پل خشتی پاشاکی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پل خشتی پاشاکی از دیدنی های تاریخی شهرستان لاهیجان می باشد که در دهستان لفمجان و در روستای پاشاکی جای گرفته است. این پل تاریخی که از دوران قاجار در این منطقه به یادگار مانده است، امروزه جزء دیدنی های لاهیجان به حساب آمده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. شهرستان لاهیجان از زیباترین و سرسبز ترین شهرستان های شمالی ایران است که در میان استان گیلان قرار دارد و سالانه هزاران گردشگران را به سمت خود دعوت می کند. شهرهای شمالی علاوه بر داشتن طبیعت سرسبز و دریای آبی و بی کران خزر، انواع جاذبه ها و دیدنی های مختلف را در میان طبیعت خود جای داده اند و افراد زیادی به سراغ بازدید از آن ها می روند. همیشه زمانی که قصد سفر داریم، یکی از گزینه های گردشگری و تفریحی، شهرهای شمالی می باشند که با توجه به طبیعت سرسبز و زیبایی که در آن ها وجود دارند، چند روز استراحت و گردش را می طلبند. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با پل خشتی پاشاکی که از آثار تاریخی لاهیجان محسوب می شود، آشنا شویم.

پل خشتی پاشاکی کجاست و مسیر دسترسی

پل خشتی پاشاکی از دیدنی های شمال ایران است که در میان شهر زیبای لاهیجان، از سرسبز ترین شهرهای خطه شمال جای گرفته است و افراد زیادی را برای بازدید به سمت خود جذب می کند. اگر در شهر زیبا و بهشت مانند لاهیجان باشید و بخواهید به بازدید از این جاذبه تاریخی اقدام نمایید، می توانید از طریق بزرگراه رشت – لاهیجان خود را به جاده سیاهکل رسانده، در این مسیر از دهسر عبور خواهید کرد و مسیر خود را به سمت جاده سراوان – سنگر – سیاهکل ادامه دهید تا به این جاذبه تاریخی و زیبا که در میان روستای پاشاکی قرار گرفته است، برسید و از آن دیدن کنید.

آدرس پل خشتی پاشاکی: استان گیلان، لاهیجان، بخش مرکزی، دهستان لفمجان، روستای پاشاکی، بالا محله

پل خشتی پاشاکی

آشنایی با پل خشتی پاشاکی

پل خشتی پاشاکی که از زیباترین پل های تاریخی ایران می باشد، از دوران قاجار در میان شهرستان لاهیجان جای گرفته است. این پل که بر روی رودخانه دیودره ساخته شده بود، در زمان های گذشته جهت عبور از روی رودخانه استفاده می شد. اهالی لاهیجان این پل تاریخی را با نام پل خشتی پاشاکی می شناختند و از آن برای تردد خود استفاده می کردند و امروزه به یکی از جاذبه های دیدنی و تاریخی شهر زیبای لاهیجان تبدیل شده است. بسیاری از افرادی که به تماشای جاذبه های تاریخی و آثار باستانی علاقه مند هستند، برای تماشای این پل تاریخی و زیبا راهی لاهیجان، بهشتی سرسبز و دیدن، در میان استان گیلان می شوند.

تصور کنید جاذبه ای تاریخی در میان طبیعتی سرسبز جای گرفته و افراد زیادی به تماشای آن اقدام می کنند. روستایی سرسبز و بهشت مانند به نام دهستان لفمجان در میان روستای پاشاکی جای گرفته و پل خشتی پاشاکی را در دل طبیعت خود پنهان نموده و برای دیدن این پل تاریخی بایستی خود را به دهستان لفمجان در روستای تاریخی پاشاکی برسانید. پل تاریخی خشتی پاشاکی که در منطقه بالا محله واقع شده است، در تاریخ 27 اسفند ماه سال 1386 با شماره ثبت 22516 در میان فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

تاریخچه پل خشتی پاشاکی

بسیاری از گردشگران، شهرهای شمالی ایران را برای لذت بردن از طبیعت و زیبایی هایی که در میان طبیعت سرسبز آن ها پنهان شده اند انتخاب می کنند؛ اما خوب است بدانیم که به واسطه تاریخچه غنی کشورمان، انواع بناهای تاریخی و آثار باستانی مهمی در میان آن ها جای گرفته اند که بازدید از آن ها خالی از لطف نبوده و می توانید با گذشته کشور خود آشنایی نسبی به دست آورید. برای ساخت پل تاریخی خشتی پاشاکی از معماری و طراحی منحصر به فردی استفاده شده و همین موضوع سبب شهرت بیشتر آن شده است.

حال خوب است بدانیم که در زمان های گذشته که این پل خشتی ساخته شد، هدف از ساخت آن عبور از روی رودخانه و تردد نبوده است. جالب است بدانید هدف از ساخت پل خشتی پاشاکی، ایجاد فاصله ای میان آب رودخانه های دیودره و رودخانه کیاجوی بوده و سعی داشتند میان این دو رودخانه فاصله ای ایجاد کنند تا آب دو رودخانه یکی نشوند. از همین رو هر کدام از این رودخانه ها مسیر خود را به صورت جداگانه یافتند. امروزه که به سراغ بازدید از این پل تاریخی و زیبا بروید، متوجه آسیب ها و نا مهربانی هایی خواهید شد که بر اثر گذر زمان بر روی سازه آن به وجود آمده اند، می شوید.

اما به لطف درختان بلند قامت و گیاهان سرسبز متعددی که اطراف آن وجود دارند، چهره ای بسیار زیبا و چشم نواز را برای آن پدید آورده اند. به خصوص اگر در فصل های بهار و تابستان به سراغ این منطقه ای شهر زیبای لاهیجان بروید، طبیعتی بی نظیر را در اطراف پل خشتی پاشاکی خواهید یافت. گیاهانی سرسبز کوتاه و بلندی دور و اطراف این پل تاریخی را محاصره نموده اند و فضایی سرسبز و بی نظیر را پدید آورده اند و صدای آواز پرندگان در فضا می پیچد.

رزرو سوئیت در لاهیجان

لاهیجان از جمله بهترین و زیباترین شهرهای شمالی ایران است که انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری زیبا را در خود جای داده و گردشگران زیادی را در تمام طول سال به سمت خود جذب می کند. گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند، معمولا چند روزی را به اقامت در این شهر می پردازند تا بتوانند از انواع جاذبه های لاهیجان دیدن کنند. از همین رو اقامتگاه را برای اقامت خود رزرو می کنند تا مدت زمان سفر خود را در آن سپری کنند. لاهیجان که از گردشگری ترین شهرهای شمالی به شمار می آید، انواع اقامتگاه های مختلف نظیر ویلاها و سوئیت ها را در خود جای داده و گردشگران می توانند بر حسب سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را برای اقامت خود رزرو نمایند. یکی از گزینه های اقتصادی و مناسبی که می توانید برای اقامت خود در لاهیجان انتخاب کنید، سوئیت ها می باشند. با اجاره سوئیت در لاهیجان می توانید در بسیاری از هزینه های سفر خود صرفه جویی نموده و اقامتی لذت بخش را در لاهیجان تجربه نمایید.

پل خشتی پاشاکی

[html_block id=”71128″]

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، لاهیجان، بخش مرکزی، دهستان لفمجان، روستای پاشاکی، بالا محله

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه