بوستان جنگلی صفارود رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بوستان جنگلی صفارود یکی از جاذبه های گردشگری در طبیعت شهر رامسر می باشد. این بوستان جنگلی بهترین چشم انداز از طبیعت زیبای مازندران را به رخ همگان می کشد. بسیاری از افراد با شنیدن چنین توصیفاتی از پارک جنگلی صفارود راغب می شوند که برای گردش و تفریح آن را انتخاب کرده و به سوی آن جذب می شوند. در این جنگل درختان تنومندی وجود دارند که عمر آن ها به چندین قرن می رسد. در این مقاله می خواهیم با بخش های مختلف آن آشنا شویم، با ما همراه باشید.

معرفی بوستان جنگلی صفارود

یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعی استان مازندران، بوستان جنگلی صفارود رامسر می باشد. از آنجایی که رامسر یکی از زیباترین و سرسبزترین طبیعت های استان مازندران به شمار می آید، جاده ای بسیار زیبا و پر پیچ و خم را در خود قرار داده که با نام جواهرده شناخته می شود. جالب است بدانیم شهر رامسر با نام عروس شهرهای ایران شناخته می شود.

این شهر از سمت غرب به شهر چابکسر و همچنین از سمت شرق به شهر شیرود می رسد. مردم اهالی رامسر با گویش دلنشین گیلکی صحبت می کنند. اگر در جاده جواهرده قرار داشته باشید حدود 9 کیلومتر که پیش بروید به یکی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی خواهید رسید که بوستان جنگلی صفارود رامسر نام دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی این پارک جنگلی که در دل طبیعت و دره قرار گرفته، چشمه آب معدنی، پوشش گیاهی متنوع و چشم انداز بی نظیر در خود جای داده است.

دلیل اصلی نام گذاری این منطقه به صفارود، وجود رود بسیار زیبایی است که آب بسیار زلال و گوارایی دارد. این رود از میان جنگل و درختان عبور می کند. اگر می خواهید به سمت این پارک جنگلی زیبا بروید، باید از میدان غربی رامسر به سمت جاده جواهرده بروید. در مسیر جاده روستای جواهرده که قرار بگیرید و آن را طی کنید، که البته مسیر نسبتا کوتاهی می باشد، به ابتدای صفارود خواهید رسید. از آنجا می توانید با عبور از چند پله که در آنجا وجود دارد بالا بروید و به این بوستان جنگلی فوق العاده زیبا و متحیر کننده برسید.

یکی از بهترین خصوصایت این پارک جنگلی، امکان بازدید به صورت شبانه روز از آن می باشد. به صورتی که گردشگران و مسافران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز به این منطقه رفته و در آن به صورت موقت اقامت کنند و از امکانات آن برخوردار شوند. چه خوب است برای مدت کوتاهی هم شده از شلوغی های شهر و زندگی شهرنشینی فاصله گرفته و چند روزی را در دل طبیعت بگذارانید. باتوجه به تمام امکانات رفاهی مناسبی که در این منطقه وجود دارد، سفر و ماندن در این جنگل را نسبتا آسان کرده است.

بوستان جنگلی صفارود

پوشش گیاهی و جانوری بوستان جنگلی صفارود

درختان سر به فلک کشیده و تنومندی نظیر افرا، ممرز، توسکا، افرا، انجیلی، ون و… در بوستان جنگلی صفارود وجود دارند که چهره جنگل را طراوت بخشیده اند. در میان این درختان بلند قامت رودخانه ای زیبا و آبی رنگ عبور کرده و حیات و نشاط را در این جنگل دو چندان کرده است.

به دلیل وجود این پوشش گیاهی متنوع و زیبا، این جنگل توانسته یکی از بهترین زیستگاه ها برای جانوارنی مانند پلنگ، بز کوهی، خرس، خرگوش، خوک، سمور، میش، روباه، گرگ و …. باشد. علاوه بر این حیوانات، در گذشته زیستگاه حیوانات دیگری همچون ببر مازندران بوده است.

بوستان جنگلی صفارود

امکانات رفاهی بوستان جنگلی صفارود

در بوستان جنگلی صفارود امکانات رفاهی بسیاری در نظر گرفته شده است که گردگشران و مسافران می توانند از آن ها بهره مند شوند و سفر خوب و دلنشینی را برای خود رقم بزنند. از جمله امکانات رفاهی تعبیه شده در این بوستان جنگلی عبارتند از: آلاچیق هایی با ابعاد بزرگ، سرویس بهداشتی، فروشگاه، بوفه و … آلاچیق هایی که در این بوستان قرار دارند مناسب بر پا کردن بساط پیک نیک می باشند. وجود درختان بلند قامت، به عنوان سایه بان هایی بوده که روی آلاچیق ها سایه انداخته و هوای خنکی را برای گردشگران پدید آورده اند یکی از دلایل انتخاب این منطه برای گردشگری و اتراق در طبیعت می باشد.

جدا از تمام این امکانات که ساخته دست انسان هاست، امکانات دیگری که طبیعی بوده و به زیبایی این جنگل کمک کرده است، چشمه آب معدنی ای است که در میان درختان سر سبز و تنومند جاری می باشد. با وجود امکانات رفاهی نسبتا خوبی که در داخل پارک جنگلی وجود دارند، اما برای مسیر عبور و مرور با خودرو تدبیری اندیشیده نشده است.

مسیری که به سمت پارک جنگلی می رود، خاکی بوده و به همین دلیل موجب ترافیک سنگینی در برخی اوقات می شود. در این مسیر خاکی چاله هایی نیز وجود دارند که در هنگام رانندگی باید به آن ها توجه داشته باشید. همچنین برای آماده کردن غذا می توانیداز منقل هایی که در پارک قرار داده شده اند استفاده کنید و غذاهای لذیذ و خوبی را برای خود تهیه کنید. باتوجه به امکانات رفاهی تعبیه شده برای بوستان جنگلی صفارود، بهتر است پیش از رفتن به سوی آن، تمام وسایل مورد نیاز خود را همراهتان ببرید.

بوستان جنگلی صفارود رامسر

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی صفارود رامسر

بهترین زمانی که می توان برای سفر به صفارود که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری رامسر می باشد انتخاب کرد، نیمه اول سال تا اوایل پاییز می باشد. به دلیل قرار داشتن این پارک جنگلی در منطقه کوهستانی، دمای هوا در فصل زمستان بسیار پایین آمده و برای گردش در این جنگل چندان مناسب نیست. پس بهتر است سفر خود را به نیمه اول سال مخصوصا فصل بهار موکول کنید تا بتوانید از طبیعت و جنگل گردی بیشتری بهره مند شوید.

بوستان جنگلی صفارود رامسر کجاست و مسیر دسترسی به آن

در یکی از زیباترین شهرهای شمالی و در استان مازندران، بهشتی وجود دارد که بوستان جنگلی صفارود نام دارد. برای دسترسی به بوستان صفارود می بایست خود را به نزدیک ترین شهر به آن که رامسر می باشد برسانید. برای رسیدن به این منطقه می توانید از ماشین شخصی و همچنین از تاکسی هایی که در شهر رامسر قرار دارند استفاده کنید و خود را به آن برسانید.

فاصله میان شهر رامسر تا این پارک جنگلی زیاد نیست. بوستان جنگلی صفارود رامسر دو ورودی فرعی دارد. بهتر است بدانیم این دو ورودی فرعی تابلوی راهنما ندارند. این ورودی ها بدین صورت می باشند که اگر می خواهید به صورت پیاده روی به آن وارد شوید، پلکانی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین ورودی دیگری نیز وجود دارد که ورودی ماشین رو بوده و اگر وسایل زیادی همراهتان می باشد بهتر است از این مسیر ماشین رو استفاده کنید.

بوستان جنگلی صفارود رامسر

رزرو ویلا در رامسر

رامسر یکی از شهرهای توریستی استان مازندران می باشد که امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. وجود اقامتگاه های متنوع در این شهر باعث شده گردشگران زیادی به سمت آن بروند و برای یک الی چند روز در این شهر اقامت داشته باشند. بنابراین گردشگرانی که قصد رزرو ویلا در رامسر را دارند، به دلیل بالا بودن درخواست اجاره ویلا بهتر است پیش از سفر خود اقدام به اجاره اقامتگاه نمایند. البته به علت وجود اقامتگاه های متنوع در این شهر هیچ جای نگرانی برای اجاره ویلا رامسر وجود ندارد.

رامسر یکی از شهرهای ویلانشین و توریستی شمالی بوده و همه نوع اقامتگاهی در آن تعبیه شده است. گردشگران می توانند پس از تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود در این بوستان جنگلی بسیار زیبا، به اقامتگاهی که اجاره کرده اند بروند و به استراحت بپردازند. چون همانطور که می دانید اقامت در جنگل ها سختی خاص خود را دارد و هرکسی حاضر نیست شب را در این مناطق بگذارند.

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، رامسر، کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه