غار یاغی لوکا رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از جاذبه های پرطرفدار و دیدنی شهر رامسر، غار یاغی لوکا رامسر می باشد که به علت وجود ماجراهای متحیر کننده و جذابی که در آن وجود دارد، در بین همگان شهرت یافته است. بهتر است بدانیم، جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر رامسر که به عروس شهرهای شمال مشهور است، تنها به دریا و جنگل های سرسبز و انبوه آن ختم نمی شود و علاوه بر آن ها جاذبه های تاریخی و دیدنی دیگر همچون غار یاغی لوکا رامسر وجود دارد. در این مقاله می خواهیم با این منطقه دیدنی بیشتر آشنا شویم، شاید در میان شما افرادی باشند که علاقه شدیدی به بازدید از این منطقه را داشته باشند و پس از مطالعه این نوشته و آشنایی بیشتر با آن، کوله بار سفر را بسته و به سمت آن راهی شوند، با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی غار یاغی لوکا رامسر

غار یاغی لوکا رامسر که یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری استان مازندران و شهر رامسر می باشد که به معنی سوراخ راهزن می باشد. جاذبه های طبیعی نظیر غارها از گذشته های دور به جا مانده و یکی از منحصر به فرد ترین دیدنی های طبیعت به شمار می روند. جالب است بدانیم که در گذشته انسان ها از غارها به عنوان پناهگاهی برای سکونت استفاده می کردند. درمورد غار یاغی لوکا رامسر نقل قول هایی وجود دارد که یکی از آن ها می گوید: در زمان های گذشته راهزن هایی وجود داشتند که در غارها کمین می کردند تا کاروان انسان ها به آن وارد شوند. داستان دیگر نیز می گوید که راهزنان از موماران دولتی و امنیتی فرار می کردند و در دهانه ی غارها پنهان می شدند. این منطقه یکی از مناطق طبیعی بسیار زیبای رامسر می باشد که بسیاری از گردشگران را مات و مبهوت خود می کند.

روی یکی از کوه های بلند شهر رامسر واقع در استان مازندران، چاهی عمیق وجود دارد که اگر به داخل آن نگاهی کنیم در می یابیم که تمام بخش دیواره های آن از سنگ تشکیل شده است. اما راجع به این که این سنگ ها دست ساز انسان بوده و یا به صورت طبیعی پدید آمده اند اطلاعات درستی در دست نمی باشد. برخی از افراد محلی اینگونه بیان می کنند که: ساکنانی که در دژ بسیار مستحکم ایلمیلی ساکن بودند، این چاه را به عنوان مسیری زیرزمینی ایجاد کردند.

همچنین در آن زمان، این چاه سنگی تا ساحل دریا امتداد داشت و بدین صورت که از دژ تا ساحل دریا مسیری زیرزمینی در خود داشت. همچنین در زمان هایی که ساکنان دژ قصد رفتن به ساحل را داشتند از این مسیر زیرزمینی استفاده می کردند. اما پس از مدتی که ساکنان این قبعه دیگر از این مسیر استفاده نکردند، این مسیر مسدود شد و افرادی راهزن از آن به عنوان محلی برای پنهان شدن استفاده کردند و همین باعث شد، نام یاغی لوکا را برای آن برگزینند.

غار یاغی لوکا رامسر

در طبیعت ایران علاوه بر دیگر طبیعت هایی مانند سرسبزی ها و دریا و رودخانه ها، طبیعت های دیگری همچون غارها وجود دارند که همیشه یکی از مکان های مورد بازدید بسیاری از طبیعت دوستان می باشد. غار یاغی لوکا رامسر در شمال غربی شهر رامسر واقع شده است که دارای دهانه ای حدود 3 متر می باشد.این عار روی ارتفاعات رامسر بوده و دارای ارتفاعی 100 متری از سطح دریا می باشد. همچنین یکی از صعب العبورترین غارهایی است که در کشورمان ایران وجود دارد. غار یاغی بوکا بسیار تاریک بوده و توسط مقدار نور بسیار کمی از خورشید روشن می شود و داخل آن دیده می شود.

این غار دارای شیبی 95 درجه ای بوده که اصلی ترین علت تاریکی محیط داخلی غار شده است. شاید همین تاریکی بسیار زیاد باعث می شده در گذشته راهزنان آن را برای اختفای خود انتخاب کنند. همچنین به علت تاریکی در محیط داخلی غار یاغی لوکا رامسر تعداد زیادی خفاش زندگی می کنند، زیراکه خفاش ها مکانی تاریک و غار مانند را برای محل زندگی خود انتخاب می کنند.
آنچه که بیش از همه باعث شهرت یافتن این عار شده است، اسرارآمیز بودن و متحیر کننده بودن آن می باشد.

محلی که غار یاغی لوکا رامسر در آن قرار گرفته است، دارای آب و هوای بسیار معتدل و طبیعت و منظره چشم نوازی می باشد. به جرات می توان گفت که اگر به این منطقه سفر کنید و به بازدید از این غار بروید، یکی از بهترین و پرخاطره ترین سفرها در طول عمرتان خواهد بود. پیشنهاد می شود، افرادی که علاقه به غارنوردی دارند، حتما به این غار زیبا سری بزنند و له دلیل موقعیت مکانی می توانند از طبیعت های زیبای اطراف نیز لذت ببرند.

غار یاغی لوکا کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که گفته شد غار یاغی لوکا که یکی از جاذبه های دیدنی رامسر محسوب می شود، در بخش شمال غربی شهر رامسر در استان مازندران می باشد که روی یکی از ارتفاعات رامسر واقع شده است. برای دسترسی به این غار زیبا می بایست وارد جاده چالوس شده و از آنجا خود را به شهر رامسر واقع در استان مازندران برسانید. از بلوار امام خمینی به سمت بلوار معلم راهی شوید. بلوار معلم را پشت سر گذاشته و مسیر مستقیم را پیش بگیرید. پس از پشت سر گذاشتن این مسیر می توانید به غار یاغی لوکا دسترسی پیدا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.
آدرس غار یاغی لوکا: استان مازندران، شهر رامسر، شمال غربی رامسر، خیابان شهید عباس منفرد

غار یاغی لوکا رامسر

اجاره اقامتگاه در رامسر

شهر رامسر یکی از شهرهای زیبای شمال است که در آن علاوه بر اماکن طبیعی و گردشگری، اماکن تفریحی نیز وجود دارد که رامسر را تبدیل به یک شهر توریستی و گردشگری کرده است. برای برخی از مسافران، اجاره اقامتگاه در رامسر از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که درخواست اجاره ویلا در شهر زیبای رامسر بالا بوده مسافران برای سفری چند روزه به رامسر بهتر است حدود یک هفته پیش از سفر، به رزرو ویلا رامسر اقدام نمایند. یکی از بهترین خصوصیات رامسر این است، ویلاهایی که در این شهر وجود دارند، دارای تنوع بالایی هم در امکانات و هم در قیمت بوده و مسافران حق انتخاب زیادی در انتخاب اقامتگاه خود دارند.

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شمال غربی رامسر، کوه ایلمیلی

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه