باغ پرندگان فریدونکنار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

باغ پرندگان فریدونکنار از جاذبه های دیدنی و گردشگری فریدونکنار است که در پارک ساحلی لاله قرار گرفته و در آن پرندگان زیبایی زندگی می کنند. یکی از زیباترین و مهمترین باغ پرندگان ایران باغ پرندگان فریدونکنار می باشد و ما در این مقاله می خواهیم با این جاذبه زیبا و دیدنی آشنا شویم. همراه لوکس ویلا باشید.

معرفی باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار نخستین باغ پرندگان در بخش شمال کشور می باشد که در آن افزون بر پرندگانی که همواره در جنگل ها و سواحل شمالی زندگی می کنند، پرندگان مهاجر دیگری نیز هستند که در نیمه دوم سال و با شروع فصل سرما به این منطقه مهاجرت می کنند. شهر فریدونکنار تالاب های متعددی دارد که اغلب در فصل های پاییز و زمستان میزبان پرندگان مختلفی از جمله درنای سیبری، شاهین، اردک و خوتکا می باشند که مهمترین این پرندگان درنای سیبری است و در ایران به درنای امید مشهور شده است.

باغ پرندگان فریدون کنار در یکی از پارک های شهر فریدونکنار به نام پارک لاله قرار گرفته و نخستین باغ پرندگان شمال کشور محسوب می شود. اگر به این باغ پرندگان مراجعه کنید می توانید پرندگانی نظیر قوی وحشی، مرغ وحشی، خوتکا، غازهای وحشی، مرغابی های هوایی و پرندگانی که از مناطق سیبری مهاجرت کرده اند را می توانید مشاهده کنید. بسیاری از دوستداران پرندگان هستند که جهت بازدید این گونه پرندگان راهی پارک لاله می شوند و از نزدیک از آن ها بازدید کنند. از آنجایی که باغ پرندگان فریدون کنار در پارک ساحلی لاله واقع شده است، می توانید از امکانات رفاهی که درپارک برای رفاه حال گردشگران و مسافران فراهم آمده است، استفاده نمایند. شاید بد نباشد که بدانیم باغ پرندگان های دیگری نیز در شهرهای مختلفی مانند تهران، کیش و اصفهان وجود دارند که شاید از این باغ پرندگان وسیع تر و مجهزتر باشند.

باغ پرندگان فریدونکنار

دیدنی های نزدیک باغ پرندگان فریدونکنار

از آنجایی که در بالا هم ذکر شد که باغ پرندگان فریدون کنار در پارک ساحلی لاله فریدونکنار قرار گرفته است، می توانید علاوه بر بازدید از باغ پرندگان، از پارک ساحلی لاله نیز دیدن کنید. در پارک ساحلی لاله امکانات تفریحی و رفاهی متعددی قرار داده شده که حتی به دلیل قرار گرفتن این پارک در نزدیکی ساحل می توانید در کنار دریا چادر بر پا کنید و شب را در کنار دریا و ساحل فریدونکنار بگذرانید.

شاید خیلی از افراد باشند که علاقه زیادی به شب ماندن در کنار ساحل را داشته باشند و به دلایل مختلف نتوانند این موقعیت را تجربه کنند. اما پیشنهاد می شود که می توانید با خیال راحت در این منطقه به برپایی چادر در کنار دریا اقدام نمایید. همچنین ساحل فریدونکنار یکی از زیباترین سواحل ماسه ای در کشور محسوب می شود. اگر می خواهید به این ساحل دسترسی پیدا کنید، می بایست خود را به خیابان امام برسانید و از آنجا به سمت میدان ماهی راهی شوید.

شاید خیلی از افراد باشند که نام فریدونکنار را می شنوند، تالاب فریدونکنار در ذهنشان نقش می بندد. تالاب فریدونکنار یکی از جاذبه های دیدنی فریدونکنار به شمار می رود و در نیمه دوم سال میزبان بسیار خوبی برای پرندگان مهاجر منطقه سیبری و سرزمین های شمالی می باشد. به جرات می توان گفت که تالاب فریدونکنار یکی از اصلی ترین تالاب های کشور ما محسوب می شود. هر سال در فصل پاییز، درنای سیبری که به درنای امید در کشور ما معروف است، به این تالاب مهاجرت می کند و می توان در این فصل برای تماشای آن به این منطقه راهی شد.

باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر از تهران قصد سفر به فرسدونکنار را دارید، بهتر است بدانید که حدود 222 کیلومتر مسافت در پیش دارید و برای طی کردن آن به 3 ساعت و نیم زمان نیاز دارید. باغ پرندگان در پارک ساحلی لاله قرار گرفته و برای بازدید از آن می بایست ابتدا خود را ابتدا به خیابان امام در فریدونکنار برسانید و از آنجا مسیر میدان ماهی را پیش بگیرید تا به پارک ساحلی لاله دسترسی پیدا کنید و علاوه بر باغ پرندگان فریدونکنار می توانید از امکانات رفاهی و تفریحی این پارک که از جاذبه های گردشگری فریدونکنار محسوب می شود استفاده کنید.

آدرس باغ پرندگان فریدون کنار: استان مازندران، فریدونکنار، میدان درنا به سمت دریا

زمان بازدید از باغ پرندگان فریدون کنار

برای بازدید از باغ پرندگان فریدون کنار می توانید از ساعت 10 صبح الی 18 عصر به این مجموعه مراجعه کنید و از دیدن پرندگان از نزدیک لذت ببرید. زیرا اگر به پرندگان علاقه دارید این باغ پرندگان می تواند یکی از جذاب ترین و فوق العاده ترین باغ پرندگان کشور به شمار بیاید.

اجاره اقامتگاه در فریدونکنار

فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی در استان مازندران می باشد که جاذبه های دیدنی بسیاری در گوشه و کنار آن وجود دارند که می توان برای بازدید از آن ها راهی این شهر شد. یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین اقامتگاه ها در فریدونکنار، ویلاها می باشند و بدین گونه است که بسیاری از گردشگران و مسافران برای اجاره اقامتگاه در فریدونکنار به سراغ ویلاها می روند. از این رو اگر برای ایام تعطیل و خاص و یا آخر هفته قصد سفر به این شهر را دارید و به دنبال اجاره ویلا در فریدون کنار هستید، پیشنهاد می شود حدود یک هفته پیش از تاریخ سفرتان، اقدام به اجاره اقامتگاه مورد نظر خود نمایید.

باغ پرندگان فریدونکنار

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، فریدونکنار، میدان درنا به سمت دریا

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

10 الی 18

یک‌شنبه

10 الی 18

دو‌شنبه

10 الی 18

سه‌شنبه

10 الی 18

چهار‌شنبه

10 الی 18

پنج‌شنبه

10 الی 18

جمعه

10 الی 18
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه