دشت شقایق شهریار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

دشت شقایق شهریار یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی اطراف استان تهران می باشد و هرساله با آمدن فصل بهار این دشت پوشیده از گل های شقایق قرمز رنگ می شود. در این مقاله می خواهیم با این دشت زیبا که در نزدیکی های تهران است بیشتر آشنا شویم. شاید در میان شما کسانی باشند که با خواندن این مطلب راغب شوند به بازدید از این دشت راهی شهریار شوند، با لوکس ویلا همراه باشید.

آشنایی با دشت شقایق شهریار

در نزدیکی های تهران دشتی زیبا و پهناور به نام دشت شقایق وجود دارد که هر سال در فصل بهار منظره بی نظیری را به واسطه گل های سرخ شقایق به خود می گیرد. هر سال از اواسط بهار یعنی اردیبهشت ماه تا اواخر ماه خرداد این دشت که دارای وسعتی به مساحت چندین هکتار می باشد چنان قرمز می شود که گویا فرشی قرمز رنگ در این دشت پهن شده است. اگر از چشم اندازی دور دست به این دشت نگاه کنید، زمین آن را به صورت یک دست قرمز می بینید.

دشت شقایق های قرمز در دامنه کوه هایی به نام کوه های جارو پدید آمده و تبدیل به یکی از مناظر دیدنی و حیرت انگیز کشور ایران شده است. این منطقه را می توان یکی از دشت های کمتر شناخته شده اطراف تهران دانست. اگر زیرساخت های مناسبی برای این دشت در نظر گرفته شود، می تواند به یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری بسیار خوبی تبدیل شود و گردشگران زیادی در فصل بهار به سمت آن جذب شوند.

یکی از ویژگی های جالب دشت زیبای شقایق که از جاذبه های دیدنی شهریار می باشد این است که تمام شقایق های این دشت خود رو هستند و انسان هیچ دخالتی در رشد آن ها ندارد و خودشان به صورت طبیعی در اواسط بهار در این دشت می رویند. همانطور که در بسیاری از اشعار قدیمی گفته شده این گل ها دارای عمر بسیار کوتاهی بوده و تنها 10 روز عمر می کنند.

نکته ای که در رابطه با رشد شقایق ها وجود دارد این است که رویش آن ها بستگی به دمای هوا دارد و ممکن است در برخی از سال ها که فصل بهار دارای دمای مناسبی نباشد، هیچگونه رشدی نداشته باشند. اما تقریبا هر ساله صدها هکتار از این اراضی میزبان شقایق های سرخ وحشی هستند و منظره بی بدیلی را به وجود می آورند.

جاذبه های دیدنی دشت زیبای شقایق های سرخ شهریار تنها به شقایق های سرخ آن محدود نمی شود و جاذبه های دیدنی دیگری همچون 30 رشته قنات جاری و بالغ بر 20 آثار تاریخی در این منطقه وجود دارند که می توان از آن ها نیز دیدن کرد. همچنین روستاهایی ناشناخته در اطراف شهریار و منطقه اخترآباد وجود دارند که می تواند مقصد گردشگری بسیاری گردشگران قرار گیرد. دشت شقایقهای شهریار گنجایش این را دارد که اگر مسولان توجه ویژه ای به آن داشته باشند، می تواند همانند دشت لاله های واژگون استان چهارمحال بختیاری و همچنین باغ لاله گچسر چالوس در سطح ملی مشهور شود.

دشت شقایق شهریار

جشنواره دشت شقایق شهریار

مسولان شهریار طی جلسات خود برنامه ریزی هایی داشتند و تصمیم بر آن شد که مراسمی را تحت عنوان جشنواره دشت شقایق و در فصل بهار برگزار کنند. اما فراگیری ویروس کووید 19 آن را تا به امروز به تعویق انداخته است.

علاوه بر این که افراد بسیاری در این منطقه به بازدید از این دشت روانه می شوند باعث آسیب رسیدن به شقایق های سرخ می شوند چرای دام ها نیز باعث کاهش زیبایی این گل ها می شوند و رشد گل ها به مشکل بر می خورد. از همین رو مسولان برنامه هایی را برای بهبود اوضاع چیده اند که هنوز آن ها را رسانه ای نکرده اند.

رستوران گردی در نزدیکی های دشت زیبای شقایق

اگر به دشت دلنواز شقایق رفتید و پس از گشت و گذاری که در این منطقه زیبا داشتید و امکان برپایی پیک نیک در طبیعت شهریار را نداشتید، می توانید برای میل کردن وعده غذایی به یکی از بهترین رستوران های شهریار که در این بخش برای شما نوشته شده است بروید و غذای مورد علاقه خود را میل کنید.

دشت شقایق شهریار کجاست و مسیر دسترسی به آن

دشت زیبای شقایق شهریار در دهستانی به نام اخترآباد قرار دارد که در 50 کیلومتری شهریار و 25 کیلومتری بخش جنوب غربی صفادشت قرار گرفته است. اگر از تهران قصد رفتن به این دشت را دارید می توانید از طریق جاده شهریار اقدام نمایید. هنگامی که در جاده شهریار قرار دارید، پیش از آن که به سیمین دشت برسید ورودی دشت شقایق را مشاهده می کنید که باید وارد آن شوید. امامزاده بی بی سکینه یکی از جاذبه های دیدنی شهریار بوده که نزدیک به دشت قرمز شقایق های وحشی می باشد و تنها 20 دقیقه با آن فاصله دارد.

دشت شقایق شهریار

اقامت در شهریار

شهریار یکی از شهرستان های اطراف استان تهران می باشد و در سال های اخیر با توجه به ساخت و سازهایی که در این منطقه صورت گرفته است، شهریار به یکی از مناطق ویلانشین اطراف تهران تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران هستند که برای آخر هفته ها و یا ایام تعطیل به شهریار رفته و چند روزی را به اقامت در این منطقه می گذرانند. یکی از پیشنهادهایی که می توان برای اقامت در شهریار وجود دارد، اجاره روزانه ویلا در شهریار است. با اجاره این اقامتگاه ها می توانید علاوه بر امکانات مناسبی که در آن ها وجود دارند از منطقه دنج و دلپذیر آن ها نیز بهره مند شوید.

راهنما سایت

آدرس

شهریار، شهرستان ملارد، دهستان اخترآباد و دشت شقایق

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه