موزه مردم شناسی رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان مازندران با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان خود توانسته هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب نماید. یکی از شهر های توریست پذیر این استان، رامسر بوده که دارای دیدنی های زیادی است و مقصد گردشگری بسیاری از مسافران می باشد. در این مقاله به سراغ موزه مردم شناسی رامسر رفتیم تا درباره این موزه که در سال 1389 افتتاح گشت اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم.

درباره موزه مردم شناسی رامسر

این موزه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی در سال 1389 افتتاح گشت. در این موزه غرفه های مختلفی وجود دارد که نوع زندگی، آداب و رسوم مردم محلی و فرهنگ شمال کشور را نشان می دهد. شاید در نگاه اول این موزه شبیه به یک موزه محلی باشد ولی آن چه که خواهید دید در حد یک موزه منطقه ای می باشد. لازم به ذکر است که این موزه در حال حاضر تنها موزه ای است که می تواند بخشی از فرهنگ مردم این منطقه را نشان دهد. این موزه با قرار گرفتن در رامسر باعث شده تا مردم زیادی که به این نقطه به عنوان مقصد خود سفر می کنند به این مکان نیز رفته و از آن بازدید نمایند. موزه مردم شناسی به عنوان یک جاذبه تاریخی در کنار پل ها و قلعه های موجود در این شهر باعث شده تا شما بتوانید با بخشی از تاریخ آشنا شوید.

تاریخچه موزه مردم شناسی رامسر

این موزه در اسفند سال 1389 برای معرفی فرهنگ مردم و حفظ آثار گذشتگان افتتاح گشت. هم چنین با تلاش آقای عیسی خاتمی که استاد بازنشسته جامعه شناسی بوده راه اندازی شد تا اموال موجود در آن طی یک دوره ی 30 ساله یعنی از سال 1360 تا 1390 برای مردم گردآوری شود. این موزه آثار مربوط به مازندران و گیلان را از دوره های قاجار و معاصر خریداری کرده تا شما بتوانید در زمان مراجعه و بازدید از آن بیشتر و بهتر با مقصد توریستی خود آشنا شوید. شما در موزه مردم شناسی رامسر می توانید زندگی مردم را از 200 سال پیش تاکنون بررسی کنید. شایان ذکر است که شعبه دوم این موزه در مجتمع شهدای رامسر در سال 1396 بازگشایی گردید.

موزه مردم شناسی رامسر

چرا باید از موزه مردم شناسی رامسر بازدید کرد

این مکان محلی است برای آشنایی با زندگی های مختلف اقوام دیگر و هم چنین تبدیل به نقطه ای شده تا بتوانید برای تفکر و یادگیری اقدام نمایید. این موزه که در غرب استان مازندران قرار گرفته، تبدیل به تنها نقطه ای شده که توانسته بخشی از فرهنگ مردم را که در گذشته می زیسته اند نشان دهد. موزه مردم شناسی رامسر توانسته جزو پربازدید ترین موزه های این شهر باشد. موزه های دیگر رامسر همانند کاخ مرمر و موزه عاج به اندازه موزه مردم شناسی مشهور نیستند. حتی از نظر مکانی نیز این موزه به گونه ای است که می توان از حضور در آن لذت برد.

بهترین زمان سفر به رامسر

رامسر از جمله شهرهای شمالیست که دارای آب و هوایی گرم و مرطوب با هوای شرجی بوده و هم چنین زمستان هایی سرد دارد. پس اگر می خواهید به رامسر سفر کنید و از موزه مردم شناسی دیدن نمایید، بهترین زمان برای شما فصول بهار و پاییز به خصوص ماه های اردیبهشت و مهر ماه می باشد. البته زمان سفر شما با توجه به هدف سفرتان متفاوت است. اگر قصد دارید فقط از موزه مردم شناسی رامسر دیدن نمایید می توانید حتی اواخر پاییز و اواخر زمستان نیز برای این منظور اقدام نمایید چرا که در این مواقع هم آب و هوا مناسب است و هم تجمع گردشگر پایین می باشد. ولی اگر می خواهید از جاذبه های دیگر این شهر همانند جنگل دالخانی رامسر نیز دیدن نمایید، بهتر است در همان زمان گفته شده اقدام کنید.

اشیای موجود در موزه مردم شناسی رامسر

شما با رفتن به موزه مردم شناسی رامسر می توانید انواع وسایلی که مردم در خانه ها استفاده می کردند را پیدا کنید و از آن ها دیدن نمایید. این وسایل شامل: چراغ های گردسوز و پیه سوز، سماور های قدیمی، ظروف سفالی، قالی های دستباف، چادر شب بافی، کتاب های چاپی قدیمی، قرآن های خطی، وسایل کشاورزی و دامداری، صندوق های قدیمی، دستگاه نخ ریسی و… می شود که می توانید با رفتن به موزه همه ی آن ها را از نزدیک ببینید. تمامی این اشیا با همت مدیر موزه (عیسی خاتمی) جمع آوری شده و متعلق به او می باشد.

موزه مردم شناسی رامسر

موزه مردم شناسی رامسر کجاست و مسیر دسترسی

این شهر با جاذبه های فراوان خود همانند جنگل دالخانی رامسر توانسته عده ی زیادی از مسافران را به خود جذب نماید. اگر قصد رفتن به این موزه که یکی از جاذبه های رامسر می باشد را دارید، کافیست خود را به شهر برسانید و بعد از رسیدن به طرف بلوار شهید عباس منفرد و جاده ساحلی / جاده مازندران-سیاهکلرود و بلوار شهید باهنر برانید. در همین مسیر به طرف مقصد ادامه دهید تا به موزه مردم شناسی رامسر برسید. در طی این مسیر تقریبا چهار کیلومتری، در حدود 12 دقیقه زمان نیاز دارید. لازم به ذکر است که از تهران تا این این موزه 230 کیلومتر چیزی در حدود 3 ساعت فاصله دارید.

آدرس موزه مردم شناسی رامسر: رامسر، میدان انقلاب، خیابان شهید رجائی

شماره تماس موزه مردم شناسی رامسر: 01155225374

ساعت کاری موزه مردم شناسی رامسر: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18

اجاره روزانه خانه در مرکز شهر رامسر

اگر قصد بازدید از موزه مردم شناسی در رامسر را دارید، می توانید بعد از تماشای مناطق دیدنی رامسر برای بازدید از آن اقدام نمایید. هم چنین به دلیل توریستی بودن این شهر و دارا بودن مناطق مختلف توریستی، سعی کنید چند روزی را برای اقامت در این شهر بمانید. برای این منظور شما می توانید از اجاره روزانه خانه در رامسر استفاده کنید که با رفتن به سایت لوکس ویلا می توانید از گزینه های مختلف رزرو و اجاره ویلا و خانه استفاده نمایید.

راهنما سایت

آدرس

رامسر، میدان انقلاب، خیابان شهید رجائی

شماره تماس
هزینه بازدید

۲۴/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

9 الی 18

یک‌شنبه

9 الی 18

دو‌شنبه

9 الی 18

سه‌شنبه

9 الی 18

چهار‌شنبه

9 الی 18

پنج‌شنبه

9 الی 18

جمعه

9 الی 18
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه