پیست اسکی شیرباد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پیست اسکی شیرباد از هیجان انگیزترین جاذبه های تفریحی مشهد است که بهترین فرصت را برای اهالی این شهر فراهم ساخته تا علاقه مندان به ورزش و تفریح اسکی، بتوانند به سراغ آن بروند و روز هیجان انگیز و مفرحی را تجربه کنند. اسکی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ورزش ها و تفریحات زمستانی است که بایستی در مکان و زمانی مناسب به سراغ آن برویم و لحظات لذت بخشی را برای خود بسازیم. این پیست اسکی که به عنوان تنها پیست اسکی شرق ایران شناخته می شود، در مساحتی حدود 50 هکتار در مرتفع ترین قله استان خراسان رضوی که قله شیرباد نام دارد، جای گرفته است. در زمستان ها افراد زیادی از جمله علاقه مندان به ورزش اسکی و دیگر افراد به این مجموعه مراجعه می کنند تا لحظات و شاد و مفرحی را در کنار عزیزان خود تجربه کنند. در ادامه مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با پیست اسکی شیرباد که از جاذبه های تفریحی استان خراسان رضوی به شمار می رود، آشنا شویم.

پیست اسکی شیرباد کجاست و مسیر دسترسی

پیست اسکی شیرباد که از بهترین و مهیج ترین جاذبه های گردشگری چناران در استان خراسان رضوی به حساب می آید، در فاصله 38 کیلومتری از مشهد قرار داشته و به عنوان تنها پیست اسکی این استان و شرق ایران شناخته می شود. برای دسترسی به پیست اسکی شیرباد باید از جاده مشهد – چناران استفاده نمایید. وارد این جاده شده و به مسیر خود ادامه دهید تا تابلوی روستای دولت آباد را مقابل خود مشاهده نمایید. به سمت تابلو حرکت کرده و وارد مسیر فرعی که در سمت راستتان وجود دارد شوید و به حرکت در این جاده ادامه دهید تا به روستای دولت آباد برسید.

این روستا را پشت سر گذاشته و به سمتی که تابلوی پیست اسکی وجود دارد بروید. مسیری که بعد از روستای دولت آباد باید طی کنید، مسیر دشواری بوده که نیاز به ماشین های قوی مانند ماشین های آفرود دارد. این در صورتی است که اگر هوا مساعد نباشد و بارندگی رخ داده باشد باید از ماشین های آفرود استفاده نمایید، اما اگر هوا و شرایط جاده مساعد باشد، خودروهای دیگر هم قادر به ادامه مسیر می باشد.

شماره تماس پیست اسکی شیرباد: 05136656330

قیمت بلیط ورودی پیست اسکی شیرباد: 150 هزار تومان (سال 1401)

آدرس پیست اسکی شیرباد: استان خراسان رضوی، جاده مشهد – چناران، دور برگردان گلمکان، 2 کیلومتر به سمت مشهد، انتهای دره دولت آباد

پیست اسکی شیرباد

آشنایی با پیست اسکی شیرباد

شاید تصور کنید استان جاذبه های دیدنی و گردشگری خراسان رضوی تنها به جاذبه های تاریخی، مذهبی، دره ها، کوه ها، دشت ها و غیره محدود شوند؛ اما اگر بدانید که یکی از پیست های اسکی ایران به نام پیست اسکی شیرباد در قله ای در میان این استان جای گرفته و به عنوان تنها پیست اسکی شرق ایران شناخته می شود، قطعا شگفت زده خواهید شد. کشور عزیز و پهناور ایران شگفتی های زیادی را در هر نقطه ای از خود جای داده که هر یک از آن ها به نوبه خود جزء جاذبه های تفریحی و هیجان انگیز محسوب می شوند.

ورزش اسکی یکی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین ورزش ها و تفریحاتی است که افراد زیادی بدان علاقه مند بوده و خوشبختانه به دلیل جای گیری این پیست اسکی در شرق کشور و در استان خراسان رضوی، این امکان را فراهم آورده تا افرادی که به این ورزش علاقه مند هستند، به سراغ آن بروند و لحظات خاطره انگیز و شیرینی را در آنجا تجربه کنند. قله شیرباد که به عنوان مرتفع ترین قله در 3 استان خراسان شناخته می شود، میزبان پیست شیرباد در استان خراسان رضوی بوده که حدود 50 هکتار از مساحت خود را در اختیار این پیست اسکی قرار داده است. این پیست اسکی با مساحت حدود 50 هکتار و امکانات تفریحی متنوع، در سال 1388 بر روی دامنه های قله شیرباد افتتاح گردیده و هزینه ای حدود 4 میلیارد تومان برای آن صرف شده است.

جالب است بدانید قله شیرباد به دلیل ارتفاع زیادی که دارد، لقب بام خراسان را به خود اختصاص داده است. قله شیرباد از هر بخش خود به نقاط مختلفی متنهی می گردد و بدین صورت است که از دامنه های شمالی خود به دره نهل زشک و دره دولت آباد و همچنین از دامنه جنوبی خود به روستای بوژان می رسد. از آنجایی که این قله دارای ارتفاع زیاد و بیشتری نسبت به مناطق اطراف خود دارد، چشم انداز و منظره بسیار زیبایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. با اولین بارش برف زمستانی، ورزش اسکی از سر گرفته می شود و علاقه مندان به این ورزش راهی پیست های اسکی می شوند و از تفریح خود در دامنه کوه های پوشیده از برف لذت خواهند برد.

همچنین ورزش اسکی از آن دسته ورزش ها و تفریحاتی است که افراد می توانند به همراه خانواده و دوستان خود از این ورزش لذت ببرند. کلاس های آموزش اسکی در سطوح مختلف در این پیست وجود دارند که اگر از اهالی شهرهای استان خراسان باشید و به این ورزش هیجان انگیز علاقه داشته باشید، بهترین فرصت برای شما فراهم آمده تا این ورزش را تحت نظر مربی های مجرب آموزش ببینید.

وجود یک پیست اسکی در شرق ایران شاید کمی دور از ذهن باشد؛ چرا که منطقه شرق ایران جزء مناطق خشک و کم بارش بوده و وجود یک قله پوشیده از برف که یک پیست اسکی را در آن راه اندازی کرده اند. در سال های اخیر پیست اسکی شیرباد توجه بسیاری از اهالی شهرهای مختلف خراسان را به خود جلب نمود و نکته ای حائز اهمیت بوده این است که برای بهبود و پیشرفت آن، نیاز به توجه بیشتری داشته تا بتواند مسیر رو به رشد و پیشرفت خود را طی نماید.

به گفته رئیس این پیست، تنها مشکلی که پیست شیرباد خراسان با آن رو به روست، نداشتن جاده مناسب برای دسترسی به این جاذبه است که گردشگران را با دشواری برای دسترسی مواجه می سازد. در همین راستا وی از مسئولین خواست تا جاده ای مناسب را برای دسترسی مردم به این پیست در نظر بگیرند. مسیری که برای رسیدن به پیست شیرباد بایستی طی شود، دارای مناطق زیبایی بوده که گردشگران می توانند در طول مسیر از تماشای مناظر اطراف خود بهره مند شوند و اگر این مسیر مناسب باشد، می تواند لذت گردش و رسیدن به پیست را دو چندان سازد.

پیست اسکی شیرباد که از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود، در ارتفاع 3.310 متری از کوه شیرباد جای گرفته است. از آنجایی که پیست اسکی شیرباد از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است، در بسیاری از ماه های سال و به خصوص فصل های سرد سال، برف به میزان زیادی در آن کوه برف می بارد و اغلب سفید پوش است. زمانی که اولین برف زمستانی شروع به بارش کند و قله شیرباد را پوشیده از برف سفید کند، علاقه مندان به اسکی راهی این پیست اسکی شده تا یک روز هیجان انگیز و لذت بخش را برای خود رقم بزنند و خاطرات خوشی از آن روز را برای خود به یادگار بگذارند.

پیست اسکی شیرباد

امکانات پیست اسکی شیر باد

پیست های اسکی که خود از هیجان انگیزترین جاذبه های تفریحی شناخته می شوند و در برخی از شهرهای ایران وجود دارند، انواع جاذبه ها و امکانات تفریحی مهیج و مفرح را در خود جای داده اند که لذت یک ورزش اسکی هیجان انیز را برای اسکی بازان فراهم می سازند. از جمله بهترین ویژگی ها و امکانات پیست شیرباد، وجود سه بخش برای اسکی بازان مبتدی، اسکی بازان متوسط و اسکی بازان حرفه ای می باشد. هر یک از مسیرهای اسکی مختلف در این مجموعه دارای مسیرهای جداگانه ای بوده تا اسکی بازان با هر سطحی که هستند، بتوانند از تفریح خود لذت ببرند. کلاس های آموزشی متعددی در سطوح مختلف در این مجموعه برگزار می شوند که علاقه مندان می توانند با توجه به سطح خود، در کلاس های آموزشی شرکت کرده و این ورزش هیجان انگیز را به صورت حرفه ای دنبال کنند.

یکی از هیجان انگیزترین بخش های این پیست اسکی، مسیر ویژه اسکی و اسنوبرد شیرباد بوده که مسافت آن به حدود 1.200 متر می رسد. اگر قصد دارید به سراغ این پیست بروید، اما لوازم و لباس اسکی را در اختیار ندارید، نگران نباشید؛ چرا که این امکان وجود دارد انواع لوازم اسکی را در این پیست کرایه کرده و از تفریح و ورزش خود لذت ببرید. یک فروشگاه لوازم اسکی در این مجموعه وجود دارد که هم امکان خرید لباس و لوازم اسکی را فراهم آورده و همچنین در صورتی که قصد هزینه زیاد را نداشته باشید، می توانید با مبلغ کمتری از آن ها برای خود کرایه کنید.

یک ساختمان 3 طبقه ای در این پیست وجود دارد که جزء امکانات تفریحی و رفاهی پیست اسکی شیرباد به حساب آمده و بخش هایی نظیر رستوران، کافی شاپ و تعدادی سوئیت در آن وجود دارند که علاقه مندان می توانند برای استراحت به سراغ آن ها بروند. یک نوشیدنی داغ در میان هوای سرد و برفی لذتی را برای شما به وجود خواهد آورد که هرگز آن را فراموش نمی کنید. تصور کنید در کافه این مجموعه نشسته اید و یک فنجان قهوه داغ در دست دارید و بخار آن را که در هوای سرد در حال خارج شدن از فنجان است را خواهید دید؛ چه چیزی می توانید به این اندازه لذت بخش باشد؟

در صورتی هم که بخواهید یک وعده غذایی خود را در رستوران این پیست میهمان کنید، این رستوران دارای منوی متنوعی بوده که می توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید و در رستوران و با منظره پوشیده از برف اطراف خود میل نمایید. سوئیت های این مجموعه امکان اسکان را برای اسکی بازان فراهم آورده است. ناگفته نماند که این مجموعه دارای پیست شب نیز می باشد. از امکانات رفاهی پیست اسکی شیر باد می توان به نمازخانه، سرویس بهداشتی و یک ایستگاه اورژانس اشاره نمود.

پیست اسکی شیرباد

امکانات تفریحی پیست اسکی شیرباد

شاید تصور کنید که تنها کسانی به پیست اسکی می روند که اسکی بلد بوده و تنها برای تفریح اسکی به پیست های اسکی مراجعه می کنند. این تصور کاملا اشتباه بوده و از آنجایی که برف بازی یکی از محبوب ترین تفریحات زمستانی به شمار می آید، افراد زیادی هستند که به همراه دوستان و خانواده خود برای برف بازی به این مجموعه رفته و از برف بازی در منطقه ای که مملو و پوشیده از برف می باشد، لذت خواهند برد. علاوه بر برف بازی و اسکی، تفریحات دیگری همچون لوله برفی، ماهی گیری روی یخ، سورتمه سواری و غیره وجود دارند که با مراجعه به پیست شیرباد می توانید از آن ها لذت ببرید.

امکانات تفریحی مختلفی در این پیست اسکی تعبیه شده اند که هر کدام از آن ها بر محبوبیت پیست اسکی شیرباد افزوده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. یک تله اسکی در این پیست وجود دارد که طول آن به 900 متر می رسد و اسکی بازان و مراجعه کنندگان می توانند با استفاده از آن خود را به ارتفاعات بالای مجموعه برسانند و از اسکی و تفریح در ارتفاعات این پیست اسکی نهایت لذت را ببرند. همانطور که پیش تر اشاره شد، این پیست در ارتفاع زیادی قرار داشته و مناظر زیبایی از مناطق اطراف را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از تماشای اطراف خود لذت ببرید.

اسنو موبیل سواری در پیست شیرباد

اسنو موبیل از پرطرفدارترین تفریحات این پیست اسکی است که به صورت یک ماشین برفی بوده و با سوار شدن در آن می توانید از حرکت روی برف ها لذت ببرید و با سر خوردن بر روی برف ها احساس رهایی و آزادی را برایتان تداعی خواهد کرد.

پیست اسکی شیرباد

سورتمه سواری و لوژ سواری

سر خوردن بر روی برف های سرد در فضایی وسیع، لذتی بی انتها داشته که می توانید آن را در پیست شیرباد تجربه کنید. این تفریح به قدری لذت بخش است که تا مدت ها در خاطرتان خواهد ماند.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی شیرباد

بهترین زمان بازدید از پیست های اسکی معمولا از اواخر پاییز آغاز می شود و تا اواسط فصل بهار ادامه خواهد داشت که پیست اسکی شیرباد جدا از این مورد نبوده و همانند دیگر پیست های اسکی که در شهرهای مختلفی از ایران وجود دارند که حتی فکرش را هم نمی کنیم که برخی از شهرها پیست اسکی داشته باشند، از اواخر فصل پاییز تا اواسط فصل بهار از بهترین زمان های بازدید از آن می باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که برای بازدید از پیست شیرباد بایستی در نظر داشته باشید، مسیر دسترسی و جاده آن می باشد که باید آن را در نظر بگیرید که در شرایط مطلوبی باشد. اگر بارش برف سنگین باشد، امکان مسدود شدن جاده نیز وجود دارد. پس اگر قصد مراجعه به این پیست را داشتید، حتما پیش از رفتن از وضعیت جاده و مسیر دسترسی به آن مطلع شوید. در آخر نکته ای که باید آن را رعایت کنید، همراه داشتن زنجیر چرخ بوده که در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده نمایید.

پیست اسکی شیرباد

لوازم مورد نیاز برای رفتن به پیست اسکی شیرباد

همانطور که گفته شد، پیست اسکی شیرباد از امکانات مناسبی برخوردار بوده می باشد، اما یک سری لوازم شخصی را بهتر است همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز با مشکلی مواجه نشوید. از جمله مهمترین لوازمی که بهتر است همراه داشته باشید، عینک آفتابی مناسب و کرم ضد آفتاب می باشد؛ چرا که این منطقه پوشیده از برف بوده و هنگامی که آفتاب به آن ها بتابد، بازتاب آفتاب بر روی برف ها باعث آسیب رسیدن به چشم و پوست می شود و بهتر است عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب را همراه خود داشته باشید. در صورتی هم که قصد اسکی نداشته باشید و تنها بخواهید از برف بازی در این مجموعه استفاده کنید، بهتر است لباس و کفش مناسب همراه خود داشته باشید.

نکات لازم برای رفتن به پیست اسکی شیرباد

  • یکی از مهمترین نکاتی که پیش از رفتن به پیست اسکی شیرباد بایستی به آن توجه داشته باشید، خرید بیمه ورزشی می باشد. این مجموعه از پذیرش افراد بدون بیمه ورزشی خودداری می کند و بهتر است برای سلامت خود نیز این بیمه را تهیه نمایید.
  • نکته دیگری که برای رفتن به این پیست باید در نظر داشته باشید، استفاده از خودروی مناسب برای طی کردن جاده می باشد. بخش های زیادی از این جاده به صورت خاکی بوده و دارای سربالایی و سرپایینی های زیادی می باشد که معمولا خودروی قوی و دو دیفرانسیلی می توانند آن ها را به راحتی پشت سر بگذارند. همچنین زنجیر چرخ نیز همراه داشته باشید.
  • از آنجایی که این پیست اسکی در نزدیکی یکی از روستاهای مسکونی استان خراسان رضوی بوده و افراد زیادی در این روستا سکونت دارند، خوب است نظافت را رعایت کرده و از رها کردن زباله در دامان طبیعت این منطقه خودداری کنیم تا این آلودگی ها به زندگی اهالی روستا آسیب نرسانند.

پیست اسکی شیرباد

ساعت کاری پیست اسکی شیرباد

زمان فعالیت این پیست اسکی در روزهای به خصوصی بوده که شامل روزهای یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه بوده و ساعت کاری آن نیز از ساعت 9 صبح تا 15 بعد از ظهر می باشد. همچنین ساعت کاری پیست اسکی شیرباد در روزهای جمعه به صورت 24 ساعته می باشد.

قیمت بلیط پیست اسکی شیرباد

این مجموعه دارای 3 نوع بلیط بوده که شامل بلیط اسکی به همراه لوازم اجاره ای بوده که چوب اسکی، کفش و باتوم را در اختیار اسکی بازان قرار می دهند. دومین بلیط نیز برای اسکی بازانی است که لوازم شخصی را همراه داشته و سومین بلیط نیز برای افرادی است که قصد اسکی نداشته و تنها می خواهند از دیگر تفریحات این پیست نظیر برف بازی و لوژ سواری استفاده کنند.

در سال 1401 قیمت بلیط ورودی این پیست 150 هزار تومان بود و همچنین لوازم تفریحی نیز که بایستی اجاره شوند دارای بلیط های جداگانه بوده و برای هر یک از آن ها باید بلیط های جداگانه تهیه نمایید. توجه داشته باشید که نرخ های ذکر شده مربوط به سال 1401 بوده و به دلیل نوسانات در قیمت ها، امکان افزایش نرخ های بلیط این مجموعه نیز وجود خواهد داشت.

پیست اسکی شیرباد

راهنما سایت

آدرس

استان خراسان رضوی، جاده مشهد – چناران، دور برگردان گلمکان، 2 کیلومتر به سمت مشهد، انتهای دره دولت آباد

شماره تماس
هزینه بازدید

۱۵۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

تعطیل

یک‌شنبه

9 الی 15

دو‌شنبه

تعطیل

سه‌شنبه

9 الی 15

چهار‌شنبه

9 الی 15

پنج‌شنبه

9 الی 15

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه