پارک جنگلی فین

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

چالوس از جمله بهترین شهرهای مازندران است که جاذبه های گردشگری و تاریخی و همچنین مناطق طبیعت گردی بسیار جذاب از جمله دلایل محبوبیت شهر در میان گردشگران می باشد. اغلب افراد شهر چالوس را با جاذبه های طبیعی و طبیعت سرسبز آن می شناسند. اما بهتر است با این شهر زیبا و سرسبز بیشتر آشنا شویم و جاذبه های دیگری که در آن وجود دارد را بشناسیم و در صورت تمایل سری هم به آن ها بزنیم. زیرا بازید از آن ها خالی از لطف نبوده.

شهر چالوس علاوه بر جاذبه هایی همچون دریا و جنگل که مشهور ترین و پرطرفدار ترین آن ها می باشند، جاذبه های گردشگری دیگری مانند پارک های جنگلی دارند. پارک جنگلی فین چالوس یکی از جاذبه های طبیعتی است که می توان آن را برای گردش یک روزه انتخاب کرد و گشت و گذاری هم در آن داشت.

یکی از جاذبه های تاریخی که در این شهر وجود دارد و در این مقاله می خواهیم با آن آشنا شویم این پارک جنگلی بکر در چالوس می باشد پس با لوکس ویلا همراه باشید تا اطلاعاتی کامل و جامع و هر آنچه که باید درباره این پارک جنگلی بدانید را برای شما توضیح دهیم.

پارک جنگلی فین

معرفی پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین چالوس یک پارک بسیار زیبا و بزرگ است که به علت موقعیت قرار گیری آن که در مسیر جاده چالوس قرار گرفته هر ساله مخصوصا در ایامی مثل تابستان، سیزده به ‌در و دیگر روزهای تعطیل پذیرای مسافران و گردشگران زیادی می باشد و آنها در مسیر خود، به آن سری می ‌زنند و خستگی سفر را در این پارک جنگلی در می‌ کنند.

این پارک از نظر فیزیو گرافی و توپو گرافی جزئی از رودخانه پر آب چالوس به شمار می رود و عرصه ‌ای جنگلی در حاشیه رودخانه چالوس است شهر چالوس به دلیل موقعیت مکانی فوق‌ العاده مناسب خود که در نزدیکی کوه‌ های البرز و در جنوب مازندران وافع شده، به یکی از خوش آب و هواترین شهر‌های بخش شمالی کشور تبدیل شده است.

و افرادی که از کلان شهر تهران و یا استان البرز به شمال کشورو این شهر، سفر می‌ کنند یا مسافرانی که مقصد آن‌ ها مشهد است می‌ توانند از بین جاده فوق العاده زیبای چالوس به سمت این پارک جنگلی حرکت کنند و لحظاتی به یادماندنی را با گشت و گذار در دل جنگل برای خود بسازند. در پارک جنگلی فین چالوس اقامتگاه‌ها، رستوران‌، استراحتگاه‌ و دیگر امکانات رفاهی و مکان‌ های مناسب در برای استراحت کردن قرار دارد که علاوه بر آن زیبایی و سرسبزی بی ‌نظیر پارک فین چالوس می‌ توانید از طبیعت بکر و رودخانه چالوس هم نهایت لذت را ببرید.

علت نامگذاری پارک جنگلی فین

این پارک جنگلی زیبا، به علت قرار گیری در حوزه قدیمی جنگل فین، به نام پارک جنگلی فین، خوانده می ‌شود. دهکده کوچکی که جمعیت بسیار کمی در آن زندگی می کردند، در سال‌ های پیش در کناراین پارک قرار داشت و همچنین پل طلا جو نیز در همین منطقه و بر روی رودخانه چالوس واقع شده بود است. این پل سنگی تا سال ۱۳۲۰ نیز باقی بود و یکی از مکان‌ های تفریحی به ‌خصوص در ایام نوروز، و در روز طبیعت یعنی روز سیزده به در به شمار می رفت.

شما در مسیر جاده چالوس می توانید پس از رانندگی و تماشای مناظر بی نظیر و سرسبز جاده که روح شما را تازه می کند، مسیر خود را به سمت پارک جنگلی فین تغییر دهید و به این پارک سرسبز هم سری بزنید و در میان انبوهی از درختان و در کنار رود خانه زیبا و خروشان چالوس به استراحت و تفریح مشغول شوید. تمام امکاناتی که برای یک پیکنیک دلچسب به آن نیاز دارید را در پارک جنگلی چالوس، خواهید دید.

علت نامگذاری پارک فین

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی فین

پارک جنگلی فین چالوس یکی از جاذبه های گردشگری شهر چالوس بوده که امکانات متعددی را در اختیار گردشگران قرار می دهد و به همین دلیل توانسته در میان گردشگران بسیار محبوب واقع شود. درختانی که در این پارک وجود دارند و از میان آن ها عبور می کنید و در سایه سار آن ها می توانید بساط پیک نیک را به راه اندازید دارای قدمتی بسیار طولانی هستند.

از جمله امکانات رفاهی که در ین پارک جنگلی قرار دارد می توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق های سرپوشیده، منقل، مکان‌ های برپایی چادر، فروشگاه، نیمکت و محل بازی کودکان اشاره کرد. همچنین شما هنگامی که در این پارک جنگلی هستید دیگر نگرانی بابت آنتن‌ دهی موبایل و دسترسی به اینترنت ندارید.

گونه های گیاهی و جانوری پارک جنگلی فین

پارک زیبای فین چالوس زیستگاه گونه های متنوعی از گیاهان و جانواران می باشد. از گونه های متنوع و دیدنی گیاهان این منطقه می توان به انار، ممرز، توسکا، خرمندی، ازگیل جنگلی، بلوط، سه قلو انجیلی، ملج، لرگ، یاس وحشی و اشاره کرد. در مقابل نیز گونه های مختلفی از جانورانی بی نظیر مانند گربه وحشی، شغال، گرگ، غره، خوک، غاز، مرغابی، حواصیل خاکستری و… در این پارک جنگلی زندگی می کنند. اگر قصد کمپ کردن در این پارک را دارید با توجه به حیوانات این پارک حتما حواس خود را بیشتر جمع کنید تا برای شما مشکلی پیش نیاید.

پوشش گیاهی پارک فین

رستوران های پارک فین

همیشه یکی از مهم ترین و جذاب ترین بخش های بخش های سفر و گردش مربوط به بخش رستوران گردی و یا درست کردن غذا در طبیعت می شود. اگر اهل برپایی پیک نیک و درست کردن غذاهای تازه در طبیعت نیستید می توانید از رستوران های بسیار مناسبی که در پارک وجود دارند استفاده کنند. رستوران های پارک جنگلی فین چالوس تنوع زیادی داشته و از رستوران های ایرانی، فرنگی و فست فود و کافی شاپ تشکیل شده اند که ما در ادامه چند نمونه از بهترین های آنها را برای شما معرفی کرده ایم.

کته کباب چشمه سر

کته کبابی چشمه سر در چالوس و در پارک جنگلی فین چالوس واقع شده که دارای منظره ی جنگل و فضای بکر و سر سبز و کاکنانی مجرب می باشد. معروف ترین غذای این مکان کته کباب است که شما می توانید آن را در این رستوران با برنج اصیل گیلانی میل کنید. شاید همه جای ایران کباب با برنج میل کرده باشید. ولی کته کباب با مخلفات خوشمزه مانند زیتون پروده، اشپل، ماست چکیده، باقالی تازه، گردو و پیاز هیچ کجا به خوشمزگی کته کباب چشمه سر یافت نمی شود.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند دهیاری سینوا چشمه و سینوا چشمه و مجتمع ایران‌ گردی و جهانگردی چالوس و بوستان جنگلی فین و هتل رستوران ساسان قرار گرفته است و شما در این رستوران می توانید با توجه به منوی با تنوع بالایی که دارند، انواع غذا ها را با بالاترین کیفیت و قیمت اقتصادی میل کنید.

رستوران ایرانگردی و جهانگردی

کیفیت و کمیت رستوران ها و هتل ها در جذب توریست نقش مهمی دارد، رستوران ایرانگردی و جهانگردی که در پارک جنگلی قرار دار، با در نظر گرفتن استاندارد های بین المللی طراحی و ساخته شده است. این رستوران در نزدیکی هتل جهانگردی چالوش واقع شده است و دارای غذا های بی نظیر و بسیار خوش طمع می باشد. شما در این رستوران می توانید قبل از مراجعه میز خود را رزرو کنید زیرا بسیار شلوغ می باشد و امکان نبودن جا در آن وجود دارد. رستوران ایرانگردی و جهانگردی از ساعت 7 صبح تا 11 شب باز است.

سه وعده صبحانه، ناهار و شام در این رستوران سرو می شود. برای وعده صبحانه، انواع صبحانه های ایرانی و محلی شامل انواع تخم مرغ ها، صبحانه های فرنگی و غیره در رستوران سرو می شود. برای دو وعده ناهار و شام هم رستوران دارای منویی از انواع کباب ها و غذا های ایرانی و محلی است که کیفیت بالا، حجم مناسب و قیمت های مطلوبی دارند.

قلیان سرای زال نژاد

کل این قلیان سرا تشکیل شده از چندین آلاچیق و تخت‌های مختلف است. درختان تنومند و بزرگ هم کل محوطه این فضا را محاصره کرده‌اند. روی تخت‌ ها لم بدهید و از صدای آواز خواندن پرندگان و صدای باد میان درختان لذت ببرید. دو آبشار هم در دو طرف پارک فین قرار گرفته‌اند. هر دو به عنوان جاذبه‌ های گردشگری و دیدنی‌ های چالوس شناخته می ‌شوند. در غرب این منطقه آبشار شرشر قرار گرفته است و در شرق هم آبشار فین قرار دارد. پیشنهاد می‌ کنیم که پس از گردش در پارک فین سری به آبشار شرشر بزنید.

از این آبشار یک مسیر هم وجود دارد که شما را به مرداب هسل خواهد رساند. این مسیر، پیاده ‌رو است، اما با خودرو مناسب هم امکان گذر وجود دارد. این قلیان سرا غذا های ایرانی را برای مشتریانش سرو می کند و تمامی غذاها از کیفیت و حجم بالایی برخوردار هستند. همانند اکثر قلیان سرا های جاده چالوس، سرویس چای و قلیان ارائه می شود و در کنار چای و قلیان می توانید از منوی اختصاصی نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسر های لذیذ و تازه هم برخوردار شوید.

لازم به ذکر است یکی از دلایل محبوبیت رستوران زال نژاد در میان مردم، قیمت خوب غذاها و سرویس چای و قلیان و کلبه ای و تخت های سنتی است که از اکثر رستوران ها و باغ رستوران های جاده چالوس به صرفه تر می باشد.

رستوران و کافه های دیگر در پارک جنگلی فین چالوس

چندین رستوران دیگر در خود این پارک جنگلی نیز وجود دارند که شما می توانید جهت استراحت و خوردن نوشیدنی و یا غذا از آنها استفاده کنید. چند نمونه از این رستوران ها، باغ خانوادگی آتیلا که فضای مناسبی برای گذراندن وقت خود با خانواده تان در یک محیط زیبا و تمیز می باشد، کافه عمو فرخزاد، غذا خوری علیرضا و کافه کوهستانی است.

بخاطر محبوبیت جاده چالوس و قرارگیری در کنار رودخانه و وجود این پارک جنگلی در آن، باغ رستوران ها و رستوران های بسیاری در نقاط مختلف جاده از جمله داخل پارک فین احداث شده که شما می توانید از آنها استفاده کنید و نهایت لذت را از آب و هوای منطقه ببرید.

توصیه های بازدید از پارک فین

  • مسیر دسترسی به پارک فین دارای پوشش جنگلی است. این پوشش جنگلی در فصول سرد سال مه‌ گیر شده و حرکت در آن خطرناک است. بنابراین در فصول سرد سال از رفتن به سمت قله کوه پرهیز کنید.
  • به یاد داشته باشید که در جنگل ‌های این منطقه حیوانات وحشی نیز زندگی می ‌کنند. در نتیجه همان طور که گفته شد موقع حرکت بین درختان به ‌صورت گروهی حرکت کرده و از حرکت تک نفره خودداری کنید.
  • با توجه به اینکه در فصول سرد سال به‌ خصوص اواسط پاییز و زمستان بارندگی در این منطقه زیاد می ‌شود و مسیر های دسترسی بعضا خطرناک و حتی صعب‌ العبور می‌ شود، تا جایی که امکان دارد از سفر خودداری کرده یا در صورت سفر وسایل ایمنی همچون زنجیر چرخ همراه داشته باشید.
  • با توجه به اینکه پارک فین ییلاقی است و طبیعتا هوای آن سرد است، بهتر است حتی در فصول گرم سال نیز جهت احتیاط لباس گرم همراه خود ببرید.
  • قبل از سفر به این منطقه شرایط جوی منطقه را بررسی کنید. منطقه پارک جنگلی فین مثل بیشتر مناطق شمال در اکثر ماه ‌های سال با بارش باران و برف روبه ‌رو است. بنابراین بهتر می باشد قبل از سفر از وضعیت آب ‌و هوای شهر چالوس باخبر باشید تا بتوانید بهترین بهره را از مسافرت خود ببرید.
  • چون مسیر دسترسی به پارک فین خطرناک است و در تاریکی دیدتان کاهش پیدا می ‌کند، به شما توصیه می ‌شود طوری برنامه ‌ریزی کنید که قبل از تاریکی به پارک فین رسیده و آنجا مستقر شوید تا مجبور نباشد شب رانندگی کنید.
  • برای حفظ زیبایی‌ ها طبیعت و بکر ماندن آن از ریختن زباله‌ های خود در طبیعت یا آتش زدن آن‌ ها خودداری کنید بلکه همه را در یک کیسه جمع‌ آوری کرده و به سطل زباله منتقل کنید.
  • اگر قصد برپا کردن آتش را دارید حتما در محل‌ هایی که از قبل در آن‌ ها آتش روشن شده آتش روشن کنید تا از این طریق آسیبی به طبیعت وارد نشود. علاوه‌ براین حتما قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش نیز مطمئن شوید تا مبادا خطر آتش‌ سوزی جنگل و دشت را تهدید کند.
  • سعی کنید برای روشن کردن آتش از ذغال استفاده کنید، اما اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از چوب درختان شدید، از چوب‌ های خشک استفاده کنید.
  • بهتر است مایحتاج خود برای سفر از مواد خوراکی گرفته تا لوازم مورد نیازتان را از محل زندگی خود یا شهرهای بین راهی تهیه کنید. به‌ این‌ شکل خیالتان از بابت همه‌ چیز راحت است و نگرانی از بابت نبودن مایحتاج‌ تان در پارک جنگلی فین وجود نخواهد داشت.
  • اگر اهل عکاسی هستید، حتما تجهیزات عکاسی را همراه خود داشته باشید تا هم از محیط تصاویری به یادگار ثبت کرده و هم یک عکاسی در شب بی‌نظیر را در منطقه تجربه کنید.
  • برای شارژ گجت‌ های خود نظیر گوشی، تبلت و دوربین علاوه ‌بر همراه داشتن شارژرهای آن‌ ها سعی کنید یک پاوربانک یا مبدل برق 12 به 220 همراه خود داشته باشید تا اگر به هر دلیلی به برق شهری دسترسی نداشتید، بتوانید باتری گجت‌ های خود را شارژ کرده و در طول سفر از آن‌ ها استفاده کنید.
  • برای سفر به این منطقه توصیه می ‌شود هر آنچه را لازم است، همراه خود ببرید. از ساده‌ ترین چیزها مثل آب مصرفی گرفته تا وسایل مورد نیاز مثل چادر مسافرتی، کیسه خواب، چراغ قوه، پیک‌ نیک و… . همه را همراه خود داشته باشید تا سفری لذت‌ بخش و بدون نگرانی از نداشتن امکانات مورد نیاز را تجربه کنید.

امکانات گردشگری در پارک جنگلی فین

در این پارک جنگلی آلاچیق های چوبی، برای استراحت تعبیه شده که  رو به روی آنها منقل قرار دارد و درست کردن آتش را برای شما راحت تر می کند. یک پارک بازی کوچک شامل تاب، سرسره و الا کلنگ و… هم در پارک جنگلی وجود دارد که موجب سرگرم شدن کودکان شما می شود. بر روی درختان بلند این جنگل تاب های بازی دست ساز با طناب و کنف نصب شده که استفاده از آنها به صورت کاملا رایگان است اما توصیه می شود با احتیاط و سرعت پایین از آنها استفاده شود زیرا امنیت آنها زیاد نیست.

همچنین جایگاه های مخصوص برای شستن ظرف و لباس و سرویس بهداشتی عمومی هم برای گردشگران درنظر گرفته شده ولی با این حال هنوز دارای کم و کاستی هایی می باشد. افرادی که قصد اقامت دارند می توانند در کلبه های کوچکی که برای اقامت شبانه درنظر گرفته شده ساکن و مایحتاج ضروری خود را از سوپر مارکت کوچک که در پارک جنگلی فین قرار دارد، می توانند تامین کنند.

همچنین مجتمع جهانگردی چالوس در مقابل پارک قرار دارد که در سال ۱۳۹۶ افتتاح گردیده است و دسترسی آسان به ساحل زیبای دریای خزر، پارک جنگلی فین و مجتمع توریستی نمک آبرود دارد. مجتمع جهانگردی چالوس با ۳۴ اتاق، میزبان مهمانان و گردشگرانی می باشد که می خواهند در پارک فین اقامت داشته باشند.

امکانات گردشگری فین

کمپینگ در پارک فین

همانند بسیاری از نقاط دیگر کشور، می توانید در اینجا نیز برای کمپینگ اقدام نمایید. شما می توانید برای کمپ کردن در نزدیکی پارک جنگلی بدین منظور اقدام نمایید. اگر در تابستان می خواهید برای کمپ کردن به این منطقه بروید، سعی کنید کرم ضد آفتاب و عینک دودی نیز به همراه داشته باشید.

هم چنین سعی کنید برای تهیه غذای مورد نظر خود نیز لوازم ضروری هم چون منقل و زغال آماده برای آتش درست کردن به همراه داشته باشید تا به طبیعت هیچ آسیبی وارد نکنید. پارک جنگلی فین مکان مناسبی برای کمپینگ می باشد و شما می توانید در این پارک سرسبز چادر بزنید، از این پارک برای این منظور استفاده نمایید تا هم امنیت فکری داشته باشید و هم در صورت راهنمایی خواستن یا تهیه بعضی لوازم ضروری بیشتر در دسترس باشید.

وسایل مورد نیاز برای کمپینگ در پارک جنگلی

  • وسایل کمپ، بادگیر و لباس گرم در فصول سرد سال
  • کیف کمری و کوله یک ‌روزه برای پیاده‌ روی در منطقه برای طبیعت گردی
  • کیسه خواب، زیر انداز و چادر مسافرتی ضد آب
  • کیف کمک‌ های اولیه، کرم ضد آفتاب و کلاه آفتاب‌ گیر و عینک آفتابی
  • هیزم خشک برای بر پا کردن آتش
  • حتما قبل از سفر به این منطقه از اطلاعات هوا شناسی و وضعیت آب و هوایی استان با خبر شوید.
  • حتما باید تجهیزات روشنایی مثل چراغ قوه و باتری اضافه همراه خود داشته باشید.
  • مراقب حیوانات اهلی و وحشی که در منطقه جنگل های اطراف به صورت آزادانه پرسه می زنند باشید. به ‌خصوص در زمستان احتمال  اینکه با حیوان هایی مثل خرس، شوکا، گرگ، خرگوش و گراز برخورد کنید زیاد است.
  • از انجام کار هایی مثل ریختن زباله، شکستن شاخه های درختان و شکار حیوانات به شدت بپرهیزید.
  • برای جنگل ‌نوردی، کوهنوردی و پیاده‌ روی در منطقه کفش راحت و مناسب را فراموش نکنید.
  • هنگام سفر به این منطقه و بازدید از طبیعت زیبای آن، مانند یک گردشگر حرفه‌ ای عمل کنید و حتما کیسه زباله برای جمع‌ آوری زباله‌ های تولیدی خود به همراه داشته باشید.
  • غذا به تعداد وعده هایی که در کمپ هستید تهیه کنید و باکس های آب معدنی همراه خود داشته باشید.

جاذبه های دیدنی اطراف پارک جنگلی چالوس

به علت موقعیت جغرافیایی بسیار خوب این پارک جنگلی انواع جاذبه های گردشگری و باستانی در اطراف آن وجود دارد که شما می توانید حین بازدید از این مکان به آنها نیز سری بزنید. اطراف پارک جنگلی فین مملو از جاذبه های دیدنی و طبیعتی بکر می باشد و علاوه بر همه ی این ها مراکز خرید و امکانات تفریحی دیگر هم در اطراف این پارک سرسبز وجود دارد و شما می توانید ضمن بازدید و گردش، به دیدنی های اطراف آن نیز سر بزنید، که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم.

از جمله جاذبه های اطراف این پارک می توان به شهر توریستی نمک آبرود، دریاچه ولشت، روستای حیرت، روستا چلندر، غار دانیال، کاخ اجابیت، مرداب هسل چالوس، مرداب کندوچال و چندین جاذبه ی دیگر اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی فین چالوس

تقریبا همه افراد می‌ دانند که بهترین فصل سفر برای شمال کشور بهار و یا تابستان است. 6 ماه دوم سال به دلیل سردی هوا و موقعیت جغرافیایی این منطقه از کشور مسافران با سختی مواجه می‌ شوند. البته کسانی هم هستند که از سرما لذت می ‌برند و خنکی ماه‌ های اول پاییز را به هیچ گرمایی نمی‌ فروشند. ولی با این حال بهترین فصل سفر به پارک جنگلی فین در چالوس تابستان است و نکته مهم اینجاست که در تابستان نیز باید با هوای گرم و فوق‌العاده شرجی دست و پنجه نرم کنید.

با تمام این شرایط و موضوعاتی که به آن اشاره شد و با بررسی نظرات و تجربه‌های کسانی که از این تفرجگاه استفاده کرده‌اند. پارک جنگلی در اردیبهشت‌ ماه از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخورددار است. هوا نیز در این ماه از سال نه بسیار گرم و شرجی و نه بسیار سرد است و شاید بهترین زمان سفر به پارک جنگلی باشد. در ضمن در اردیبهشت ماه می ‌توانید رشد نیلوفرهای آبی روی مردابی در قسمتی از پارک را مشاهده کنید که صحنه خارق‌ العاده‌ای برای شما به تصویر می‌ کشد.

در نهایت اینکه حتی اگر قصد اقامت کامل و ماندن در پارک جنگلی فین را ندارید، 8 دقیقه مانده تا به شهر چالوس برسید اطراف خود را نگاهی بیندازید تا این پارک را پیدا کنید و مدتی را به استراحت و تفریح در این مکان اختصاص دهید.

قیمت بلیط و ساعت بازدید از پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین که از دیدنی های چالوس به شمار می رود به ‌صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی فعال و پذیرای مسافران و گردشگران عزیز است. قیمت ورودی پارک جنگلی فین به ازای هر خودرو در سال 1399 مبلغ 20000 تومان بوده است و برای رزرو و استراحت در کلبه های اقامتی  باید مبلغ جداگانه پرداخت شود.

زمان بازدید از پارک فین

پارک جنگلی فین کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر با خودروی شخصی از سمت چالوس به سمت تهران و کرج حرکت کنید بعد از تقریبا 8 دقیقه به محل پارک جنگلی می ‌رسید. این پارک جنگلی در 6 کیلومتری شهر چالوس قرار دارد و همانطور که احتمالا حدس می ‌زنید کسانی که قصد مسافرت به شمال کشور و به خصوص چالوس و مازندران را دارند احتمالا پارک جنگلی فین چالوس را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب نمی ‌کنند.

بیشتر کسانی که قصد دارند از این مسیر به مشهد بروند و یا جای بهتری را برای اقامت پیدا نکرده‌اند، می‌توانند پارک جنگلی چالوس را به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های خودشان برای اقامت در شب قرار بدهند. برای دسترسی به پارک جنگلی فین، ابتدا باید خود را به چالوس یا مرزن آباد برسانید. همانطور که پیش تر گفته شد این مجموعه در فاصله هفت تا هشت کیلومتری از چالوس، در مسیر چالوس به مرزن آباد قرار دارد.

فاصلهی پارک جنگلی فین از شهر چالوس در شرایط بدون ترافیک و آب و هوای عادی 12 دقیقه می باشد و طول مسیر این پارک جنگلی از شهر تهران در شرایط بدون ترافیک و شرایط جوی عادی 2 ساعت و 40 دقیقه است.

آدرس پارک جنگلی فین: جاده چالوس، ۶ کیلومتری محور اصلی جاده چالوس به کرج، بعد از پلیس‌ راه چالوس، پارک جنگلی فین چالوس

اجاره روزانه آپارتمان در چالوس

چالوس یکی از شهرهای شمالی است که در تمام طول سال به علت وجود جاذبه های دیدنی و گردشگری، گردشگران و مسافران زیادی آن را به خصوص در آخر هفته ها و ایام تعطیل انتخاب می کنند و به سمت آن روانه می شوند. برای اقامت در شهر چالوس گزینه های مختلفی همچون اجاره ویلاهای استخردار، جنگلی، ساحلی، آپارتمان های مبله و سوئیت های مبله وجود دارند که گردشگران باتوجه به سلیقه و بودجه خود می توانند یکی از آن ها را برای اقامت خود انتخاب کنند.

برای اجاره اقامتگاه در چالوس اغلب افراد به سمت ویلا جنگلی می روند. برای پایین آمدن هزینه های سفر و اقتصادی بودن محل اقامت ما به شما اجاره روزانه آپارتمان در چالوس را پیشنهاد می کنیم. البته معمولا گردشگران به سمت اجاره این آپارتمان ها می روند، زیرا صبح ها که چشم باز میکنند در طبقات بالاتر آپارتمان که منظره بی نظیری از جنگل را در اختیارشان قرار می دهد بسیار دلپذیر می باشد.

راهنما سایت

آدرس

جاده چالوس، ۶ کیلومتری محور اصلی جاده چالوس به کرج، بعد از پلیس‌ راه چالوس، پارک جنگلی فین چالوس

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه