جاهای دیدنی فریدونکنار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

20 شهریور

رزرو ویلاهای لوکس در فریدونکنار

یکی از مناطق استان مازندران که توانسته به دلیل محصولات خود و هم چنین دارا بودن جاذبه های طبیعی افراد زیادی را به خود جذب نماید، فریدونکنار می باشد. این شهرستان درون خود اقامتگاه های مختلفی دارد و […]

21 بهمن

پارک لاله فریدونکنار

پارک ساحلی لاله فریدونکنار یکی از پارک های دارای فضای سبز زیبا در فریدونکنار می باشد، این پارک دارای امکانات رفاهی بسیار کاملی می باشد و یکی از مکان های پرطرفدار و محبوب این شهر به شمار می […]

18 بهمن

روستای ازباران

استان مازندران به عنوان یکی از استان های پر بازدید و توریست پذیر شمال کشور بوده و همواره بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. یکی از شهر های معروف این استان فریدون کنار می باشد که با […]

27 آبان

باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار از جاذبه های دیدنی و گردشگری فریدونکنار است که در پارک ساحلی لاله قرار گرفته و در آن پرندگان زیبایی زندگی می کنند. یکی از زیباترین و مهمترین باغ پرندگان ایران باغ پرندگان فریدونکنار می […]

23 آبان

رستوران های فریدونکنار

در شهر فریدونکنار، رستوران ها، کافه ها و فست فودهای مختلفی وجود دارد که باعث شده رستوران گردی به تفریحی جذاب و خاطره انگیز در این شهر تبدیل شود. اگر علاقمند به رستوران گردی هستید و قرار است […]

22 شهریور

دامگاه پرندگان فریدونکنار

یک مجموعه تالاب بین المللی در جنوب شرقی فریدونکنار با نام دامگاه پرندگان فریدونکنار به وسعت 5400 هکتار قرار دارد. مردم اهالی این مناطق در فصول سرد سال مانند زمستان که دیگر کشت و برداشت برنج انجام نمی […]

محتوا نمایش

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مناطق دیدنی فریدونکنار

فریدونکنار یکی از خوش آب و هواترین و توریستی ترین شهرستان های استان مازندران است که در بخش شرقی استان مازندران جای گرفته و به واسطه طبیعت زیبایی که در خود دارد، گردشگران زیادی را در تمام طول سال به سمت خود جذب می کند. فریدونکنار از بخش شمال خود به دریای خزر، از شرق به شهرستان بابلسر، از غرببه شهرستان محمود آباد و از جنوب به شهرستان های بابل و آمل منتهی می شود. شهرستان فریدونکنار جزء شهرهای ساحلی استان مازندران بوده و یکی از زیباترین سواحل شمالی کشور را دارد. بسیاری از گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، برای گردش خود به دنبال جاهای دیدنی فریدونکنار هستند تا بتوانند گردشی بسیار لذت بخش در این شهرستان را تجربه کنند. پس اگر شما هم این بار قصد سفر به یکی از شهرهای شمالی را دارید، کوله بار سفرتان را ببندید و پس از آشنایی با تمام جاهای دیدنی فریدونکنار به آن سفر کنید و از گردش در آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با تمام دیدنی های فریدونکار آشنا شویم.

جاهای دیدنی فریدونکنار

تاریخچه فریدونکنار

فریدونکنار یکی از شهرستان های استان مازندران است که در شرق این استان جای گرفته و یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مازندران به شمار می رود. اهالی این شهر از قومیت طبری هستند و به زبان مازندرانی صحبت می کنند. فریدونکنار در واقع تا پیش از سال 1320 روستای فری کنار بود و پس از سال 1320 تا دهه 1370 در تقسیمات سیاسی کشور به دهستان در شهرستان بابل تبدیل شد. در همان دهه 1370 به بخشداری تبدیل گردید و پس از سال 1386 به عنوان شهرستان شناخته شد. فریدونکنار به دلیل داشتن بارندگی های فراوان، زمینی بسیار حاصلخیز برای کشت برنج و حبوبات دارد و آبگیرها و آب بندان های فراوان توانسته آب و هوای معتدل خزری را برای این شهرستان پدید آورده است. از همین رو به یکی از بهترین زیستگاه های پرندگان مهاجر از جمله درنای سیبری می باشد. فریدونکنار دارای ارتفاع متوسط حدود 13- متر از سطح دریا بوده و متوسط حداکثر دمای هوا 21.5+ و متوسط حداقل دما 13.7+ دارد.

این شهرستان در قدیم فری کنار نام داشت و امروزه از دو بخش مرکزی و دهفری تشکیل شده است. برخی بر این باورند این شهرستان از آن جهت فری کنار نامیده می شد که فریدون جم یکی از نبیره های جمشید این منطقه را پیدا کرد. در مقابل برخی دیگر نیز می گویند پادشاه کیانی شخصی به نام فریدون بود که روزی سوار بر کشتی به قصد ساختن بنایی مقاوم و مستحکم به ساحل این منطقه رفت. به طور کلی می توان گفت نبرد فریدون و ضحاک: فریدونی که بر علیه ظلم برخاست و پادشاهی ستمگر را به مبارزه دعوت کرد. فریدون یکی از اساطیر ایران و نماد مبارزه با ظلم بعد از مقابله با ضحاک، مرزهای جنوبی ساحل خزر را تحت سلطه خود در می آورد. از آن زمان این منطفه فریدونکنار نامیده شد.

در کتاب های تاریخی، فریکنار نیز خوانده می شود. طبق آخرین سرشماری که در سال 1395 از این شهرستان به دست آمد، جمعیت آن برابر با 38 هزار و 154 نفر می باشد. جمعیت زیادی از این شهرستان را مهاجران طبری اهل بندپی که شامل بهش های بندپی شرقی، بندپی غربی و شهرستان بابل می شود تشکیل می دهد. اقتصاد مردم فریدونکنار بیشتر از طریق کشت برنج و فروش آن می باشد که برنج طارمی از برنج های مرغوب و با کیفیت در کشور به شمار می رود. جاهای دیدنی فریدونکنار علاوه بر جنبه تاریخی و اساطیری، دارای چشم اندازهای طبیعی و بی نظیری می باشند که در ادامه این مقاله آورده شده اند.

دلیل نامگذاری فریدونکنار

در زمان های گذشته و در زبان طبری واژه فریدونکنار را فری کنار می نامیدند. همانطور که در بخش قبل ذکر شد، برخی بر این اعتقادند که فریدون را به فریدون اساطیری نسبت داده اند و آن را برای فریدونکنار به کار برده اند. این نام در ابتدا پری کنار نامیده می شد که واژه پر در زبان طبرستانی یا همان مازندرانی پیرامون، کنار و اطراف معنی می دهد واژه کنار به معنای ساحل دریا می باشد.

بندرگاه فریدونکنار

یکی از مهمترین و معروف ترین جاهای دیدنی فریدونکنار بندرگاه فریدونکنار می باشد که ساخت آن در طی لایحه ای در مجلس در سال 1369 تصویب گردید. در سال 1374 عملیات ساخت این بندرگاه شروع شد. اسکله ها و موج شکن های این بندرگاه در سال 1381 ساخته شدند. شناخت مرز مجاز دریایی این بندرگاه به مدت 5 سال به طول انجامید تا بتواند با نام شرکت راهبران این بندر فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند. بندرگاه فریدونکنار علاوه بر آن که یکی از مهمترین منابع اقتصادی این شهر را تشکیل می دهد، یکی از دیدنی های فریدونکنار نیز به شمار می رود.

بندرگاه فریدونکنار

ساحل فریدونکنار

همیشه یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرهای شمالی و جنوب کشور، ساحل آن شهر می باشد. یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری فریدونکنار، ساحل فریدونکنار می باشد. این ساحل دارای طول 8 کیلومتر بوده و از ویژگی های آن می توان به کم عمق بودن، شیب ملایم و داشتن بستر شنی برای تفریحات ساحلی و شنا اشاره کرد. جالب است بدانید تابستان های هرسال طرح سالم سازی دریا را برگزار می کنند تا این ساحل به یکی از بهترین سواحل شمالی کشور برای تفریح و گردشگری تبدیل شود.

ساحل فریدونکنار که یکی از مناطق دیدنی فریدونکنار شمرده می شود، دارای پلاژهای آقایان و بانوان بوده تا گردشگران بتوانند به راحتی از شنا کردن در دریای خزر لذت ببرند. اما توجه داشته باشید برای شنا در این دریا حتما نکات ایمنی را رعایت نمایید تا خطر و یا مشکلی به وجود نیاید. همچنین همراه داشتن لوازم ضروری و لباس اضافه را فراموش نکنید. اگر به فریدونکنار رفتید و قصد بازدید از این ساحل را داشتید، می توانید برای دسترسی به آن از خیابان امام به سمت میدان ماهی حرکت کنید. به این میدان که برسید دریا را می توانید مقابل خود مشاهده کنید.

ساحل فریدونکنار

دامگاه پرندگان فریدونکنار

دامگاه پرندگان فریدونکنار به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدوکنار شناخته می شود که بالغ بر 87 گونه پرنده مهاجر را در خود جای داده و آن ها را تحت پوشش خود قرار داده است. این دامگاه در مساحتی به حدود 46 هکتار پدید آمده و به عنوان مناسب ترین محیط زندگی برای پرندگاه مهاجر آبزی از آن یاد می شود. این دامگاه در زمان پهلوی ساخته شده و پرندگانی همچون پرستوی دریایی، اردک سفید، بوتیمار کوچک، طاووسک، بلوطی، چنگر نوک سرخ، چنگر، اردک بلوطی و… را در خود نگهداری می کند. اما متاسفانه در دامگاه پرندگان فریدونکنار برای شکار این پرندگان از روش های سنتی و مدرن استفاده می کنند.

شالیزارهای فریدونکنار

همه ما با برنج خوش طعم و خوش عطر شهر فریدونکنار آشنا هستیم. این برنج های خوش طعم و خوش عطر حاصل زحمت های آقایان و بانوان این شهر است که در شالیزارهای فریدوکنار کشت می شوند. از آنجایی که خاک شالیزارهای فریدونکنار موجودات ریز خاک یرا در خود دارند، کار تهویه هوا در خاک را به عهده دارند و باعث می شوند شالیکاران کود کمتری را در خاک مصرف کنند. شالیزارهای فریدونکنار که مملو از سرسبزی و زیبایی است، به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی فریدونکنار شناخته می شود و هنگامی که از کنار آن ها عبور می کنید، زنان و مردانی را خواهید دید که با لباس های محلی و رنگارنگ مشغول کشت برنج هستند و شما با تماشای این صحنه های می توانید آرامش را احساس کنید و برای لحظاتی زندگی شهری، آلودگی هوا، مشغله های زندگی و کار را از ذهن خود دور کنید.

درست بعد از این که شالیکاران عملیات برداشت برنج را به پایان می رسانند، درست همزمان با مهاجرت پندگان مهاجر به این سرزمین است و این زمین ها برای مدت زمان 6 تا 7 ماه آماده میزبانی از آن ها می شود. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید از شالیزارهای فریدونکنار دیدن کنید، فصل های نیمه اول سال می باشند که سرسبزی آن ها را مشاهده می کنید.

شالیزارهای فریدونکنار

تالاب فریدونکنار

تالاب فریدونکنار به عنوان معروف ترین مکان های دیدنی فریدونکنار شناخته می شود، که در بخش جنوبی اسن شهر جای گرفته است. هنگامی که هوا رو به سرما می رود، پرندگان مهاجر به سوی تالاب این شهر مهاجرت می کنند. این تالاب در مساحتی به وسعت 5 هزار و 400 هکتار قرار دارد و از آنجایی که در فصل زمستان پرندگان مهاجرت می کنند، از بهترین زمان های بازدید از آن زمستان ها می باشد. پرندگان مهاجری که به این تالاب مهاجرت می کنند از جمله پرلا، غازهای وحشی، عقاب شاهی، حواصیل، مرغابی، باکلان، مرغ سقا، قره غاز، قو، شاهین و… می باشند. تالاب فریدونکنار در بخش جنوب شرقی این شهر جای گرفته و اگر در میان جاهای دیدنی فریدونکنار آن را انتخاب کردید و به سراغ آن رفتید، جالب است بدانید یکی از نادرترین گونه های پرندگان که درنای سیبری می باشد، در فصل مهاجرت به تالاب فریدونکنار می آید. همچنین این تالاب به عنوان یکی از غنی ترین اکوسیستم های تالاب شمال کشور به شمار می آید و در کنوانسیون بین المللی رامسر به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی فریدونکنار

بناهای تاریخی فریدونکنار

همانطور که کمی پیش تر ذکر شد، فریدونکنار از شهرهای تاریخی و قدیمی شمال کشور شناخته می شود و به همین جهت بناهای تاریخی متعددی در آن وجود دارند. لذا بناهای تاریخی یکی از بهترین دیدنی های فریدونکنار به شمار می روند. همچنین از این شهر تاریخی با عنوان تپه های چند هزار ساله یاد می شود. این تپه های چند هزار ساله، ظروف قدیمی و سفالی را در خود جای داده بودند که حین کاوش در آن ها این ظروف پیدا شده اند. از دیگر بناهای تاریخی فریدونکنار، تپه ای وجود دارد که قلعه ای هزار ساله روی آن ساخته شده و از آن به عنوان برج دیده بانی استفاده می کردند. چنانچه تصمیم بگیرید از بناهای تاریخی فریدونکنار دیدن کنید، می توانید به سراغ سقاخانه، گورستان های قدیمی، تپه ظلا کتی، پل فلزی، امامزاده های قدیمی و… بروید.

پارک لاله فریدونکنار

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فریدونکنار پارک ساحلی لاله می باشد که که از بهترین مکان ها برای اسکان مسافران و گردشگران به شمار می آید. در این پارک ساحلی تمام امکانات رفاهی فراهم شده تا محیطی امن و مجهز برای مسافران پدید آید. بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند و به دنبال جایی هستند تا بتوانند هزینه های اقامتی خود را کاهش دهند، می توانند به سراغ پارک ساحلی لاله فریدونکنار بروند. این پارک ساحلی در کنار دریا قرار داشته و شما می توانید با رفتن به آن و قدم زدن و استراحت در آن از صدای آرامش بخش امواج دریا و پرندگان لذت ببرید. پارک لاله فریدونکنار که از جاهای دیدنی فریدونکنار شمرده می شود، دارای امکانات رفاهی مناسبی از جمله آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و… می باشد و به همین جهت گردشگران و مسافران می توانند برای اسکان خود در آن چادر بزنند و در فضایی آرامش بخش همراه با صدای دلنشین دریا شب خود را به صبح برسانند.

باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار که از دیدنی های فریدونکنار به شمار می رود، در یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدونکنار که پارک ساحلی می باشد قرار گرفته است. این جاذبه دیدنی به عنوان نخستین باغ پرندگان شمال ایران شناخته می شود و در نزدیکی دریای این شهر واقع شده است. پرندگانی که در این باغ پرندگان نگهداری می شوند شامل انوع گونه های پرندگان همچون مرغابی، غاز وحشی، مرغ وحشی، مرغابی، خوتکا، پلیکان، قو و پرندگان مهاجر می باشند که اگر شما هم به پرندگان و تماشای زندگی آن ها از نزدیک علاقه مند هستید، می توانید از میان جاذبه های گردشگری فریدونکنار به باغ پرندگان فریدونکنار بروید و خاطرات خوش و به یادماندنی را برای خود ثبت کنید.

آدرس باغ پرندگان فریدونکنار: استان مازندران، شهرستان بابلسر، فریدونکنار، میدان درنا، داخل پارک ساحلی لاله

باغ پرندگان فریدونکنار

روستای ازباران

روستای ازباران با قدمتی طولانی مدت، که طبیعت و سرسبزی های بسیار زیبایی را در خود جای داده است، به عنوان یکی از مناطق دیدنی فریدونکنار شناخته می شود. این روستا در فاصله 5 کیلومتری از فریدونکنار واقع شده و تعداد 6 آب بندان را شامل می شود که امروزه مورد بازسازی قرار گرفته اند. اهالی این روستا از طریق صیادی، کشاورزی و شکار پرندگان مهاجر اقتصاد خود را می گردانند. اگر تصمیم گرفتید روستای ازباران را از میان جاهای دیدنی فریدونکنار انتخاب کنید و به سمت آن رفتید مردمان روستا با خوش رویی و مهربانی از شما پذیرایی می کنند. روستای ازباران بسیار زیبا و سرسبز بوده و زمین های شالی متعددی در آن وجود دارند که در آن ها برنج و چای بسیار مرغوب کشت می شود. همچنین این روستا دارای 43 شهید دوران دفاع مقدس می باشد که مزار آن ها در میان طبیعت سرسبز و زیر سایه دختانی انبوه قرار گرفته است.

مسیر دسترسی به روستای ازباران

اگر در شهر فریدونکنار قرار داشته باشید و بخواهید به سمت روستای ازباران حرکت کنید، می بایست خود را به غرب این شهر برسانید. سپس وارد خیابان پاسداران شده و از آنجا مسیر بلوار بسیج را پیش بگیرید. به رایانه نیکان که رسیدید، کمی پیش بروید و به سمت راست حرکت کنید. از جاده آمل – فریدونکنار به سمت بنه کنار حرکت کنید تا به روستای زیبای ازباران که از بهترین جاهای دیدنی فریدونکنار می باشد بروید.

جاهای دیدنی فریدونکنار

شهرک ساحلی خزرشهر

شهر زیبای فریدونکنار شهرک های متعددی را در خود جای داده که یکی از معروف ترین این شهرک ها، شهرک ساحلی خزرشهر می باشد و از آن به عنوان یکی از دیدنی های فریدونکنار یاد می شود. این شهرک که در فاصله 6 کیلومتری از فریدونکنار قرار گرفته، به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده و به دلیل فاصله بسیار کمی که از تهران دارد، گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری و اقامتی خود در میان جاذبه های گردشگری فریدونکنار انتخاب می کنند و به سراغ آن می روند. به خصوص فصل تابستان که فصل سفر به شهرهای شمالی می باشد، گردشگران زیادی به سمت آن می روند. شهرک ساحلی خزرشهر همانطور که نامش پیداست، در نزدیکی دریا قرار داشته و از طبیعتی منحصر به فرد و بسیار زیبا بهره می برد.

لازم به ذکر است اگر می خواهید وارد این شهرک شوید، بایستی کارت ورود خود را به بخش نگهبانی شهرک ارائه دهید تا امکان ورود داشته باشید. لذا تنها کسانی که می توانند وارد شهرک خزرشهر شوند، مالک و یا میهمان هستند. همچنین ویلاهای این منطقه بسیار لوکس و گران قیمت هستند. از تفریحات شهرک ساحلی خزرشهر می توان به کرایه موتورهای چهارچرخ اشاره کرد که می توانید آن را برای زمانی مشخص کرایه کنید و از گشت و گذار در محدوده شهرک لذت ببرید.

آدرس شهرک ساحلی خزرشهر: استان مازندران، شهر بابلسر، 6 کیلومتری جاده بابلسر – فریدونکنار

شهرک ساحلی خزرشهر

پل فلزی فریدونکنار

پل فریدونکنار که از جاهای دیدنی فریدونکنار به شمار می رود، در مرکز شهر قرار داشته و پلی تاریخی به حساب می آید و قدمت آن به بالغ بر 80 سال می رسد و در زمان پهلوی اول ساخته شده است. لذا در زمره بناهای تاریخی فریدونکنار قرار می گیرد. این پل بخش شرقی و غربی شهر بابلسر را به هم متصل می کند و روی رودخانه بابلرود قرار دارد. پل فلزی فریدونکنار که با نام پل معلق فلزی بابلسر نیز شناخته می شود و از دیدنی های فریدونکنار می باشد، توسط طراحان سودی و آلمانی در سال 1313 ساخته شده و به عنوان نخستین پل ماشین روی ایران از آن یاد می شود. طول این پل به 80 متر، عرض آن به 8 متر و ارتفاع آن نیز به 16 متر می رسد. با توجه به این که نزدیک به 90 سال از ساخت آن می گذرد، اما استحکام خود را حفظ کرده است. گردشگران می توانند طلوع و غروب خورشید را از بالای این پل نظاره گر باشند و تصاویر بسیار زیبایی را ثبت نمایند.

پل فلزی فریدونکنار

روستای جزین

یکی دیگر از روستاهایی که در شهر فریدونکار قرار دارد و از جاهای دیدنی فریدونکنار به شمار می رود، روستای جزین می باشد که در بخش جنوب شرقی این شهر و در فاصله 13 کیلومتری از آن واقع شده است. اگر در میان گشت و گذار در دیدنی های فریدونکنار به دنبال جاذبه ای سرسبز و بکر بودید، می توانید خود را به روستای جزین برسانید و از طبیعت فوق العاده آن لذت ببرید. چرا که این روستا حدود 60 هکتار از اراضی خود را به پوشش جنگلی بکر و سرسبز و حدود 50 هکتار دیکر را به دریاچه اختصاص داده است. رودخانه بسیار زیبا و چشمنوازی در میان جنگل این روستا جاری شده که چشم انداز و طبیعت بسیار زیباتری را برای جزین پدید آورده است. همچنین از آنجایی که این روستا و به خصوص جنگل آن میزبان گردشگران زیادی می باشد، امکانات رفاهی مناسبی از جمله سرویس بهداشتی برای آن تعبیه شده است.

روستای جزین

مراکز خرید فریدونکنار

در تمام شهرها یکی از جاذبه های گردشگری که مردم می توانند برای خرید و گشت و گذار به آن ها مراجعه کنند، مراکز خرید و بازارهای آن شهرها می باشند. فریدونکنار نیز که یکی از شهرهای گردشگری شمال کشور به شمار می رود، از این قاعده مستثنی نبوده و مراکز خرید متنوعی را در گوشه و کنار خود جای داده که علاوه بر اهالی فریدونکنار، گردشگران می توانند برای خرید سوغاتی و یا تفریح به سمت آن ها بروند.

مرکز خرید پرشیا

مرکز خرید پرشیا به عنوان یکی از معروف ترین مراکز خرید فریدونکنار شناخته شده که فروشگاه های مختلفی در آن وجود دارند. همچنین این مرکز خرید مجهز به پارکینگ اختصاصی بوده و گردشگران می توانند با خیالی راحت ماشین خود را در پارکینگ مرکز خرید پرشیا قرار دهند و به گشت و گذار بپردازند.

آدرس مرکز خرید پرشیا: استان مازندران، شهر بابلسر، خیابان پاسداران، مقابل خیابان ورودی دریاکنار

مرکز خرید اکسین

از دیگر مراکز خرید فریدونکنار که در زمره جاهای دیدنی فریدونکنار قرار می گیرد، مرکز خرید اکسین می باشد که جزء مراکز خرید جدید این شهر به شمار می رود و در سال 1396 افتتاح شده است. شما نیز اگر برای گشت و گذار در میان دیدنی های فریدونکنار قصد گردش در مرکز خرید اکسین را داشتید، می توانید همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 24 بامداد به آن مراجعه کنید. در نظر داشته باشید این مرکز خرید دارای اجناسی با کیفیت و قیمت های متوسط رو به بالا می باشد.

بازار ماهی فروشان فریدونکنار

بازار ماهی فروشان در تمام شهرهای شمالی یکی از شلوغ ترین و معروف ترین بازارها محسوب می شوند. بازار ماهی فروشان فریدونکنار نیز همانند بازار ماهی فروشان دیگر شهرهای شمالی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری فریدونکنار شناخته می شود و در آن انواع ماهی ها مانند کولی، سوف، کفال و… وجود دارند که می توانید برای خود تهیه کنید و غذای دریایی بسیار تازه و لذیذی را برای خود تدارک ببینید. همچنین حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، می توانید برای گشت و گذار به سراغ آن بروید.

جاهای دیدنی فریدونکنار

آب و هوای فریدونکنار

گزارشات هواشناسی فریدونکنار نیز مانند دیگر شهرهای شمالی ایران به ما ثابت می‌ کند این شهر آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. برای دیدن جاهای دیدنی فریدونکنار چه چیزی بهتر از این که در آب و هوایی معتدل و مرطوب قدم بزنیم و از آسمان آبی و مناطق سرسبز و دریای بی نظیر شمال ایران لذت ببریم. فریدونکنار سرشار از زیبایی های تماشایی ناب است. می‌ توان با خیالی آسوده روزها استراحت کرد و در مناطق دیدنی و جاهای دیدنی فریدونکنار ریلکس کرد و با آرامش خیال تجدید قوایی کرد برای بازگشت به زندگی روزمره.

بهترین رستوران های فریدونکنار

همیشه یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر و گشت و گذار در دیدنی های آن ها، خوردن غذای محلی شهرهای مختلف می باشد. شهر فریدونکنار که شهری توریستی به شمار می رود، رستوران های مختلفی را در خود جای داده که گردشگران می توانند علاوه بر گشت و گذار در میان جاذبه های گردشگری فریدونکنار به رستوران های آن مراجعه کنند و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و میل کنند. پیشنهاد می شود اگر قصد داشتید برای صرف وعده های غذایی خود به سراغ رستوران های فریدونکنار بروید، غذاهای محلی شمالی را امتحان کنید.

رستوران لوسو

رستوران لوسو به عنوان یکی از لوکس ترین و بهترین رستوران های فریدونکنار به شمار می رود و در نزدیکی های شهرک خزرشهر واقع شده است. رستوران لوسو از محیطی بسیار زیبا و تمیز برخوردار بوده و منوی غذایی آن نیز بسیار متنوع می باشد. همچنین دارای خدمات سرویس دهی بسیار با کیفیتی هم می باشد که اغلب مشتریان رضایت کامل دارند. این رستوران دارای منوی صبحانه، ناهار و شام ی باشد و منوی غذایی آن غذاهای ایرانی، محلی و فرنگی را شامل می شود. اگر در میان گشت و گذار در جاهای دیدنی فریدونکنار به دنبال رستورانی با کیفیت بودید، رستوران لوسو می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مسیر دسترسی به رستوران لوسو

اگر می خواهید خود را به رستوران لوسو برسانید، می توانید از فریدونکنار به سمت شرق و شهر بابلسر بروید. هنگامی که به 5 کیلومتری از مرکز شهر فریدونکنار رسیدید، بایستی به طرف میان شهرک خزرشهر جنوبی و دریاسر بروید. چرا که رستوران لوسو در این قسمت قرار دارد.

شماره تماس رستوران لوسو: 35290999-011

دیزی کده تیلیت فریدونکنار

یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانی ها و حتی گردشگران خارجی، غذاهای اصیل ایرانی از جمله دیزی و آبگوشت می باشند. یکی از بهترین رستوران های فریدوکنار که می تواند دیزی های بسیار لذیذ و دلچسبی را در ختیار مشتریان قرار دهد، دیزی کده تیلیت فریدونکنار است. این دیزی کده دارای فضایی بسیار صمیمی و تقریبا کوچک بوده و اغلب مشتریان آن به همراه خانواده می باشند. پس اگر شما هم به همراه خانواده به این شهر سفر کردید و بعد از گردشی حسابی در میان دیدنی های فریدونکنار می توانید به سراغ دیزی کده تیلیت بروید و از غذاهای خوش طعم و خوش عطر آن سفارش دهید و میل کنید.

آدرس دیزی کده تیلیت فریدونکنار: استان مازندران، شهر فریدونکنار، بلوار معلم، خیابان 24 متری غربی

کافه آرمو فریدونکنار

اگر در حال گشت و گذار در میان جاهای دیدنی فریدونکنار بودید و هوس خوردن میان وعده ای دلچسب به سرتان زد، می توانید به سراغ کافه آرمو بروید. این کافه دارای محیطی شیک و زیبا می باشد بدین صورت هنگامی که وارد کافه می شوید، احساس خوبی به شما دست می دهد. همچنین می توانید نوشیدنی های سرد و گرم متنوع و خوشمزه ای را میل کنید و خاطرات بسیار دلنشینی را برای خود رقم بزنید.

آدرس کافه آرمو فریدونکنار: استان مازندران، شهر فریدونکنار، خیابان امام خمینی

جاهای دیدنی فریدونکنار

بهترین زمان برای سفر به فریدونکنار

فریدونکنار که یکی از شهرهای توریستی استان مازندران است، دارای آب و هوایی معتدل خزری و مرطوب می باشد. در این شهر بارندگی زیاد است و به همین جهت شالیزارها و اراضی کشاورزی فراوانی در این شهر وجود دارند که توسط بارش ها آبیاری و سیراب می شوند. اگر برای سفر خود به این شهر و گشت و گذار در میان جاهای دیدنی فریدونکنار به دنبال بهترین زمان سفر هستید، خوب است بدانید به دلیل مرطوب بودن آب و هوای این شهر، تابستان هایی گرم و زمستان های سرد دارد. تابستان های فریدونکنار گرم و شرجی می باشد و شاید تحمل گرمای آن برای برخی افراد سخت باشد. در مقابل زمستان های آن نیز سرد بوده و گشت و گذار در میان دیدنی های فریدونکنار برای برخی گردشگران نیز چندان خوشایند نمی باشد. اما از آنجایی که فصل بهار و پاییز در این شهر معتدل دلپذیر است، از بهترین زمان های سفر به فریدونکنار به شمار می روند.

سوغات و صنایع دستی فریدونکنار

تقریبا تمام شهرهای شمالی سوغات و صنایع دستی مخصوص به خود را دارند. شهر زیبای فریدونکنار نیز جزء این دسته از شهرهای شمالی بوده و یکی از معروف ترین و بهترین سوغات این شهر برنج مرغوب آن می باشد. اغلب گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، از برنج خوش عطر و طعم آن برای خود و سوغاتی تهیه می کنند. همچنین ماهی هایی همچون سفید، کفال، شک، اورنج، اوزون برون، خاویار و… از دیگر محصولات این شهر می باشد که از آن ها نیز می توانید به عنوان سوغات تهیه کنید. اکنون به صنایع دستی فریدونکنار خواهیم رسید. این شهر صنایع دستی بسیار زیبایی نظیر گلیم های بسیار زیبا و رنگارنگ، حصیر، معرق چوب، سوزن دوزی مازندرانی و… می باشند. هنگامی که چشمتان به این صنایع دستی زیبا بیافتد، محال است برای خود و به عنوان سوغاتی خریداری نکنید.

فریدونکنار کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که در این مطلب خواندیم، دریافتیم که شهر زیبای فریدونکنار در شرق استان مازندران قرار گرفته و برای دسترسی به آن می توان وارد جاده رودهن شده و از آنجا خود را به جاده رودهن برسانید. از جاده هراز به سمت آمل حرکت کنید و بعد از آن مسیرتان را به سمت محمودآباد ادامه دهید. ادامه مسیر را به سمت شرق بروید تا به شهر زیبای فریدونکنار برسید و به گشت و گذار و تفریح در جاهای دیدنی فریدونکنار بپردازید. این مسیر بدون ترافیک حدود 4 ساعت زمان احتیاج دارد.

اقامت در فریدونکنار

شهر فریدونکنار شهری بسیار زیبا در استان مازندران است که جاذبه های دیدنی متعددی را در خود جای داده که برای بازدید از تمام آن ها باید چند روزی را میهمان این شهر باشید. بنابراین برای اقامت در فریدونکنار به جای مناسبی نیاز دارید تا بتوانید چند روزی را به راحتی در آن سپری کنید. یکی از گزینه های اقامتی پرطرفدار در شهرهای شمالی، ویلاها می باشند. لذا اغلب گردشگرانی که به فریدونکنار سفر می کنند، برای اقامت خود به سراغ اجاره ویلا در فریدونکنار می روند. ویلاهای این شهر در بخش های ساحلی و جنگلی آن قرار دارند که می توانید بر اساس سلیقه خود به سراغ یکی از آن ها بروید.

جاهای دیدنی فریدونکنار[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ویدئو مناطق دیدنی فریدونکنار

[vc_column_text text_larger=”no”]

سوالات متداول

فریدونکنار کجاست؟

فریدونکنار از بهترین شهرهای شمالی است و در استان شرق استان مازندران قرار گرفته و شهری ساحلی مابین شهرهای محمودآباد و بابلسر می باشد.

بهترین زمان سفر به فریدونکنار چه زمانی است؟

شهر های شمالی به دلیل شرجی بودن در فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر فصل بهار است، ولی برای تفریحات آبی فصل تابستان بهترین زمان سفر می باشد و اگر طرفدار هوای بارونی و خنک هستید فصل پاییز را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین مکان های گردشگری فریدونکنار کجاست؟

از مکان های گردشگری فریدونکنار می توان به ساحل فریدونکنار، تلاب فریدونکنار، روستای جزین، دامگاه پرندگان فریدونکنار و شهرک ساحلی خزرشهر اشاره نمود.

مناسب ترین اقامتگاه ها برای اسکان در فریدونکنار کدام اند؟

ویلا های ساحلی و جنگلی، سوئیت های مبله ساحلی، آپارتمان های درون شهری در فریدونکنار برای اقامت در فریدونکنار بسیار مناسب هستند، همچنین شما برای اسکان در فریدونکنار می توانید از وبسایت لوکس ویلا گزینه مورد نظر خود را پیدا و رزرو کنید.