آبشار لالون فشم

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

آبشار لالون فشم یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در نزدیکی های تهران می باشد. هر ساله با شروع فصل بهار، طبیعت از نو ساخته شده و سرسبزی ها تمام طبیعت را فرا می گیرند. چشمه ها و آبشارها پرآب می شوند و چشم انداز بی نظیری از خود را به نمایش می گذارند. در این مطلب می خواهیم با یکی از آبشارهای زیبای اطراف استان تهران بیشتر آشنا شویم، شاید برخی از افراد باشند که قصد گردشگری یک الی چند روزه را داشته و این منطقه را برای گردشگری خود انتخاب کنند. همراه لوکس ویلا باشید.

معرفی آبشار لالون فشم

یکی از جاذبه های دیدنی و طبیعی اطراف استان آبشار لالون فشم است. این آبشار در دره ای به نام لالون واقع شده است که این دره دارای زیبایی های طبیعی متنوعی می باشد و آبشار زیبای لالون تنها یکی از زیبایی های آن به شمار می رود. از دیگر جاذبه های دیدنی دره لالون می توان از تنگه، باغستان، چشمه آب گازدار و معدنی، تنگه، قله و… نام برد. هنگامی که به دیدن یکی از آن بروید، می توانید از دیگر جاذبه های این دره نیز دیدن کنید.

آبشار لالون از دیدنی های کمتر شناخته شده در البرز جنوبی محسوب می شود و در منطقه زایگان قرار دارد و نام دیگر آن خلنو می باشد. منبع تامین آب آبشار خروسان لالون از کوه های ورزآب می باشد. همچنین آبی بسیار گوارا و زلال دارد که می توانید از آن برای آشامیدن استفاده نمایید. اگر در فصل تابستان به این منطقه بروید، با نوشیدن آب این آبشار تمام وجودتان خنک می شود.

برای رسیدن به آبشار که در اعماق دره لالان که از جاهای دیدنی فشم محسوب می شود قرار گرفته است باید از یک تونل برفی عبور کرد. این تونل برفی به صورتی است که از طرفی به طرف دیگر رودخانه پلی از برف و طاق شکل قرار گرفته است که با سطح رودخانه حدود 3 متر فاصله دارد. هنگامی که در مسیر این تونل قرار دارید، سرمای هوا را در آن احساس می کنید، پس بهتر است از لباس های مناسب تری استفاده کنید تا از سرما اذیت نشوید. باتوجه به این که مسیر رسیدن به آبشار کمی دشوار است اما زمانی که چشمتان به منظره زیبای آبشار می خورد، تمام خستگی مسیر از تنتان بیرون می رود.

آبشار لالون فشم

بهترین زمان بازدید از آبشار لالون فشم

باتوجه به این که آبشار لالون در منطقه ای کوهستانی و سردسیر قرار دارد، بهترین زمان برای بازدید از آن نیمه اول سال به خصوص تابستان می باشد. هنگامی که می خواهید از گرمای شهر به این منطقه فرار کنید، خنکی هوای منطقه می تواند شما را به شعف آورد و خستگی مدتی طولانی را از تنتان خارج کند و روحتان را جلا بخشد.

فشم سرشار از جاذبه های طبیعی است که آبشارهای آن از اهمیت بیشتری برخوردارند، به خصوص در فصل تابستان. شما می توانید علاوه بر این آبشار، از آبشار لارمحله فشم نیز دیدن کنید. همچنین تونل برفی که در مسیر رسیدن به آبشار می باشد بسیار فضای خنکی را ایجاد کرده است که قرار گرفتن در آن در فصل تابستان بسیار لذت بخش خواهد بود.

آبشار لالون فشم کجاست و مسیر دسترسی به آن

آبشار لالون فشم در دامنه های جنوبی البرز و 12 کیلومتری از شمال شرق فشم و حدود 4 کیلومتر بالاتر از زایگان قرار دارد. اگر از تهران قصد رفتن به این منطقه را دارید باید از دو راهی لشگرک به سمت جاده فشم پیش بروید. پس از فشم، خروجی سمت راست که به زاگون و گرمابدر می رسد را وارد شوید تا شما را به سمت آبشار زیبای لالون هدایت کند.

آبشار زیبای لالون دارای ارتفاعی 20 متری بوده و تنها راه دسترسی به این آبشار زیبا از روستای لالان به صورت کوهنوردی می باشد. خوشبختانه مسیرهای پاکوب برای رسیدن به آبشار قرار داشته و حدود 3 ساعت زمان لازم دارید. هنگامی که مسیرهای پاکوب را پشت سر گذاشتید وارد تونل برفی لالان شوید و حدود 50 دقیقه که پیاده روی کردید مسیر پیش رویتان شیب بیشتری پیدا می کند و باید در این مسیر کمی بیشتر احتیاط کنید. از این نقطه تا رسیدن به آبشار بازهم 50 دقیقه دیگر مدت زمان لازم دارید تا به آبشار خروشان لالون دسترسی پیدا کنید.

آدرس آبشار زیبای لالون: استان تهران، بخش رودبار قصران، شهرستان شمیرانات، 11 کیلومتری فشم، آبشار لالون فشم

آبشار لالون فشم

رزرو اقامتگاه در لالان

فشم یکی از مناطق ویلانشین و لاکچری اطراف استان تهران است که بسیاری از گردشگران برای گردش و اقامت آن را انتخاب می کنند. یکی از مناطق پرطرفدار فشم، روستای لالان می باشد که ویلاهای بسیار مناسبی با قیمت های مناسب وجود دارند که گردشگران می توانند آن ها را به صورت روزانه اجاره کنند. برای اجاره ویلا در لالان می توانید از وبسایت لوکس ویلا و مراجعه به بخش اجاره ویلا در فشم، ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن با کاشناسان لوکس ویلا تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، بخش رودبار قصران، شهرستان شمیرانات، 11 کیلومتری فشم، آبشار لالون فشم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه