دره اجنه اخلمد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

دره اجنه اخلمد همانطور که از نامش پیداست، از مخوف ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های دیدنی مشهد در روستای اخلمد است که از بهترین جاذبه ها برای افراد ماجراجو به شمار می آید. جاذبه های راز آلود و ترسناک زیادی در شهرهای مختلفی از ایران وجود دارند که به دلیل قدمت زیاد آن ها، جزء جاذبه های تاریخی نیز شناخته می شوند. در کشور پهناور و زیبای ایران، جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوعی وجود دارند که هر یک از آن ها طرفداران خاص خود را داشته که به سراغ آن ها می روند. این دره که نام اجنه بر روی آن گذاشته شده، می تواند یکی از مرموزترین و هیجان انگیزترین جاذبه های طبیعی در اطراف مشهد به شمار بیاید که برای بازدید از آن باید دل به دریا زد و عزم خود را جزم کرد و به بازدید از آن اقدام کرد. این دره زیبا و در عین حال ترسناک در مسیر گلستان به خراسان قرار داشته و یکی از تفرجگاه های این محدوده به حساب می آید. اگر به جاذبه های کمتر شناخته شده و راز آلود علاقه مند هستید، در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید تا با دره اجنه اخلمد که از مرموز ترین جاذبه های دیدنی مشهد به شمار می رود، بیشتر آشنا شویم.

دره اجنه اخلمد کجاست و مسیر دسترسی

دره زیبا و تماشایی اجنه اخلمد که یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف مشهد به حساب می آید، در 84 کیلومتری مشهد و 17 کیلومتری چناران قرار گرفته که جزء جاذبه های گردشگری چناران نیز محسوب می شود. برای دسترسی به این دره باید از طریق روستای اخلمد استفاده نمایید. در صورتی که در جاده در حال حرکت از چناران به مشهد باشید، تابلوی راهنمای روستای اخلمد را در سمت راست خود مشاهده خواهید کرد. پس از آن که به روستای اخلمد رسیدید، باید خودروی خود را در محل مناسبی پارک نمایید و سپس از آنجا به صورت پیاده به سمت دره حرکت کنید و پس از حدود 3 کیلومتر که طی کردید، می توانید دره اجنه اخلمد را مقابل خود مشاهده کنید.

آدرس دره اجنه اخلمد: استان خراسان رضوی، شهرستان چناران، 84 کیلومتری مشهد، 17 کیلومتری چناران، روستای اخلمد

دره اجنه اخلمد

آشنایی با دره اجنه اخلمد

ایران از جمله کشورهایی است که در میان شهرهای مختلف خود، جاذبه های دیدنی و گردشگری متعددی را جای داده که هر یک از آن ها داستان ها و تاریخچه های شنیدنی داشته و بازدید از آن ها می تواند جالب باشد. مشهد که از مهمترین و پرجمعیت ترین شهرهای ایران به حساب می آید و در استان خراسان رضوی قرار دارد، شهرهای مختلفی را هم در خود جای داده که هر کدام از آن ها انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری را شامل می شوند که در این مطلب می خواهیم به آشنایی با یکی از جذاب ترین و مهیج ترین جاذبه های مشهد که دره اجنه اخلمد نام دارد، بپردازیم.

این دره که امروزه با نام اجنه شناخته می شود، روایت ها و داستان های زیادی را با خود به دوش کشیده و از بهترین داستان ها برای افرادی است که به شنیدن داستان های واقعی و خیالی جن و پری ها علاقه دارند. معمولا جاذبه هایی که داستان های ترسناک درباره آن ها گفته شده، دارای جذابیت هستند و افراد زیادی دوست دارند به سراغ آن ها بروند تا دریابند که داستان های ترسناکی که راجع به آن ها شنیده اند حقیقت دارد یا خیر. زمانی که دل را به دریا بزنید و به سراغ آن بروید، بیشتر از آن که ترس را تجربه کنید، خاطرات خوش و لذت بخشی را می توانید تجربه کنید.

شاید همین نام باعث شده گردشگران زیادی به این منطقه جذب شوند و یک روز را در این طبیعت سپری کنند. این دره در روستای اخلمد که از توابع شهرستان چناران به شمار می رود، در استان خراسان رضوی جای گرفته و ارتفاع آن به حدود 1.440 از سطح دریا می رسد و تا چناران حدود 17 کیلومتر و تا مشهد حدود 84 کیلومتر فاصله دارد. آب و هوای این منطقه به گونه ای است که اگر در تابستان ها به سراغ آن بروید، چندان روزهای گرم و طاقت فرسایی نداشته و همچنین زمستان های آن نیز سرد و خشک و سنگین نیست و به همین منظور جزء مناطق خوش آب و هوای استان خراسان رضوی شناخته می شود. بیشترین موضوعی که سبب جذب گردشگران به جاذبه های طبیعی می شود، آب و هوای آن ها می باشد.

تاریخچه دره اجنه اخلمد

دره اجنه اخلمد در نزدیکی یکی از روستاهای مشهد که روستای اخلمد نام دارد، قرار گرفته است. روستای اخلمد در زمان های گذشته بدین شکل نبوده و به صورت سه روستا با نام های اخلومد علیا، اخلومد سفلی و دهنه اخلومد بوده که به مرور زمان تغییر کرده و به شکل امروزی خود درآمده است. هر کدام از این سه روستا از قدمت طولانی برخوردار بوده و وجود برج و باروهای قدیمی که در آن ها وجود دارند نیز قدمت زیاد آن ها را به خوبی نشان می دهند. اما قدمت دقیق هیچ کدام از این بناهای تاریخی که در روستاها وجود دارند، قابل تشخصی توسط تاریخ شناسان نبوده، اما قدمت آن ها را به حدود 1 قرن پیش تخمین زده اند.

از آنجایی که شرایط ساخت این برج و باروها با توجه به شرایط حاضر در روستا امکان پذیر نبوده و یکی از دلایلی که اهالی روستا حضور اجنه را در این منطقه واقعی می دانند، ساخته شدن برج ها در این منطقه می باشد. بخشی از این روستا که به عنوان مزرعه آبی و باغات موقوفه آستان قدس رضوی محسوب می شود را با نام قسمت دنه اخلمد می شناسند. در رابطه با نام اخلمد نیز می توان به تاریخچه روستای اخلمد رجوع کرد که مربوط به زمان پیش از اسلام می باشد.

نظریه دیگری هم درباره ساخت برج و باروهای این روستا وجود دارد که می گوید زمانی که این برج ها ساخته شده اند، به نظر می رسد بستر رودخانه بالا بوده که در آن زمان قادر بودند برج هایی را با این عظمت در آن نقطه بسازند. هم زمان با ورود مأمور فتح به این روستا که خالد نام داشت، اهالی روستا خبر ورود وی را فریاد زدند “خالد آمد خالد آمد”. به مرور زمان این واژه به اخلمد تبدیل شد و تا به امروز این منطقه با نام اخلمد شناخته می شود.

دره اجنه اخلمد

دلیل نام گذاری دره اجنه اخلمد

احتمالا اولین سوالی که پس از شنیدن نام این جاذبه ذهن شما را درگیر می کند این است که چرا این دره با نام دره اجنه اخلمد شناخته می شود. اگر جزء طبیعت گردان باشید که احتمال زیادی وجود دارد که پس از شناختن این دره، به سراغ آن بروید، اما حتی اگر طبیعت گرد هم نباشید، بعد از آن که با این دره آشنا شوید، علاقه مند خواهید شد که برای گردش به سراغ آن بروید و بدانید که چرا نام اجنه را برای آن انتخاب کرده اند. از زمان های گذشته تا کنون، اهالی این منطقه به این عقیده باور داشتندکه این دره محل زندگی جن ها بوده و برخی دیگر حتی بر این باور بودند که روستای اخلمد ساخته دست جن ها بوده و پس از آن که این روستا را ساختند، خود نیز در آن ساکن شدند.

اما خوب است کمی واقع بین باشیم و به این داستان ها و خرافات ها پر و بال ندهیم، چرا که در این دره هیچ خبری از جن و پری نیست و چه برسد به آن که این روستا را ساخته باشند و در آن زندگی کنند. پس بهتر است این داستان ها و روایت هایی را که پایه و اساس علمی ندارد را کنار بگذاریم. این دره دارای مسیرهای پر پیچ و خم و تاریک بوده که ممکن است برای عبور از آن ها ترس را در دل شما بی اندازند، اما خبری از جن و شیاطین نیست. وجود همین مسیرهای تاریک و ترسناک باعث شده بود اهالی و ساکنین روستای اخلمد بر این باور باشند که اجنه در این دره حضور دارند.

این موضوع در روستا و میان اهالی دیگر مناطق اطراف دهان به دهان چرخید و همه جا ریشه دواند که این دره محل سکونت اجنه بوده و تقریبا همه مردم این دره را با نام دره جن ها می شناختند. بعد از آن که این دره را با نام اجنه در همه جا معرفی کردند، داستان های ترسناک درباره دره اجنه اخلمد شروع به نقل شدن کردند و همین داستان ها و روایت های ترسناک باعث شهرت این جاذبه شدند.

اما هیچ کدام از این داستان ها واقعی نبوده و هر کسی آن را به گونه تعریف کرده و به روایات ترسناکی تبدیل شده اند. در واقع دره اجنه اخلمد از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد در 84 کیلومتری آن بوده و از آب و هوایی بسیار لذت بخش و دلنشین بهره می برد. اگر روزی بتوانید به سراغ طبیعت این دره بروید، می توانید از طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر آن نهایت لذت را ببرید و یک روز گردشگری را تجربه کنید.

چرا دره اجنه؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است ذهن هر فردی را به خود درگیر کند، دلیل نام گذاری این دره به نام اجنه است. واژه جن که از ریشه عربی بوده و واژه ای عربی به حساب می آید، اجنه جمع آن بوده و به معنای خفا و تاریک بوده که می تواند به خوبی چهره این دره را توصیف کند که دارای مسیرهای تنگ و تاریک می باشد.

جاذبه های تاریخی و قدیمی متعددی در اطراف مشهد وجوددارند که هر یک از آن ها به نوبه خود جذابیت های ویژه ای دارند و افراد زیادی را به سمت خود جذب می کنند؛ چشمه آبگرم شاهان گرماب مشهد یکی دیگر از جاذبه های دیدنی اطراف مشهد است که از قدمت زیادی برخوردار بوده و تنها چشمه آبگرم آشامیدنی در ایران شناخته می شود و افراد زیادی سالانه برای درمان بیماری های مختلفی به سراغ آن می روند.

دره اجنه اخلمد

پوشش گیاهی دره اجنه اخلمد

اغلب جاذبه های گردشگری که در میان طبیعت قرار دارند، از پوشش گیاهی و جانوری مخصوص به خود بهره می برند و دره اجنه اخلمد نیز از این قاعده جدا نبوده و دارای پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فرد خود می باشد. همانطور که پیش تر اشاره شد، این دره طبیعتی بی نظیر و زیبا بوده که گیاهان متنوعی در سرتاسر آن وجود دارند و پوشش گیاهی آن را تشکیل داده اند. در واقع پوشش گیاهی این منطقه شامل گیاهان معمولی و گیاهان دارویی می شوند که از گیاهان دارویی آن می توان به خارشتر، خاکشیر، جارو، گیاه شور، سرپوشک و شیرین بیان اشاره کرد.

گیاهان دیگری نظیر آویش، اشنیان، ارغوان و ترکه نیز در این منطقه می رویند و پوشش گیاهی دره اخلمد را تشکیل داده اند. همچنین در روستای اخلمد باغ های سرسبز و فراوانی وجود دارند که در هر یک از آن ها درختان میوه متنوعی وجود دارند که شامل باغ های آلبالو، گیلاس، گلابی، گردو و سیب می شوند. لذا اگر زمان بازدید شما به این منطقه هم زمان با محصول دهی درختان باغ ها باشد، می توانید طعم میوه های خوشمزه، ارگانیک و تازه تجربه کنید.

پوشش جانوری دره اجنه اخلمد

دره اخلمد نیز همانند بسیاری دیگر از جاذبه های طبیعی دارای پوشش جانوری بوده که جانوران مختلفی در این منطقه زندگی می کنند. از جانوران این منطقه می توان به گرگ، روباه، قوچ، کفتار و میش اشاره نمود. اغلب جانورانی که نام برده شدند در نواحی اطراف دره زندگی می کنند و به همین خاطر زمانی که به این منطقه سفر کردید، بایستی حواستان را جمع کنید تا با آن ها مواجه نشوید. علاوه بر جانوران نام برده شده، پرندگان دیگری نیز در این منطقه حضور داشته که پوشش جانوری این دره را تشکیل داده اند و شامل پرندگانی نظیر کبوتر چاهی، قرقاول و شاهین می شوند.

دره اجنه اخلمد

تفریحات دره اجنه اخلمد

دره اجنه را به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی در اطراف مشهد می شناسیم که گردشگران می توانند برای لذت بردن از اوقات فراغت خود به سراغ آن بروند و روزی هیجان انگیز و شاد را در آن بگذرانند. علاوه بر گردش ساده در میان طبیعت این دره، می توانید از انواع تفریحاتی که در این منطقه امکان پذیر هستند، لذت ببرید. در ادامه به آشنایی با تفریحات این منطقه می پردازیم.

عکاسی

عکاسی یکی از پرطرفدارترین تفریحاتی است که بسیاری از گردشگران هنگام گشت و گذار و تفریح خود، از آن هم لذت می برند و با دوربین عکاسی و یا موبایل خود به عکس برداری از محیط اطراف خود می پردازند. دره اجنه اخلمد طبیعتی زیبا در این منطقه به شمار می آید که بهترین لوکیشن برای عکاسی را فراهم ساخته و می توانید عکس های بسیار زیبا و خاطره انگیز را ثبت کنید.

آب تنی و شنا

کمی پیش تر با آبشارهای دره اخلمد آشنا شدیم و دانستیم که آبشارهای متعدد و زیبایی در میان طبیعت این دره وجود دارند و هر کدام از آن ها طراوت و تازگی را برای این طبیعت پدید آورده اند. در قسمت پایین دست هر یک از این آبشارها حوضچه های پر آب و عمیقی پدید آمده اند که تصویری زیبا را در میان دره ساخته اند و بهترین فرصت را برای آب تنی و شنا کردن به وجود آورده اند.

روستای اخلمد نیز که از روستاهای مشهد به حساب می آید، در نزدیکی دره اجنه اخلمد واقع شده و گردشگران می توانند برای گردش بیشتر به سراغ این روستا نیز بروند. همچنین باغ های میوه فراوانی در این روستا وجود دارند که می توانید به آن ها نیز سر بزنید.

دره اجنه اخلمد

غار نوردی

یک غار در نزدیکی روستا قرار دارد که طول آن به 36 متر و عرض آن به 9 متر می رسد و از جاذبه های پر طرفدار این منطقه به شمار می رود و غارنوردان زیادی را به سمت خود جذب می کند. این غار بر خلاف آن که عرض پهنی داشته، اما دهانه آن بسیار کوچک و تنگ می باشد و همین باعث شده که غارنوردان برای ورود به داخل غار به صورت خابیده وارد شوند. نکته حائز اهمیت درباره غارنوردی در دره اجنه اخلمد این است که حتما تجهیزات لازم را همراه خود داشته و همچنین تنها به سراغ این غار نروید و حتما با یک نفر راهنما اقدام به غارنوردی نمایید.

جاذبه های دیدنی دره اجنه اخلمد

دره ای که تا اینجا با آن آشنا شدیم خودش یکی از مکان های دیدنی مشهد به حساب می آید و جاذبه های دیدنی و متنوعی را در خود جای داده است. بر خلاف نامی که برای این دره انتخاب کرده اند و تصویری خوف ناک و وهم آلود برای آن به وجود آورده است، اما زمانی که به سراغ بازدید آن می روید، طبیعتی فوق العاده زیبا و چشمنواز را مقابل خود مشاهده خواهید کرد که می توانید یک روز از صبح تا شب را در آن سپری کنید و گردشی دلچسب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

آبشارهای دره اجنه اخلمد

از آنجایی که دره زیبای اجنه اخلمد در ارتفاع بالایی قرار داشته و در اغلب زمان های سال بارندگی در آن صورت می پذیرد و آبشارهای زیادی در این دره وجود دارند، این آبشارها پرآب می شوند و طبیعت زیبایی را در این دره پدید می آورند. به خصوص اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید، دره اجنه اخلمد را مملو از زیبایی خواهید دید و آبشارهای متعددی در نقاط مختلفی از این دره در جریان هستند و مناظر چشمنوازی را خلق کرده اند. در طبیعت هایی که آبشارها جریان دارند، طراوت، تازگی و سرزندگی وجود داشته و طبیعتی بسیار زیبا را پیش روی خود خواهیم داشت که از بهترین جاذبه های گردشگری برای فصل های اول سال محسوب می شوند.

یکی از آبشارهایی که در این دره وجود دارد، نسبت به دیگر آبشارها مرتفع تر و زیباتر بوده و ارتفاع آن به 40 متر می رسد و با نام آبشار اخلمد شناخته می شود. آبشارهای دیگری هم در این طبیعت جریان دارند که در سمت بالای آبشار اصلی قرار دارند. منبع اصلی سرچشمه این آبشارها، کوه منیژه و ادامه رشته کوه های البرز می باشند.

4 مورد از این آبشارها دائمی بوده و بقیه آن ها فصلی می باشند و فصل هایی که بارندگی در این منطقه زیاد باشد، این آبشارها نیز پر آب و خروشان می شوند. در زیر آبشارهای دره اخلمد حفره هایی وجود دارند که به دلیل آهکی بودن دره پدید آمده اند. اگر در فصل های نیمه اول سال و به خصوص فصل بهار به سراغ این دره بروید، با طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی مواجه خواهید شد که پوشیده از سرسبزی و آبشارهای پرآب و زیبا می باشد.

دره اجنه اخلمد

چشمه ها

چشمه های متعددی در اطراف این دره وجود دارند که تأثیر به سزایی در زیبایی این طبیعت داشته و مانند آبشارها طراوت و شادابی را میهمان طبیعت اطراف دریاچه کرده اند. نشستن در کنار چشمه ها به خصوص در فصل های بهار و تابستان، لذتی وصف ناشدنی داشته و تماشای آب خنک چشمه می تواند بسیار لذت بخش باشد و شما را از تمام دل نگرانی ها دور سازد.

چشمه های این منطقه شامل چشمه های سلطان بازه، سرحصار، شیرمرغ، بزدان، آقا کریم و سنگ سوراخ می شوند که هر کدام از آن ها در نقطه ای از اطراف دره قرار داشته که می توانید به سراغ آن ها بروید. چشمه گیلاس نیز یکی دیگر از جاذبه ها طبیعتی و دیدنی مشهد در چناران است که اگر به بازدید از چشمه های زیبا علاقه مند باشید، می توانید به سراغ آن هم بروید.

کوهنوردی و صخره نوردی

کوهنوردی و صخره نوردی یکی از تفریحات و ورزش هایی است که نیاز به قدرت بدنی مناسبی داشته و بسیاری از افراد بدان ها علاقه دارند. جالب است بدانید دره اجنه اخلمد در میان دامنه کوه های بینالود واقع شده و همین امر سبب گردیده برای دسترسی به آن باید کوه پیمایی و صخره نوردی را تجربه کنید تا به آن برسید و از تماشا و گردش در آن لذت ببرید و خودتان از نزدیک پی ببرید که هیچ خبری از جن و پری در این دره نیست. دیواره های این دره حدود 300 متر ارتفاع دارند و برخی از آن ها با نام های متفاوتی نظیر دیواره الله اکبر، دیواره عقاب و دیواره سفید شناخته می شوند.

امکانات دره اجنه اخلمد

با توجه به آن که در دره اخلمد هیچ خبری از اجنه و پریان نبوده و چیزی جز زیبایی در آن قابل مشاهده نیست، در میان طبیعت گردان از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده و گردشگران زیادی به صورت سالانه و به خصوص در فصل های نیمه اول سال به این دره مراجعه می کنند. به دلیل حضور گسترده گردشگران در این منطقه، امکانات رفاهی مناسبی در نظر گرفته شده اند که می توان به درمانگاه و سرویس بهداشتی اشاره نمود و گردشگران می توانند با خیالی راحت و آسوده به گردش در این منطقه بپردازند.

دره اجنه اخلمد

اقامت

بسیاری از طبیعت گردان زمانی که به سراغ یک جاذبه طبیعی می روند، اغلب دوست دارند یک شب را در آن سپری کنند. طبیعت دره اجنه و روستای اخلمد نیز از آن دسته جاذبه های طبیعی است که هر گردشگری را ترغیب می کند تا یک شب را در آن به صبح برساند و اقامت در این طبیعت را تجربه کند. اگر به کمپ زدن در طبیعت علاقه مند هستید، می توانید در اطراف دره کمپ را بر پا کنید و یک شب استراحت را در این طبیعت تجربه کنید.

اما اگر قصد دارید در محلی مجهزتر به اقامت بپردازید، می توانید به سراغ سوئیت هایی بروید که در روستای اخلمد وجود دارند که برای اقامت گردشگران در نظر گرفته اند و امکانات مناسبی نیز در آن ها تعبیه شده است. یک اقامتگاه بومگردی نیز در محدوده روستا وجود دارد که امکان استفاده از آن برای گردشگران نیز وجود دارد. علاوه بر این ها، اهالی روستای اخلمد نیز اتاق هایی را برای اجاره به گردشگران در نظر گرفته اند. در این صورت می توانید طعم غذاهای محلی و خوشمزه این روستا را نیز بچشید.

نکات لازم برای بازدید از دره اجنه اخلمد

تا این بخش از مطلب که همراه ما بودید و با این جاذبه آشنا شدیم، متوجه شدیم که هیچ خبری از اجنه و پریان در این منطقه نبوده و تنها داستان ها و روایت هایی هستند که نسل به نسل چرخیده و تا امروز به ما رسیده اند و واقعیت ندارند. یکی از مهمترین نکاتی که بایستی برای رفتن به این جاذبه به آن توجه داشته باشید، مسیر دسترسی به دره می باشد. مسیری که برای رسیدن به آن باید طی کنید، مسیری پر پیچ و خم و تاریک بوده و مسیری مملو از درختان و گیاهان سرسبز می باشد و همین سبب شده مسیر دسترسی به دره دشوار گردد.

از همین رو توجه داشته باشید که این مسیر برای افراد سالمند و کودکان چندان مناسب نبوده و با دشواری مواجه می شوند. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که مسیر پیاده روی طولانی بوده و بهتر است از کفش مناسب پیاده روی استفاده نمایید و لباس مناسب فصل به تن داشته باشید. پس از آن که مسیرتان را در جاده ادامه دادید و به روستای زیبای اخلمد رسیدید، بایستی خودروی خود را در محلی مناسب پارک کرده و مابقی مسیر را از روستا تا دره پیاده طی کنید.

اگر کوله ای را همراه خود داشته باشید تا بتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را داخل آن قرار دهید، کارتان برای پیاده روی و طی کردن این مسافت بسیار آسان تر خواهد شد. پیشنهاد می شود پیش از رفتن به این جاذبه، وسایلی نظیر آب و خوراکی به مقدار لازم، کلاه آفتابی، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، چوب کوهنوردی، زیرانداز، پاوربانک، نقشه آفلاین و هر آنچه که فکر می کنید برای سفر ضروری است را همراه خود ببرید.

نکته ای که برای استفاده بهتر از طبیعت باید در نظر داشته باشید این است که همیشه در صورت سفر به جاذبه های طبیعی خوب است کیسه بزرگی را همراه خود داشته باشید تا تمام زباله های خود را داخل آن بی اندازید و از رها کردن زباله های خود در طبیعت خودداری کنید.

بهترین زمان بازدید از دره اجنه اخلمد

دره اجنه اخلمد همانند بسیاری دیگر از جاذبه های طبیعی در برخی از مواقع سال از طبیعتی چشمنواز با آب و هوایی دلپذیر بهره می برد که اکثر گردشگران بهترین زمان را برای بازدید از آن انتخاب می کنند. این دره دارای پوشش گیاهی متنوعی بوده و پیشنهاد می شود زمانی را برای بازدید از آن انتخاب کنید که پوشش سرسبزی در این منطقه وجود داشته باشد و همچنین باغ های میوه که در روستای اخلمد وجود دارند، محصولات آن ها قابل برداشت باشند. در این صورت از بهترین زمان های بازدید از دره اجنه اخلمد فصل های نیمه اول سال و به خصوص فصل بهار می باشد.

طبیعت این منطقه در اواسط بهار و اردیبهشت ماه به زیباترین حالت خود تبدیل می شود و همه جای آن پوشیده از گیاهان سرسبز خواهد شد و زمانی که به این منطقه مراجعه کنید، گویا وارد یک تصویر خیالی و بسیار زیبا شده اید. اگر فصل تابستان را برای بازدید از این دره زیبا انتخاب کنید، بهترین فرصت را برای استفاده از میوه های خوشمزه و تابستانی فراهم می آورد و می توانید از میوه های تازه و ارگانیک میل کنید. ناگفته نماند که تابستان های این دره زیاد گرم نبوده و می توانید از هوایی مطلوب بهره مند شوید.

پاییز هم که فصل برگ ریزان بوده و طبیعت این منطقه به هزاران رنگ تبدیل می شود و  کمی هوا رو به سرد شدن می رود، اما سرمای آن به گونه ای نیست که غیرقابل تحمل باشد. زمستان های این منطقه نیز سرد و کوهستانی بوده و در اغلب روزهای زمستان شاهد بارش برف و باران هستیم. به صورت کلی اگر بخواهیم بهترین زمان بازدید از این جاذبه را انتخاب کنیم، فصل های بهار و تابستان از بهترین زمان ها برای سفر به این منطقه می باشد.

جالب است بدانید جاذبه ترسناک دیگری به نام جنگل جیغ مشهد در این شهر وجود داشته که جزء جاذبه های هیجان انگیز و وهم آلود در شهر مشهد محسوب می شود که هر کسی جرأت رفتن به سراغ آن را ندارد. اما اگر شما به بازدید از چنین جاذبه هایی علاقه مند هستید، می توانید این جنگل را هم در لیست گردشگری خود قرار دهید.

 

اجاره آپارتمان مبله در مشهد

مشهد از آن دسته شهرهایی است که در طول سال میلیون ها گردشگر و زائر به آن سفر کرده و اغلب آن ها به اقامت چند روزه ای در این شهر اقدام می کنند. از همین رو انواع اقامتگاه ها و امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران در این شهر در نظر گرفته شده اند تا بتوانند اقامت دلپذیری را در شهر تجربه کنند. یکی از انواع اقامتگاه ها با قیمت و امکانات مناسب، آپارتمان ها و خانه های مبله ای هستند که با قیمت های اقتصادی به گردشگران اجاره داده می شوند. به همین جهت، گردشگرانی که به دنبال اقامتگاهی با قیمت مناسب و امکانات مطلوبی هستند، برای اقامت خود به سراغ اجاره روزانه خانه در مشهد می روند تا با مبلغی مناسب و اقتصادی، در اقامتگاهی مناسب اقامت کنند. همچنین خانه ها و آپارتمان های مبله مشهد در نقاط مختلفی از این شهر قرار داشته که گردشگران می توانند بر حسب سلیقه خود به سراغ منطقه مورد نظرشان بروند.

دره اجنه اخلمد

اجاره آپارتمان مبله در مشهد

مشهد از آن دسته شهرهایی است که در طول سال میلیون ها گردشگر و زائر به آن سفر کرده و اغلب آن ها به اقامت چند روزه ای در این شهر اقدام می کنند. از همین رو انواع اقامتگاه ها و امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران در این شهر در نظر گرفته شده اند تا بتوانند اقامت دلپذیری را در شهر تجربه کنند. یکی از انواع اقامتگاه ها با قیمت و امکانات مناسب، آپارتمان ها و خانه های مبله ای هستند که با قیمت های اقتصادی به گردشگران اجاره داده می شوند.

به همین جهت، گردشگرانی که به دنبال اقامتگاهی با قیمت مناسب و امکانات مطلوبی هستند، برای اقامت خود به سراغ اجاره روزانه خانه در مشهد می روند تا با مبلغی مناسب و اقتصادی، در اقامتگاهی مناسب اقامت کنند. همچنین خانه ها و آپارتمان های مبله مشهد در نقاط مختلفی از این شهر قرار داشته که گردشگران می توانند بر حسب سلیقه خود به سراغ منطقه مورد نظرشان بروند.

راهنما سایت

آدرس

استان خراسان رضوی، شهرستان چناران، 84 کیلومتری مشهد، 17 کیلومتری چناران، روستای اخلمد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه