مرداب کندوچال چالوس

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از شهرهای پرطرفدار و پر جاذبه استان مازندران، شهر چالوس می باشد. این شهر جاذبه های طبیعی فراوانی را در خود جای داده است که یکی از خاص ترین جاذبه های طبیعی مرداب ها می باشند. مرداب کندوچال نیز در همین شهر و در جنگلی سرسبز و زیبا به نام جنگل فین واقع شده است. در ادامه با این مرداب زیبا بیشتر آشنا می شویم.

معرفی مرداب کندوچال چالوس

شهرستان چالوس که یکی از شهرستان های زیبای استان مازندران است و در تمام گوشه و کنار آن زیبایی های فراوانی را می توان کشف کرد. یکی از جاذبه های طبیعی که بسیاری از گردشگران را به سمت خود می کشاند مرداب کندوچال می باشد. این مرداب دیدنی در جنگل فین قرار دارد که در کیلومتر 7 جاده چالوس قرار گرفته است. مرداب کندوچال یکی از مناطق کمتر شناخته شده و یا حتی میان برخی از گردشگران ناشناخته می باشد. پس بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با این منطقه زیبا و دیدنی بیشتر آشنا شوید. شاید روزی به شهر چالوس سفر کنید و بازدید از این مرداب خالی از لطف نیست.

اگر به جنگل فین رفتید، بازدید از مرداب کندوچال که جاذبه های دیدنی چالوس محسوب می شود را در زمره دیدنی های خود قرار دهید. چرا که محل قرارگیری این مرداب بسیار فوق العاده و دیدنی می باشد. مرداب کندوچال در مساحتی حدود یک هکتار پدید آمده است و عمقی حدود 4 الی 5 متر دارد. اگر به این مرداب نگاهی بیاندازید، می بینید که اطراف آن توسط گیاهان مردابی و نی هایی پوشیده و مزین شده است و همچنین اطراف آن درختانی بلند قامت روییده اند.

علاوه بر پوشش گیاهی زیبایی که در اطراف این مرداب قابل مشاهده است، جانوران و پرندگانی وجود دارند که مرداب کندوچال را به عنوان پناهگاه خود انتخاب کرده اند و باعث زیباتر شدن منظه این مرداب شده اند. ناگفته نماند در ماه اردیبهشت هرسال، سطح مرداب پوشیده از نیلوفرهای زیبا می شود و منظره بی نظیری را پدید می آورند. مرداب کندوچال چالوس در ارتفاع 730 متری از سطح دریا قرار گرفته و آب این مرداب توسط چشمه های آب شیرینی که در اطراف آن وجود دارد، تامین می شود. یکی از مزیت های این مرداب نزدیک بودن آن به تهران است و می توان برای سفری یک روزه به بازدید از آن رفت.

مرداب کندوچال چالوس

بهترین زمان بازدید از مرداب کندوچال چالوس

بهترین فصلی که می توان برای سفر به شهرهای شمالی انتخاب کرد فصل بهار می باشد. در فصل بهار تمام زیبایی های طبیعت شمال به اوج خود می رسند و طراوتی که در هوای آن می توان استشمام کرد بی نظیر است. بسیاری از گردشگران و مسافران فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب می کنند، اما در این فصل به دلیل شرجی بودن هوا شاید برخی افراد اذیت شوند.

در ماه اردیبهشت گل های نیلوفر آبی روی سطح آب پدید می آیند و سطح مرداب پوشیده از این نیلوفرهای زیبا می شوند. هرکه با این پدیده بی نظیر مواجه شود مجذوب آن خواهد شد و به آن خیره می ماند و از زیبایی های آن لذت می برد. همچنین برخی افرادی هستند که فصل پاییز را به دلیل طبیعت رنگارنگ آن دوست دارند. این فصل نیز می تواند برای بازدید از این مرداب جذاب باشد. البته حتما در خاطر داشته باشید که با لباس های گرم تر و تجهیزات بیشتری سفر کنید.

مرداب کندوچال چالوس

مرداب کندوچال کجاست و مسیر دسترسی به آن

مرداب کندوچال در شهر چالوس استان مازندران و در جنگلی انبوه و سرسبز به نام جنگل فین قرار گرفته است. جنگل فین در کیلومتر 7 جاده چالوس و در بخش جنوب چالوس می باشد. برای بازدید از پدیده طبیعی مرداب کندوچال راهی پارک جنگلی فین شوید.

هنگامی که در حال پیش رفتن به سمت چالوس هستید، می توانید حدود 8 دقیقه پیش از رسیدن به شهر، این پارک قابل مشاهده است. جاده کندوان را پیش بگیرید و پیش از رسیدن به چالوس و پس از پلیس راه می توانید وارد پارک جنگلی فین شوید و از طبیعت این منطقه بهره مند شوید. لازم به ذکر است، برخی از افراد جنگل فین را با نام جنگل محمد آباد می شناسند.

رزرو اقامتگاه در چالوس

چالوس یکی از شهرهای شمالی نزدیک به تهران است و یکی از دلایل محبوبیت آن همین مورد می باشد. برخی افراد برای گردش یک روزه راهی چالوس می شوند و به دنبال اقامتگاه نیستند. اما با توجه به زیبایی های متعدد و مناطق گردشگری زیادی که در چالوس وجود دارد، بهتر است یک الی چند روز در آنجا اقامت داشته باشید.

برای رزرو اقامتگاه در چالوس نیز تنوع زیادی داشته و پرطرفدارترین آن ها، اجاره ویلا در چالوس می باشد. ویلاهایی که در این شهر وجود دارند باتوجه به امکاناتی که در آن ها وجود دارد دارای قیمت های مختلفی هستند. بنابراین گردشگران می توانند با توجه به بودجه و سلیقه خود بهترین آن را انتخاب و برای خود اجاره کنند.

مرداب کندوچال چالوس

راهنما سایت

آدرس

مازندران، چالوس، جنگل فین

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه