پارک جنگلی ایزدشهر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

ایزدشهر یکی از شهرهای استان مازندران محسوب می شود و مدت کمی است که از احداث آن می گذرد. ایزدشهر نیز همانند دیگر شهرهای شمالی دارای مناطق جنگلی بسیار زیبا و سرسبز می باشد که مشهورترین آن ها پارک جنگلی ایزدشهر نام دارد. در این مقاله قصد داریم با این پارک جنگلی بیشتر آشنا شویم، با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی پارک جنگلی ایزدشهر

در سال 1384 با تلاش مسولان، شهری جدید از ترکیب تعدادی روستا از توابع ایزدشهر، شهری جدید در استان مازندران با نام ایزدشهر احداث شد. در زمان حکومت پهلوی شهرکی ییلاقی وجود داشت که نام ایزدشهر از آن الهام گرفته شده است. روستایی به نام ایزده که در اوایل حکومت قاجار شروع به ساخت آن کرده بودند. پارک جنگلی ایزدشهر در مساحتی حدود 3 هزار و 600 هکتار احداث شد. سال 1387 هیئت دولت سفر دوم خود را به این منطقه داشتند و 50 هکتار از آن را به منطقه نمونه گردشگری اختصاص دادند.

ایزدشهر یکی از مناطق پرجاذبه از استان مازندران محسوب می شود و این پارک جنگلی یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری این منطقه به شمار می رود. از آنجایی که ایزدشهر را با نام نور می شناسند، پارک جنگلی آن نیز با نام پارک جنگلی نور ایزدشهر شناخته می شود. لازم به ذکر است که جنگل های ایزدشهر به تازگی پدید نیامده اند و از سالیان طولانی در این منطقه وجود داشتند. تنها مواردی که در این جنگل ها جدید هستند، امکانات رفاهی تعبیه شده در آن ها می باشد که در سال های اخیر صورت پذیرفته اند.

همچنین باتوجه به سفر هیئتی از اعضای دولت این بحث صورت گرفت که 50 هکتار از آن را به امکانات گردشگری برای گردشگران اختصاص دهند. یکی از ورودی های این پارک جنگلی که ورودی غربی آن است از جاده اصلی نور – محمودآباد جدا می شود و سر در ورودی آن بسیار زیبا بوده و از سنگ و پوشش چوبی ساخته شده است. در این پارک جنگلی امکانات و تجهیزات رفاهی قرار داده شده و دسترسی بسیار مناسبی به جاده ساحلی نور دارد.

نزدیک بودن منطقه به شهرهای نور، محمودآباد و آمل از دیگر ویژگی های خوب پارک جنگلی ایزدشهر می باشد. از دیگر مشخصات خوب این پارک داشتن چشم اندازی بی نظیر می باشد. یکی دیگر از مواردی که به این پارک جنگلی ارزش بخشیده است، ذخیره گاه 270 هکتاری درخت سفید پلت می باشد. از پوشش گیاهی که در این پارک به وفور دیده می شود می توان به درختانی نظیر توسکا، افرا، انجیلی، ممرز و… اشاره کرد.

سرانجام حدود 12 سال که گذشت و در اردیبهشت سال 1399 عملیات اجرایی فاز اول این پارک را با بودجه ای برابر 400 میلیارد تومان آغاز کردند. فاز اول این طرح را معادل 80 میلیارد تومان برآورد کردند.

پارک جنگلی ایزدشهر

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی ایزدشهر

در این پارک جنگلی زیبا امکانات تفریحی و رفاهی متعددی کار گذاشته شده که می توان از میز و نیمکت برای نشستن و استراحت، زمین های بازی مختلف، آب لوله کشی، مسجد، آلاچیق و … نام برد که توانسته اند در کنار یکدیگر پارکی تفریحی را برای گردشگران ایجاد کنند.

همچنین رستوران هایی زیبا و تمیز در این پارک قرار دارد که می توانید از آن ها برای میل کردن وعده غذایی مناسب استفاده کرد. یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید در جنگل های شمالی تجربه کنید، پیاده روی در میان درختان بلند قامت می باشد که جنگل ایزدشهر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می توانید در زیر سایه سار درختان افرا و توسکا که به وفور در این جنگل دیده می شود قدم بزنید و ریه های خود را از اکسیژن تازه مملو کنید.

دیدنی های اطراف پارک جنگلی ایزدشهر

از آنجایی که پارک ایزدشهر دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی متعددی می باشد، علاوه بر آن ها در اطراف آن نیز جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری نیز وجود دارد. یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی اطراف پارک جنگلی ایزدشهر موزه گالری دیدی نام دارد که توانسته نمادی برای شهر ایزدشهر باشد. شخصی به نام علی توسلی این موزه را ساخته و آن را با عنوان موزه لوور ایران معرفی می کند.

همچنین از جاذبه های تاریخی و دیدنی که در اطراف پارک وجود دارد می توان به حمام های تاریخی و قدیمی میرزا آقاخانی اشاره کرد که مربوط به دوره حکومت قاجار می باشد. این حمام را ناصرالدین شاه قاجار برای بالا بردن سطح بهداشت عموم مردم در ایزدشهر دستور ساخت آن را داد و شخصی به نام میرزا آقاخانی آن را احداث نمود و به نام او ثبت شد.

اگر قصد داشتید از جاذبه های دیدنی بیشتری دیدن کنید می توانید به بازدید از آب بندان امیرآباد که در روستای امیرآباد ایزدشهر قرار گرفته است بروید. آب بندان امیرآباد در نیمه دوم سال و با شروع فصل سرما، میزبان پرندگان مهاجر از جمله مرغابی ها، غازهای وحشی و … می باشد. از جاذبه های دیدنی و مذهبی ایزدشهر نیز می توان به امامزاده قاسم ایزدشهر اشاره کرد که در جاده ایزدشهر به سمت محمودآباد قرار گرفته است.

دیدنی های اطراف پارک جنگلی ایزدشهر

پارک جنگلی ایزدشهر کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک جنگلی ایزدشهر یکی از جاذبه های دیدنی ایزدشهر بوده و در این شهر قرار گرفته است. ایزدشهر در فاصله 8 کیلومتری از بخش غرب شهرستان محمودآباد و فاصله 7 کیلومتری شرق شهرستان نور واقع شده است.

اگر می خواهید از تهران به ایزدشهر بروید می توانید از جاده چالوس که مسیر کوتاه تری دارد و معادل 222 کیلومتر می باشد استفاده کنید. از طریق جاده هراز هم می توانید اقدام نمایید اما باتوجه به اینکه 234 کیلومتر است مسیرتان کمی طولانی تر می شود. برای دسترسی به ایزدشهر حدود 4 ساعت مسیر در پیش دارید. مسیری جدید و آسفالته از چمستان به ایزدشهر احداث شده که می توانید از طریق آن خود را به پارک جنگلی آن برسانید.

رزرو اقامتگاه در ایزدشهر

از آنجایی که زمان احداث ایزدشهر به دوره قاجار بازمی گردد، ترکیبی از جاذبه های تاریخی و مدرن در این منطقه دیده می شود. اقامتگاه هایی متنوع از سوئیت و آپارتمان گرفته تا ویلا در این شهر وجود دارند که می توانید برای اقامت خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. اما همیشه در سفر به شهرهای شمالی بهترین اقامتگاه ها را ویلاها تشکیل می دهند. برای اجاره ویلا ایزدشهر می توانید از ویلاهایی که در وبسایت لوکس ویلا وجود دارند انتخاب نمایید و پس از تماس با بخش پشتیبانی و دریافت مشاوره، طبق سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را برای اقامت خود اجاره کنید.

رزرو اقامتگاه در ایزدشهر

راهنما سایت

آدرس

ایزدشهر - خیابان گلستان چهارم - پارک جنگلی ایزدشهر

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه