تله کابین احرار لاهیجان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

تله کابین احرار لاهیجان یا تله کابین بام سبز لاهیجان یکی از جاذبه های تفریحی لاهیجان بوده که در بام سبز شیطان کوه واقع شده است. لاهیجان که از محبوب ترین و سرسبزترین شهرهای شمالی ایران محسوب می شود، انواع جاذبه های دیدنی، گردشگری و تفریحی مختلفی در طبیعت آن وجود دارند که اگر قصد سفر به این شهر داشته باشید، خوب است بدانید بایستی چند روزی را برای اقامت در این شهر در نظر بگیرید تا بتوانید به بازدید بسیاری از دیدنی های لاهیجان اقدام نمایید. تله کابین سواری از جمله لذت بخش ترین تفریحاتی است که در بسیاری از شهرهای شمالی ایران وجود داشته و می توان با سوار شدن به آن ها، از طبیعت سرسبز اطراف خود نهایت لذت را برد. تله کابین احرار لاهیجان که در منطقه شیطان کوه که از سرسبزین ارتفاعات و جاذبه های شهر لاهیجان به حساب می آید، قرار گرفته و بهترین فرصت را برای تفریحی لذت بخش و به یاد ماندنی فراهم آورده است. در ادامه مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا کوله بار سفرمان را به سمت شهر لاهیجان ببندیم و این بار به سراغ جاذبه ای تفریحی که در ارتفاعات شیطان کوه جای خوش کرده است، برویم و با آن آشنا شویم.

تله کابین احرار لاهیجان کجاست و مسیر دسترسی

تله کابین احرار لاهیجان از جذاب ترین و پرطرفدارترین امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری لاهیجان است که در میان دامنه های شیطان کوه در استان گیلان واقع شده است. شیطان کوه که از زیباترین و سرسبزترین کوه های لاهیجان محسوب می شود. مجموعه ای که این تله کابین در آن قرار گرفته با عنوان مجموعه تفریحی بام سبز شهرت دارد و روزانه گردشگران زیادی برای تفریح و لذت بردن از حرمت در ارتفاعات لاهیجان به سراغ این مجموعه می روند. از آنجایی که این جاذبه تفریحی در میان شهر و در نزدیکی استخر لاهیجان واقع شده و در میان شهر لاهیجان قرار دارند، مسیر دسترسی به آن بسیار آسان بوده و حتی بدون خودروی شخصی هم می توانید به سراغ آن بروید.

مسیر دسترسی به تله کابین لاهیجان با خودروی شخصی

در صورتی که قصد داشته باشید با استفاده از خودروی شخصی خود را به مجموعه تفریحی بام سبز لاهیجان برسانید، بایستی ابتدا خود را به بلوار امام رضا یا بلوار مطهری رسانده و سپس به سمت میدان خلیج فارس حرکت نمایید. پس از رسیدن به میدان خلیج فارس، مسیر خیابان رجایی را پیش گرفته و وارد آن شوید و در این خیابان حدود 1 کیلومتر به مسیر خود ادامه داده تا به ایستگاه اول تله کابین لاهیجان برسید.

قیمت بلیط تله کابین لاهیجان: بزرگسالان 140 تومان، کودکان 2 تا 7 سال 70 هزار تومان و کودکان زیر 2 سال رایگان

شماره تماس تله کابین احرار لاهیجان: 01342420045

آدرس تله کابین احرار لاهیجان: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه، مجموعه تفریحی بام سبز

تله کابین احرار لاهیجان

آشنایی با تله کابین احرار لاهیجان

کشور پهناور و عزیزمان ایران که کشوری چهار فصل بوده که بر اساس همین موضوع، جذابیت های خاصی در نقاط مختلفی از ایران وجود دارند و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. استان گیلان که شهرهای سرسبز متعددی در آن جای گرفته اند، هر کدام از آن ها دارای جاذبه های مخصوص به خود بوده که در این مطلب می خواهیم به آشنایی با تله کابین احرار لاهیجان که در شهر لاهیجان قرار گرفته، آشنا شویم. سفر به شهر لاهیجان می تواند یکی از لذت بخش ترین و خاطره انگیزترین سفرهای ما به شمار بیاید و به هر گوشه ای از آن قدم بگذارید، می توانید جاذبه ای تماشایی و هیجان انگیز را برای گردش و تفریح خود پیدا کنید و به سراغ آن بروید.

در ارتفاعات شیطان کوه، مجموعه ای تفریحی و هیجان انگیز به نام مجموعه تفریحی بام سبز لاهیجان قرار گرفته که انواع امکانات و جاذبه های تفریحی در آن وجود دارند و با مراجعه به آن می توانید لحظات مهیج و به یاد ماندنی را تجربه کنید. آب و هوای لذت بخش این شهر، توانسته دلیلی محکم برای جذب هزاران گردشگر در طول سال به این شهر باشد. هنگامی که سوار بر این تله کابین هستید، از فراز چشم اندازهای بسیار زیبا و تماشایی مختلفی عبور خواهید کرد که شامل مزارع سرسبز چای و شالیزارهای برنج و مناطق بسیار زیبای دیگری از این شهر می شوند که تصاویری بسیار زیبا و تماشایی را می توانید مشاهده نمایید و از تماشای مناظر زیبای اطراف خود لذت ببرید.

همچنین هنگامی عبور از این مناظر زیبا و خارق العاده، عکاسی را فراموش نکنید. احساس رهایی و آزادی را می توانید به خوبی هنگامی که سوار بر تله کابین هستید، احساس کنید و بین زمین و آسمان معلق خواهید بود. هم زمان با احساس آزادی و سبک شدن، به طبیعت اطراف خود که نگاهی بی اندازید، کوه های سرسبز، دشت های سرسبز، آسمان آبی و غیره اطراف شما را احاطه کرده اند و هیچ چیزی به جز زیبایی نخواهید دید.

تله کابین احرار لاهیجان

مشخصات تله کابین احرار لاهیجان

تله کابین احرار لاهیجان را می توان به عنوان هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین امکانات و جاذبه های تفریحی شهر لاهیجان دانست که در نزدیکی استخر لاهیجان واقع شده و مجموعه ای دیدنی و گردشگری محبوبی را پدید آورده اند. در واقع تله کابین لاهیجان در سال 1384 افتتاح گردید و دو ایستگاه برای آن در نظر گرفته شده اند که اولین ایستگاه آن بام سبز و دومین ایستگاه آن نیز تاج خروس نام دارد. به صورت کلی این تله کابین از مسیری به طول 1.500 متر بهره مند بوده که در طول کل مسیر آن 5 دکل قرار گرفته اند. ایین تله کابین دارای 33 کابین 6 نفره بوده که خوشبختانه این امکان را برای گردشگران فراهم آورده تا بتوانند به همراه خانواده و دوستان خود تله کابین سواری لذت بخش و خاطراه انگیزی را تجربه کنند و از ارتفاعات منطقه ای زیبا و سرسبز عبور کنند.

از زمانی که در ایستگاه اول سوار این تله کابین خواهید شد و تا زمانی که به ایستگاه دوم و یا همان ایستگاه پایانی آن برسید، مسیری حدود 1.500 متر را بایستی طی نمایید که حدود 20 دقیقه از شما زمان خواهد برد که پیشنهاد می شود از این زمان خود، نهایت لذت را ببرید. از آنجایی که تله کابین احرار لاهیجان افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند، بر اساس گزارشی که از خبر گزاری های معتبر لاهیجان به دست رسیده، این تله کابین به صورت روزانه حدود 1000 نفر سوار آن می شوند. ناگفته نماند مدت زمان مسیر رفت و برگشت این تله کابین به حدود 20 دقیقه می رسد. تله کابین لاهیجان که از بهترین و مدرن ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا بهره مند بوده که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سیستم تنظیم حرکت و اندازه گیری فاصله میان تله کابین ها
  • بهره مندی از سیستم کششی هیدرولیک
  • فیوز چک کننده قرارگیری درست کابل بر روی دکل ها
  • کنترل خودکار
  • 3 سیستم اضطراری مجزا از برق در صورت به وجود آمدن مشکل
  • ژنراتور فوق العاده قوی جهت برق اضطراری

تله کابین احرار لاهیجان

دلیل نامگذاری تله کابین احرار لاهیجان

تله کابین احرار لاهیجان توسط شهرداری لاهیجان به همراه مشارکت یکی از شرکت های مشهور به نام شرکت احرار ساخته شده که همین موضوع سبب گردید این تله کابین را تله کابین لاهیجان نام گذاری نمایند و همچنان تا کنون با همین نام شناخته شود.

قیمت بلیط تله کابین احرار لاهیجان

برای استفاده از تله کابین لاهیجان همانند بسیاری دیگر از امکانات و جاذبه های تفریحی، بایستی بلیط تهیه نمایید. قیمت بلیط تله کابین احرار لاهیجان در سال 1402 برای بزرگسالان 140 هزار تومان، قیمت بلیط تله کابین لاهیجان برای کودکان بین 2 تا 7 سال 70 هزار تومان و برای کودکان زیر 2 سال رایگان می باشد. با توجه به افزایش هزینه ها و نوسانات بازار، امکان افزایش قیمت بلیط این جاذبه وجود خواهد داشت. جاذبه دیگری در ناحیه شمالی لاهیجان وجود دارد که جزء جاهای دیدنی رایگان بوده که با نام تالاب بین المللی امیر کلایه شناخته می شود و تنها تالاب آب شیرین شمال ایران به شمار می آید.

ساعت کاری تله کابین لاهیجان

تله کابین احرار همانند بسیاری دیگر از جاذبه های تفریحی و گردشگری دارای ساعت کاری مشخصی بوده که ساعت کاری آن همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 شب بوده که گردشگران می توانند  در این بازه زمانی به بازدید از این جاذبه بروند و لحظات هیجان انگیزی را بر فراز دشت ها و کوه های سرسبز لاهیجان تجربه کنند. توجه داشته باشید که این مجموعه تفریحی در روزهای سوگواری فعالیت ندارد. همچنین در روزهایی که بارندگی وجود داشته باشد و شرایط آب و هوای لاهیجان مساعد نباشد، احتمال عدم فعالیت مجموعه وجود دارد و بهتر است در این ایام پیش از رفتن به این جاذبه با مجموعه تماس گرفته و از فعالیت مجموعه اطمینان حاصل نمایید.

تله کابین احرار لاهیجان

امکانات تفریحی تله کابین احرار لاهیجان

تله کابین لاهیجان که خود یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری لاهیجان می باشد و در میان مجموعه تفریحی بام سبز واقع شده است، علاوه بر تله کابین دارای انواع امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی می باشد که بر محبوبیت این مجموعه افزوده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند و گردشگران علاوه بر تله کابین سواری، می توانند از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی که در این مجموعه تعبیه شده اند، لذت ببرند. از انواع امکانات تفریحی این مجموعه می توان به شهربازی، زیپ لاین و مسیر پیاده روی شیطان کوه اشاره نمود که گردشگران زیادی علاوه بر تله کابین سواری، به سراغ تفریحات دیگر این مجموعه می روند تا گردشی حسابی و لذت بخش را تجربه کنند.

شهربازی: از جمله پرطرفدارترین امکانات تفریحی این مجموعه، شهربازی آن می باشد که بزرگترین چرخ و فلک شمال ایران را در خود جای داده که می توانید علاوه بر تله کابین سواری از این تفریح نیز بهره مند شوید. علاوه بر چرخ و فلک، امکانات تفریحی دیگری نیز در این شهربازی وجود دارند که شامل بازی های هیجان انگیز دیگری می شوند که می توانید روز مهیج و مفرحی را در این مجموعه تجربه کنید.

زیپ لاین: زیپ لاین از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که برای رفتن به سراغ آن باید دل را به دریا زد و از ارتفاعات عبور کرد. مسیری که برای زیپ لاین لاهیجان انتخاب شده، مسیری بسیار زیبا بوده که نسبت به دیگر مسیرهای زیپ لاین متفاوت تر می باشد و از فراز استخر لاهیجان، مزارع و دشت های سرسبز عبور خواهید کرد.

پیاده روی در شیطان کوه: پیاده روی از جمله ورزش های راحت اما بسیار مهم است که در سلامت افراد تأثیر به سزایی دارد. حال اگر این پیاده روی در مسیری زیبا و سرسبز باشد، می تواند لذت پیاده روی را دو چندان سازد. مسیر پیاده روی شیطان کوه که از حاشیه استخر شروع شده و از میان جنگل سرسبز و خوش آب و هوا می گذرد، از بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت به شمار می رود.

امکانات رفاهی تله کابین احرار لاهیجان

تله کابین احرار لاهیجان که از لذت بخش ترین جاذبه های تفریحی لاهیجان به شمار می آید، انواع امکانات رفاهی در آن برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده تا بتوانند گردش و تفریحی لذت بخش را در این مجموعه تجربه کنند. از امکانات رفاهی تله کابین لاهیجان می توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه و پارکنیگ اشاره نمود. همچنین امکانات رفاهی دیگری در این مجموعه وجود دارند و آلاچیق هایی در محوطه بام سبز لاهیجان قرار گرفته که گردشگران می توانند برای استراحت و پیک نیک به سراغ آن ها بروند و از منظره مقابل خود که بسیار زیباست، لذت ببرند. در محدوده ایستگاه اول تله کابین، کافه و رستوران های مختلفی وجود دارند که گردشگران برای صرف وعده غذایی و میان وعده به آن ها مراجعه می کنند.

تله کابین احرار لاهیجان

بهترین زمان بازدید از تله کابین احرار لاهیجان

لاهیجان از زیباترین شهرهای استان گیلان بوده که انواع دشت ها، مزارع و کوه های سرسبز در طبیعت آن وجود دارند که از مهمترین جاذبه های زیبا و دیدنی این شهر به حساب می آیند. هر فصلی را که برای سفر به این شهر انتخاب کنید، جذابیت های خاصی پیش روی شما وجود دارند که سفری دلنشین و خاطره انگیز را برای شما رقم می زنند. اگر فصل بهار را برای سفر خود به شهر لاهیجان انتخاب کردید و در میان گشت و گذار خود بازدید از تله کابین احرار لاهیجان را انتخاب کردید، طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی را در اطراف خود می توانید مشاهده کنید که تمام طبیعت اطراف شما پوشیده از سرسبزی می باشد و طراوت و تازگی را می توانید احساس کنید.

با وارد شدن به فصل تابستان نیز هوای منطقه کمی رو به شرجی شدن می رود و ممکن است برای برخی از گردشگران چندان خوشایند نباشد، اما اگر این فصل را برای استفاده از تله کابین لاهیجان در نظر گرفتید، طبیعتی سرسبز و زیبا را در اطراف خود مشاهده می کنید. فصل پاییز هم که فصلی رنگارنگ و زیبا شناخته می شود و هنگامی که سوار بر این تله کابین هستید، طبیعت اطراف خود را که به هزار رنگ تبدیل شده، مشاهده خواهید کرد و می توانید عکس های بسیار زیبا و خاطره انگیزی را ثبت کنید. همچنین زمان غروب آفتاب نیز از بهترین زمان هایی است که می توانید در تله کابین باشید و غروب خورشید را از ارتفاعات لاهیجان مشاهده کنید.

تله کابین احرار لاهیجان

[html_block id=”74309″]

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه، مجموعه تفریحی بام سبز

شماره تماس

هزینه بازدید

۱۴۰/۰۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 20

یک‌شنبه

8 الی 20

دو‌شنبه

8 الی 20

سه‌شنبه

8 الی 20

چهار‌شنبه

8 الی 20

پنج‌شنبه

8 الی 20

جمعه

8 الی 20
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه