کلبه هور کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

کلبه هور کیش، جاذبه های ای متفاوت و دوست داشتنی در غرب جزیره کیش است که برخلاف نامش، هیچ شباهتی به کلبه ندارد و حتی یک بنای دیدنی یا تفریحی هیجان انگیز هم نیست اما در عین حال، از جذاب ترین خاص ترین جاهای دیدنی کیش است که قرار است در ادامه شما را با آن بیشتر آشنا کنیم.

کلبه هور کیش کجاست؟

کلبه هور کیش در غربی ترین نقطه این جزیره قرار دارد. غربی ترین بخش جزیره کیش تقاطع خیابان های جهان و هور، منطقه ای هست که همیشه شلوغ بوده و میبینیم کلی گردشگر در این ساحل نشسته اند و از صدای برخورد موج ها به ساحل، باد دلنشین و ویو ای جذاب لذت می برند. این منطقه کلبه هور کیش نام دارد. کلبه هور کیش جایی است که اگر در روزهای شلوغ و گردشگری جزیره می خواهید از آن بازدید کنید، جاذبه ای خاص و دوست داشتنی خواهد بود و اگر هم در روزهای خلوت جزیره می خواهید از آنجا بازدید کنید، مقصدی ایده آل و بکر برای ساعاتی آرامش بخش و دلنشین محسوب می شود.

کلبه هور

برای اینکه در این جزیره به کلبه هور کیش دسترسی داشته باشید، از آنجایی که تمام گردشگران در قسمت توریستی جزیره اقامت دارند، مبدأ را بخش توریستی جزیره کیش یعنی شرق جزیره در نظر میگیریم. در این بخش اگر با تور سفر نکردید و خودروی شخصی در کیش دارید یا اجاره کردید، از طریق بلوار های خلیج فارس، ساحل و دانش به میدان امیرکبیر برسید. در ضلع شمال غربی میدان امیرکبیر وارد بلوار تهران شوید و در انتهای بلوار به میدان دلیران، در ضلع جنوبی میدان وارد بلوار دلیران و در نهایت، در انتهای بلوار یه میدان صدف خواهید رسید که از بزرگترین و مهم ترین میادین جزیره کیش محسوب می شود. در این میدان شما وارد بزرگراه خلیج فارس خواهید شد. بزرگراه خلیج فارس مسیری است که دور فرودگاه کیش قرار دارد و شما زمانی که به بخش غربی بزرگراه می رسید، خیابان هور را مشاهده خواهید کرد که در انتهایش میدان هور و کلبه هور کیش قرار دارد.

بطور کلی مسیرهای مختلفی برای دسترسی به کلبه هور کیش از تمام نقاط جزیره هست ماند خیابان معروف جهان اما این مسیر، کوتاه ترین و سریع ترین مسیر دسترسی به کلبه هور کیش است بطوریکه از میدان امیرکبیر تا کلبه هور کیش از طریق این مسیر، تنها 15 دقیقه فاصله خواهد بود.

کلبه هور کیش

معرفی کلبه هور کیش

کلبه هور کیش یک ساحل مرجانی است و از ده ها ساحل مرجانی جزیره کیش محسوب می شود. سواحل مرجانی مناطق خیلی خوبی برای غواصی و ماهیگیری هستند و به لطف مرجان ها، آب این مناطق همیشه زلال و دوست داشتنی است. اکثر سواحل مرجانی کیش صخره های مرجانی هستند و تصور از اینکه مانند یک ساحل عادی، شما به راحتی و آرام آرام وارد دریا می شوید اشتباه است. به لطف صخره های مرجانی، اینجا در کلبه هور کیش، همیشه موج های خروشان به صخره های مرجانی برخورد می کنند و اگر به ساحل نزدیک باشید، امکان ندارد خیس نشوید.

به لطف صخره های مرجانی کلبه هور کیش، در این منطقه آبزیان مختلفی زندگی می کنند همانند انواع صدف، لاکپشت، سرخو، سنگسر، هامور و غیره و جای ایده آلی برای ماهیگیران هم به شمار میرود.

کلبه هور

امکانات و تفریحات کلبه هور کیش

کلبه هور کیش صرفاً یک ساحلی جذاب و دیدنی برای گردشگران است و امکانات و تفریحات آنچنانی در اینجا نیست. پیش تر گفتیم که منطقه کلبه هور کیش زیستگاه کلی صدف، لاکپشت و ماهی های مختلف بوده و یکی از تفریحات اینجا، ماهیگیری است اما برای اینکه شما هم تجربه ماهیگیری در کلبه هور کیش را داشته باشید باید زمانی مراجعه کنید که دریا آرام است تا نه تنها ماهی ها به ساحل نزدیک باشند بلکه ماهیگیری هم راحت تر باشد. از طرفی، چون دریا آرام است اینجا سایت غواصی هم دارد و خیلی ها با توجه به سایت های غواصی در اسکله های مختلف کیش که بزرگ هستند و کلی امکانات و تفریحات دارند، غواصی در ساحل کلبه هور کیش را ترجیح می دهند.

هور کیش

منطقه کلبه هور کیش یک نسخه کوچک و بکر از کشتی یونانی کیش هم هست چون در این ساحل و شمال کلبه هور کیش یک لنج به گل نشسته قرار دارد و سال ها در این مکان به حال خود رها شده. کسی اطلاع دقیقی ندارد که این لنج چه مدت است که اینجا قرار دارد اما همین لنج دوست داشتنی، کلبه هور را به جایی همانند کشتی یونانی برای تماشای غروب و طلوع آفتاب تبدیل کرده البته همانند کشتی یونانی کیش، اینجا هم کلی نیمکت دارد تا با خیال راحت در کنار ساحل بنشینید و از ساعاتی دل انگیز لذت ببرید اما مراقب خیس شدن باشید چون زمانی که موج های خروشان به سواحل مرجانی کلبه هور کیش برخورد می کنند، نزدیک به 4 متر ارتفاع دارند.

خود کلبه هور که تفریحات مختلفی دارد و جایی بکر برای لذت بردن از ویو زیبای دریا محسوب می شود اما در بخش جنوبی کلبه هور کیش، یک غاری است که تنها 5 متر طول دارد اما پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این غار زمانی مراجعه کنید که مد کامل رخ داده چون در این زمان این غار بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود البته قرار نیست در این غار پدیده شگفت انگیزی در زمان مد ببینید اما همینکه به لطف پدیده مد، زمانی که وارد غار 5 متری کلبه هور کیش می شوید نصف بدن شما در آب قرار دارد جالب خواهد بود.

هور

جاهای دیدنی اطراف کلبه هور کیش

شاید با خود فکر کنید کلبه هور کیش در غربی ترین بخش جزیره قرار دارد و اطرافش هیچ جای دیدنی دیگری نیست چون اکثر جاهای دیدنی کیش در بخش شرقی و توریستی جزیره قرار دارند. اما کلبه هور در غرب کیش تنها نیست و در اطرافش، کلی جای دیدنی و تفریحات دیگر هم قرار دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

تم پارک سنتر کیش

در جنوب کلبه هور کیش، یک پارک بزرگ و بسیار جذاب هست که برای تمام سنین هم مناسب می باشد با نام تم پارک سنتر. اینجا از هیجان انگیزترین تفریحات کیش محسوب می شود و بطور کلی، سه بخش اصلی دارد با نام های پارک ژوراسیک و پارک مجیک اما بخش سوم همچنان افتتاح نشده. بخش پارک ژوراسیک از اسمش هم مشخص است که می خواهد شما را با طبیعت میلیون ها سال پیش و انواع دایناسور ها و جانوران خاص آن زمان ها آشنا کنید اما همه فقط به عشق مجیک پارک به تم پارک سنتر کیش مراجعه می کنند.

مجیک پارک تم پارک سنتر کیش یک سالنی است که پر از اتاق ها و بخش های مختلف بوده و هر بخش هم به شکلی خاص و متفاوت طراحی شده. اینجا خوراک عکاسی های خاص و دیدنی است مثلاً اتاقی هست که همه چی آن سیاه سفید است یا در اتاقی، کلی آینه با زاویه 90 درجه قرار داده شده و عکسی خارق العاده ایجاد می کند. اتاق های دیگری هم هستند که دکوراسیون آن برعکس قرار دارد یا عکسی روی زمین نصب شده که انگار از یک ارتفاع در حالت افتادن هستید.

تم پارک سنتر کیش

کشتی یونانی کیش

معروف ترین جاذبه دیدنی کیش که به عنوان نماد این جزیره هم شناخته می شود کشتی یونانی است که در جنوب کلبه هور کیش قرار دارد. کشتی یونانی چندین و چند سال پیش در این منطقه به گل نشست و آنقدر درآوردنش از گل هزینه بر بود و وقت زیادی می گرفت که قید آزاد سازی را زدند و برای سالیان دراز نه تنها در همینجا ماند بلکه معروف ترین جاذبه کیش هم شناخته شد. امروزه هم همچنان آزاد کردن کشتی یونانی هزینه زیادی دارد و چون همانجا رها شده، به لطف عوامل طبیعی رطوبت، درحال فروپاشی است. کشتی یونانی کیش غروب آفتابی دارد که در هیچ جا نظیرش نیست و بسیاری از گردشگران زمانی که به جزیره کیش سفر می کنند حتماً به تماشای غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی می پردازند.

کشتی یونانی کیش

رستوران های نزدیک به کلبه هور کیش

بی شک همه میدانیم که کیش و قشم دو جزیره از بهترین مقاصد ایران برای تجربه غذا های لذیذ جنوبی و دریایی هستند. کلاً هم جزیره کیش مملو از رستوران های مختلف بوده و از محبوب ترین و جذاب ترین تفریحات در کیش، رستوران گردی است. در کیش بطور کلی، گردشگران علاقه دارند به رستوران هایی مراجعه کنند که از موسیقی زنده برخوردارند ولی خیلی ها هم می خواهند بجای پرداخت هزینه های گزاف به موسیقی زنده، این مبلغ را صرف کیفیت غذای بالاتر کنند و به رستوران هایی همچون دارچین مراجعه نمایند. با این حال، شاید زمانی که به بازدید از کلبه هور کیش می پردازید بعد از آن بخواهید در همان حوالی به یک رستوران خوب مراجعه کنید و بد نیست در ادامه با بهترین رستوران های اطراف کلبه هور کیش بیشتر آشنا شوید.

رستوران سالود کیش

نزدیک ترین رستوران به کلبه هور کیش رستوران سالود است که برای سالیان مختلف جزء بهترین رستوران های کیش بوده و هست. اگر در غرب کیش رستورانی می خواهید که غذا های فوق العاده ارائه می دهد و تصمیم دارید هزینه ای که به موسیقی زنده می دهید را خرج کیفیت کنید، انتخاب ایده آلی خواهد بود. رستورنا سالود در فاصله چند قدمی تا کلبه هور کیش واقع شده و رستورانی است که کلی غذای ایرانی و محلی و دریایی سرو می کند. رستوران سالود سالن شیک و زیبایی دارد ولی در طبقه بالای رستوران، یک تراس بزرگ است که دارای ویو بسیار زیبا به سمت دریا بوده و غروب آفتاب دل انگیزی دارد.
با این حال، رستوران سالود موسیقی زنده هم دارد و اگر خواستید، می توانید با پرداخت هزینه جداگانه وارد سالنی شوید که موسیقی زنده در آنجا برگزار می شود. لازم به ذکر است سالود یک کافه رستوران محسوب می شود و کنار غذا ها، کلی نوشیدنی و دسر نیز دارد و ساعت ها می توانید از نشستن در این کافه رستوران با غذا ها و نوشیدنی های متنوع و باکیفیتش لذت ببرید.

رستوران سالود کیش

کافه صبحانه آناناس

دومین رستورانی که به کلبه هور کیش نزدیک است کافه صبحانه آناناس نام دارد البته اینجا در واقع کافه رستوران آناناس نام دارد اما چون از معدود رستوران های کیش است که وعده صبحانه نیز ارائه می دهد بیشتر با نام کافه صبحانه آناناس اینجا را میشناسند. می توانید بجای اینکه صبح ها به رستوران هتل مراجعه کنید برای صبحانه، کافه صبحانه آناناس را انتخاب کنید تا اینجا را همیشه برای صبحانه ها انتخاب کنید. کافه صبحانه آناناس همه روزه از ساعت 8:30 صبح آماده پذیرایی از مشتریان است و به گفته خیلی از مشتریان و رستوران گردها، تنها رستوران کیش است که برای صبحانه کلی آیتم در منو دارد و همیشه اگر تجربه اول مراجعه به این رستوران باشد، بسیاری از مشتریان در انتخاب وعده صبحانه نمی توانند بین کلی آیتم آنچه که بیشتر دوست دارند را سفارش دهند.

کافه صبحانه آناناس منظره غروب آفتاب بی نظیری دارد و در طول روز هم ویو زیبایی از ساحل و دریا ارائه می دهد. در اینجا کنار کلی آیتم برای صبحانه، چون یک کافه رستوران محسوب می شود کلی غذای دیگر از غذا های ایرانی و دریایی گرفته تا کلی غذای فرنگی و فست فودی نیز سرو می کند. غذا ها آنقدری باکیفیت و خوشمزه هستند که اینجا را به یکی از شلوغ ترین رستوران های کیش تبدیل کرده. به راستی که طبق گفته مشتریان، چون صبحانه های کافه آناناس خیلی معروف است، جمعه ها  اینجا بسیار شلوغ می شود و شاید نیاز باشد زمان زیادی را در صف منتظر بمانید تا جای خالی پیدا شود و از سوی دیگر هم رستوران امکان رزرو میز را هم ندارد.

کافه رستوران آناناس کیش

رستوران کلبه درویش

رستوران یا سفره خانه سنتی کلبه درویش تنها رستورانی در اطراف کلبه هور کیش است که سنتی بوده و قلیان هم سرو می کند. بیشتر رستوران های کیش بخصوص رستوران های خوب نه تنها امکان استعمال دخانیات را فراهم نمی کنند بلکه قلیان هم ندارد برای همین، همیشه یکی از دغدغه های قلیان باز ها در سفر به کیش پیدا کردن رستورانی است که در کنار غذا های خوب قلیان هم سرو کند و اگر هم محیط رستوران سنتی باشد و از تخت های سنتی هم برخوردار باشد که چه بهتر. با این حال، رستوران کلبه درویش در اطراف کلبه هور کیش و بطور کلی بین صد ها رستوران در کیش از معدود رستوران هایی است که هم این امکانات را دارد.

رستوران کلبه درویش یک رستوران نسبتاً کوچک در غرب جزیره کیش است. اینجا محیطی کاملاً سنتی با کلی تزئینات و دکوراسیون سنتی و پر زرق و برق دارد و تقریباً فضای خالی روی دیوارها در این رستوران کم پیدا می شود. علاوه بر میز و صندلی های چوبی، کلی تخت سنتی هم در رستوران قرار دارد. اینجا برای دو وعده ناهار و شام و به عبارتی، از ساعت 11 ظهر الی 12 شب آماده پذیرایی از مشتریان است و اگر شانستان خوب باشد و روی تخت های به سمت پنجره بنشینید می توانید از ویو دریا هم لذت ببرید. با این حال، در مقابل رستوران هم تعدادی آلاچیق به سمت دریا تعبیه شده و اگر در زمانی می خواهید مراجعه کنید که هوا بسیار مطلوب و دوست داشتنی است، به هیچ عنوان از دستشان ندهید البته که باید منتظر خالی شدن آن ها باشید.

رستوران کلبه درویش کیش

رستوران شاندیز صفدری ساحلی

کسی نیست که بین رستوران های کیش رستوران شاندیز صفدری را نشناسد. رستورانی که به واسطه لوکس بودن، سالنی بسیار بزرگ با ظرفیت بالا و از همه مهم تر، کنسرت ها و موسیقی زنده های هیجان انگیز و با عظمتی که برخی از آن ها توسط هنرمندان معروف و محبوب کشورمان برگزار می شود معروف شده. رستوران شاندیز صفدری مابین کلبه هور کیش و تم پارک سنتر قرار دارد البته به تم پارک سنتر به مراتب نزدیک است.

رستوران شاندیز صفدری در کنار این امکانات و خدماتی که ارائه می دهد، غذا های بسیار خوب و باکیفیتی هم ارائه می دهد البته در ازای آن قیمت های بالایی هم روی وعده های غذایی اعمال کرده ولی با این حال، جزء معروف ترین و بهترین رستوران های کیش است و از شلوغ بودنش می توان به این موضوع پی برد. اینجا با اینکه موسیقی زنده هم دارد و کنسرت های بی نظیری هم برگزار می کند اما در صورتیکه علاقه ای به موسیقی زنده ندارید باز هم شاندیز صفدری انتخاب ایده آلی خواهد بود. اینجا یک سالن بزرگ با بیش از 300 نفر ظرفیت دارد و اکثر میزهایش هم به صورت 4 نفره هستند. به غیر از آن، یک سالن لوکس با دکوراسیون شکیل هم دارد که ظرفیتش به مراتب کمتر است اما اینجا موسیقی زنده ندارد و از آن مهم تر، صدای سالن موسیقی زنده هم به اینجا وارد نمی شود.

همچنین در آخر هم بد نیست بدانید اگر با خانواده یا دوستان که تعداد بالایی هستند به کیش سفر کرده اید و یا می خواهید در یکی از بهترین رستوران های کیش دورهمی، قرار کاری یا دوستانه داشته باشید، شاندیز صفدری ساحلی اتاق وی آی پی هم دارد که خدمات ویژه هم ارائه می دهد و اتاقی دربست و با تمی لوکس و رنگارنگ در اختیارتان قرار می دهد البته برای اینکه از این اتاق وی آی پی استفاده کنید باید از قبل رزرو کنید.

رستوران شاندیز صفدری کیش

رزرو ویلا در کیش

همه گردشگران برای سفر و اقامتی چند روزه در کیش معمولاً هتل ها را انتخاب می کنند که هزینه های بالایی را از مشتریان دریافت می کنند و قوانینی هم دارند که شاید باب میل خیلی ها نباشد. چون کیش یک مقصد نسبتاً لوکس و گران قیمت محسوب می شود و اینجا قرار است کلی هزینه بابت گردش، تفریح، رستوران گردی و گشت و گذار میان مراکز خرید پرداخت کرد، برای همین کاهش هزینه ها از اهمیت بالایی برخوردار است لذا یکی از بهترین راه ها، اجاره روزانه ویلا در کیش است که بنا به دلایل زیادی بهتر از هتل ها خواهد بود.

با اجاره ویلا در کیش، شما دیگر از شلوغی های هتل ها به دور خواهید بود، هزینه ای به مراتب کمتر از هتل ها را برای اقامت در کیش پرداخت خواهید کرد و از طرفی، دستتان هم باز است در هر کجای کیش که خواستید از نزدیکی اسکله تفریحی بزرگ تا اطراف کلبه هور کیش یا حتی منطقه بومی نشین هر ویلایی که خواستید را رزرو کنید. همچنین ویلاهایی هم در کیش هستند که کلی امکانات و سرگرمی دارند مانند استخرهای روباز یا سرپوشیده، فوتبال دستی و بیلیارد و غیره که می توانید از طریق کارشناسان لوکس ویلا با بهترین قیمت ها رزرو کنید.

سوالات متداول

کلبه هور کیش کجاست؟

غربی ترین بخش کیش واقع در غرب میدان هور

تفریحات کلبه هور کیش کدامند؟

عکاسی، تماشای غروب آفتاب، ماهیگیری و غواصی

بهترین زمان بازدید از کلبه هور کیش کدام است؟

غروب و طلوع آفتاب در فصل بهار و پاییز

هزینه بازدید از کلبه هور کیش چقدر است؟

بازدید از کلبه هور رایگان است.


[html_block id=”69947″]

راهنما سایت

آدرس

کیش، جاده جهان، میدان هور.

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه