پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شهرهای شمالی علاوه بر جاذبه هایی همچون دریا و جنگل که مشهورترین و پرطرفدارترین آن ها می باشند، جاذبه های گردشگری دیگری مانند پارک های جنگلی دارند. پارک جنگلی خشکه داران تنکابن یکی از جاذبه های طبیعتی است که می توان آن را برای گردش یک روزه انتخاب کرد و گشت و گذاری هم در آن داشت. با لوکس ویلا همراه باشید تا در این مقاله با پارک خشکه داران بیشتر آشنا شویم.

معرفی پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

پارک جنگلی خشکه داران یکی از دیدنی های استان مازندران در شهرستان تنکابن می باشد و در مساحتی بالغ بر 240 هکتار واقع شده است. پارک خشکه داران دارای طبیعتی بسیار زیبا بوده و همین باعث شده گردشگران زیادی این منطقه را برای گردشگری و تفریح انتخاب کنند و به سمت آن روانه شوند. یکی از مهمترین دلایل جذب گردشگر و مسافر به این منطقه، برخورداری این پارک از ساحل دریای خزر می باشد.

پارک جنگلی خشکه داران تنها 120 متر با ساحل دریای خزر فاصله دارد و یکی از مناطق حفاظت شده در شمال کشور و به عنوان آخرین بازمانده اکوسیستم جنگل های شمالی محسوب می شود. این پارک جنگلی با داشتن پوشش گیاهی متنوع و منحصر به فرد توانسته عنوان موزه بکر تاریخ طبیعی شمال ایران را از آن خود کند. این پارک به گونه ای است که در تمام طول سال میلیون ها مسافر برای بازدید از آن روانه می شوند. نکته ای که باید پیش از سفر به این منطقه حافظت شده در نظر داشته باشید این است که با اداره محیط زیست شهرستان عباس آباد هماهنگی های لازم را انجام دهید.

جالب است بدانید پارک ملی خشکه داران با عنوان یگانه جنگل جلگه ای شمال ایران شناخته می شود. اگر در جایی نام پارک ملی خشکه داران تعجب نکنید، چراکه نام دیگر پارک خشکه داران می باشد و با این نام هم در میان اهالی محل و دیگر مسافران شناخته می شود. اگر بازهم زمان برای گشت و گذار داشتید و علاقمند به جنگل گردی بیشتر بودید می توانید به یکی دیگر از زیباترین جنگل های تنکابن که جنگل دوهزار و سه هزار نام دارد دیدن کنید.

در ارتفاعات این پارک جنگلی، آلاچیق هایی بسیار زیبا قرار داده شده اند که گردشگران می توانند از آن برای استراحت و اسکان و برپایی بساط پیک نیک استفاده کنند.

پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

دیدنی های نزدیک پارک جنگلی خشکه داران

یکی از جاذبه های دیدنی تنکابن که در اطراف این پارک جنگلی وجود دارد و گردشگران می تواند از آن هم دیدن کنند موزه حیات وحش خشکه داران می باشد. این مجموعه طبیعی و زیبا در سال 1362 در بخش غربی پارک خشکه داران و در مساحتی حدود 550 متر مربع احداث شده است.

هرچه زمان گذشته بر تعداد و گونه های جانوران این موزه افزوده شده است و اکنون 150 گونه جانوری تاکسیدرمی شده در آن نگهداری می شوند. از جمله حیوانات تاکسیدرمی شده در موزه حیات وحش خشکه داران: گربه وحشی، خرس قهوه ای، حواصیل، گراز و پلیکان می باشند. برخی از این جانوران به صورت کامل و برخی دیگر به صورت نیم تنه نگهداری می شوند.

گونه های گیاهی و جانوری پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

پارک زیبای خشکه داران زیستگاه گونه های متنوعی از گیاهان و جانواران می باشد. از گونه های متنوع و دیدنی گیاهان این منطقه می توان به انار، ممرز، توسکا، خرمندی، ازگیل جنگلی، بلوط، سه قلو انجیلی، ملج، لرگ، یاس وحشی و اشاره گرد. در مقابل نیز گونه های مختلفی از جانورانی نظیر گربه وحشی، شغال، گرگ، غره، خوک، غاز، مرغابی، حواصیل خاکستری و… در این پارک جنگلی زندگی می کنند.

پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

اگر قصد سفر به استان مازندران و بازدید از پارک جنگلی خشکه داران که یکی از جاذبه های دیدنی تنکابن شناخته شده است را دارید باید بدانید که بهترین زمان بازدید از این منطقه جنگلی زیبا، فصل بهار تا اوایل پاییز می باشد. فصل بهار به علت بارندگی های بهاری تازه بودن هوا و طبیعت را احساس خواهید کرد. فصل تابستان نیز هوای این منطقه رو به شرجی شدن می گذارد و شاید برخی از گردشگران چندان به هوای شرجی علاقه ای نداشته باشند.

اوایل فصل پاییز نیز پیش از شروع سرما می تواند زمان مناسبی برای جنگل گردی در طبیعت های شمال و بازدید از این جنگل زیبا باشد. همچنین در فصل پاییز رنگین ترین حالت ممکن جنگل را مشاهده می کنید و برگ های درختان روی زمین ریخته که گویی در تکه از بهشت قدم برمی دارید. تصویر این جنگل در فصل پاییز بسیار رویایی و زیبا بوده. فصل زمستان نیز شدت سرما بیشتر شده و از دمای هوا کاسته می شود. اگر با سرمای هوا مشکلی نداشته باشید می توانید در این فصل نیز به این منطقه سفر کنید و از زیبایی های جنگل در فصل زمستان هم استفاده نمایید.

امکانات رفاهی پارک ملی خشکه داران

در پارک ملی خشکه داران سعی شده تمام امکانات رفاهی اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی، رستوران، اقامتگاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه را در اختیار گردشگران و مسافران قرار دهند تا سفر و خاطره خوشی را برای آنان فراهم کنند.

پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

پارک جنگلی خشکه داران تنکابن کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک ملی خشکه داران در کیلومتر 30 محور تنکابن به سمت چالوس و در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد واقع شده است. این پارک در کنار جاده و در فاصله 120 متری ساحل دریا قرار دارد.

آدرس پارک جنگلی خشکه داران: استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

اقامت در تنکابن

تنکابن یکی از شهرهای شمالی است که در تمام طول سال به علت وجود جاذبه های دیدنی و گردشگری، گردشگران و مسافران زیادی آن را انتخاب می کنند و به سمت آن روانه می شوند. برای اقامت در تنکابن گزینه های مختلفی همچون اجاره ویلاهای استخردار، جنگلی، ساحلی، آپارتمان های مبله و سوئیت های مبله وجود دارند که گردشگران باتوجه به سلیقه و بودجه خود می توانند یکی از آن ها را برای اقامت خود انتخاب کنند.

در این میان اگر می خواهید برای اقامتگاه خود هزینه زیادی را صرف نکنید و در مقابل امکانات مناسب و خوبی داشته باشند اجاره سوئیت ارزان در تنکابن به شما پیشنهاد می شود. نکته حائز اهمیت این است که به دلیل درخواست بالا به منظور رزرو اقامتگاه و حجم زیاد مسافر به این منطقه برای اجاره اقامتگاه خود بهتر است چند روز پیش از تاریخ سفرتان، اقدام نمایید.

پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه