پارک جنگلی مخمل کوه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک جنگلی مخمل کوه طبیعتی سرشار از تازگی، زیبایی و طراوت است که در گوشه ای از طبیعت خرم آباد جای گیرد و توجه بسیاری از طبیعت دوستان را به خود جلب کند. این پارک جنگلی با طبیعت ییلاقی و پوشیده از مخملی سبز رنگ و آب و هوای دل انگیز، از زیباترین پارک های جنگلی و طبیعی غرب ایران است که بسیاری از طبیعت دوستان، آخر هفته ها و ایام تعطیل خود را در آن سپری می کنند. پارک ها و فضاهای سبز از جمله پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در میان هر شهر و منطقه ای به حساب می آیند که گردشگران، اوقات فراغت خود را در آن ها سپری می کنند. این پارک و فضای سبز زمانی می تواند بسیار دل انگیزتر و پرطرفدارتر شود که از طبیعتی بکر و دست نخورده برخوردار باشد. خوشبختانه پارک مخمل کوه خرم آباد از آن دسته پارک های جنگلی است که طبیعت بکر و سرسبز خود را حفظ کرده و همین موضوع توانسته نقطه قوتی برای آن به حساب می آید. در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با پارک جنگلی مخمل کوه خرم آباد که دارای طبیعتی شگفت انگیز و زیبا می باشد، آشنا شویم.

پارک جنگلی مخمل کوه کجاست و مسیر دسترسی

پارک جنگلی مخمل کوه از زیباترین پارک های جنگلی استان لرستان بوده که در میان طبیعتی سرسبز با کوه های پر صلابت و استوار جای گرفته است. این پارک جنگلی که توانسته با طبیعتی سرشار از زیبایی و آب و هوای مطلوب و روح نواز، در میان بخشی از دره خایدآلو قرار گیرد و به عنوان یکی از زیباترین دیدنی های خرم آباد شناخته شود. پارک جنگلی مخمل کوه خرم آباد دارای فاصله ای حدود 60 کیلومتر از فرودگاه خرم آباد، 20 کیلومتر از مرکز شهر خرم آباد و 18 کیلومتر از ترمینال مسافربری خرم آباد می باشد. طبیعت این پارک جنگلی به قدری زیبا و دل انگیز است که هر گردشگر و طبیعت گردی را به سمت خود دعوت می کند.

مسیر دسترسی به جنگل مخمل کوه با خودروی شخصی

اگر شما هم جزء طبیعت گردانی هستید که جنگل مخمل کوه را از میان تمام دیدنی های لرستان انتخاب کرده اید تا بتوانید گردش یک روزه دلچسبی را تجربه کنید، می توانید به راحتی از خرم آباد به سمت این جاذبه حرکت کنید. برای این منظور خود را به یکی از بلوارهای زند یا ولایت در خرم آباد برسانید و به سمت حاشیه شمالی شهر حرکت نمایید. سپس وارد مسیر جاده خرم آباد – الشتر شده و حدود 35 کیلومتر در آن به حرکت خود ادامه داده و پیش از آن که به روستای بهرام جود برسید، از طریق دوربرگردانی که در مسیر خود مشاهده می کنید، وارد خروجی جاده قلعه سنگی شوید و به مسیر خود ادامه دهید.

هنگامی که در این مسیر در حال حرکت هستید، خروجی مخمل کوه را در سمت راست جاده مشاهده خواهید کرد که مسیر را به شما نشان می دهد. بر اساس تابلوی راهنما می توانید به راحتی به سمت این پارک جنگلی حرکت کنید و پس از آن که به پارک رسیدید، از گردش و استراحت در طبیعت سرسبز و زیبای آن لذت ببرید. مسیرهای دسترسی دیگری همچون بلوار زیبا کنار و جاده جانبازان، برای دسترسی به مخمل کوه وجود دارند که شما می توانید با توجه به مبدأ خود، یکی از بهترین مسیرهای دسترسی به پارک جنگلی مخمل کوه را انتخاب نمایید.

آدرس پارک جنگلی مخمل کوه: استان لرستان، شمال شهرستان خرم آباد، کیلومتر 15 جاده خرم آباد – الشتر

پارک جنگلی مخمل کوه

آشنایی با پارک جنگلی مخمل کوه

پارک های جنگلی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری برای هر سن و سلیقه ای محسوب می شوند که خوشبختانه در گوشه و کنار ایران کم نیستند و در بسیاری از شهرهای کشور، نمونه هایی از آن ها وجود دارند. معمولا تصور اغلب ما از پارک های جنگلی این است که پارک های جنگلی در شهرهای شمالی وجود داشته و اگر تصمیم به گردش و استراحت در پارک جنگلی داشتیم، باید به سراغ یکی از شرهای خطه شمالی کشور برویم.

اما غافل از آن که استان لرستان که در غرب کشور، طبیعتی خارق العاده را به خود اختصاص داده و از آب و هوایی مطلوب برخوردار است، جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی در آن وجود دارند که اگر به سراغ این استان برویم، تازه می توانیم درک کنیم که ایران به غیر از شمال و جنوب، دارای زیبایی های بی حد و حصری در دیگر نقاط خود می باشد. به همین علت است که استان لرستان به عنوان بهشتی برای طبیعت دوستان تلقی می شود. یکی از زیباترین پارک های جنگلی ایران که نمونه تمام عیاری از زیبایی های شهر خرم آباد در استان لرستان می باشد، پارک جنگلی مخمل کوه در خرم آباد است که از طبیعتی حیرت انگیز و آب و هوایی دلچسب برخوردار می باشد.

این پارک جنگلی یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری خرم آباد به شمار می آید که بسیاری از اهالی این شهر و گردشگرانی که از دیگر شهرها به این منطقه سفر می کنند، برای گردش، استراحت و تفریح خود به سراغ آن می روند تا یک گردش حسابی در این طبیعت خارق العاده را تجربه کنند.

پارک جنگلی مخمل کوه

ویژگی های پارک جنگلی مخمل کوه

همانطور که از نام این پارک جنگلی انتظار می رود، دارای طبیعتی سرسبز و کوه های پوشیده از مخملی سبز رنگ است که به هر گوشه ای آن قدم بگذارید، زیبایی های خاصی در انتظار شما نشسته اند تا شما را غرق در حس و حال خوب کنند. از آنجایی که پارک مخمل کوه دارای طبیعت ییلاقی می باشد، آب و هوایی بسیار دلپذیر در این طبیعت حکم فرماست که لذت گردش و استراحت را برای گردشگران دو چندان خواهد کرد.

جالب است بدانید پارک جنگلی مخمل کوه به عنوان بخشی از زاگرس شرقی شناخته شده و بر اساس پژوهش هایی که درباره قدمت آن انجام شده است، از لحاظ زمین شناسی متعلق به دوره سنوزوئیک یا نوزیستی می باشد. در واقع دوره نوزیستی به عنوان جدیدترین دوره زمین شناسی شناخته می شود که با پدیده کوه زایی مواجه بوده و رشته کوه زاگرس نیز در این دوره از زمین شناسی پدیدار شده است.

این پارک جنگلی با مساحتی حدود 500 هکتار در میان یکی از بلندترین کوه ها و ارتفاعات خرم آباد جای گرفته که به نام مخمل کوه خوانده شده و با نام تنگ شبیخون نیز شناخته می شود. مخمل کوه با ارتفاع 1.900 متر از سطح دریا، در میان رشته کوه های زاگرس شرقی قرار داشته و به عنوان بخشی از زاگرس شرقی شناخته شده و بخش های دیگری همچون یک آبشار و تنگه شبیخون جزء زیبایی های آن به حساب می آیند.

پارک جنگلی مخمل کوه

دلیل نام گذاری پارک جنگلی مخمل کوه

در این که پارک جنگلی مخمل کوه از آب و هوایی پاک و به دور از هیچگونه آلودگی می باشد، شکی نیست و این موضوع را می توان از روی گلسنگ هایی که در این طبیعت وجود دارند، مطمئن شد. گلسنگ هایی که سطح این کوه را پوشانده، تأثیر به سزایی در زیبایی منظره و هوای مطلوب آن دارند.جالب ترین نکته ای که در رابطه با طبیعت و زیبایی این پارک جنگلی وجود دارد، مربوط به گلسنگ های سطح کوه بوده که حاصل هم زیستی قارچ ها و جلبک ها هستند و فاقد ریشه، ساقه و برگ می باشند.

محل رویش گلسنگ ها بر روی ریسه ها بوده که تنها بر روی سطح تخته سنگ ها و تنه درختان قابل مشاهده هستند و هیچ گاه در خاک رشد نمی کنند. زمانی که گلسنگ ها را در میان طبیعتی مشاهده می کنید، می توانید مطمئن شوید که آن طبیعت از آب و هوایی بسیار پاک و دل انگیز برخوردار است؛ چرا که گلسنگ ها در هوای آلوده نمی رویند و تنها محل رویش آن ها در طبیعت و هوای پاک می باشد. صخره ها، سنگ ها و تنه درختان پارک جنگلی مخمل کوه پوشیده از گلسنگ هایی است که اصلی ترین علت نام گذاری این پارک جنگلی را به نام مخمل کوه می باشد.

طبیعت این پارک جنگلی در فصل بهار در زیباترین حالت ممکن خود قرار دارد و تمام طبیعت آن پوشیده از مخملی سبز رنگ بوده و اگر از فاصله دور به طبیعت جنگل نگاه کنید، گویا مخملی سبز رنگ را بر روی طبیعت آن کشیده اند. تابستان ها و زمانی که هوا رو به گرما می رود و آفتاب به صورت مستقیم در روزهای گرم تابستان بر روی این طبیعت می تابد، سبب می شود این گلسنگ ها به رنگ های سیاه و قهوه ای تبدیل شوند و طراوت، تازگی و زیبایی خود را از دست دهند. اما نقاطی از این جنگل که مقابل تابش مستقیم آفتاب نیستند، تازگی خود را حفظ می کنند.

هر چه به سمت پاییز پیش می رود، از طراوت و زیبایی این طبیعت کاسته شده و گلسنگ ها سرسبزی خود را از دست می دهند. زمانی که مخمل کوه، بافت مخملی و سبز رنگ حاصل از گلسنگ ها را از دست می دهد، بومیان این منطقه مخمل کوه را کوه کمر سیاه یا کمرسی می نامند.

پارک جنگلی مخمل کوه

پوشش گیاهی جنگل مخمل کوه

مهمترین موردی که سبب زیبایی و محبوبیت این پارک جنگلی در میان جاهای دیدنی خرم آباد شده است، پوشش گیاهی زیبا و چشمنواز آن می باشد. پوشش گیاهی پارک جنگلی مخمل کوه تشکیل شده از درختان و گیاهان متنوعی است که با قرار گیری در کنار هم، طبیعتی بسیار زیبا را پدید می آورند و شامل درختان بادام، بلوط، سپیدار و بابونه می شوند. همچنین سطح صخره ها، سنگ ها و تنه درختان این جنگل پوشیده از گلسنگ ها بوده که در فصل بهار و اوایل تابستان در سرسبزترین و زیباترین حالت ممکن خود قرار دارند.

پوشش جانوری پارک جنگلی مخمل کوه

پارک جنگلی مخمل کوه همانند بسیاری دیگر از جنگل ها و جاذبه های طبیعی بکر، به عنوان زیستگاه جانوران اصلی و وحشی شناخته می شود. از جانورانی که در این پارک جنگلی زندگی می کنند می توان به خرس، پلنگ، گورکن، قوچ، سمور، سنجاب و پرندگانی همچون کبک و قرقاول اشاره کرد که این منطقه را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند. از آنجایی که جنگل مخمل کوه مجهز به یک سری امکانات رفاهی و خدماتی می باشد، این جانوران وحشی معمولا در طول روز به سمت نقاط شلوغ تر پارک نمی آیند و حتی به دلیل امنیت حاکم در پارک نیز امکان آسیب رساندن جانوران به گردشگران پایین می باشد.

پارک جنگلی مخمل کوه

جاذبه های دیدنی مخمل کوه

پارک جنگلی مخمل کوه بخشی از مخمل کوه است که مخمل کوه نیز خود بخشی از رشته کوه های زاگرس شرقی بوده و انواع دیدنی های مختلفی در آن وجود دارند. طبیعت مخمل کوه در میان استان لرستان، می تواند آیینه ای تمام قد برای به رخ کشاندن زیبایی های طبیعت لرستان باشد. در ادامه به آشنایی با جاذبه های دیدنی مخمل کوه خواهیم پرداخت.

پارک جنگلی مخمل کوه

جنگل مخمل کوه به عنوان زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه دیدنی مخمل کوه شناخته می شود و حدود 500 هکتار مساحت از این منطقه را به خود اختصاص داده است. در طبیعت این پارک جنگلی، درختان بلوط کوتاه و بلندی وجود دارند که پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل داده اند و به همین خاطر است که طبیعت زاگرس، پوشیده از درختان بلوط است و به تبع آن نیز، سنجاب ها در این محدوده حضور دارند.

پارک جنگلی مخمل کوه از پرطرفدارترین دیدنی های مخمل کوه بوده و علاوه بر طبیعت زیبا و چشمنواز، آب و هوایی دل انگیز و مطلوب نیز در آن جریان دارد و به واسطه آن ها توانسته به جاذبه ای گردشگری برای گردشگران تبدیل شود. این پارک جنگلی از انواع امکانات رفاهی نظیر آلاچیق، پارک بازی کودکان، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و غیره برخوردار است و گردشگران می توانند گردش و تفریحی دلچسب را در این پارک جنگلی تجربه کنند.

پارک جنگلی مخمل کوه

تنگه شبیخون

تنگه ای زیبا و تماشایی در بخش شرقی دامنه مخمل کوه واقع شده که تنگه شبیخون نام داشته و نام آن در بسیاری از کتاب ها و روایت های تاریخی آمده است. این تنگه در مسیر جاده خرم آباد – الشتر جای گرفته و در طول تاریخ، دارای موقعیت جغرافیایی بسیار مهمی بوده و به همین خاطر اتفاقات و رویدادهای تاریخی مهمی در آن رخ داده اند. نام تنگه شبیخون در کتاب های تاریخی زیادی آمده و از جنگ هایی که در آن روی داده اند، روایت کرده اند. هم زمان با شورش حاکم لرستان که شاهرودی خان نام داشت، شاه عباس صفوی هم به همراه یارانش به سمت این منطقه حمله کردند.

سپاهیان شاه عباس صفوی در محدوده ای نزدیک به این تنگه اتراق نمودند و این اتراق آن ها به صورت پنهانی بود و نباید هیچ یک از یاران شاهرودی خان از حضور آن ها در نزدیکی تنگه خبردار می شد. در نهایت در یکی از شب ها، شاه عباس صفوی به همراه سپاهیانش به آن ها شبیخون زدند و منجر به شکست شاهرودی خان گردید. بر همین اساس بود که نام این تنگه را تنگه شبیخون انتخاب کردند و تا امروز با همین نام شناخته می شود.

آبشار شبیخون

آبشار شبیخون جاذبه ای تماشایی در میان دیدنی های مخمل کوه است که در میان آبشارهای لرستان به شهرت رسیده و گردشگرانی که به سراغ گردش و تفریح در پارک جنگلی مخمل کوه می روند، از آن دیدن می کنند. آبشار شبیخون از زیباترین آبشارهای لرستان است که در میان تنگه شبیخون قرار داشته و به همین جهت با نام شبیخون شناخته می شود و از میان صخره ها و گلسنگ های زیبایی جریان داشته که زیبایی شگفت انگیزی را برای این طبیعت پدید آورده است. این آبشار خروشان معمولا در زمستان ها دمای هوا به شدن کاهش یابد، دچار یخ زدگی می شود و چهره متفاوتی به خود می گیرد.

آبشار شبیخون در طول مسیری که طی می کند، از میان صخره ها و گلشنگ ها عبور کرده و از آنجایی که از میان گلسنگ ها عبور می کند، تصفیه شده و به آبی شفاف و زلال تبدیل می شود. اطراف این آبشار طراوت و تازگی و هوای مطلوب جریان دارد که پیشنهاد می شود لذت قدم استراحت در کنار آبشار را فراموش نکنید. آبشار نوژیان هم یکی دیگر از زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای لرستان بوده که در روستای نوژیان جریان دارد و طبیعتی زیبا و خارق العاده را به خود اختصاص داده است.

پارک جنگلی مخمل کوه

تفریحات مخمل کوه لرستان

پارک جنگلی مخمل کوه که از زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری خرم آباد شناخته می شود، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده و می تواند میزبان بسیار خوبی برای گردشگران باشد. هر گردشگر و طبیعت گردی که برای گردش، استراحت و تفریح به سراغ این پارک جنگلی می رود، می تواند خاطرات به یادماندنی و لذت بخشی را تجربه کند.

این جاذبه بهترین فرصتی است که بتوانید با گردش در آن از بسیاری دغدغه ها و مشغولیت های ذهنی رها شوید و برای چند ساعتی هم که شده به روح و جسم خود استراحتی دلچسب بدهید. جنگل مخمل کوه با انواع امکانات مناسبی که در میان طبیعت زیبای خود جای داده، از جاذبه های گردشگری لرستان محسوب شده و در ادامه با انواع تفریحات مخمل کوه آشنا خواهیم شد که اگر قصد رفتن به جاذبه ای طبیعی و گردشگری را داشتید، این پارک جنگلی سرسبز و زیبا را انتخاب نمایید.

طبیعت گردی در مخمل کوه

بیشترین موردی که در این جاذبه توجه گردشگران را به خود جلب می کند، طبیعت بکر و دست نخورده آن است که همانند مخملی سبز رنگ تمام این طبیعت پوشانده است. گیاهان و درختان متنوع و متعددی در میان طبیعت مخمل کوه وجود دارند که هوای پاک و اکسیژن خالص و تازه را برای این جاذبه فراهم آورده اند. پس با قدم زدن در میان طبیعت می تواند لذتی بی نهایت را برای شما پدید بیاورد و از تنفس هوای تازه و به دور از آلودگی لذت ببرید.

هوای پاک و تمیز این جنگل بهترین مکان برای ورزش به شمار می رود و برخی از گردشگرانی که به سلامت جسم خود اهمیت می دهند، ورزش کردن در طبیعت را فراموش نخواهند کرد. همچنین با نزدیک شدن به آبشار شبیخون، صدای آرامش بخش آن را خواهید شنید که در میان طبیعت آرام این منطقه طنین انداخته است و روح و جسم آدمی را جلا می بخشد. اگر هم به دنبال تفریحات بیشتری در طبیعت خرم آباد هستید، می توانید دریاچه کیو خرم آباد را به عنوان یکی دیگر از مقاصد گردشگری خود از میان جاذبه های دیدنی خرم آباد انتخاب نمایید و به سراغ بازدید از آن بروید.

پارک جنگلی مخمل کوه

کوهنوردی و صخره نوردی در مخمل کوه

همانطور که می دانیم، مخمل کوه از مناطق کوهستانی لرستان در شهرستان خرم آباد است که بهترین منطقه را برای کوهنوردی و صخره نوردی پدید آورده است. این طبیعت کوهستانی به قدری زیبا و منحصر به فرد بوده که توجه کوهنوردان و صخره نوردان زیادی را به خود جلب نموده و اغلب کوهنوردان فصل بهار را برای کوهنوردی در مخمل کوه انتخاب می کنند.

مسیرهای صعود به مخمل کوه نسبتا آسان بوده و حتی کوهنوردان مبتدی و افرادی که کوهنوردی را به صورت حرفه ای دنبال نمی کنند نیز می توانند مسیر صعود آن را پیش بگیرند. مسیر صعود به این قله تنها چند ساعت به طول می انجامد و می توانید برنامه نیم روزه ای را برای آن تدارک ببینید. هنگامی که به ارتفاعات مخمل کوه بروید و یا به قله آن برسید، می توانید چشم اندازی بسیار زیبا و تماشایی را از مناطق اطراف خود مشاهده کنید و از تماشای طبیعت اطرافتان لذت ببرید.

پیک نیک در میان طبیعت مخمل کوه

پیک نیک از جمله تفریحاتی است که گردشگران با رفتن به طبیعتی زیبا می توانند در کنار خانواده و دوستان خود آن را تجربه کنند. یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی که می توانید در میان طبیعت سرسبز مخمل کوه از آن لذت ببرید، پیک نیک های خانوادگی و دوستانه بوده که با پهن کردن و به راه انداختن بساط پیک نیک، خاطراتی به یاد ماندنی و دوست داشتنی را برای خود رقم بزنید.

بسیاری از خانواده ها و دوستان برای بیشتر لذت بردن از پیک نیک خود بازی هایی همچون بازی های فکری را همراه خود به طبیعت می برند و به همراه خانواده و دوستان خود به بازی در طبیعت می پردازند. بسیاری از گردشگران صبح زود راهی این طبیعت می شوند، پس از پهن کردن بساط پیک نیک، بساط صبحانه ای دلچسب را به راه می اندازند و پس از صرف صبحانه در فضایی دل انگیز به سراغ استراحت و بازی می روند. سپس بساط ناهار را آماده کرده تا ناهاری خوشمزه و دلپذیر را در میان طبیعت میل کنند و بعد از گردش و تفریحی حسابی، این منطقه را ترک می کنند.

پارک جنگلی مخمل کوه

سایر تفریحات مخمل کوه

از آنجایی که طبیعت مخمل کوه طبیعی بسیار زیبا و وسیع است و همچنین آب و هوایی دل انگیز و پاک در آن جریان دارد، لذت گردش و تفریح را برای گردشگران دو چندان نموده و علاوه بر تفریحاتی که پیش تر ذکر شدند، از دیگر تفریحاتی همچون آبشارنوردی، کوهنوردی، صخره نوردی و غیره نام برد که می توان به همراه دوستان و خانواده خود از آن ها لذت برد.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی مخمل کوه

پارک جنگلی مخمل کوه در منطقه ای کوهستانی از طبیعت خرم آباد جای گرفته و به همین جهت از آب و هوایی سرد و کوهستانی برخوردار می باشد. طبیعت مخمل کوه در فصل های بهار و تابستان در بهترین و زیباترین حالت خود بوده و در فصل های پاییز و زمستان نیز سرد می شود. طبیعت خمل کوه در فصل بهار پوشیده از مخملی سبز رنگ می شود و بارش های بهاری، تازگی و طراوت را برای طبیعت آن به ارمغان می آورند.

اگر فصل بهار را برای سفر به مخمل کوه انتخاب کنید، زمانی که قدم در این طبیعت می گذارید، بوی تازگی و طراوت طبیعت را استشمام خواهید کرد که شما را به گردشی دلچسب دعوت می کند. اردیبهشت ماه های مخمل کوه از بهترین زمان بازدید از مخمل کوه به حساب می آید و گلسنگ های سبز رنگ، تمام این طبیعت را می پوشانند. تابستان های مخمل کوه نیز از بهترین فصل های سفر به این منطقه محسوب می شود و هوای طبیعت کمی رو به گرما می رود، اما گلسنگ هایی که در برابر آفتاب مستقیم قرار دارند، به رنگ قهوه ای تبدیل می شوند.

اما تابستان های مخمل کوه که چندان گرم و سوزان نیست، گردشگران زیادی را به سمت خود دعوت می کند و گردشگران برای فرار از گرمای طاقت فرسا و سوزان شهرها به این منطقه سفر می کنند. پاییز مخمل کوه کمی رو به سرما می رود، اما به اندازه ای نیست که نتوان آن را تحمل کرد. همچنین طبیعت مخمل کوه به رنگ های زرد و نارنجی تبدیل می شود و چهره خاص و زیبایی به خود می گیرد. اما زمستان های مخمل کوه که بسیار سرد می شود و بارندگی های زیادی دارد، کمتر کسی آن را برای زمان سفر خود به این منطقه انتخاب می کند. لذا می توان نتیجه گرفت که فصل های بهار و تابستان از بهترین زمان های بازدید از پارک جنگلی مخمل کوه می باشند.

پارک جنگلی مخمل کوه

اقامت در مخمل کوه خرم آباد

جاذبه های طبیعتی زیادی در طبیعت ایران وجود دارند که لذت گردش و اقامت را برای گردشگران فارهم آورده اند. طبیعت مخمل کوه نیز از آن دسته جاذبه های طبیعی بوده که با توجه به امکانات رفاهی مناسب، از بهترین محل ها و جاذبه ها برای اقامت شبانه و کمپینگ می باشد. اگر جزء گردشگرانی هستید که لذت اقامت های شبانه در طبیعت را از دست نمی دهید، طبیعت مخمل کوه نیز این امکان را برای شما فراهم آورده تا از گردش و تفریح و اقامت در آن لذت ببرید.

برای اقامت و کمپینگ در طبیعت مخمل کوه بهتر است امکانات و لوازمی همچون چادر مسافرتی، پتو مسافرتی، زیرانداز، کیسه خواب، چراغ قوه، آب و غذا به مقدار کافی، داروهای شخصی و عمومی، لباس اضافی، لباس مناسب فصل و غیره را همراه خود داشته باشید تا در طول اقامت با مشکلی مواجه نشوید. توجه داشته باشید که حتی شب های بهار و تابستان ممکن است هوا سرد شود و لباس گرم را برای اقامت شبانه ببرید.

اگر هم اهل اقامت و کمپینگ در طبیعت نیستید و می خواهید امکانات رفاهی مناسب تری را در اختیار داشته باشید، می توانید به سراغ اقامتگاه های بومگردی متعددی که در نزدیکی پارک جنگلی مخمل کوه وجود دارند، بروید. از اقامتگاه های بومگردی این محدوده می توان به اقامتگاه هایی همچون کلدار، ماهی بازان و غیره اشاره نمود که می توانید با اقامت در آن ها لذت زندگی روستایی و ساده زیستی را تجربه کنید.

امکانات پارک جنگلی مخمل کوه

پارک جنگلی مخمل کوه از پرطرفدارترین پارک های جنگلی و جاذبه های طبیعی در میان خرم آباد می باشد که گردشگران زیادی به سراغ آن می روند. طبیعت این منطقه بسیار زیبا و سرسبز بوده که لذت گردش و استراحت را برای گردشگران دو چندان می کند. همچنین وجود امکاناتی نظیر آلاچیق، رستوران های محلی، قهوه خانه های سنتی، زمین بازی برای کودکان، مسجد، سرویس بهداشتی و پارکینگ در این پارک بر محبوبیت آن افزوده است.

وجود چنین امکاناتی در میان جاذبه های طبیعی راحتی و آسایش را برای گردشگران فراهم نموده و گردشگران می توانند با خیالی آسوده تر به گردش خود بپردازند و لذت ببرند. توجه داشته باشید که بازدید از این پارک جنگلی کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست و همچنین در هر ساعتی از شبانه روز می توانید به آن مراجعه نمایید و محدودیت زمانی ندارد.

پارک جنگلی مخمل کوه

راهنما سایت

آدرس

استان لرستان، شمال شهرستان خرم آباد، کیلومتر 15 جاده خرم آباد - الشتر

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه