دشت جانستون فشم

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اغلب ما که در شهر شلوغ تهران زندگی می کنیم علاقمندیم که برای تعطیلات آخر هفته و گذراندن اوقات فراغتمان به دل طبیعت و مکانی خوش آب و هوا برویم و لذت ببریم.یکی از جاذبه های دیدنی نزدیک به شهر تهران، دشت جانستون است که این دشت به دلیل منظره زیبایی که دارد از سمت دوستداران طبیعت بسیار محبوب است.ممکن است مشتاق باشید بدانید که این دشت زیبا کجاست و چگونه می توان به آنجا رفت؟ در این مقاله ما قصد داریم به معرفی دشت سرسبز و زیبای جانستون بپردازیم و آن را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید.

دشت جانستون

معرفی دشت جانستون

همان طور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم، دشت جانستون یکی از زیبا ترین و دل انگیز ترین مناطق دیدنی فشم است که در روستای آب نیک در ارتقاع حدود 3000 متری در 12 کیلومتری شمال شرقی فشم واقع شده.

دشت جانستون یا به عبارت دیگر جانستان، از توابع بخش رودبار قصران و شهرستان شمیرانات است و با آب و هوای مطبوع و پوشش گیاهی زیبایی که دارد بسیار محبوب است. این دشت برای علاقمندان به کوهنوردی یکی از بهترین گزینه ها است، زیرا که این دشت علاوه بر زیبایی خارق العاده ای که دارد، دارای قله های مرتفع متعددی است و مسیر صخره ای و شیب نسبتا تندی دارد. اغلب کوهنوردان برای صعود به قله های جانستون و خرسنگ باید در ارتفاع حدود 3000 متری حرکت کنند. در این دشت همواره تعدادی چشمه و یک سرچشمه بزرگ و دائمی وجود دارد که این مسئله زیبایی این منطقه را دو چندان کرد.

اگر بخواهیم در خصوص روستای آب نیک بگوییم، لازم به ذکر است که این روستا در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا واقع شده و جمعیت آن به طور تقریبی 150 نفر است که این جمعیت به دلیل ییلاقی بودن در فصل تابستان و زمستان افزایش یا کاهش پیدا می کند.

دشت جانستون کجاست و مسیر دسترسی به آن

شاید مشتاق باشید بدانید که این دشت سر سبز و زیبا در کجا واقع شده و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

لازم است بدانید که برای رسیدن به این دشت خارق العاده باید از روستای خوش آب و هوای آبنیک در 12 کیلومتری شمال شرقی فشم گذر کنید و پس از طی نمودن مسافتی 1 ساعته به دشت جانستون برسید. برای رفتن به این روستا از سمت تهران باید از بزرگراه شهید بابایی یا جاده لشگرک خود را به دو راهی لواسان، فشم برسانید و از آنجا با گذراندن مسافتی 15 کیلومتری به میدان فشم برسید. در میدان فشم باید به سمت راست مسافتی حدود 12 کیلومتر حرکت کنید و از روستا های زایگان و لالان به روستای زیبای آبنیک برسید. خوب است بدانید که از سر جاده تا داخل روستای آبنیک فقط لازم است که یک مسافت 500 متری را طی کنید و نیاز نیست مسافت طولانی را طی کنید.

هم چنین اگر با وسیله نقلیه شخصی به این مکان نمی روید، برای رفتن به روستای آبنیک و حرکت به سمت دشت جانستون می بایست با تاکسی یا اوتوبوس به سمت تجریس بروید و از آنجا با مینی بوس خود را به روستای آبنیک برسانید. در واقع پس از رسیدن به خیابان اصلی روستا و پس از گذر از دو پل در دوراهی به سمت خیابان جانستان حرکت نمایید و در انتهای این خیابان در امتداد رودخانه حرکت نمایید. با طی نمودن 3 کیلومتر از عرض رودخانه گذر کنید و نیم ساعت تا دشت جانستون پیاده روی کنید. برای رسیدن به این دشت باید از صخره ها عبور کنید و به تقریبی این مسیر کمی سخت است. اما زیبایی این دشت به حدی است که این سختی ها ارزش رسیدن به یک چشم انداز خارق العاده را دارد.

 

دشت جانستون کجاست

 

بهترین فصل بازدید از دشت جانستون

لازم به ذکر است که این دشت خارق العاده در تمامی فصول سال زیبا است. زیرا که در فصل گرم سال این دشت بسیاری سرسبز و دیدنی می شود. در فصول سرد نیز به دلیل مرتفع بودن این دشت کاملا سفید پوش می شود و سر تا سر آن را برف می پوشاند و جلوه ای زیبا به خود می گیرد.

اما لازم است بدانید که این دشت به دلیل قرار گیری در ارتفاعات و روستای ییلاقی در فصل زمستان و پاییز بسیار سرد می شود و صعود به آن کمی دشوار می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود که در هوای دلچسب تابستان و بهار به این دشت خارق العاده سفر کنید و از آب و هوای تمیز این منطقه لذت ببرید.

لوازم ضروری برای سفر

بالا رفتن در این مسیر به سمت دشت جانستون دارای برخی مشکلات نیز است و ممکن است کمی دشوار باشد به همین دلیل توصیه می شود که حتما لوازم ضروری و مهمی چون کفش مناسب، عصای پیاده روی، مواد غذایی، بطری آب، جعبه کمک های اولیه، لباس گرم و اضافه به همراه خود داشته باشید که در طول مسیرتان دچار مشکل نشوید.

جاذبه های دیدنی دشت جانستون

همان طور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم این دشت علاوه بر چشم انداز زیبایی که دارد دیدنی های متنوعی دارد که از جمله می توان کوه پایه های سرسبز و باغ های پرانده گیلاس و آلبالو، رودخانه خروشان آبنیک، غار بیوک آقا و چشمه های آب شیرین این دشت اشاره نمود. هم چنین این دشت سرسبز دارای انواع گیاهان مختلف و زیبا است.

رزرو ویلا در فشم

همان طور که می دانید فشم یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین مناطق در استان تهران است و برای گذراندن اوقات فراغت یکی بهترین گزینه ها است. چون همان طور که گفته شد این منطقه علاوه بر آب و هوای خوبی که دارد، جاذبه های دیدنی بسیاری همچون دشت جانستون در آن واقع شده.

ممکن است علاقمند باشید که زمانی را در این منطقه اقامت داشته باشید و به دنبال اجاره ویلا ارزان در فشم باشید. شما می توانید از طریق سایت لوکس ویلا مکان مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید. پشتیبانان سایت در همه ساعات پاسخگو شما هستند.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، فشم، روستای آبینک

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه