معرفی جاهای دیدنی فشم

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

23 مهر

روستای آهار

تهران در اطراف خود دارای روستاهای متعددی است که از بین آن ها می توان به روستای آهار اشاره کرد. این روستا به عنوان دور ترین روستا از تهران شناخته می شود ولی همین روستا تنها دو ساعت […]

13 شهریور

لوکس ترین ویلاهای فشم

از زیباترین و بهترین مناطقی که در اطراف پایتخت قرار گرفته و از نظر آب و هوایی بسیار معروف می باشد فشم نام دارد و در شمال شرقی تهران واقع شده است. اهالی تهران به دلیل نزدیکی فشم […]

4 تیر

فشم

فشم به عنوان یکی از شهرهای خوش آب و هوای نزدیک به تهران است که در شهرستان شمیرانات جای گرفته و منطقه ای ییلاقی و سرسبز به شمار می رود. این شهر زیبا و دیدنی در شمال شرق […]

14 اردیبهشت

مدرسه یخ نوردی میگون

هرچند که تماشا کردن برف های سفید و زیبای زمستانی از پشت پنجره و یا ساختن آدم برفی در هوای سرد زمستانی بسیار لذت بخش است، اما این لذت برای عده ای از زمستان دوستان کافی نیست. به […]

6 اردیبهشت

خانه تاریخی هومن

روستای زیبای میگون، یکی از بهترین روستاهای گردشگری اطراف تهران به شمار می رود و یکی از معانی کلمه میگون، شراب قرمز رنگ است و این وازه به علت با نشاط بودن آب و هوای فوق العاده این […]

3 اردیبهشت

روستای لالان

اکثر مردم بر این باور هستند که پایتخت نشینان و ساکنان تهران اگر به دنبال طبیعت گردی باشند فقط باید عازم خطه شمالی کشور شوند، این طرز فکر کاملا اشتباه است. چراکه در نزدیکی پایتخت، حتی در کنار […]

1 آذر

دشت جانستون فشم

اغلب ما که در شهر شلوغ تهران زندگی می کنیم علاقمندیم که برای تعطیلات آخر هفته و گذراندن اوقات فراغتمان به دل طبیعت و مکانی خوش آب و هوا برویم و لذت ببریم.یکی از جاذبه های دیدنی نزدیک […]

16 آبان

آبشار لالون فشم

آبشار لالون فشم یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در نزدیکی های تهران می باشد. هر ساله با شروع فصل بهار، طبیعت از نو ساخته شده و سرسبزی ها تمام طبیعت را فرا می گیرند. چشمه ها […]

23 مهر

آبشار یخی آبنیک فشم

در نزدیکی های استان تهران طبیعت های متعددی وجود دارند که معروف ترین و دلرباترین آن ها، آبشارها می باشند. آبشار یخی آبنیک فشم یکی از آبشارهای نزدیک تهران است که پایتخت نشینان آن را برای یک روز […]

6 مهر

آبشار لارمحله فشم

در این مقاله می خواهیم با یکی از مناطق گردشگری اطراف استان تهران که آبشار لارمحله فشم نام دارد بیشتر آشنا شویم. این آبشار در فاصله 13 کیلومتری شرق فشم واقع بوده و از ایام قدیم یکی از […]

3 مهر

رستوران های فشم

از میدان اول لواسان که وارد جاده فشم می شویم تا خود روستا فشم، باغ رستوران های بسیاری را در دو طرف جاده مشاهده می کنیم که در روزهای آخر هفته بخصوص تعطیلات چند روزه، به قدری شلوغ […]

13 خرداد

باغ ایرانی فشم

منطقه خوش آب و هوای فشم برای شهروندان تهرانی و مسافران این شهر، همیشه یک مقصد دلخواه سفرهای کوتاه بوده. کافیست اول صبح تصمیم به سفر بگیرید، بار و بندیل را ببندید و سوار ماشین بشوید. از همین […]

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

به دنبال بهترین منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا در اطراف تهران هستید؟ نگاهی به روستای فشم بیاندازید. منطقه ای در شمال شرق تهران که اکثر جوانان، آخر هفته ها و تعطیلات خود را در این منطقه سپری می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به جاهای دیدنی فشم بیاندازیم.

 

آبشار یخی آبنیک

برای دسترسی به آبشار یخی آبنیک می بایست ابتدا به روستای آبنیک مراجعه کرد. روستای آبنیک در 12 کیلومتری شمال شرقی فشم قرار دارد که بعد از روستاهای زایگان و لالان می توان آن را مشاهده کرد. در روستای آبنیک، دره ای با همین نام قرار دارد که آبشار در انتهای دره واقع شده است.

آبشار یخی آبنیک 2400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد که فصل های بهار و تابستان، گردشگران زیادی از آبشار و منطقه سرسبز اطرافش بازدید می کنند. آبشار یخی آبنیک در فصل زمستان به لطف سردی هوا کاملاً یخ میزند و جالب است بدانید در فصل زمستان هوا به قدری در روستا سرد می شود که اکثر جمعیت روستا که بیش از 300 نفر هستند، روستا را ترک می کنند.

آبشار یخی آبنیک

دشت جانستون

نام دیگر دشت جانستون، جانستان است. یکی از زیباترین دشت های سرسبز اطراف تهران که نزدیک به 3هزار متر از سطح دریا دارد و برای بازدید از دشت، می بایست فشم را به سمت شمال شرقی ترک نموده و پس از 12 کیلومتری، هنگامی که روستای آبنیک را رد کردید به دشت خواهید رسید. درواقع دشت جانستون یک ساعت پیاده روی تا روستای آبنیک فاصله دارد و پیشنهاد می شود اگر به دنبال منطقه ای دنج، خوش آب و هوا و سرسبز میگردید که ساعت ها در فضای سبزش اتراق نموده و بهترین خاطرات را ثبت کنید، نگاهی به دشت جانستون بیاندازید.

دشت جانستون

روستای لالان فشم

روستای لالان که برخی ها با نام لالون میشناسند، در 45 کیلومتری تهران واقع شده است. روستای لالن از توابع دهستان رودبارقصران است که آب و هوایی بسیار دلنشین داشته و به لطف ییلاقی بودنش، تابستان های خنکی دارد تا تهرانی نشین ها، آخر هفته ها و تعطیلات خود را مهمان هوای خنک و تمیز روستا باشند.

روستای لالان بهترین روستا برای علاقه مندان به پیاده روی، کوهنوردی، آفرودسواری و طبیعت گردی است. پیشنهاد می شود در این روستا نگاهی به لاله های زرد و قرمز بسیار زیبا در کنار زنبق های بنفش بیاندازید.

روستای لالان فشم

دره آهنگرک

در قسمت غرب منطقه میگون، دره ای قرار دارد که 5 کیلومتر بالاتر از فشم قرار داشته و با نام الله بند نیز شناخته می شود و این دره، در میان جاهای دیدنی فشم جزء بکرترین مناطق به حساب می آید. اگر قصد بازدید از دره آهنگرک را دارید می بایست هنگامی که به میدان فشم رسیدید، میدان را به سمت شمشک ترک کنید که بعد از روستای میگون، مسیر ورود به دره را مشاهده خواهید کرد.

دره آهنگرک یکی از بهترین نقاط برای آخر هفته ها و سفرهای یکروزه است که در مسیر ورود به دره، هم مدرسه یخ نوردی وجود دارد و هم چندین غار و تنگه که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. اما بعد از اینکه مسیر سرسبز دره آهنگرک را طی کردید به خود دره خواهید رسید. منطقه ای که توسط قله های مرتفعی احاطه شده و معروف ترین آن ها، قله های خط الراس و قلعه دختر هستند که کوهنوردان بسیاری را در مسیر صعود به قله مشاهده خواهید کرد. همچنین خوب است بدانید اگر دره آهنگرک را به سمت شمال رفته و مسیر طولانی را کوهنوردی کنید، به پیست اسکی دربندسر خواهید رسید.

مجموعه گردشگری و باغ ایرانی فشم

همانطور که از نامه مجموعه مشخص است، مجموعه گردشگری و باغ ایرانی فشم یک از بهترین نقاط اطراف تهران برای ساعت ها لذت بردن از هوای زیبا و دلنشین، طبیعت سبز و غذاهای بی نظیر ایرانی است.

مجموعه گردشگری و باغ ایرانی فشم سه سالن بسیار لوکس و شکیل دارد که چشم انداز بی نظیری از طبیعت را ارائه می دهد. از امکانات مجموعه گردشگری و باغ ایرانی می توان به اتاق بازی برای کودکان و بزرگسالان، فضای اختصاصی، پارک بزرگ، سالن بیلیارد و کتابخانه اشاره کرد. در صورتیکه قصد دارید تا بهترین غذاهای ایرانی را در مجموعه گردشگری و باغ ایرانی میل کنید خوب است بدانید سه رستوران ایرانی، باغ سنتی و کلاسیک در مجموعه وجود دارد که منوی غذایی رستوران ها علاوه بر غذاهای لذیذ ایرانی، غذاهای دریایی، فرنگی و عربی نیز به چشم می خورد.

مجموعه گردشگری و باغ ایرانی فشم

دره اوشان – فشم

برای دسترسی به فشم، گردشگران می بایست از اوشان عبور کنند. در مسیر اوشان به فشم دره ای وجود دارد که به یکی از تفریحگاه های گردشگران در منطقه تبدیل شده است. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم قصد بازدید از دره اوشان فشم را دارید، در فصل های بهار و تابستان از دره بازدید کنید چراکه در این دو فصل، اوشان – فشم در بهترین شرایط آب و هوایی قرار داشته و گردشگران می توانند از هوای خنک و دلنشین منطقه به همراه طبیعت زیبای اطراف لذت ببرند.

دره اوشان – فشم در فاصله 30 الی 35 کیلومتری تهران قرار دارد و از جمله مناطق دیدنی و تفریحی دره می توان به آبشارهای بی نظیر که برخی از آن ها در زمستان یخ می زنند، باغ ها و زمین های میوه که غالباً میوه هایی همچون سیب، گیلاس، گلابی و غیره دارند و همچنین رودخانه معروف فشم که همواره گردشگران بسیاری را در اطراف رودخانه مشاهده می کنیم که بساط پیک نیک خود را پهن کرده اند.

 

دره اوشان فشم

آبشار لار محله

یکی از دیدنی های جذاب فشم، آبشار لار محله است. گردشگران برای بازدید از آبشار لارمحله می بایست در روستای فشم به سمت شرق رفته مسیری 13 کیلومتری را طی کنند تا به آبشار برسند.

این آبشار در ارتفاعات کوه کاسونک قرار دارد و آب آبشار هم از ارتفاعات این کوه سرچشمه میگیرد اما در نظر داشته باشید آبشار لارمحله از جمله آبشارهای فصلی فشم به شمار رفته و با فرا رسیدن فصل زمستان به دلیل سرمای بیش از حد منطقه، آب آبشار یخ میزند اما در فصل و بهار و تابستان به لطف ذوب شدن برف کوه ها، آبشار لارمحله به پرآب ترین شرایط خود رسیده و گردشگران بسیاری را هم در اطراف آبشار مشاهده خواهید کرد.

آبشار لار محله

آبشار لالون

یکی از جاهایی که پیشنهاد می کنیم حتماً در سفر به فشم از آن بازدید کنید، آبشار لالون است که در روستای لالون و دره ای با همین نام قرار دارد. هنگامی که وارد دره لالون می شوید، شاهد چشم انداز زیبایی از مناطق و دشت ها دیدنی اطراف خواهید بود اما یکی از جذابیت های دره لالون، آبشار لالون است که تنها 20 متر ارتفاع دارد که آب این آبشار از ارتفاعات ورزآب تامین شده و در اطرف آبشار هم شیب های بسیار تندی مشاهده می شود.

چه درحال طبیعت گردی در فشم هستید، چه به دنبال مکانی خوش آب و هوا و دلنشین برای اتراق بوده و چه قصد صعود به قله خلنو را دارید، خوب است بدانید در برخی از نقاط اطراف آبشار، زمین مسطح بوده و گردشگران با اتراق کردن در این نقاط، به آبشار هم نزدیک هستند. در آخر خوب است بدانید با توجه به شرایط آب و هوایی، بهترین زمان بازدید از آبشار لالون، از اواخر بهار تا اواسط تابستان می باشد.

آبشار لالون

رستوران های فشم

از آنجایی که فشم در منطقه خوش آب و هوا و کوهستانی قرار دارد و تابستان های خنک و زمستان های سردی بر این منطقه حاکم است، گردشگران بسیاری برای لذت بردن از هوای خوش و طبیعت زیبای منطقه به فشم سفر می کنند.

هم در منطقه فشم و هم در مسیری که از میدان امام خمینی (ره) شروع می شود، شاهد صدها رستوران مختلف هستیم که هرکدام امکانات و خدمات خاص خود را در کنار سرو انواع غذاها در منطقه خوش آب و هوای رودبار قصران ارائه می دهند. در میان رستوران های فشم رستوران هایی هستند که بسیار لوکس بوده، غذاهای با کیفیتی هم سرو می کنند و در کنار چشم انداز بی نظیری که از مناطق جذاب اطراف دارند، همواره در میان گردشگران محبوب هستند.

اگر بخواهیم برخی از محبوب ترین رستوران های فشم را معرفی کنیم، رستوران هایی همچون کافه رستوران دلکده، مهستان، باغ بهشت معروف به زردبند، برگ بود، باغ شمرون، رستوران دهکده سرخوشه و از همه مهم تر، مجموعه باغ ایرانی فشم که رستوران ها و کافه هایش بهترین چشم انداز را دارند از جمله رستوران های محبوب فشم و مناطق اطراف به حساب می آیند.

لازم به ذکر است در میان رستوران های فشم، تعداد رستوران هایی که انواع غذاهای فست فودی را سرو کنند اندک است اما بیشترین تنوع رستوران ها، غذاهای ایرانی، محلی، شمالی، دریایی و کافه رستوران ها تشکیل می دهند.

رستوران دهکده سرخوشه فشم

همواره گردشگران بسیاری هستند که به دنبال رستوران هایی با فضایی دلنشین و چشم انداز زیبا هستند تا غذاهای باکیفیت و لذیذی را در محیطی جذاب به همراه چشم انداز طبیعت میل کنند. اگر شما هم جزء این دسته از گردشگران هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر به فشم نگاهی به رستوران دهکده سرخوشه فشم بیاندازید.

رستوران دهکده سرخوشه فشم در نزدیکی اوشان قرار دارد و کافیست فشم را به سمت اوشان ترک کرده و در سمت رودخانه، تابلوی رستوران را مشاهده کنید. این رستوران در تالاری پذیرایی بزرگ به همراه دکوراسیونی سنتی و مدرن، انواع غذاهای مختلف را برای گردشگران ارائه می دهد و خوب است بدانید طبق نظر گردشگران، غذاهای رستوران دهکده سرخوشه فشم از مواد اولیه باکیفیتی تهیه شده و طبق گفته رستوران، آشپزان مجربی غذاهای لذیذ و باکیفیت رستوران را سرو می کنند.

رستوران دهکده سرخوشه فشم

رستوران مهستان فشم

به جرات می توان گفت رستوران مهستان فشم یکی از جذاب ترین و بهترین رستوران های فشم است که در سمت رودخانه جاجرود قرار دارد. برای بازدید از رستوران می بایست به ابتدای جاده فشم و کمی جلوتر از زردبند مراجعه کرد تا تابلوی ورود به رستوران را داید و اگر با خود خودرو به همراه دارید، در جلوی رستوران فضای پارک بسیار مناسبی نیز تعبیه شده است.

رستوران مهستان فشم درواقع باغ رستورانی بزرگ و جذاب به حساب می آید چراکه رستوران مهستان دارای آلاچیق های بسیاری بوده و گردشگران در آلاچیق ها جذاب به همراه چشم انداز زیبا از طبیعت غذاهای بی نظیر رستوران را میل خواهند کرد. در رستوران مهستان فشم تنوعی از انواع غذاهای ایرانی با بهترین کیفیت سرو می شود که این موضوع باعث شده رستوران مهستان در میان گران قیمت ترین رستوران های فشم قرار بگیرد هرچند گردشگرانی که قبلاً به این رستوران مراجعه کردند، از کیفیت غذا، حجم، تنوع و همچنین ارائه خدمات توسط کارکنان رستوران بسیار روضی بوده و میگویند این هزینه پرداخت شده کاملاً ارزشش را دارد.

رستوران مهستان فشم

رستوران ناربن فشم

این رستوران یکی از معدود رستوران هایی هست که در روزهای آخر هفته و ایام خاص سال مانند تعطیلات چند روزه، می بایست زمانی را منتظر ماند تا یکی از میزهای رستوران خالی شود اما این به معنی محبوبیت بسیار بالای رستوران ناربن فشم نیست چراکه این رستوران در میان کوچک ترین رستوران های منطقه قرار دارد و به لطف سرو انواع غذاها و تنوع بالا در منو، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

رستوران ناربن در اول جاده فشم قرار دارد و شاید برایتان جالب باشد بدانید بر روی تابلوی رستوران، نام شلتوک سابق مشاهده می شود چراکه نام قبلی رستوران شلتوک بود و امروزه با نام ناربن و مدیریت جدید، آماده میزبانی از گردشگران می باشد. رستوران ناربن فشم درکنار محیط پذیرایی داخلی، دارای تعداد آلاچیقی در باغ بزرگ خود می باشد که برای خانواده ها و جمع های دوستانه بسیار جذاب می تواند باشد.

رستوران ناربن فشم

رستوران شاخه نبات فشم

در فشم و اطرافش، صدها رستوران وجود دارد که هرکداه خدمات و امکانات جذابی دارند اما اگر به دنبال بهترین رستوران فشم هستید که در چند سال اخیر توانسته عنوان برترین رستوران فشم را اخذ کرده و تنوع بالایی هم از غذاهای مختلفی هم داشته باشد، نیازی نیست راه دوری را طی کنید چراکه این رستوران در اول جاده فشم نزدیک به زردبند قرار دارد.

رستوران شاخه نبات فشم طبق گفته رستوران، دارای 4هزار متر مربع مساحت است که به سه بخش کلی تقسیم می شود. گردشگران با مراجعه به رستوران می توانند یا در فضای سرپوشیده، یا در فضای باز نشسته و در صورتی هم که با خانواده و جمع های دوستانه هستند، می توانند با کلبه های چوبی جذاب رستوران مراجعه کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید رستورران شاخه نبات از نظر گردشگران، جذاب ترین و تمیزترین محیط را در میان اکثر رستوران های برتر فشم دارد.

اما می رسیم به بخش جذاب و اصلی رستوران که منوی آن است. در این منو می توانید تنوع بسیار بالایی از انواع غذاها را مشاهده کنید که شامل انواع غذاهای ایرانی از جمله دیزی و کباب های مختلف، غذاهای آسیایی، دریایی، اروپایی، مدیترانه ای و غیره هستند. همچنین اگر میخواهید پیش غذا یا دسر سفارش دهید، منوهای مجزایی وجود دارد که انواع سالادها، نوشیدنی ها، دسرهای جذاب و لذیذ، دمنوش ها و غیره مشاهده می شود. لازم به ذکر است رستوران شاخه نبات از قیمت های متوسطی برخوردار است و تا به حال هیچ گردشگری از ارائه خدمات، کیفیت و حجم غذا و قیمت های منو ناراضی نبوده است.

رستوران شاخه نبات فشم

کافه رستوران دلکده فشم

یکی دیگر از رستوران های محبوب در فشم از نظر گردشگران، کافه رستوران دلکده است چراکه این رستوران در کنار رودخانه جاجرود واقع شده و دارای محیطی سرسبز و جذاب به همراه چشم انداز زیبایی از طبیت فشم می باشد تا لذت میل کردن غذاهای لذیذ رستوران را دوچندان کند.

برای مراجعه به رستوران دلکده فشم می بایست از میدان اول لواسان وارد جاده فشم شده و بعد از 5 کیلومتر رانندگی، در سمت رودخانه تابلوی رستوران را مشاهده کنید. این رستوران سه طبقه دارد که برای دسترسی به دو طبقه دیگر می توانید با پله یا آسانسور دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است دو طبقه از رستوران دارای تخت می باشد تعدادی هم میز و صندلی در بیرون رستوران و کنار رودخانه قرار دارد که همیشه رزرو شده اند.

کافه رستوران دلکده فشم همانند سایر کافه رستوران ها، منوی با تنوع بالا دارد و گردشگران می توانند میان غذاهای ایرانی و فرنگی بهترین را انتخاب کنند و همچنین بعد از غذا و به عنوان دسر، کافه رستوران دلکده انواع کیک ها، دسرها و نوشیدنی های جذابی را در نظر گرفته است و خوب است بدانید تمامی گزینه های منوی رستوران علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت های معقولی برخوردار هستند.

کافه رستوران دلکده فشم

رستوران گیله وا فشم

اگر علاقه مند به غذاهای گیلانی هستید و میخواهید در سفر به فشم تجربه متفاوتی را از رستوران گردی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم حتماً نگاهی به رستوران گیله وا بیاندازید. این رستوران در نزدیکی روستای فشم و جاده فشم به امامه قرار دارد و همانند سایر رستوران های جاده، رستوران گیله وا هم در کنار رودخانه جاجرود واقع شده است.

رستوران گیله وا فشم از معدود رستوران های متفاوت و جذاب اطراف فشم است و برخلاف سایر رستوران ها که انواع کباب ها و غذاهای بین المللی را سرو می کنند، در این رستوران فقط با انواع غذاهای جذاب و لذیذ گیلانی روبرو می شوید اما پیشنهاد می کنیم در کنار سفارش کباب های ترش و غذاهای محلی گیلان، حتماً نگاهی به ترشی های جذاب و متنوع موجود در منوی رستوران هم بیاندازید.

رستوران گیله وا فشم

رستوران برگ بو فشم

رستوران برگ بو فشم در نزدیکی روستای میگون قرار دارد و می بایست برای دسترسی به رستوران، میدان لواسان را به سمت فشم ترک کرده و سپس از روستای فشم راهی میگون شوید تا در فاصله 1 کیلومتری میگون، در سمت رودخانه جاجرود تابلوی رستوران را مشاهده کنید.

قطعاً با خود فکر می کنید وقتی رستوران های بی نظیری در جاده لواسان به فشم وجود دارد، قطعاً هیچکس این مسیر طولانی را طی نمی کند تا به رستوران برگ بو برسد اما کافیست یکبار به رستوران مراجعه کنید تا با شلوغی جلوی آن متعجب شوید. این رستوران همواره یکی از بهترین رستوران های فشم به شمار می رود چراکه در محیطی جذاب و دلنشین، غذاهای بسیار لذیذ و خاصی را برای مشتریانش سرو می کند. وقتی که وارد رستوران می شوید، با محیطی شکیل و زیبا روبرو خواهید شد اما در باغ رستوران، فضایی سرسبز و جذاب به همراه ده ها کلبه چوبی با ظرفیت های مختلف وجود دارد و همیشه اکثر آن ها رزرو شده اند.

یکی از دلایل معروف شدن رستوران برگ بود، چشم انداز زیبا از کوه های برفی و طبیعت اطراف است و دلیل دیگر بی شک غذاها و منوی رستوران می باشد چراکه در منوی رستوران برگ بو فشم، درکنار غذاهای ایرانی، غذاهای خاصی هم به چشم میخورد که فقط در این رستوران سرو می شوند. لازم به ذکر است گردشگران همواره از ارائه خدمات، کیفیت غذا و هزینه پرداختی راضی بوده اند.

رستوران برگ بو فشم

رستوران فرهان فشم

همواره گردشگران بسیاری هستند که در میان باغ رستوران های فشم به دنبال رستورانی با محیطی جذاب و در عین حال، سرو انواع فلیان های جذاب هستند. رستوران فرهان  فشم از معدود رستوران های اطراف این منطقه است که برای مشتریانش علاوه بر سرو انواع غذاهای باکیفیت، قلیان های متنوعی را هم ارائه می دهد.

نام دیگر رستوران فرهان فشم، رستوران آریان است و اگر میخواهید در سفر به فشم به  این رستوران محبوب مراجعه کنید، کافیست در جاده اوشان – فشم به مابین روستاهای امین آباد و رودک مراجعه کنید. این رستوران دارای آلاچیق های مختلفی است که برخی از آن ها به صورت کلبه چوبی بوده و دارای ظرفیت های مختلفی هستند. لازم به ذکر است رستوران فرهان توانسته با ارائه غذاهای ایرانی باکیفیت در محیطی دلنشین به چشم انداز زیبا از طبیعت و کوه ها، رضایت کامل گردشگران را به خود جلب کند.

رستوران فرهان فشم

رستوران باغ بهشت فشم

به جرات می توان گفت رستوران باغ بهشت فشم یکی از بهترین رستوران های جاده اوشان – فشم است چراکه این رستوران درکنار تنوع بالایی از غذاهای لذیذی ایرانی، انواع قلیان های جذاب درکنار سماور ذغالی را هم سرو می کند که دلیل قابل توجهی بر روی محبوبیت رستوران گذاشته است.

رستوران باغ بهشت فشم همانطور که از نامش پیداست، محیطی بسیار سرسبز و دنج دارد که با تزئینات جذاب و آبنماهای مختلف، فضایی دلنشین و دیدنی را به مشتری های خود ارائه می دهد. این رستوران دارای چندین طبقه بوده و در هر طبقه، آلاچیق های بسیاری مشاهده می شود چراکه رستوران باغ بهشت فشم در میان بزرگترین رستوران های منطقه قرار دارد. این رستوران جذاب و دیدنی منویی با تنوع بالا از انواع غذاهای ایرانی دارد و این غذاها به قدری باکیفیت هستند که گردشگران رضایت کاملی از رستوران، ارائه خدمات و کیفیت غذاها داشتند.

رستوران باغ بهشت فشم

رستوران رسم نو

رستوران رسم نو محیطی جذاب و خاص دارد که در هیچ رستوران دیگری در منطقه مشاهده نمی شود. این محیط جذاب در روزهای برفی و بارانی به مراتب جذاب تر هم می شود لذا در این ایام، گردشگران بسیاری به رستوران رسم نو مراجعه می کنند تا در محیطی دلنشین و دیدنی، انواع غذاهای لذیذ و باکیفیتی را میل کنند. لازم به ذکر است رستوران رسم نو ساختمانی چند طبقه دارد و در هر طبقه، دکوراسیون متفاوتی مشاهده می شود و همچنین، درکنار میزها و صندلی های شیک و جذاب، تخت های ستنی نیز به چشم میخورد.

رستوران به لطف محبوبیت بالایی که دارد، غذاهای بسیار باکیفیتی را هم ارائه می دهد اما در منوی رستوران، درکنار غذاهای ایرانی متنوع، انواع نوشیدنی ها و دسرها هم مشاهده می شود. لازم به ذکر است اگر قشم مراجعه به رستوران رسم نو را دارید می بایست همه روزه از ساعت 9:30 دقیقه صبح الی 9 شب به کیلومتر 2 جاده فشم و در نزدیکی هتل آریانا مراجعه کنید و همچنین، در این رستوران امکان رزرو نیز وجود دارد.

رستوران رسم نو

رستوران خلیج فارس فشم

رستوران خلیج فارس، رستوران بین المللی خلیج فارس و باغ رستوران خلیج فارس نام هایی هستند که بر روی یکی از بهترین رستوران های فشم قرار داده شده است. رستوران بین المللی خلیج فارس باغی بسیار بزرگ دارد که در وسط آن حوضی با آبنماهای جذاب واقع شده و در اطرفش، میزهای و صندلی های بسیار جذابی قرار داده شده است.

اگر شما هم رستوران خلیج فارس فشم را به عنوان گزینه انتخابی خود انتخاب کرده اید، خوب است بدانید رستوران همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12 شب باز بوده و در سه وعده ناهار، میان وعده و شام آماده پذیرایی از مهمانان می باشد. همچنین امکان رزرو وجود داشته و گردشگرانی که به دنبال بهترین رستوران برای برگزاری جشن ها و مراسم های خود در فشم هستند، بی شک خلیج فارس یکی از بهترین ها خواهد بود.

اما می رسیم به بخش جذاب و مهم رستوران، منوی غذایی که تنوع بسیار بالایی از انواع غذاهای مختلف در آن مشاهده می شود. رستوران بین المللی خلیج فارس انواع غذاهای ایرانی، دریایی، غذاهای فرنگی و غیره را با بهترین کیفیت سرو می کند و در کنار آن، انواع نوشیدنی های گرم و سرد، دسرها و پیش غذاهای لذیذ هم مشاهده می شود. به دلیل محبوبیت بالای رستوران خلیج فارس، همواره پیشنهاد می کنیم اگر در روزهای آخر هفته و ایام شلوغ می خواهید به رستوران مراجعه کنید، از چند روز قبل نسبت به رزرو آن اقدام فرمائید.

رستوران خلیج فارس فشم

رستوران سفیر فشم

مهم ترین دلیل اینکه رستوران سفیر در میان بهترین رستوران های فشم قرار دارد، امتیاز ویژه رستوران است چراکه این رستوران از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، عنوان رستوران نمونه گردشگری در شهرستان شمیرانات را کسب کرده و این موضوع باعث شده رستوران سفیر همواره یکی از شلوغ ترین رستوران های منطقه باشد.

رستوران سفیر فشم در روزهای آخر هفته میزبان افراد بسیاری می باشد لذا اگر شما هم در این ایام میخواهید به رستوران مراجعه کنید، همواره پیشنهاد می شود چند ساعت زودتر بروید تا جای پارک مناسب و همچنین بهترین میز مورد نظر را انتخاب کنید. لازم به ذکر است رستوران دارای پارکینگ اختصاصی بوده و اگر با خود کودک به همراه دارید، می توانید از پارک بازی کودکان نیز استفاده کنید.

منوی غذایی رستوران تقریباً منویی کامل از انواع غذاهای ایرانی است که شامل انواع خورشت ها، کباب ها و غیره می باشد. این غذاها را آشپزان مجرب با بهترین مواد اولیه سرو می کنند و همچنین نحوه ارائه خدمات در رستوران به قدری است که همواره تمام افراد رضایت کاملی داشتند. لازم به ذکر است رستوران دارای دو طبقه بوده و در طبقه اول میزهای شکیل به همراه تخت های چوبی در اطراف سالن مشاهده می شود اما افرادی که میخواهند قلیان سفارش دهند می بایست به طبقه دوم مراجعه کنند.

رستوران سفیر فشم

دره اوشان – فشم

یکی از جذاب ترین مناطق دیدین در سفر و بازدید از مناطق دیدنی فشم، دره ای با نام دره اوشان – فشم است. اگر شما هم میخواهید در میان مناطق دیدنی فشم نگاهی به این دره زیبا و دیدنی بیاندازید، کافیست به جاده فشم تا  اوشان مراجعه کنید تا با استفاده از تابلوهای راهنما، به این دره زیبا برسید.

همواره در نظر داشته باشید دره اوشان – فشم یکی از توریستی ترین  و جذاب ترین منطاق در فشم به شمار می رود و در روزهای اوج سفر گردشگران بخصوص در فصل بهار و تابستان، شاهد حضور گردشگران و طبیعت گردان بسیاری در این منطقه هستیم که در اطراف رودخانه جاجرود، بساط پیک نیک خود را پهن کرده اند. لازم به ذکر است علاوه بر طبیعت زیبا، هوایی دلنشین و رودخانه همیشه جاری، در دره اوشان – فشم باغ های بسیار زیبایی وجود دارد که شامل باغ های گیلاس، گلابی، سیب و غیره بوده و قدم زدن در میان آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود.

آبشار دربندسر

برای بازدید از آبشار دربندسر که یکی از بهترین جاهای دیدنی فشم است می بایست شمشک را به سمت دیزین ترک کرده و پس از 3 کیلومتر، در سمت راست جاده مسیر ورود به آبشار را مشاهده خواهید کرد. در مسیری که به آبشار دربندسر می رسید انواع  باغ های میوه و درختان سرسبزی را مشاهده خواهید کرد و بطور کلی، یک ساعت زمان نیاز است تا از ابتدای مسیر به آبشار برسید.

آبشار دربندسر در دامنه جنوبی کوه کلون بستک واقع شده است که  اطرافش را طبیعت سرسبز محاصره کرده است. اگر به دنبال جایی برای کمپ زدن و طبیعت گردی هستید، آبشار دربندسر می تواند منطقه ای مناسب باشد.

 

آبشار دربندسر

تاریخچه فشم

روستای فشم، منطقه ای بسیار خوش آب و هوا و دیدنی در اطراف تهران است که در شمال شرق پایتخت قرار دارد. فشم درواقع منطقه ای متشکل از روستاهای فشم، اوشان و میگون می باشد که در روزهای آخر هتفه و ایام خاص سال مانند تعطیلات چند روزه، به یکی از بهترین مناطق اطراف تهران برای دوری از روزمرگی، شلوغی و آلودگی شهر می باشد.

قدمت فشم به سال 1338 برمیگردد چراکه در آن زمان، منطقه ای با نام رودبار قصران در شمال شرق تهران تاسیس شد که شامل روستاها و مناطق جذاب و دیدنی بودند. اهالی روستای فشم که کمتر از ده هزار نفر هستند، گویش مازندران، اوشان جنوبی و گویش شمیرانی دارند هرچند گویش مازندرانی بیشتر در این منطقه رایج می باشد. روستای فشم دارای جاذبه های دیدنی و مناطق طبیعت گردی بسیاری است و پایتخت نشین هایی که میخواهند اوقات فراغت خود را در این منطقه سپری کنند، کافیست راهی لواسان شده و هنگامی که به میدان امام خمینی (ره) رسیدند، وارد جاده فشم شوند. این جاده بسیار جذاب و دلنشین بوده و رستوران های بسیاری هم در اطرافش مشاهده می شود.

اقامت در فشم

فشم در هر فصلی از سال، طرفداران خاص خود را دارند. طی روزهای گرم سال، گردشگران برای لذت بردن از طبیعت زیبا و دیدنی فشم و همچنین دوری از شلوغی و آلودگی شهر چند روزی را در این منطقه سپری می کنند و از طرفی، در فصل زمستان، اقامت در کلبه های چوبی فشم بسیار لذت بخش و خاطراه انگیز هستند. برای اجاره ویلا در فشم با بهترین قیمت و بدون واسطه می توانید با کارشناسان لوکس ویلا تماس حاصل فرمائید.

ویدئو مناطق دیدنی فشم

[vc_column_text text_larger=”no”][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]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[/vc_raw_js][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_tta_accordion c_align=”right” active_section=””][vc_tta_section title=”فشم کجاست؟” tab_id=”1615119981083-7919300e-032e”][vc_column_text text_larger=”no”]فشم یا شهر رودبار قصران، یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات است، اوشان، فشم، میگون با نام اوشون فشم معروف شده اند که در 25 کیلومتری شمال شرقی شهر تهران در میان رشته کوه های البرز واقع شده اند.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”مناسب ترین زمان برای بازدید از فشم؟” tab_id=”1615119981134-27873e6a-89d1″][vc_column_text text_larger=”no”]فشم از آن دسته مناطقی است که چهار فصل بودن خود را بیشتر از مناطق دیگر به رخ میکشاند، زمستانی کاملا برفی و سرد، تابستانی آفتابی و گرم، بهاری سر سبز و دلچسب و پاییز رویایی و هفت رنگی دارد، زمان سفر به فشم بسته به سلیقه شماست.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”بهترین مناطق دیدنی فشم ؟” tab_id=”1615120058351-a05cb1cf-2ef8″][vc_column_text text_larger=”no”]دشت جانسون، دره آهنگرک، روستای لالان، آبشار لار محله، آبشار دربندسر، آبشار یخی آبینک از جمله بهترین جاذبه های گردشگری فشم می باشد.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”بهترین مجموعه گردشگری در فشم کجاست؟” tab_id=”1615120125991-ea89f7ff-0864″][vc_column_text text_larger=”no”]مجموعه گردشگری و باغ ایرانی فشم یکی از بهترین نقاط اطراف تهران برای اینکه ساعت ها در کنار خانواده و یا دوستان از هوای دلنشین و طبیعتی سرسبز و همچنین غذاهای بی نظیر ایرانی لذت ببرید[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row]