پارک جنگلی سیسنگان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

پارک جنگلی سیسنگان یکی از بهترین و جذاب‌ترین پارک های جنگلی در استان مازندران است. جنگل ها از جمله ارزشمندترین سرمایه های طبیعی هستند که به تعداد زیاد در شهرهای شمالی ایران می توان پیدا کرد. همچنین پارک های جنگلی از بهترین مکان های گردشگری در شهرهای شمالی هستند که گردشگران می توانند برای گردش و استراحت و تفریح به سراغ آن ها بروند. با توجه به پوشش گیاهی فوق العاده و بی نظیری که پارک جنگلی سیسنگان دارد و همچنین امکانات رفاهی عالی و درجه یک آن باعث شده تا بسیاری از گردشگران برای بازدید از این مجموعه‌ بی همتا به پارک جنگلی سیسنگان مراجعه کنند. از مشخصات قابل توجه این پارک جنگلی می توان به وسیع بودن و محل قرارگیری در کنار دریا اشاره کرد. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با این پارک جنگلی زیبا که از بهترین و معروف ترین پارک های جنگلی استان مازندران به شمار می رود، آشنا شویم.

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک جنگلی سیسنگان در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور و در کنار جاده اصلی و خط ساحلی نوشهر به رویان واقع شده است. این پارک هم از سمت شرق و هم از سمت غرب امکان دسترسی دارد. اگر از سمت شرق می خواهید بروید، ورودی جنگل درست سمت راست شما قرار دارد. همچنین اگر از سمت غرب در حال حرکت هستید پس از این که ورودی جنگل را مشاهده کردید، به اولین دوربرگردان که رسیدید دور بزنید و از ورودی وارد پارک جنگلی سیسنگان شوید. در ادامه با مسیرهای دسترسی به پارک جنگلی سیسنگان آشنا خواهیم شد.

مسیر جاده هراز

یکی از مسیرهای دسترسی به این پارک جنگلی، استفاده از جاده هراز می باشد. برای استفاده از این مسیر بایستی وارد جاده هراز شده و به سمت آمل حرکت کنید. این مسیر حدود 260 کیلومتر مسافت داشته و مدت زمانی که برای طی کردن آن نیاز دارید، حدود 4 ساعت و 30 دقیقه می باشد. پس از رسیدن به آمل، مسیرتان را به سمت شمال و محمود آباد ادامه دهید و به سمت غرب حرکت کنید تا به شهرستان نور دسترسی پیدا کنید. هنگامی که به شهرستان نور دسترسی پیدا کردید، مسیر جاده نوشهر را پیش بگیرید و پس از آن که به جاده نوشهر رسیدید، حدود 35 کیلومتر پیش بروید و پس از دوربرگردان می توانید به این پارک زیبا و گردشگری دسترسی پیدا کنید.

مسیر جاده چالوس

استفاده از جاده چالوس مسیر دیگری برای دسترسی به جنگل سیسنگان می باشد. استفاده از جاده چالوس برای دسترسی به جنگل سیسنگان نسبت به جاده هراز دارای مسافت کمتری بوده و مسافت آن به حدود 200 کیلومتر می رسد که می توانید آن را در مدت زمانی نزدیک به 4 ساعت طی کنید. این جاده بسیار زیبا بوده و هنگامی که در آن در حال حرکت هستید، می توانید از زیبایی های اطراف خود لذت ببرید. پس از آن که به چالوس رسیدید، مسیر نوشهر را پیش بگیرید و پس از آن که به این شهر دسترسی پیدا کردید، مسیر جاده نوشهر را که از سمت شرق امکان پذیر است، پیش بگیرید. این جاده ساحلی بوده و حدود 30 کیلومتر در آن پیش بروید. پارک جنگلی زیبای سیسنگان در سمت شرق قرار دارد که می توانید آن را مشاهده کنید و وارد آن شوید.

آدرس پارک جنگلی سیسنگان: استان مازندران، ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور

پارک جنگلی سیسنگان

همه چیز درباره پارک جنگلی سیسنگان

همانطور که می دانیم، پارک های جنگلی از بهترین مکان های گردشگری در شهرهای شمالی ایران است که گردشگران برای گردش، تفریح و استراحت به سراغ آن ها می روند. همچنین پارک های جنگلی متنوعی در شهرهای شمالی ایران وجود دارند و هر کدام از آن ها دارای جاذبه های متفاوت و متنوعی هستند. یکی از زیباترین پارک های جنگلی شمال کشور که آوازه آن را بسیار شنیده ایم و از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار است، پارک جنگلی سیسنگان می باشد. پارک جنگلی سی سنگان در 35 کیلومتری شهر نوشهر قرار گرفته و در سال 1344 با طراحی مهندس آشتیانی احداث شد و از آن زمان به شهرت رسید. این مجموعه از سمت شمال به دریای خزر، از سمت جنوب به کوه های البرز منتهی می‌شود و مساحت آن 600 کیلومتر مربع است. همچنین در غرب این پارک روستای توسکاتک و در شرق آن روستای صلاح الدین قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که سیسنگان هنوز هم بزرگترین ذخیره گاه شمشاد در ایران و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود. مساحت قابل توجهی از پوشش گیاهی در کنار ساحل فوق العاده‌ای را به خود اختصاص داده است. به غیر از درختچه‌های شمشاد که به وفور در همه جای پارک روییده‌اند، درختان بلوط تنومندی که ارتفاع آن ها حتی به 10 متر نیز می رسد، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. سایه این درختان و صدای حرکت سنجاب ‌هایی که در این مکان زندگی می‌ کنند روح طبیعت را در این مجموعه زنده کرده و می توانید ساعت‌ها در این پارک جنگلی قدم بزنید و استراحت کنید. پارک جنگلی سیسنگان گذشته با این هدف تاسیس شد که از گونه های خاص شمشاد و دیگر گونه های جانوری حفاظت شود. اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی نسبت به استقبال بی نظیر مردم، امکانات ویژه و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد و این پارک را به یکی از بهترین پارک های جنگلی و ساحلی استان مازندران تبدیل کرد. این پارک جنگلی در طول سال، میزبان بسیاری گردشگران و مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به این شهر سفر می کنند می باشد.

سیسنگان یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین پارک‌های جنگلی در ایران است که در نوشهر واقع شده و در تمامی بخش‌های آن امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برای راحتی مسافران فراهم کرده است. جالب است بدانید از سمت دریا که به بخش جنگلی پارک می‌روید، ارتفاع از سطح دریا به 50 متر می‌رسد. این ارتفاع بین جنگل و دریا در یک مجموعه به همراه تمامی امکانات تفریحی موجب شده بیش از پیش مورد علاقه‌ی گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد. اگر می خواهید با وسیله نقلیه شخصی خود وارد این پارک شوید باید هزینه ورودی پرداخت کنید، همچنین علاوه بر آن اگر قصد برپایی چادر را دارید بازهم ملزم به پرداخت هزینه هستید.

دلیل نام گذاری پارک جنگلی سیسنگان

دلایل مختلفی برای نام گذاری این پارک جنگلی به نام سیسنگان وجود دارد که یکی از آن ها به داستان ملکه ای به نام شیمای چهل گیس باز می گردد. این داستان حکایت از آن دارد که ملکه شیمای چهل گیس، حاکم سرزمینی سرسبز و زیبا بود. پادشاه سرزمین توران که افراسیاب نام داشت، با شیمای چهل گیس عهد دوستی می بندند. چندی پیش افراسیاب در جنگی پدر و عموهایش منوچهر تازی را گشته بود و پس از مدتی این فرد برای انتقام جویی به سراغ افراسیاب و شیما آمد و سد ماز کجوز را ویران نمود و قصد داشت عهد دوستی میان این دو را از بین ببرد. از آنجایی که سد ماز کجوز ویران شد، در پی آن تمام منطقه تحت سلطه آن ها به زیر آب رفت و سیلابی از سنگ و گل رودخانه در این منطقه به راه افتاد و لشکریانشان از بین رفتند. پس از این ویرانی، اهالی منطقه آن را سرزمین سیل و سنگان نامیدند که در گذشت زمان، این دو واژه تبدیل به واژه سیسنگان شد و تا به امروز این منطقه زیبا و سرسبز را با نام پارک جنگلی سیسنگان می شناسیم.

پارک جنگلی سیسنگان

مساحت پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان دارای مساحتی بالغ بر 600 هکتار بوده و به عنوان بزرگترین ذخیره شمشاد ایران و خاورمیانه شناخته می شود. این پارک از دو بخش ساحلی و جنگلی تشکیل شده و همین موضوع اصلی ترین دلیل برای جذب گردشگران به سمت خود می باشد و مناظر بسیار زیبایی در آن وجود دارند که گردش و تفریح در آن بسیار لذت بخش خواهد بود. بخش جنگلی این پارک در ارتفاع 50 متری از سطح زمین واقع شده و هر چه به سمت ساحل می آید، از ارتفاع آن کاسته می شود. به دلیل بهره مندی این پارک از دو بخش جنگلی و ساحلی می توانید هم از استراحت و تفریح در بخش جنگلی و هم در بخش ساحلی آن لذت ببرید.

بخش های مختلف پارک جنگلی ساحلی سیسنگان

سیسنگان پارکی بسیار زیبا و گردشگری می باشد که از دو بخش ساحلی و جنگلی تشکیل شده است. بخش شمالی این پارک زیبا به عنوان بخش ساحلی آن بوده و مجاور دریای خزر قرار دارد. بخش های ساحلی، غربی و جنوبی این پارک در ارتفاعات این منطقه واقع شده اند و از پوشش گیاهی متنوع و زیبایی بهره می برند. پوشش گیاهی این پارک بدین صورت است که اگر به هر نقطه ای از این پارک قدم بگذارید، پوشش گیاهی مختلفی را مشاهده خواهید کرد و به همین جهت جزء مناطقی محسوب می شود که از لحاظ گیاهی غنی و متنوع می باشد.

ساحل سیسنگان

بخشی از این پارک گردشگری که به ساحل آن اختصاص یافته و با نام ساحل سیسنگان شناخته می شود، مساحتی حدود 30 هکتار از کل مساحت پارک را در اختیار گرفته است. ساحل این پارک در مجاور جاده قرار داشته و انواع پوشش گیاهی مختلف در آن دیده می شوند که می توان به درختان ازگیل، انجیر، گوجه جنگلی، بلوط، توت، سیاه اربه، انار، توسکا و غیره اشاره کرد. انواع امکانات رفاهی و تفریحی مختلف در این بخش از پارک وجود دارند که گردش، استراحت و تفریح را برای گردشگران بسیار لذت بخش نموده اند.

پارک جنگلی سیسنگان

بخش غربی سیسنگان

اگر به دنبال منطقه ای از پارک جنگلی سیسنگان هستید تا بتوانید انواع گیاهان و درختان سرسبز را در آن مشاهده کنید، به سراغ بخش غربی آن بروید. در این بخش از پارک سیسنگان، بیشترین پوشش گیاهی دیده می شود.

بخش جنوبی

بیشترین تنوع شیشمادها را می توانید در بخش جنوبی این جنگل زیبا مشاهده کنید. اگر به دنبال آرامش و سکوت هستید، می توانید به بخش جنوبی سیسنگان بروید و با قدم زدن در میان درختان و یا استراحت در زیر سایه سار آن ها، خود را به آرامشی بی حد و حصر دعوت کنید. همچنین این بخش از پارک جنگلی، بهترین محل برای کمپ در طبیعت به شمار می رود. اگر جزء افرادی هستید که به کمپ زدن در طبیعت علاقه دارید، می توانید با همراه داشتن لوازم مورد نیاز، به سراغ بخش جنوبی سیسنگان بروید و یک شب کمپ زدن در طبیعت سیسنگان را تجربه کنید.

پارک جنگلی سیسنگان

امکانات تفریحی پارک جنگلی سیسنگان

پارک های جنگلی مختلفی در شهرهای شمالی ایران وجود دارند که هر کدام از آن ها انواع امکانات تفریحی و رفاهی مختلف را در خود جای داده اند و هر کدام از آن ها دارای محبوبیت هایی در میان گردشگران می باشند و از شلوغ ترین مناطق گردشگری شمال کشور در تعطیلات و آخر هفته های به شمار می روند. پارک سیسنگان از معروف ترین پارک های جنگلی استان مازندران می باشد و سالانه هزاران گردشگر برای گردش، تفریح و استراحت آن را انتخاب می کنند و به سراغ آن می روند. با توجه به توریستی بودن این منطقه، امکانات تفریحی متعددی از جمله: جت اسکی، موتور چهار چرخ، اسب سواری، قایق سواری، شاتل دریایی و شهربازی برای کودکان وجود دارد که با توجه به سلیقه خود می توانید از هر کدام از آن ها که بخواهید استفاده کنید و لحظات هیجان انگیزی را برای خود در این پارک جنگلی رقم بزنید. لازم به ذکر است، با توجه به فصل های مختلف هزینه استفاده از این تفریحات متغیر بوده و گاهی ممکن است امکان استفاده از برخی تفریحات وجود نداشته باشد. در ادامه به آشنایی با انواع امکانات تفریحی جنگل سیسنگان می پردازیم.

با توجه به توریستی بودن این منطقه، امکانات تفریحی متعددی از جمله: جت اسکی، موتور چهار چرخ، اسب سواری، قایق سواری، شاتل دریایی و شهربازی برای کودکان وجود دارد که با توجه به سلیقه خود می توانید از هر کدام استفاده کنید. توجه داشته باشید با توجه به فصل ها هزینه استفاده از این تفریحات متغیر بوده و گاهی ممکن است امکان استفاده از برخی تفریحات وجود نداشته باشد.

امکانات رفاهی پارک جنگلی سی سنگان

علاوه بر امکانات تفریحی برای گردشگران و مسافرین، امکانات رفاهی متنوعی نیز از جمله آلاچیق، رستوران، کافه، پلاژ آقایان و بانوان و زمین ورزشی فوتبال و والیبال ساحلی و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است تا گردشگران بتوانند از امکانات بیشتری برخوردار شوند. همچنین 5 ایستگاه نگهبانی در این جنگل وجود دارد و گشت امنیتی برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل به صورت مداوم در جنگل گشت زنی می کند. به همین دلیل است که امکان کمپ زدن و خوابیدن در این پارک برای مسافرین و گردشگران وجود دارد. با برپایی چادر در این جنگل زیبا می توانید شبی را در دل طبیعت بگذرانید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

پارک جنگلی سیسنگان

جت اسکی در ساحل

یکی از هیجان انگیز‌ترین تفریحات آبی قطعا جت اسکی است. لذت سوار شدن بر روی موج های آب با سرعتی نسبتا زیاد باعث ترشح آدرنالین و ایجاد شور و هیجان می شود. هنگام استفاده از این وسیله بهتر است احتیاط کنید و اگر نمی توانید به تنهایی از این وسیله استفاده کنید بهتر است با یکی از اعضای خانواده یا دوستان سوار جت اسکی شوید. لازم به ذکر است که در صورت وارد شدن خسارت به این موتورها می ‌بایست هزینه تعمیر و یا تعویض آن را پرداخت کنید. هزینه استفاده جت اسکی در پارک جنگلی سیسنگان به صورت دقیقه ای محاسبه می گردد. هر 15 دقیقه استفاده از جت اسکی حدودا 100 تا 150 هزار تومان محاسبه می‌شود.

اسب سواری

در بخش ساحلی این منطقه اسب هایی وجود دارند که گردشگران می توانند اسب سواری را در این منطقه تجربه کنند. اگر تجربه اسب سواری را ندارید علاقه مند هستید این تفریح را امتحان کنید، می توانید اسبی را کرایه کنید و لحاظات هیجان انگیزی را تجربه کنید. همچنین می توانید تصاویر بسیار زیبایی را در حین اسب سواری ثبت کنید.

قایق سواری و شاتل دریایی

از دیگر تفریحات ساحلی در این مجموعه می‌توان به قایق سواری و شاتل دریایی اشاره کرد. اگر به همراه خانواده و یا تعدادی از دوستان خود به پارک جنگلی سی سنگان سفر کرده‌اید قایق سواری و شاتل یکی از بهترین سرگرمی‌ های پر هیجان برای شما می باشد. هزینه قایق سواری از 60000 تومان تا 120000 تومان متغیر است و به تعداد نفرات و مدت زمان استفاده از آن بستگی دارد. شاتل های دریایی 2 الی 6 نفره هستند و هر چه تعداد نفرات بیشتر باشد، لذت آن نیز دو برابر می‌ شود. قیمت استفاده از شاتل نسبت به تعداد نفرات از 60 هزار تومان تا 100 هزار تومان متغیر است.

موتورهای چهار چرخ پارک جنگلی سیسنگان

لذت رانندگی با موتورهای چهار چرخ در سواحل زیبای سیسنگان برای هر کسی جذاب و هیجان انگیز است. بهتر است بدانید راندن موتور های چهار چرخ از جت اسکی بسیار راحت بوده و نوجوانان 12 سال به بالا نیز می توانند از آن استفاده کنند. قیمت استفاده از این موتورهای چهارچرخ جذاب، هر 15 دقیقه بین 40 تا 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلی سیسنگان

پیست کارتینگ سیسنگان

یکی از بزرگ‌ترین و مجهز ترین پیست های کارتینگ در پارک جنگلی سی سنگان قرار دارد. برای استفاده از پیست کارتینگ می بایست به این دو نکته توجه کنید: حداقل سن برای استفاده از کارتینگ 12 سال با قد حداقل 140 سانتی متر است. نوجوانان زیر 16 سال نیز با حضور والدین می‌توانند از کارتینگ استفاده کنند. هزینه استفاده از کارتینگ دقیقه‌ای حساب می شود. 5 دقیقه 40000 تومان، 10 دقیقه 70000 تومان، 15 دقیقه 80000 تومان است.

شهربازی کودکان

با توجه به آن که انواع امکانات تفریحی در این پارک جنگلی برای گردشگران در نظر گرفته شده اند، حتی امکاناتی برای کودکان نیز وجود دارند که می توان به شهربازی کودکان اشاره نمود که کودکان می توانند لحظات شاد و هیجان انگیزی را تجربه کنند.

پلاژ آقایان و بانوان

یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی که می توان در شهرهایی که دریا دارند از آن لذت برد، شنا در دریا می باشد. خوشبختانه از بهترین امکانات تفریحی این پارک، مجهز بودن به پلاژ آقایان و بانوان می باشد که می توانند در فضاهای جداگانه و با امکانات رفاهی مناسب تنی به آب بزنند و شنا در میان آب های خزر را تجربه کنند.

عکاسی در جنگل سرسبز سیسنگان

با توجه به توضیحات داده شده، بهتر است خود را برای یک روز پر از هیجان و سرگرمی آماده کنید و پیشنهاد ما به شما این است که دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید! جاذبه های دیدنی، مناظر و چشم اندازهای فوق العاده در کنار تفریحات متنوع را باید در قاب عکسی برای همیشه جاودانه کنید.

پوشش گیاهی پارک جنگلی سیسنگان

همانطور که می دانیم پارک جنگلی سیسنگان به عنوان بزرگترین منطقه ذخیره درختچه های شمشاد شناخته می شود و انواع درختچه های شمشاد در این منطقه جنگلی وجود دارند که طبیعت زیبایی را پدید آورده اند. علاوه بر درختچه های بلوط، درختان بلوط نیز در این پارک جنگلی وجود دارند که درختان بلند قامتی هستند و برخی از آن ها دارای ارتفاع 10 متری می باشند. درختان بلوط جزء درختان تنومند و قطور هستند که قطر برخی از آن ها به حدود 2 متر هم می رسد. اما پوشش گیاهی سیسنگان تنها به درختان بلوط و درختچه های شمشاد محدود نمی شود و انواع درختان دیگری در این پارک جنگلی وجود دارند که می توان به درختان داغداغان، افرا، آزاد، سرخ ولیک، سیاه ال، سیاه تلو، سیاه اربه، گوجه جنگلی، انجیر، توسکا، لیلکی، ازگیل، انار و غیره اشاره نمود.

پوشش جانوری پارک سیسنگان

علاوه بر پوشش گیاهی، می خواهیم با پوشش جانوری این منطقه نیز آشنا شویم. بسیاری از جانوران وحشی این منطقه را برای زندگی خود انتخاب کرده اند. پوشش جانوری پارک جنگلی سیسنگان شامل گربه جنگلی، خرس قهوه ای، گراز، مرال، روباه، شغال، پلنگ، شوکا و غیره می باشند.

اقامت در سیسنگان

همانطور که در بالا ذکر شد، شما می توانید با برپایی چادر در این پارک جنگلی شب را در آنجا اقامت داشته باشید. اما اگر اهل شب خوابیدن در طبیعت نیستید و ترجیح می دهید در مکانی که امکانات بیشتری دارد شب را بگذرانید می توانید از سوئیت هایی که در اطراف پارک جنگلی وجود دارند استفاده کنید.

پارک جنگلی سیسنگان

بهترین زمان سفر به سیسنگان

با توجه به این که تمام شهرهای شمال کشور دارای زیبایی خاص خود در همه فصول هستند، می توانید بر حسب سلیقه خود هر فصلی را که دوست دارید برای سفرتان به منطقه سیسنگان انتخاب کنید. در فصل بهار تا اوایل تابستان می توانید از سرسبزی و طبیعت بیشتری بهره مند شوید. اما به اواسط تابستان که می رسد هوای شرجی این منطقه شاید چندان خوشایند نباشد. اگر فصل بهار را برای سفر خود به این منطقه انتخاب کنید، می توانید از سرسبزی و طراوت آن نهایت لذت را ببرید. فصل های پاییز و زمستان نیز زیبایی های خاص خود را دارند و در فصل پاییز می توانید شاهد طبیعتی رنگارنگ باشید. چنان چه فصل پاییز را برای سفر به پارک جنگلی سیسنگان انتخاب کنید، طبیعتی به رنگ زرد و نارنجی مقابل شما قرار دارد و طبیعتی چشم نواز را پدید می آورد. در فصل زمستان نیز با توجه به سرمای هوا باید بسیار مجهزتر از فصول دیگر سفر کنید به خصوص اگر قصد شب ماندن در جنگل را داشته باشید. در زمستان و فصل سرما نیز لذت هایی از جمله خوردن چای داغ ذغالی، آش داغ و … را تجربه می کنید.

پارک جنگلی سیسنگان

سخن لوکس ویلا با گردشگران پارک جنگلی سیسنگان

همان طور که تا به این جا راجع به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این پارک گفته شد، می ‌دانید که ارزش آن برای داشتن چشم اندازی زیبا و تاثیر چشمگیر بر روی آب و هوایی دلپذیر و یکی از مهم ترین منابع زیست محیطی در شمال کشور به شمار می ‌رود. برای حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند می‌ بایست در کنار رسیدگی شهرداری و مسئولین مربوطه، خود ما هم تلاش کنیم. مراقبت مسافرین شامل چه کارهایی می‌شود؟

  • از انداختن زباله، مخصوصا کیسه های پلاستیکی جدا خودداری فرمایید.
  • در محل های مخصوص که دارای منقل است برای درست کردن آتش استفاده کنید.
  • ته سیگار خود را در طبیعت رها نکنید، زیرا سموم آن با بارش باران به ریشه گیاهان میرسد.
  • بر روی درخت‌های تنومند در تمام طبیعت های دنیا یادگاری ننویسید.
  • تمامی امکانات رفاهی برای شما عزیزان به راحتی قابل دسترسی است.
  • لازم به ذکر است که سطل ‌های زباله در همه جای پارک جنگلی سیسنگان موجود است، پس از اتمام گشت و گذارتان و پیش از ترک کردن پارک می‌ توانید زباله های خود را درون یک کیسه بگذارید و درون این سطل ها قرار دهید. با این حفاظت های آسان می ‌شود این میراث ارزشمند را تا سال‌ های زیاد برای نسل های بعدی نگه داشت.

پارک جنگلی سیسنگان

جاهای دیدنی نزدیک پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان که خود یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شمال به شمار می رود، انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری نزدیک به آن قرار دارند که گردشگران می توانند علاوه بر گردش و تفریح در سیسنگان، به سراغ آن ها بروند و از گردش و تفریح در آن ها لذت ببرند و سفری هیجان انگیز و پر هیجان را برای خود رقم بزنند. در ادامه به معرفی برخی از دیدنی های نزدیک پارک جنگلی سیسنگان می پردازیم تا اگر به دنبال جاذبه های دیگری در نزدیکی این پارک جنگلی ساحلی بودید، بتوانید به سراغ آن ها نیز بروید.

دریاچه خضرنبی

دریاچه خضر نبی که از بهترین جاذبه های دیدنی نوشهر محسوب می شود، در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان قرار دارد و گردشگران زیادی به بازدید از آن اقدام می کنند. اهالی این منطقه، دریاچه خضرنبی را مقدس می دانند. این دریاچه در منطقه ای کوهستانی و جنگلی واقع شده و دارای ارتفاع حدود 2 هزار متر از سطح دریا می باشد. دریاچه خضرنبی و محدوده اطراف آن به قدری زیبا و چشمنواز است که آن را به عنوان بهشت گمشده لقب داده اند. اگر به جاذبه های طبیعی علاقه مند هستید، می توانید از این دریاچه زیبا نیز دیدن کنید.

آدرس دریاچه خضرنبی: استان مازندران، نوشهر، بخش کجور، روستای نیمور، دریاچه خضرنبی

تالاب ارواح

جنگلی انبوه و سرسبز در منطقه ملا کلا دریاچه ای را در میان خود محاصره کرده که از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی نزدیک پارک سیسنگان می باشد و با نام تالاب ارواح شناخته می شود. اغلب افرادی که اهل ماجراجویی هستند، با شنیدن نام این جاذبه، ترغیب می شوند خود را به آن منطقه برسانند و از آن دیدن کنند. تالاب ارواح دارای طول 700 متر و عرض 300 متر می باشد و داخل آن تنه های درختان کمر شکسته ای وجود دارند که ظاهر زیبا و متفاوتی را برای این تالاب فراهم آورده اند. پس از بازدید از جنگل سیسنگان، می توانید راهی تالاب ارواح شوید و این جاذبه هیجان انگیز را از نزدیک نظاره گر باشید.

آدرس تالاب ارواح: استان مازندران، نوشهر، 5 کیلومتری شمال روستای چلندر

تالاب ارواح

رزرو ویلا در نوشهر

نوشهر از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای شمالی می باشد که انواع جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است و گردشگران زیادی برای بازدید از این جاذبه ها، راهی این شهر می شوند. سالانه میلیون گردشگر داخلی و خارجی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند و به آن سفر می کنند. جاهای دیدنی نوشهر به قدری زیاد و متنوع هستند که اگر بخواهید از تمام آن ها دیدن کنید، باید چند روزی را به اقامت در این شهر بپردازید. از همین رو انواع اقامتگاه ها در این شهر وجود دارند که گردشگران می توانند بر حسب سلیقه، بودجه و تعداد نفرات خود، یکی از انواع اقامتگاه های موجود در این شهر را برای اقامت خود رزرو نمایند. نوشهر از دو منطقه ساحلی و جنگلی تشکیل شده که منطقه جنگلی آن برای اقامت دارای طرفداران بیشتری می باشد و گردشگران ترجیح می دهند برای اقامت خود به سراغ اجاره ویلا جنگلی در نوشهر می روند. همچنین منطقه جنگلی این شهر زیبا، از آب و هوایی مطلوب بهره می برد و خبری از هوای شرجی در آن نیست. به همین جهت گردشگران منطقه جنگلی را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

سوالات متداول

پارک جنگلی سیسنگان کجاست؟

پارک جنگلی سیسنگان در فاصله 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است.

امکانات رفاهی پارک جنگلی سیسنگان را نام ببرید؟

از امکانات رفاهی پارک جنگلی سیسنگان می توان به آلاچیق، نیمکت، زمین والیبال و بسکتبال، سرویس بهداشتی، ایستگاه نگهبانی و غیره اشاره کرد.

مساحت پارک جنگلی سیسنگان چقدر است؟

پارک جنگلی سیسنگان دارای مساحت 6 هکتار می باشد.

ساعت کاری پارک جنگلی سیسنگان چگونه است؟

شبانه روزی

[html_block id=”66011″]

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه