آبشار یخی آبنیک فشم

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در نزدیکی های استان تهران طبیعت های متعددی وجود دارند که معروف ترین و دلرباترین آن ها، آبشارها می باشند. آبشار یخی آبنیک فشم یکی از آبشارهای نزدیک تهران است که پایتخت نشینان آن را برای یک روز تعطیل و یا آخر هفته انتخاب می کنند و برای بازدید از آن راهی فشم می شوند. در این مقاله می خواهیم با این زیبایی طبیعی که خداوند در اختیارمان قرار داده است بیشتر آشنا شویم. شاید افرادی در میان شما باشند که به دنبال طبیعت گردی هستند و با آشنا شدن با این پدیده طبیعی راهی آن شوند.

معرفی آبشار یخی آبنیک فشم

آبشار یخی آبنیک فشم در روستای آبنیک واقع شده است. این چشمه دارای آبی تمیز و گوارا بوده که خواص درمانی نیز دارد. روستای آبنیک که آبشار یخی آبنیک در آن قرار دارد، بعد از لالون و در مسیر گرمابدر قرار گرفته است. موقعیت مکانی این آبشار در انتهای دره آبنیک و در مجاورت با یک تنگه بسیار زیبا می باشد که بسیاری از افراد در این منطقه به یخ نوردی در زمستان می پردازند. آبشار یخی آبنیک دارای ارتفاعی حدود 2553 متر می باشد. اهالی روستای آبنیک به افرادی تنومند و خوش قامت معروف هستند.

اگر اهل کوه پیمایی باشید، منطقه ای بسیار زیبا و دیدنی به نام آبشار تلخاب وجود دارد که با سه ساعت کوه پیمایی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید و از آن هم دیدن کنید. هنگامی که کوه پیمایی خود را از روستای آبنیک شروع کنید می توانید دشت جانسون را هم در مسیر مشاهده کنید. در این دشت تعدادی چشمه و همچنین یک سرچشمه بزرگ دائمی وجود دارد که بر زیبایی این منطقه افزوده اند.

اگر در فصل بهار به بازدید این منطقه بیایید در دامنه کوه ها، قارچ های خوراکی و همچنین گیاهانی همچون سیرک، والک و تره کوهی که رشد می کنند را مشاهده خواهید کرد که بر زیبایی منطقه می افزایند و بوی خوش طبیعت را با تمام وجود استشمام می کنید. همانطور که گفته شد، آبشار آبنیک در روستای آبنیک قرار دارد و این روستا دارای ارتفاعی 2400 متر از سطح دریا می باشد. همچنین دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی می باشد.

آبشار یخی آبنیک فشم

بهترین زمان بازدید از آبشار یخی آبنیک

بهترین زمانی که می توانید برای بازدید از این آبشار یخی که یکی از جاذبه های طبیعی فشم به شمار می رود، انتخاب کنید فصل بهار می باشد. همانطور که گفته شد در طبیعت اطراف آبشار آبنیک گیاهان زیبایی رشد می کنند و باعث دلربا تر شدن طبیعت این منطقه می شوند.

همچنین از اواسط فصل بهار تا تابستان این منطقه دارای آب و هوایی معتدل و دلچسب بوده و پایتخت نشینان می توانند برای دوری از گرمای هوا گردشگی یک روزه به این طبیعت داشته باشند.

آبشار یخی آبنیک کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر می خواهید به بازدید آبشار یخی آبنیک بروید ابتدا می بایست خود را به اتوبان شهید بابایی برسانید و مسیر جاده لشگرک را پیش بگیرید تا به دوراهی لواسان – فشم برسید. سپس به سمت میدان فشم مسیر خود را ادامه دهید. از آنجا سمت راست میدان را پیش بگیرید که مسیری حدود 12 کیلومتر در پیش دارید. روستاهای زایگان و لالان را پشت سر بگذارید تا به آبشار یخی آبنیک دسترسی پیدا کنید.

آبشار یخی آبنیک: تهران، شمیرانات، بخش رودبار قصران، فشم، روستای آبنیک

آبشار یخی آبنیک فشم

رزرو اقامتگاه در فشم

اگر برای تعطیلات و یا آخر هفته ها راهی فشم که یکی از مناطق توریستی و تفریحی اطراف استان تهران است بروید، می توانید علاوه بر استفاده از تفریحات و مناطق گردشگری این منطقه، به رزرو اقامتگاه در فشم نیز بپردازید. زیرا که فشم یکی از مناطق ییلاقی بوده و می توان برای لذت بردن در کنار عزیزان برای اقامتگاه خود از اجاره شله در فشم استفاده کرد. در سال های اخیر و با پیشرفت ساخت و سازهای ویلا در فشم، این منطقه به یکی از مناطق محبوب گردشگران تبدیل شده است.

راهنما سایت

آدرس

تهران، شمیرانات، بخش رودبار قصران، فشم، روستای آبنیک

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه