روستای کردیچال از دیدنی های کلاردشت

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

کلاردشت یکی از شهرهای استان مازندران است که در 48 کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. کلاردشت نیز به تنهای جاذبه های گردشگری فراوانی را شامل می شود که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند. آب و هوای روستای کردیچال نیز همانند کلاردشت کوهستانی بوده و بارندگی در آنجا زیاد است. یکی از دیدنی های کلاردشت روستای کردیچال بوده و اکنون قصد داریم در این مقاله شما را با این منطقه زیبا بیشتر آشنا کنیم.

روستای کردیچال

روستای کردیچال

یکی از زیباترین دیدنی های کلاردشت مربوط به منطقه روستای کردیچال بوده که به مروارید کلاردشت شهرت پیدا کرده است. به دلیل آن که کردیچال نیز جزئی از کلاردشت محسوب می شود، آب و هوایی کوهستانی دارد و به همین باعث شده که جزو آب و هوای کوهستانی به شمار آید و زمستان های آن طولانی تر از تابستان باشد. در فصل تابستان دمای هوا در کردیچال حداکثر به 30 و در زمستان ها حتی به 10 درجه زیر صفر خواهد رسید.

بعضا در فصول گرم سال بارش برف و باران نیز داشته است. به طور کلی مردم در این روستا تنها 4 الی 5 ماه گرما را تجربه می کنند و در دیگر ماه ها باید از وسایل گرمایشی و البسه ی گرم تر استفاده کنند. همین آب و هوای خنک باعث ازدیاد گردشگران به سوی کردیچال شده است. گویش مردم کردیچال به زبان مازندرانی می باشد.

دلایل سفر به مروارید کلاردشت

این روستا جزو روستاهایی می باشد که به دلیل وجود تمام امکانات رفاهی نظیر سوپر مارکت، نانوایی، مرغ و گوشت فروشی، لباس فروشی، مسجد و حتی گیم نت و کافی نت، زندگی و سفر در آن بسیار راحت می باشد. با سفر به این روستا می توانید از مهمان نوازی های اهالی روستای کردیچال بهره مند شوید. این روستا علاوه بر مناطق سرسبز جنگلی، زمین فوتبال و والیبال برای علاقه مندان به ورزش ساخته شده است.

با سفر به روستای کردیچال می توانید از آب و هوای این منطقه نهایت بهره را ببرید که باعث سرزندگی شما می شود و از همه مهمتر شما را از آلودگی و شلوغی شهرها دور می کند. این روستا دارای زمین های خاکی و آسفالت بوده و امکان پیاده روی، برروی آن ها و همچنین پیاده روی، برروی چمن های سرسبز را برای همگان فراهم آورده است.

روستای کردیچال

بهترین زمان سفر به کردیچال و مسیر دسترسی

همانطور که گفته شد، کردیچال دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی معتدل می باشد. اگر قصد سفر به کردیچال را دارید می توانید فصل گرم سال را انتخاب کنید تا از زیبایی های بیشتر طبیعت کردیچال و کلاردشت بهره مند شوید.

کردیچال کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر از تهران قصد سفر به روستای کردیچال را دارید، وارد آزادراه تهرهان شمال شده و مسیر شمال را از جاده مرزن آباد پیش بگیرید. اکنون در جاده مرزن آباد-کلاردشت قرار می گیرید. جاده را طی کنید و این مسیر شما را به روستای کردیچال در کلاردشت خواهد رساند. جلو تر که پیش می روید تابلویی را مشاهده خواهید کرد که نشان از رسیدن شما به روستای کردیچال از توابع کلاردشت می باشد. اکنون شما وارد مروارید کلاردشت، منطقه سرسبز و خوش آب و هوای شمال شده اید.

روستای کردیچال

دیدنی های کلاردشت در نزدیکی های کردیچال

این روستا علاوه بر جنگل های انبوه و آب و هوای مطلوب، جاذبه های گردشگری متعدد دیگری را نیز از جمله رودخانه و دو امامزاده را نیز شامل می شود. کلاردشت دریا و ساحل ندارد اما مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد که می تواند کاری کند گردشگران اصلا احساس خلا و عدم وجود دریا را نداشته باشند. اما اگر از کلاردشت قصد رفتن به دریا را دارید باید بدانید که تنها حدود 30 الی 40 دقیقه زمان لازم دارید تا به دریای خزر از جاده مرزن آباد برسید.

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال نیز یکی از دیدنی های کلاردشت بوده که با رفتن به این دهکده می توانید اقیانوسی از ابرها را مشاهده کنید. اگر جزو افرادی هستید که علاقه مند به خوابیدن در طبیعت می باشید، طبیعت این منطقه می تواند برای چادر زدن گردشگران و مسافران فوق العاده باشد. اگر به کلاردشت سفر کردید رفتن به این دهکده خالی از لطف نیست و می توانید طبیعت را با تمام وجود احساس کنید. اما لازم به ذکر است که امکان مواجه شدن با حیوانات وحشی در این منطقه وجود دارد.

دریاچه ولشت

در شمال شرقی کلاردشت دریاچه ای به نام ولشت قرار دارد که امکان شنا، ماهیگیری و قایق سواری را فراهم می کند. حتی از نشستن در کنار این دریاچه زیبا می تواند بسیار دل انگیز باشد. این دریاچه در تمام فصول سال دیدنی های خاص خود را دارد. اما در فصل های بهار و تابستان می تواند زیبایی های بیشتری را در اختیار مسافران قرار دهد.

اما در فصول سرد امکان یخ زدن آب دریاچه ولشت وجود دارد که آن هم زیبایی خاص خود را دارد. اما به علت سردی ببیش از حد آب دیگر قایق سواری و انجام تفریحات دیگر شاید امکان پذیر نباشد. این تصمیم گیری کاملا سلیقه ای می باشد. لازم به ذکر است که برای رفتن به محوطه این دریاچه ملزم به پرداخت ورودی هستید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، کلاردشت، روستای کردیچال

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه