امامزاده قاسم ایزدشهر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از دیرباز تا کنون شهرهای شمالی کشور به علت داشتن آب و هوای معتدل و سرسبزی های فراوان، یکی از بهترین تفرجگاه ها برای گردش و مسافرت به شمار می آید. در استان های شمالی علاوه بر دریا و جنگل و دیگر زیبایی های طبیعی، اماکن زیارتی از جمله زیارتگاه امامزاده قاسم وجود دارد که بسیاری از مسافران و گردشگران برای زیارت به این مکان متبرکه راهی می شوند. لازم به ذکر است، امامزاده قاسم تنها زیارتگاه ایزدشهر می باشد.

امامزاده قاسم کجاست؟

آستان متبرکه امامزاده قاسم (ع) در قسمت مرکزی شهرستان نور، یک جاده توریستی به سمت محمود آباد وجود دارد که در کنار دریای خزر شهر ایزدشهر قرار دارد که ساختمان تقریبا قدیمی این امامزاده در آن بنا شده است. روی این ساختمان گنبد طلایی رنگی قرار دارد. در داخل محوطه این امامزاده قبرستان عمومی نیز وجود دارد. زائرین برای رفتن برای زیارت به داخل این امامزاده باید از میان قبور این مکان عبور کنند. گفتنی است که مساحت زمین این مکان متبرکه حدود 2000 متر مربع بوده و زیر بنای 100 متری دارد. در سال های اخیر کاشی های دیوار این امامزاده در نمای بیرونی توسط اهالی همین روستا مورد بازسازی قرار گرفته است.

امامزاده قاسم ایزدشهر

فضای بیرونی امامزاده قاسم ایزدشهر

امامزاده قاسم که تنها امامزاده ایزدشهر می باشد، در محوطه بیرونی این امامزاده یک سقاخانه (سقانفار) به همراه دو درخت نارنج قدیمی وجود دارد. این ساختمان دارای یک در چوبی بزرگ می باشد که فضای بیرونی امامزاده قاسم را تشکیل داده اند. اما گفتنی است که تمام آن ها در سال های خیر مورد تخریب قرار گرفته اند. همانطور که گفته شد، از محوطه بیرونی این مکان به عنوان قبرستان عمومی استفاده می شود. اما ناگفته نماند که یک درخت اوجای بسیار قدیمی که قدمت آن به عمر این امامزاده باز میگردد در وسط این امامزاده قرار دارد.

امامزاده قاسم ایزدشهر

فضای داخلی امامزاده قاسم

امامزاده قاسم ایزدشهر در فضای داخلی خود دارای یک ضریح برای زیارت می باشد و همچنین همانند دیگر زیارتگاه ها این فضا به دو بخش برای آقایان و بانوان جداسازی شده است. همچنین این امامزاده مانند دیگر زیارتگاه ها، زیارت نامه ای دارد که اغلب زائرین هنگامی که به زیارت این مکان متبرکه می روند، زیارت نامه را نیز می خوانند. ناگفته نماند که اهالی این روستا مراسم های مذهبی خود را در این امامزاده برگزار می کنند.

امامزاده قاسم ایزدشهر

راهنما سایت

آدرس

ایزدشهر، خیابان ایزده بالا، خیابان گلستان شانزدهم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه