شهرک خزرشهر در بابلسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از جذاب ترین و گردشگرپذیرترین فضاها در استان های شمالی کشور، شهرک های ساحلی این مناطق هستند. این شهرک های ساحلی دربردارنده بخش هایی می شوند که در آنها مجموعه ای از ویلاها و سوئیت ها در یک فضای شهرکی در کناره ساحل به صورت یک مجموعه به هم پیوسته و دارای مدیریت واحد و امکانات رفاهی ساخته شده اند. این ویلاها و سوئیت ها یا به به فروش می رسند و یا به به صورت روزانه یا سالانه اجاره داده می شوند. از معروف ترین شهرک های ساحلی شمال به غیر از شهرک خزرشهر باید به دریابیشه، دریاکنار، خانه دریا، فردوس رویان و چهارصد دستگاه رامسر اشاره نمود.

شهرک خزرشهر

تاریخچه شهرک ساحلی خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر، پیش از انقلاب و در دهه 40 ساخته شده. این شهرک بعد از دریاکنار دومین شهرکیست که بر اساس سیاست های شهرک سازی در شمال ایجاد گردیده. بعد از این که جاده هراز در ابتدای سال های دهه چهل شمسی بین تهران و شهرهای شمالی پلی ایجاد کرد و سفر میان پایتخت نشین ها و استان مازندران را تسهیل نمود، ایده تأسیس شهرک ها شکل گرفت. اول دریاکنار در فاصله میان بابلسر و فریدونکنار ساخته شد. سپس با دیدن توجه و استقبال مسافران، اشرف پهلوی طرح ساخت شهرک ساحلی خزرشهر در بابلسر را پیگیری نمود. در سال 1342 فرایند طراحی و ساخت و ساز به وسیله افرادی مثل همایون صنعتی زاده، نویسنده و ناشر، آغاز شد.

ویژگی های شهرک خزرشهر بابلسر

این شهرک در کیلومتر ششم مسیر ارتباطی میان بابلسر و فریدونکنار و در نزدیکی بابلسر و در کناره خط ساحلی قرار گرفته. خزرشهر همراه با دریاکنار و خانه دریا سه شهرک ساحلی هستند که بیشتر صاحبین ویلاهای آنها غیربومی هستند. همین موضوع باعث شده که این شهرک ها برعکس مناطق عادی شهری در ایام تعطیل بیشترین ازدحام و شلوغی را داشته باشند و در روزهای معمولی و غیر تعطیل خلوت باشد. چراکه ورود به این شهرک برای همه مجاز نیست و تنها مالکین ویلاها و کسانی که ویلاها را اجاره نموده اند با نمایش کارت ورود می توانند به شهرک وارد بشوند. بیشترین زمان شلوغی آن، تابستان و نوروز زمان خلوت بودن آن پاییز و زمستان می باشد.

 

خزرشهر جنوبی

 

قرار گرفتن این شهرک در حاشیه جاده و درست چسبیده به دریا بر قیمت زمین های آن افزوده. در این شهرک فروشگاه ها و برندهای بسیار نام آشنا و گرانقیمتی نیز شعبه داشته و بازار خرید و گشت و گذار در آنها در زمان های اوج سفر به شمال داغ می باشد. مشاعات و امکانات عمومی رفاهی این شهرک نیز بسیار مناسب بوده و کل فضای شهرک با فضای سبزی شامل درختان کهنسال پالم و دیگر انواع گیاهان به ویژه گیاهان کوتاه قد پوشیده شده. این شهرک دارای نگهبانی و پلیس مخصوص امنیت شهرک نیز می باشد. امکانات رفاهی نیز همچون زمین های بازی، رستوران، کافی شاپ و پارک نیز در این شهرک پیش بینی شده.

خزرشهر کجاست

خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی

شهرک ساحلی خزرشهر دارای دو بخش شمالی و جنوبیست. خزرشهر شمالی در طرف دریا واقع گردیده و بخش جنوبی آن در آن طرف جاده، درست روبروی بخش شمالی ساخته شده. بخش شمالی این شهرک کنار دریا بوده و از این رو دارای خیابان های ساحلی می باشد. البته قسمت جنوبی شهرک خزرشهر با یک پل عابر پیاده از فراز جاده به بخش شمالی آن متصل می شود. روی این پل، موتور، دوچرخه و موتور چهارچرخ می توانند حرکت کنند. قسمت شمالی شهرک ساحلی خزرشهر نسبت به بخش جنوبی آن، آرام تر و دنج تر بوده و قیمت ویلاهای آن چه برای فروش و چه اجاره بالاتر است. وسعت خزرشهر شمالی 120 هکتار و بخش جنوبی آن 480 هکتار می باشد.

امکانات شهرک ساحلی خزرشهر

شهرک خزرشهر به ویژه در بخش ساحلی دارای امکانات رفاهی و تفریحی خوبیست. شما می توانید در این شهرک از زمین های ورزشی تخصصی شامل یک زمین فوتبال، یک زمین والیبال، دو زمین تنیس آسفالت و دو حلقه بسکتبال استفاده نمایید. سوپرمارکت نیز برای خرید مایحتاج ضروری در شهرک وجود دارد. در خزرشهر شمالی، 45 خیابان فرعی و 7 خیابان اصلی وجود دارد. از جمله دیگر امکانات تفریحی این شهرک، تفریحات آبی آن به شمار می آید. برای شنا در ساحل، برنامه زمانی ویژه ای وجود دارد. صبح ها بانوان می توانند شنا کرده و بعد از ظهرها برای آقایان مناسب است. قایق سواری، جت اسکی و همچنین موتورسواری روی شن های ساحلی دیگر تفریح ساحل این شهرک می باشد.

 

عکس شهرک خزرشهر

هتل جهانگردی خزرشهر

یکی از امکانات اقامتی در شهرک خرزشهر، مجتمع جهانگردی خزرشهر یا هتل جهانگردی خزرشهر است. این هتل در خزرشهر جنوبی و در کمترین فاصله با مجموعه های خدماتی، رفاهی، رستوران ها و مراکز خرید احداث شده. این هتل زیبا، 16 ویلای 6 تخته، 7 ویلای هفت تخته، دو ویلای پنج تخته و سه ویلای 8 تخته و نیز رستوران اختصاصی دارد. این هتل 3 ستاره، با مجموع 28 ویلا قبل از انقلاب ساخته شده و در سال 1394 بازسازی گردیده و در فاصله 3 کیلومتری از دریا قرار دارد. هتل جهانگردی خزرشهر، عضوی از مجموعه هتل های ایرانگردی و جهانگردی به شمار می آید.

هتل جهانگردی خزرشهر

ساحل اختصاصی خزرشهر

این شهرک دارای 200 تا 300 متر ساحل اختصاصیست که به سی ساید مشهور است. بقیه نوار ساحلی شهرک خزرشهر، سنگ ریزی شده و دسترسی به آن امکان ندارد. بیشتر رستوران ها و کافه های این شهرک در این بخش قرار گرفته اند. در این بخش ساحلی شهرک، شما می توانید از امکانات تفریحی همچون موتور چهار چرخ، قایق موتوری و فرمانی، گاری های چهارچرخه فرماندار، دوچرخه های سه الی چهار نفره و جت اسکی لذت ببرید.

مشخصات ویلاهای شهرک خزرشهر

از همان روزهای آغازین افتتاح این شهرک ساحلی به علت اختصاصی بودن، امنیت و لوکس بودن ویلاهای احداث شده در آن، شهرک خزرشهر از جمله مناطق پرطرفدار برای افراد ثروتمند و مشهور به شمار می آمده. به طوری که بسیاری از محلی ها این شهرک را تشبیه به نمایشگاه ماشین می کنند، چرا که لوکس ترین، گران ترین و به روز ترین ماشین ها را می شود در بین ماشین های پارک شده در این شهرک مشاهده نمود. در حقیقت باید شهرک ساحلی خزرشهر را گران ترین و لاکچری ترین برند ویلایی ایران دانست که قیمت ویلاهای آن برای خرید و فروش به چند ده میلیارد می رسد. بسیاری از ویلاهای این شهرک متراژی بالای 1000 متر دارند.

تعداد کل قواره های زمین در مجموع دو قسمت شهرک ساحلی خزرشهر، بین 1270 تا 1280 قواره می باشد. این قواره ها در متراژهای 600 متر تا 1400 متر می باشند. با این که این شهرک به بابلسر نسبت داده می شود، اما بیشتر هماهنگی های مربوط به ساخت و ساز و فروش و اجاره و کارهای اداری مربوط به آن در فریدونکنار صورت می پذیرد. نماهای ویلاهای این شهرک هم به صورت مدرن طراحی شده و هم به صورت کلاسیک و سلطنتی. اغلب ویلاها نیز دارای استخر، جکوزی و سونا نیز هستند. در اطراف خزرشهر هیچ منطقه تولیدی، صنعتی یا کشاورزی که باعث آلودگی صوتی، ظاهری یا زیست محیطی بشود، وجود ندارند.

مشخصات ویلاهای شهرک خزرشهر

محوطه سازی شهرک خزرشهر

محوطه سازی شهرک خزرشهر از زیباترین و جذاب ترین شیوه های محوطه سازی شهرکیست. همانگونه که گفته شد، فضای سبز این شهرک با انواع درخته های تزئینی کوتاه و بلند، سرو ،درختان پالم، درختان فانتزی و بوته های گل پوشیده شده. بزرگی این محوطه ها حدود 50 هکتار می باشند. برخی از درختان این شهرک ،از جمله پوشش گیاهی جنگل های مازندران به شمار می روند. برای نگهداشت این فضای سبز، از ساکنین و صاحبان ویلاهای شهرک خزرشهر، هزینه شارژ گرفته می شود.

قیمت خرید ویلا در شهر خزرشهر

قیمت خرید ویلا در شهرک خزرشهر بسته به امکانات، متراژ، قواره، موقعیت گزینه مورد نظرتان و فاصله آن تا دریا متفاوت است. ویلاهای با قواره وسیع این شهرک، ویلهای لاکچری به شمار آمده و از ساختمان های قدیمی تر این شهرک هستند که سبک ساخت آنها سلطنتی و مدرن است. نکته مهم در ساخت این ویلاها آن است که ارتفاع آنها دارای محدودیت 9 متر بوده و سطح اشغال آنها باید بین 35 تا 40 درصد باشد. اغلب این ویلاها نیز به صورت فلت بوده و بین 1000 تا 1400 متر قواره دارند. قدیمی یا نوساز بودن ویلاها نیز در قیمت خرید ویلا در شهرک خزرشهر، مؤثر است.

رستوران های خزرشهر

شما می توانید در نوار ساحلی این شهرک از رستوران ها و کافه های آن و مناظر رو به دریایش لذت ببرید. از قدیمی ترین و معروف ترین رستوران های این شهرک، می توان به رستوران ساحلی سیب سرخ و رستوران آقای سلامی اشاره نمود. شعبه ای از رستوران ایتالیایی ماتو نیز نبش اجاکسر( هتل آهوی سابق) و روبروی شهرک خزرشهر واقع شده. پاستاها و پیتزاهای این رستوران بسیار خوشمزه و مطبوع هستند. رستوران سوسره نیز کیلومتر دو بابلسر به خزرشهر واقع شده و با نمای قلعه مانندش، جلب توجه می کند.

رستوران سیب سرخ شهرک خزرشهر رد بخش شمالی آن واقع شده و هم فضای سرباز و هم فضای سرپوشیده دارد. د راین رستوران هم می توانید غذاهای ایرانی سفارش دهید و هم غذاهای فرنگی. قیمت غذاها نیز مناسب می باشد. این رستوران در خیابان دریای خزرشهر و در دریای 12 واقع شده. در ستوران های ساحلی خزرشهر شما می توانید از موسیقی زنده و همچنین امکانات کافه ای کنار دریا نیز بهره مند شوید.

امنیت شهرک ساحلی خزرشهر

در شهرک ساحلی خزرشهر، امنیت ساکنان و ویلاها به صورت 24 ساعته تأمین شده. این شهرک حدود 100 نگهبان داشته که در شیفت های کاری مختلف به نگهبانی مشغول هستند. شیفت های کاری نگهبانان این شهرک، ساعت ها 6 صبح تا 14، 14 تا 10 شب و 10 شب تا 6 صبح می باشد. این مراقبت 24 ساعته باعث می شود که ساکنین و مهمانان این مجتمع از امنیت خود در داخل شهرک، آرامش خیال داشته باشند.

نحوه ورود به شهرک خزرشهر

وجود کارت مخصوص تردد که به مالکین ویلاها داده می شود، باعث می شود که هر کسی نتواند به راحتی وارد شهرک خزرشهر شود. مهمانان نیز تنها با هماهنگی مالکین اجازه ورود دارند. بخش شمالی شهرک دو درب ورودی دارد، اما برای کنترل جریان رفت و آمد، فقط یکی از آنها درب اصلی می باشد. بخش جنوبی نیز فقط یک درب ورودی دارد. وجود یک درب ورودی باعث کنترل بیشتر بر امنیت ساکنان و مهمانان شهرک در دو بخش جنوبی و شمالی آن می شود.

خزرشهرشمالی

شهرک خزرشهر کجاست

خزرشهر به عنوان یکی از جاهای دیدنی بابلسر، در 6 کیلومتری این شهر و در جاده میان این شهر و فریدونکنار قرار گرفته. فاصله این شهرک از تهران بسته به مسیر بین 230 تا 288 کیلومتر، از بابلسر 10 کیلومتر و از فریدونکنار 5 کیلومتر است. مسیر دسترسی به خزرشهر از تهران، از دو جاده هراز و فیروزکوه امکان دارد. اگر از جاده هراز به طرف خزرشهر می روید باید از آمل رد بشوید و سپس به بابلسر برسید. اما اگر از طرف فیروزکوه به این شهرک می روید، اول باید از قائمشهر گذر نمایید. در مسیر فیروزکوه شما از روستاها و مناطق دیدنی بسیاری عبور خواهید نمود.

یکی از مشکلات عمده این شهرک های ساحلی که البته برای خریداران و اجاره کنندگان آنها یک مزیت محسوب می شود، این است که همگان امکان استفاده از آنها و ورود به آنها را ندارند. بنابراین اگر در یکی از این شهرک های ساحلی ویلایی ندارید و یا قصد اجاره ویلا در چنین مراکزی را نداشته باشید، می توانید بر روی تفرج در دیگر ساحل های معروف و شناخته شده شمال مانند پلاژ سیترای نوشهر و یا ساحل سرخرود بابلسر حساب باز کرده و از تجربه سفر خود به استان های شمالی لذت ببرید.

آدرس شهرک خزرشهر: مازندران، بابلسر، کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار

رزو اقامتگاه ویلایی در خزرشهر

همان گونه که گفته شد، بابلسر یک شهرک ویلاییست که عمده ساکنان آن را غیر بومی هایی که ویلاها را خریداری کرده اند و یا کسانی که آنها را اجاره نموده اند، تشکیل می دهند. بنابراین درسفر به بابلسر شما می توانید با جستجوی عبارت اجاره ویلا در شهرک خزرشهر به راحتی به لیست ویلاهای بخش شمالی شهرک که ساحلی هستند، دسترسی پیدا کنید. اما اگر می خواهید در قسمت جنوبی این شهرک، اقامتگاهی کرایه و رزرو نمایید، به دنبال موارد مربوط به اجاره ویلا در خزرشهر جنوبی بگردید. در لوکس ویلا شما می توانید تنوع بسیار خوبی از قیمت و امکانات اقامتگاه های شمال را در کنار هم بیابید و انتخابی با خیال راحت داشته باشید.

 

ساحل خزرشهر

راهنما سایت

آدرس

مازندران، بابلسر، کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه