جنگل دالخانی رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مناطاق گردشگر پذیر ایران رامسر بوده که همه ساله عده زیادی را به خود جذب می کند. یکی از جاذبه های گردشگری رامسر که تنها 30 کیلومتر با آن فاصله دارد، جنگل دالخانی می باشد. این جنگل به دالان بهشت تعبیر شده و یکی از جنگل های کوهستانی این شهر است. شما با عبور از این تونل رویایی در زیر درختان سر به فلک کشیده تجربه ای بی نظیر خواهید داشت. ما در این مقاله به انتشار اطلاعات بیشتر از جنگل دالخانی رامسر پرداختیم.

چرا باید به جنگل دالخانی برویم

به جرات می توان گفت یکی از بکرترین و زیبا ترین جنگل های ایران، جنگل دالخانی رامسر است چرا که با هوای مطبوع و خنک و هم چنین وجود مه در بین درختان زیبای اطراف در اکثر اوقات سال، باعث شده تا این منطقه به عنوان یک مکان شگفت انگیز و جذاب یاد شود. رانندگی در این جاده با درختان بلند اطراف آن حس و حالی بی نظیر برای شما به وجود می آورد. جنگل دالخانی یا دالیخانی دارای رودخانه، چند آبشار و مناطق بکر برای کمپ کردن و پیاده روی می باشد. ارتفاع جنگل 800 متر از سطح دریاست که به عنوان جنگلی نیمه مرتفع از آن یاد می شود. در این جنگل هم چنین می توانید به کوه نوردی نیز بپردازید.

بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی

این جنگل آب و هوای مناسب و خنکی دارد تا جایی که در فصل تابستان به راحتی می توانید برای رفتن به آن اقدام نمایید. هوای گرم و شرجی شمال در تابستان را با رفتن به جنگل دالخانی حس نخواهید کرد. سعی کنید برای کمپ کردن در تابستان روستاهای گرسماسر و جنت رودبار را انتخاب کنید و یا در مناطق ییلاقی آن ها اقامت کنید. زمستان این جنگل به دلیل بارش برف و سفید شدن یک دست تمامی قسمت های دالان بهشت، طرفداران زیادی دارد ولی به دلیل سردی هوا این فصل مسافران کمتری را به خود می بیند. از بهترین فصولی که می توانید برای دیدن جنگل دالخانی اقدام کنید، فصل پاییز و بهار است. مناظر دیدنی جنگل و تونل زیبای بهشت در این دو فصل بسیار جذاب تر می شود. در پاییز حس وارد شدن به یک تابلوی رنگ آمیزی شده به شما دست می دهد.

جنگل دالخانی رامسر

مناطق دیدنی جنگل دالخانی

بهتر است بدانید که طبیعت و جذابیت جنگل دالخانی تنها به دالان بهشت ختم نمی شود و دارای مناطق دیدنی زیادی است که در درون یا اطراف این جنگل قرار دارد. جاذبه های موجود در این ناحیه به قدری حیرت آور و زیبا هستند که در کنار بکر بودن آن هر کسی را به وجد می آورد. شما بعد از دیدن این جنگل، می توانید برای تماشا و اقامت در اطراف جاذبه های جنگل دالخانی اقدام نمایید. ما در این مقاله چند نمونه از بهترین جاذبه های جنگل دالخانی را به شما معرفی می کنیم.

پارک جنگلی دالخانی

پارک جنگلی دالخانی بعد از دریاچه سد میجران قرار گرفته و دارای ارتفاعی بیش از 1000 متر از سطح دریا است. این پارک با امکاناتی نظیر جای مناسب برای کمپ کردن و دارا بودن سرویس بهداشتی به یکی از مناطق مناسب برای اقامت نیز تبدیل شده. شما می توانید یک شب آرام را در این پارک بگذرانید. این پارک جنگلی در جاده جنت رودبار واقع شده و یکی از مناطق دیدنی رامسر نیز می باشد. شما می توانید یک تجربه ی فوق العاده را با انتخاب جنگل دالخانی و دیدنی های آن داشته باشید.

آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت رامسر در جاده جنت رودبار قرار گرفته و از کوه سماسوس سرچشمه می گیرد. این آبشار به سیاسورت نیز معروف است و قبل از روستای گرسماسر واقع شده. در آخرین نقطه ماشین رو این آبشار، ده کیلومتر با پارک جنگلی دالخانی فاصله دارید که پیمودن این مسیر در حدود 18 دقیقه زمان می برد. بعد از رسیدن به این نقطه یک پیاده روی 45 دقیقه ای تا آبشار دارید. لازم به ذکر است که این مسیر به دلیل داشتن نقاط شیب دار مناسب سالمندان نمی باشد. قبل از رفتن به آبشار مطمئن شوید کفش مناسب پیاده روی داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

آبشار سیاسرت

قلعه مارکوه

یکی از جاذبه های دیدنی و تاریخی جنگل دالخانی وجود قلعه مارکوه در فاصله 10 کیلومتری از رامسر می باشد. این قلعه هم چنین با قرار گرفتن در منطقه جنگل دالخانی باعث شده تا گردشگران بعد از پیمودن مسیر های زیبا در جنگل و بین درختان سر به فلک کشیده، بتوانند از یک بنای تاریخی نیز دیدن نمایند. قلعه مارکوه رامسر در قرن سوم و دوران بعد از اسلام ساخته شده و دارای پله های زیادی می باشد که بالا رفتن از همه آن ها چیزی درحدود 20 دقیقه طول می کشد. هنگامی که از تمامی این پله ها بالا بروید می توانید منظره دریا و جنگل را در نمایی بی نظیر تماشا کنید.

قلعه مارکوه کجاست و مسیر دسترسی

شما می توانید ابتدا وارد بلوار شهید عباس منفرد شوید و بعد مسیر جاده ساحلی را در پیش بگیرید. بعد از بلوار باهنر راهی جاده تلارسر شوید. این جاده را به سوی جاده مارکوه در کتالم دنبال کنید. بعد از طی کردن تمام این مسیر که نزدیک به 20 دقیقه طول می کشد، به قلعه مارکوه خواهید رسید.

آدرس قلعه مارکوه: استان مازندران، رامسر، کتالم

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.864108117557606%2C%2050.73372624150282%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

دریاچه سد میجران

این دریاچه بعد از روستای گانگسر، پیازکش و تالش سرا و بر روی رودخانه نسارود قرار گرفته است. گردشگران بعد از دیدن رود مارپیچ نسارود در بین جنگل های زیبا با پوشش گیاهی انبوه به وجد آمده و همیشه به دنبال اقامت در این منطقه هستند. سعی کنید در طول مسیری که از رامسر تا دریاچه طی می کنید، برای دیدن رودخانه چالکرود و فضای اطراف آن نیز اقدام کنید. این منطقه پر شده از نماها و قاب های زیبای بکر و دیدنی که نباید دیدن هیچ کدام را از دست بدهید.

دریاچه سد میجران

اقامتگاه های جنگل دالخانی

جنگل دالخانی جزو مناطقی است که اکثر گردشگران خواستار اقامت در اطراف آن می باشند. با وجود اقامتگاه های مختلفی که در این منطقه وجود دارد، انتخاب برای مسافران راحت تر خواهد بود. شما می توانید برای دیدن نقاط مختلف جنگل دالخانی و دیدنی های آن چند روزی را در کنار دریاچه سد میجران یا روستاهای جنت رودبار و گرسماسر سپری کنید. انواع خانه های روستایی و کلبه های زیبا به عنوان اقامتگاه های آماده برای شما وجود دارد. بعضی از این کلبه های چوبی وسط جنگل بوده و می توان به صورت آنلاین به انتخاب گزینه مورد علاقه خود پرداخت. هم چنین اقامتگاه های بوم گردی دیگری نیز وجود دارد که چند نمونه از آن ها را می توانید از میان موارد زیر انتخاب کنید:

  • اقامتگاه بوم گردی ننه کلثوم: این اقامتگاه واقع در جنت رودبار به دلیل فضای کاملا سنتی خود توانسته راغب های زیادی از بین مسافران داشته باشد. یکی از مواردی که گردشگران را برای انتخاب این مورد تشویق می کند، وجود چشم انداز های زیبای اطراف این اقامتگاه می باشد.
  • اقامتگاه بوم گردی ماه تی تی: این اقامتگاه در جنت رودبار بوده و قدمتی در حدود 30 سال دارد. در این اقامتگاه می توان به طور هم زمان میزبان 10 نفر بود. ماه تی تی تا رامسر 56 کیلومتر فاصله دارد و نزدیک به یک رودخانه است که از دل طبیعت جریان دارد. هم چنین فاصله این اقامتگاه تا جنگل دالخانی در حدود 26 کیلومتر می باشد.
  • اقامتگاه بوم گردی خانه آرزو ها: این اقامتگاه تقریبا یک ساعت با رامسر فاصله دارد و در روستای بکر جنت رودبار قرار گرفته. خانه آرزو ها شامل دو واحد با ورودی مجزا بوده و هر کدام از واحد ها شامل لوازم خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می شود. طبقه دوم آن دارای تراس سه طرفه بوده و دکور سنتی دارد.
  • اقامتگاه بوم گردی لیا دالخانی: این اقامتگاه در جاده هریس و دهستان دالخانی بوده و به خاطر نزدیکی به یک دره با پوشش گیاهی انبوه، باعث شده تا در بسیاری از اوقات بتوانید حجم انبوهی از ابر را در اطراف خود ببینید. هم چنین این اقامتگاه 60 کیلومتر تا رامسر فاصله دارد. لیا دالخانی دارای سه طبقه با 220 متر مربع زیربنا بوده و به دلیل این که در همجواری آن خانه روستایی دیگری وجود ندارد این یک مزیت برای انتخاب این اقامتگاه می باشد.

اقامتگاه بوم گردی لیا دالخانی

روستاهای معروف اطراف جنگل دالخانی

از جمله مناطقی که در سفر خود به جنگل دالخانی می توانید دیدن کنید، روستا های قبل یا بعد از جنگل می باشند که با زیبایی های بکر طبیعت خود توانستند عده زیادی از گردشگران را جذب کنند. هم چنین وجود انواع اقامتگاه های بوم گردی در این روستا ها نیز سبب شده تا عده ای نیز برای همین منظور به آن ها وارد شوند و محو تماشای طبیعت اطراف این روستا ها شوند. چند نمونه از این روستا ها را در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

روستای گرسماسر

این روستا اولین روستایی است که در آخر جاده جنگلی به آن می رسید. گرسماسر مرتفع بوده و مردم بومی شهر کتالم به عنوان ییلاق از آن استفاده می کنند. با ورود به این روستا متوجه جذاب بودن این منطقه به دلیل حضور دشت های وسیع، چشمه های خنک و کوه های بلند خواهید شد. در این روستا دید خوبی به شهر های رامسر و تنکابن خواهید داشت. گرسماسر به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی جنگل دالخانی شناخته می شود که شما با رفتن به این روستا می توانید به وضوح دریای ابر دالخانی را ببینید.

روستای گرسماسر

روستای جنت رودبار

جنت رودبار در فاصله 19 کیلومتری در حدود 40 دقیقه از گرسماسر واقع شده و یکی از بهترین مناطق از نظر اب و هوایی در اطراف دالخانی به حساب می آید. آبشار های زیادی در زمان های قدیم در این روستا قرار داشته که طی سالیان بعد به دلیل خشکسالی از بین رفته اند و در حال حاضر فقط یک آبشار باقی مانده که رسیدن به آن مسیر سختی برایتان خواهد بود. ییلاق های موجود در این روستا شامل اکراسر، چاک، چرتمه، نمکدره، جیرود و ایزکی و… می شود که آب و هوای خوب هر کدام از آن ها شما را جذب خواهد کرد. از این روستا هر ساله چیزی در حدود 30 تا 40 تن گل گاو زبان برداشت می شود و به همین نام نیز شهرت دارد.

روستای اربکله

یکی دیگر از روستاهای اطراف جنگل دالخانی که به عنوان یکی از دیدنی های این منطقه نیز شناخته می شود، در 10 کیلومتری دریاچه میجران قرار گرفته و به اربه کله نیز مشهور است. شما می توانید قبل از رفتن به جنگل دالخانی از این روستا دیدن کنید که برای این منظور باید خود را ابتدا از رامسر به سادات شهر رسانده و بعد از جاده اربکله به این روستا بروید. شما با رفتن به این روستا می توانید در نقاطی از آن در یک منظره دو تصویر دریا و جنگل را هم زمان ببینید.

روستای اربکله

مسیر جاده جنگل دالخانی

شما در طول مسیر جنگل دالخانی انواع محصولات طبیعی که توسط مردم محلی این منطقه تهیه شده مثل عسل طبیعی، بلال و میوه هایی نظیر ازگیل را می توانید تهیه کنید. هم چنین می توانید برای خوردن چای محلی یا آش رشته نیز که در جاهای مختلف جاده به چشم می خورد کمی توقف کنید. اگر برای خوردن غذا نیز می خواهید به رستوران بروید و از غذا های محلی استفاده کنید، می توانید از انواع رستوران های این ناحیه که در مسیر جنگل قرار دارند استفاده کنید. رستوران دامان یکی از همین رستوران هاست که دکوراسیون کلبه ها و آلاچیق هایش از معروف ترین ها می باشد و شما می توانید در آن علاوه بر استفاده از منظره فوق العاده اطرافتان، هر نوع غذای ایرانی و محلی را که خواستید سفارش دهید.

جنگل دالخانی کجاست و مسیر دسترسی

جنگل زیبای دالخانی یکی از مناطق دیدنی رامسر بوده که توانسته در هر زمان از سال تعداد بالایی از گردشگر را به خود جذب نماید. وسعت این جنگل چیزی در حدود 600 هزار متر مربع می باشد و با رامسر 30 کیلومتر فاصله دارد. این جاده جنگلی از جاده کتالم شروع شده و به روستا های جنت رودبار و گرسماسر منتهی می شود. اگر قصد بازدید جنگل دالخانی رامسر را دارید، اول باید خود را به این شهر برسانید و به سمت شمال در بلوار شهید منفرد بروید. در میدان از اولین خروجی به طرف بلوار باهنر رفته و به راست بپیچید و در بلوار معلم به راه خود ادامه دهید. از بوستان شهدای گمنام عبور کرده و مستقیم به طرف جاده ساحلی ادامه دهید. بعد از خروجی دوم میدان شهید خلعتبری به طرف جاده مازندران-سیاهکلرود بروید و به دنبال کردن جاده جنت رودبار ادامه دهید و بعد از پیچیدن به سمت چپ می توانید از همین جاده خود را به جنگل دالخانی برسانید.

آدرس جنگل دالخانی: مازندران، رامسر، جاده جنت رودبار

جنگل دالخانی

کمپینگ در اطراف جنگل دالخانی

همیشه اقامت در طبیعت یکی از مهم ترین خواسته های جذاب در سفر برای همه بوده و این جنگل با آب و هوای خوب و مناظر فوق العاده خود یکی از بهترین مکان ها برای کمپینگ می باشد. اگر قصد دارید برای دیدن زیبایی های این منطقه به کمپ کردن در اطراف آن بپردازید، باید بدانید که در طبیعت ماندن ریسک بالایی هم از نظر آب و هوا و هم حیوانات موجود در آن منطقه دارد. لذا برای این امر دقت کنید که به همراه داشتن کیسه خواب، چادر مسافرتی، لباس و کفش مناسب و ضد آب به عنوان مهم ترین ملزوماتی خواهند بود که باید به همراه داشته باشید. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید داشتن کیسه زباله، پماد گزیدگی حشرات، عینک آفتابی، منقل برای آتش درست نکردن در طبیعت و زغال کافی برای این مورد، آب کافی و وسایل تهیه غذا و… می باشد. به خاطر داشته باشید که بهتر است قبل از تصمیم برای کمپینگ در جنگل دالخانی، شرایط آب و هوایی را مد نظر قرار دهید تا در مقصد با مشکل مواجه نشوید.

رزرو اقامتگاه در جنگل دالخانی

امکان ندارد به رامسر بروید و بعد از دیدن جنگل دالخانی به فکر اقامتی چند روزه در این منطقه نباشید! اگر قصد سفر به این منطقه را دارید بهتر است برای دیدن نقاط مختلف رامسر و دیدنی های جنگل دالخانی و روستاهای اطراف آن، چند روزی را در این ناحیه اقامت کنید. برای این منظور می توانید با اجاره ویلا جنگلی در رامسر از سایت لوکس ویلا برای اقامت خود برنامه ریزی کنید. بهتر است قبل از ورود به مقصد برای این مورد تصمیم بگیرید تا در هنگام ورود دچار مشکل برای مکان اقامتی خود نشوید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، رامسر، جاده جنت رودبار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه