بازار ماهی تنکابن

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

به هر نقطه ای از جهان که سفر کنیم، دیدنی، سوغاتی، آداب و رسوم، لباس و غذای مخصوص به خود را دارند. در این میان اگر به یکی از شهرهای شمالی سفر کنیم، غذای مخصوص و لذیذی که می توان در این شهرها پیدا کرد، ماهی می باشد. بازار ماهی تنکابن یکی از مشهورترین بازارهای ماهی در خطه شمال کشور محسوب می شود که همیشه ماهی های تازه در آن وجود دارد. در ادامه می خواهیم با این بازار ماهی فروشی بیشتر آشنا شویم، با ما همراه باشید.

آشنایی با بازار ماهی تنکابن

بازار ماهی تنکابن یکی از معروف ترین بازارهای ماهی در شهرهای شمالی شناخته شده است. در این بازار انواع مختلفی از ماهی های لذیذ و تازه وجود دارند که می توانید آن ها را تهیه کنید و غذای خوشمزه و دلپذیری را میل کنید. در فصل هایی که صید ماهی انجام می پذیرد، بازار ماهی تنکابن بسیار شلوغ و پر رونق می شود.

بازار ماهی تنکابن یکی از قدیمی ترین بازارهای ماهی فروشی در استان مازندران و شهرهای شمالی است. در این بازار انواع مختلفی از ماهی ها و آبزیان برای فروش وجود دارند. صیادان هرروز که صید تازه ای دارند، به این بازار می آورند و به فروش می رسانند.

بازار ماهی تنکابن بازاری سرپوشیده و مسقف می باشد که از چندین مغازه ماهی فروشی تشکیل شده است. هنگامی که وارد این بازار می شوید، بوی ماهی های تازه به مشام می رسد و برای برخی از افراد ممکن است ناخوشایند باشد. با مراجعه به بازار ماهی فروشی تنکابن می توانید ماهی مورد نظر خود را تهیه کنید و در صورت تمایل می توانید درخواست کنید که ماهی را برایتان تمیز کند.

در این بازار دیگر خیالتان راحت است که ماهی تازه با گوشت لذیذ تهیه می کنید. در این بازار برخی از مغازه ها آکواریومی دارند که در آن ها تعدادی ماهی زنده وجود دارند که می توانید هر تعدادی از آن را که بخواهید برایتان داخل سبدی می اندازند و پس از آن، ماهی ها را تمیز می کنند و به شما تحویل می دهند. در این صورت اطمینان بیشتری دارید که ماهی تازه تهیه می کنید.

بازار ماهی تنکابن

بازدید از بازار ماهی تنکابن

به دلیل وجود تنوع زیادی از ماهی ها و آبزیان در این بازار، اغلب در تمام طول سال شلوغ بوده و در ایام تعطیل و ایام نوروز ازدحام جمعیت برای خرید و بازدید از این بازار به اوج خود می رسد. علاوه بر بومیان این منطقه، مسافران و اهالی مناطق اطراف برای خرید ماهی به این بازار می آیند.

خرید انواع ماهی از بازار ماهی تنکابن

یکی از سواغاتی هایی که علاوه بر ترشیجات، زیتون پرورده و کلوچه های تازه می توان انواع مختلفی از ماهی های تازه را از این بازار تهیه کرد. کمتر کسی پیدا می شود که به این شهر سفر کرده باشد و به دیدن این بازار نرفته باشد. حتی اگر قصد خرید ماهی نداشته باشید، آنقدر حال و هوای تازه و پر جنب و جوشی در این بازار حاکم است که می توانید تنها برای گردش و بازدید از آن ها راهی بازار ماهی فروشی تنکابن شوید.

بازار ماهی تنکابن کجاست و مسیر دسترسی به آن

بازار ماهی تنکابن یکی از جاهای دیدنی و گردشگری تنکابن محسوب شده که برای دسترسی به بازار ماهی تنکابن می بایست به استان مازندران، شهر تنکابن و پل جانباز بروید.

آدرس بازار ماهی تنکابن: استان مازندران، شهر تنکابن، پل جانباز

بازار ماهی تنکابن

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهر تنکابن، پل جانباز

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 18

یک‌شنبه

8 الی 18

دو‌شنبه

8 الی 18

سه‌شنبه

8 الی 18

چهار‌شنبه

8 الی 18

پنج‌شنبه

8 الی 18

جمعه

8 الی 18
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه