آبشار سیاسرت رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

کشور پهناور ایران با دلیل آب و هوای چهار فصل و متنوعی که دارد از مناطق طبیعی مختلف و زیبایی برخوردار است که اغلب می توان این زیبایی ها را در شمال کشور، به خصوص در استان مازندران مشاهده کرد.آبشار سیاسرت نیز از جمله آبشار های زیبایی  است که در بخش جنوبی شهر رامسر در جنگل های بکر و زیبای هیرکانی واقع شده و جزء مناطق دیدنی شهر رامسر به شمار می رود.در این  مقاله ما قصد داریم به معرفی آشار سیاسرت بپردازیم و با این جاذبه دیدنی آشنا شویم پس در ادامه با لوکس ویلا همراه ما باشید.

آبشار سیاسرت

 

معرفی آبشار سیاسرت رامسر

استان مازندران به دلیل شرایط آب هوایی که دارد، طبیعت زیبا و تماشایی را در دل خود جای داده است. شهر رامسر نیز یکی از شهر های زیبای استان مازندران است که در این شهر می توان شادابی و سر زندگی را در این شهر احساس کنید.  در واقع می توان گفت که وجود این آبشار موجب خلق منظره و طبیعتی زیبا در این منطقه شده و باعث خلق منظره ای تماشایی و خارق العاده شده است.

بازدید از ابشار سیاسیرت رامسر برای کسانی که که به این شهر سفر می کنند و دوست داران و علاقمندان طبیعت می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب باشد و تجربه ای زیبا را برای آنها در طی سفرشان رقم بزند. لازم است بدانید که به دلیل قرار گیری این آبشار در بخش جنگل های زیبایی هیرکانی، شما برای بازدید از این ابشار می بایست از دل جگل عبور کنید. یعنی در واقع با بازدید از این جاذبه طبیعی می توانید علاوه بر مشاهده آبشار، از زیبایی ها و طبیعت جنگل نیز لذت ببرید.

آبشار سیاسرت رامسر قسمتی از رودخانه 40 کیلومتری چالک ررود می باشد که از کوه های سماسوس نشات می گیرد و با رود های جالیسان، ارمو و لاک تراشان هم مسیر می شود و در انتها به دریای خزر می پیوندند.

لازم به ذکر است که شما می توانیداز جنگل دالخانی، ییلاق گرسماسر و سد میجران که در نزدیکی این آبشار قرار دارند نیز دیدن نمایید. همچنین روستای جنت رودبار نیز به دلیل ییلاقی بودن دارای جاذبه های گردشگری بسیاری برای گردشگران و علاقمندان است که می توانید علاوه بر بازدید از این آبشار، از این روستای ییلاقی زیبا دیدن نمایید و لحظاتی لذتبخش را در سفر خود رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به آبشار سیاسرت رامسر

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین فصل بازدید و سفر به آبشار سیاسرت رامسر چه زمانی است و در چه فصلی این مکان زیبا تر است؟

در ابتدا باید بدانید که به دلیل قرار گیری این آبشار در قسمت ییلاقی روستای جنت رودبار، این منطقه اغلب دارای آب و هوای معتدل است. اما از آنجایی که شمال کشور در فصل تابستان آب و هوای گرم و شرجی دارد و در زمستان ها هوای بسیار سردی دارد، بهترین فصل برای سفر و بازدید از آبشار زیبای سیاسرت، فصل بهار و اوایل پاییز است. آب و هوای این منطقه در فصل بهار بسیار معتدل و مطبوع است و شما می توانید با خیال آسوده به این منطقه سفر کنید و از آن لذت ببرید.

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم، آبشار سیاسرت از جمله مناطق دیدنی رامسر است که این آبشار در 35 کیلومتری جنوب رامسر و در مسیر رودخانه چالک و نزدیکی روستای زیبا و ییلاقی جنت رودبار واقع شده. گردشگران می توانند با طی کردن مسافت 300 متر در قسمت پایینی جاده اصلی روستای جنت رودبار، به این آبشار برسند  و از طبیعت بی نظیر و تماشایی این مکان لذت ببرند و زمانی را در این منطقه بگذرانند.

نکات لازم برای سفر به آبشار سیاسرت

این منطقه به دلیل این که دارای طبیعی بکر و دست نخورده است، لازمه سفر به این منطقه توجه به برخی نکات و به همراه داشتن برخی وسایل است.

از جمله موارد قابل اهمیت در سفر به این منطقه، همراه داشتن وسایل مورد نیاز نظیر جعبه کمک های اولیه، آب و غذا به مقدار لازم، چادر مسافرتی، لباس اضافی و کفش مناسب برای پیاده روی در مسیر رسیدن به آبشار است. شما  با داشتن این وسایل می توانید با خیال راحت به سمت آبشار حرکت کنید و با خیالی  آسوده از آن لذت ببرید و مدت زمانی را در آنجا بگذرانید.

همچنین حفاظت از محیط زیست و گونه های گیاهی و جانوران در این مسیر و آسیب نرساندن به آنها از دیگر نکات مهمی است که در هنگام سفر باید به آن توجه کنید.

رزرو اقامتگاه در رامسر

همان طور که در ابتدا گفته شد استان مازندران به خصوص شهر رامسر به دلیل طبیعت و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارند، یکی از بهترین مناطق گردشگری به شمار می رود. ممکن است بخواهید مدت زمانی را در رامسر یا در روستا های این منطقه در دل طبیعت به دور از شلوغی اقامت داشته باشید و از مناطق دیدنی آنجا دیدن کنید. برای اقامت و اجاره خانه روستایی در رامسر می توانید از طریق سایت لوکس ویلا جهت رزرو اقامتگاه مد نظرتان اقدام نمایید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، رامسر، آبشار سیاسرت

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه