قره تپه شهریار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از شهرستان های استان تهران که در مرکز آن واقع شده است، شهریار می باشد. این منطقه بر اساس آن چه گزارش شده به عنوان دوازدهمین شهرستان پر جمعیت در ایران می باشد. در این منطقه انواع میوه ها کشت می شوند و به همین دلیل می توان گفت که به عنوان یک نگین در جنوب شرقی کرج است. در این مقاله به سراغ یکی از روستاهای این شهرستان رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن کسب نمایید پس بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

قره تپه شهریار کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای رسیدن به قره تپه شهریار می توانید از مسیر های مختلفی اقدام نمایید که یکی از آن ها راه بلوار شادچای می باشد. برای این منظور کافیست ابتدا وارد بلوار شهید مدرس شوید و بعد از جاده شهریار به سمت بلوار شادچای شوید. این بلوار را ادامه دهید و بعد از رسیدن به میدان از خروجی دوم به طرف بزرگراه سعید آباد بروید. این راه در نهایت شما را به مقصدتان خواهد رساند. مسیر گفته شده 12.1 کیلومتر می باشد و در حدود 16 دقیقه طول می کشد تا به قره تپه برسید. راه دیگری که می توانید از آن استفاده کنید تا به مقصد برسید، بزرگراه بویین زهرا می باشد که مسافتی 12.6 کیلومتری داشته و 20 دقیقه بدون ترافیک طول می کشد تا به این روستا وارد شوید.

قره تپه شهریار

درباره روستای قره تپه

روستای قره تپه در دهستان رزکان واقع شده و تعداد افرادی که در آن ساکن هستند بر طبق سرشماری سال 1385 تا آن موقع 61 خانوار بوده است. یکی از پژوهشگران فرهنگی به نام علی قندالی درباره این روستا عنوان کرده قره تپه از جمله مناطقی به شمار می رود که زندگی یکجا نشینی غار نشینان در آن آغاز شده است. در واقع این روستا به عنوان یکی از جدید ترین روستاهای کشور می باشد که انسان های اولیه برای تغییر رویه زندگی خود به آن مراجعه کردند.

قره تپه در 40 کیلومتری تهران واقع شده و قدمتی بالغ بر 6500 سال دارد. مسولان در تلاشند تا در این منطقه یک موزه راه اندازی کنند تا اشیای به دست آمده از این ناحیه را که نشان دهنده قدمت آن می باشد را در آن نگه داری نمایند. قره تپه در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و به همین دلیل می توان گفت که این روستا یک منطقه بسیار مهم می باشد. یکی از مهم ترین مناطق همانطور که به آن اشاره کردیم و در روستای قره تپه قرار گرفته، تپه قره تپه می باشد که بسیار قدیمی بوده و به عنوان یک مکان مهم به عنوان یکی از جاذبه های شهریار به شمار می رود.

در قره تپه یک سیستم فاضلاب کشف شده که می توان از آن به عنوان یک سیستم پیشرفته برای آن زمان یاد کرد. هم چنین در غرب این تپه خانه هایی ساخته شده اند و در قسمت شرقی آن نیز گورستان وجود دارد. خانه ها در این منطقه خشتی بوده اند و قبل از استفاده از خشت آن ها در خانه ها کمی حرارت دیده اند و هم چنین برای رنگ آمیزی دیوارها از گل اخری استفاده می شود. این روستا در کنار مواری هم چون امام زاده یحیی شهریار می تواند باعث شود تا سفر به این منطقه را برایتان لذت بخش تر نماید.

طراحی قره تپه و موارد درون آن

بر اساس آن چه گفته شده شناسنامه قره تپه به عنوان یک افتخار فرهنگی در شهرستان شهریار به حساب می آید و اثر تاریخی آن قدمت بالایی داشته و از دل آن اثرات گران بهایی را بیرون کشیده اند. برای مثال یک کاسه سفالی از این تپه بیرون آمده که تاریخ آن به هزاره پنج پیش از میلاد باز می گردد. از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره نمود فرآیند مربوط به هدایت آب در این تپه می باشد که نشان دهنده توانایی بالای معماران داشته به طوری که سیستم فاضلاب آن بالغ بر 6500 سال قدمت دارد.

با توجه به این که تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای تماشای این اثر ماندگار راهی این منطقه می شوند ولی هنوز آمار دقیقی برای تعداد آن ها گفته نشده است. در حال حاضر تنها موضوعی که در حال پیگیری آن هستند، ساخت یک موزه در این راستا در این منطقه می باشد.

قره تپه شهریار

بهترین زمان بازدید از قره تپه شهریار

از مواردی که در خصوص زمان بازدید از جاذبه های شهریار گفته شده این است که شما می توانید در هر فصل و تایمی از سال که نیاز داشتید به این منطقه برود. این شهرستان در هر فصلی زیبایی های مخصوص به خود را دارد و به همین دلیل می توانید در هر زمان که نیاز داشتید برای تماشای آن اقدام نمایید. یکی از فصولی که مورد توجه افراد زیادی می باشد، تابستان است چرا که در این فصل می توانید دمای کمتری را به نسبت تهران داشته باشید و به همین دلیل برای چند روز هم که شده از دمای بالای پایتخت فرار خواهید کرد.

اگر برای تصویر برداری قصد دارید به شهریار و توابع آن همانند روستای قره تپه بروید باید گفت که می توانید قاب های زیبایی را ببندید و تصاویر زیبایی را ثبت نمایید. در زمستان نیز با توجه به این که منطقه دمای کمتری به نسبت تهران دارد می توان گفت معمولا بارش برف دارد و سفیدپوش می باشد و برای کسانی که سرما را دوست دارند بسیار مناسب می باشد.

رزرو سوئیت در شهریار

اگر تمایل دارید به قره تپه شهریار بروید بهتر است زمان خوبی را انتخاب کرده و قبل از رسیدن به آن برای اقامتگاه خود یک جای مناسب را در نظر بگیرید. بدین منظور می توانید از سایت لوکس ویلا کمک گرفته و اجاره سوئیت ارزان در شهریار اقدام نمایید. بدین منظور کافیست بعد از انتخاب اقامتگاه خود برای رزرو با شماره های درون سایت تماس حاصل فرمایید. توجه داشته باشید در مواقع شلوغ سال بهتر است کمی زودتر از زمان موعد برای رزرو ویلای مورد نظرتان اقدام نمایید تا دچار سرگردانی نشوید.

هم چنین بهتر است بدانید که این منطقه فاصله چندانی با شهریار ندارد و بهتر است برای اقامت به شهریار بروید تا بتوانید اقامت بهتری را تجربه نمایید. هم چنین لازم به ذکر است که این ناحیه به طور کلی محل خوبی برای کمپ نیست و بهتر است کمپینگ را نیز به جای دیگری موکول کنید تا دچار هیچ مشکلی نشوید.

راهنما سایت

آدرس

تهران، شهریار، ۳۶ کیلومتری جنوب غرب تهران

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه