آبشار ایج رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

آبشار ایج از دیدنی های رامسر می باشد و به نام آبشار ده قلو نیز مشهور است. شهر رامسر که به عروس ایران مشهور بوده جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی متنوعی را در خود جای داده است و به همین سبب باعث شده گردشگران بسیار زیادی به منظور بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری آن، راهی رامسر شوند. در این مقاله برآنیم که با آبشار ایج رامسر بیشتر آشنا شویم و زمانی که به رامسر سفر کردید تنها سفرتان را به گردشگری در جنگل و دریا محدود نکنید. همراه لوکس ویلا باشید.

معرفی آبشار ایج رامسر

همانطور که در بالا خواندیم، آبشار ایج با نام آبشار ده قلو نیز شناخته می شود و توانسته عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر را از آن خود کند. طبیعت دوستان و گردشگران زیادی هستند که برای دیدن این آبشار راهی رامسر می شوند تا این پدیده طبیعی و زیبا را از نزدیک مشاهده کنند. این آبشار در نزدیکی های روستای ایج اشکور علیا رامسر واقع شده است. آبشار ایج جزو یکی از آبشارهای پرآب و خروشان بوده و دارای سنگ هایی در اطراف خود می باشد که زیر آن ها فضایی به شکل غارهای بزرگ پدید آمده اند.

جالب است بدانیم که آبشار میج یا ایج رامسر از ذوب شدن برف هایی که روی کوه خشم چال و نقاط مرتفع اشکورعلیا، همیشه و به صورت دائمی وجود دارند سرچشمه گرفته و پس از آن که مسافت طولانی را طی می کند از روی پستی بلندی های کوه ها به پایین سرازیر شده و منظره بسیار زیبایی از چندین آبشار را به وجود می آورد. کوه های مرتفعی که در رامسر هستند و به دلیل وجود برف و بارندگی های زیادی که دارند باعث شده چشم اندازهای بسیار زیبا و بی نظیری را در این ناحیه پدید آورند.

به همین علت گردشگران زیادی در تمام طول سال این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. آبی که از ارتفاعات خشم چال سرچشمه می گیرند در دره اشکور تخلیه می شوند. از زیبایی های آبشار ده قلو می توان به فراوان بودن آب آن، فضای زیبای اطراف آن که به صورت غاری وسیع پدید آمده، یخچال های داومی، چندین چشمه خروشان و پرآب، پدیده ای زیبا که در دره اشکور به وجود می آید و پوشش گیاهی بسیار زیبای اطراف که می تواند مطره بسیار زیبا و تماشایی را برای بازدیدکنندگان پدید آورد.

به دلیل خروشان بودن آب این آبشار و باتوجه به اینکه از ارتفاعات به پایین می ریزد، صدایی بسیار آرامش بخش را به گوش گردشگران می رساند که می تواند بسیار فوق العاده باشد. تصور کنید در این منطقه علاوه بر آبشار، صدایی که از آن شنیده می شود و بوی خوش طبیعت و گیاهان اطراف می تواند سرتاسر وجود گردشگران و طبیعت دوستان را غرق در آرامش کند.

آبشار ایج رامسر

آبشار ایج در روستای ایج رامسر

آبشار ایج در نزدییکی های روستای ایج رامسر که از توابع شهرستان اشکورات رامسر می باشد قرار گرفته است. شمالی ترین روستای اشکوربالا، روستای ایج می باشد. روستای ایج یکی از روستاهای توریستی و گردشگری در این منطقه است که گردشگران زیادی به سمت آن روانه می شوند. در تمام طول سال به دلیل توریستی بودن ایت روستا، جمعیت آن متغیر بوده، به صورتی که در تابستان ها جمعیت این روستا به 500 نفر می باشد.

همچنین حدود 27 خانواده در این روستا وجود دارند که به صورت داومی در آن زندگی می کنند. این روستا از بافتی سنتی تشکیل شده و آن را حفظ کرده است. خانه های این روستا همگی از خشت و گل ساخته شده اند. از همین رو این روستا بسیار بکر و زیبا باقی مانده است. علت نامگذاری این روستا به ایج در برخی روایات آمده است که از کلمه ایرج اقتباس شده و به معنای سرزمین آریایی می باشد.

بهترین زمان بازدید از آبشار ایج رامسر

اگر می خواهید به بازدید از این آبشار راهی این منطقه شوید بهتر است اوایل بهار را برای سفرتان انتخاب کنید. زیرا که در اوایل بهار برف ها کم کم رو به ذوب شدن رفته و آبشاری خروشان و پرآب را پدید می آورند. در فصل تابستان نیز به دلیل گرم شدن هوا و بالا رفتن دمای منطقه، آب آبشار رو به کاهش گذاشته و زیبایی چندانی ندارد. از آنجایی که این آبشار در نقاط مرتفعی از شهر رامسر قرار داشته، در نیمه دوم سال و در فصل های سرد سال سرمای شدیدی را احساس خواهید کرد و کمی ناخوشایند می باشد.

پس بهتر است سفر و گردشگری خود را به فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه موکول کنید. همچنین اگر به رامسر سفر کردید و علاوه بر بازدید از آبشار ده قلو قصد داشتید از جاذبه ی دیگری دیدن کنید می توانید راهی بوستان جنگلی صفارود شوید و از دیدن آن لذت ببرید. این بوستان جنگلی نیز یکی از دیدنی های مشهور رامسر می باشد.

آبشار ایج رامسر

آبشار ایج رامسر کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به این آبشار باید از روستای رحیم آباد رامسر اقدام نمایید. جاده ای آسفالته از این روستا وجود دارد که به سمت روستای اسکور می رود. همانطور که گفته شد آبشار ایج از ارتفاعات اشکور علیا سرچشمه می گیرد، بنابراین می توان برای دسترسی به آن از روستای اشکور که دره ای شمالی جنوبی در مرز میانی استان های گیلان و مازندران می باشد و از جاده آسفالته رحیم آباد گیلان آغاز می شود و با پشت سر گذاشتن مسیرهای پر پیچ و خم و همچنین مسیرهای فرعی متعددی که به روستاهای کوهستانی و مرتفع منطقه دسترسی دارند، به روستایی به نام روستای ایج که شمالی ترین و انتهایی ترین نقطه آن است می رسد.

روستای ایج تا آبشار حدود یک ساعت و نیم پیاده روی دارد. همچنین اگر می خواهید از تهران برای بازدید از این آبشار بروید بسیار مسیر آسان بوده و حدود 230 کیلومتر مسافت در پیش دارید که می توانید آن را در حدود 4 ساعت طی کنید. لازم به ذکر است که می توانید برای دسترسی از چالوس نیز اقدام نمایید که به 5 ساعت نیز می رسد.

اقامت در روستای ایج

از آنجایی که روستای ایج رامسر بسیار توریستی می باشد، گردشگران زیادی به این روستا روانه می شوند و برخی از آن ها برای اقامت خود، اقامت در روستای ایج را ترجیح می دهند. در این صورت می توانند در خانه های روستای اقامتی یک تا جند روزه داشته باشند و زندگی روستایی را تجربه کنند. همچنین در مقابل نیز افرادی هستند که برای اقامتگاه حود ترجیح می دهند در جایی اقامت داشته باشند که از تمام امکانات و تجهیزات برخوردار بوده و به اغلب نقاط شهر رامسر دسترسی داشته باشد.

در این صورت می توانند از ویلا استخردار رامسر استفاده کنند. ویلاهایی که در رامسر وجود دارند اغلب در نقاط بسیار خوب و با دسترسی عالی قرار گرفته اند و ویلاهای استخردار به ویلا استخردار سرپوشیده و روباز تقسیم می شوند. گردشگران می توانند با توجه به فصل سفر خود، یکی از ویلاهای مناسب را برای اقامت خود انتخاب کنند.

آبشار ایج رامسر

راهنما سایت

آدرس

مازندران، رامسر

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه