در این شهر کوچک و زیبا با کمبود اقامتگاه مواجه نمی شوند و از اقامتگاه هایی همچون اقامتگاه بومگردی، خانه های روستایی، کلبه های چوبی و ویلاهای اجاره ای استفاده کرد. این شهر در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار داشته و چشم انداز بسیار زیبایی به مناطق اطراف دارد.

مسیر دسترسی به شهر آلاشت

شهر آلاشت جزء جاذبه های گردشگری مازندران در شهر سوادکوه شناخته می شود و با تهران حدود 254 کیلومتر فاصله دارد. برای آن که از تهران خود را به شهر آلاشت برسانید، ابتدا بایستی خود را به فیروزکوه برسانید و از آنجا به سمت مازندران حرکت کنید. در این مسیر باید از شهر پل سفید عبور کنید. دوراهی شهر آلاشت را در طرف چپ جاده خواهید دید که باید وارد آن شوید و در مدت زمان کمتر از 1 ساعت خود را به آن برسانید.

آدرس شهر آلاشت: استان مازندران، شهر سوادکوه، حدفاصل سوادکوه و پل ورسک

مطالب مشابه