باغ راه ایرانی کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین مناطق ایران که در استان هرمزگان همانند یک نگین می درخشد و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده جزیره کیش می باشد. این جزیره هب دلیل دارا بودن تفریحات مختلف و هم چنین پاساژ ها و جاذبه های متعدد توانسته در بین افراد مختلفی به شهرت برسد و همه ساله مسافران زیادی برای سفر خود این جزیره را مقصد قرار می دهند. در این مقاله به سراغ معرفی یکی از جاذبه های جزیره به نام باغ راه ایرانی کیش رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

باغ راه ایرانی کیش کجاست و مسیر دسترسی

اگر در سفر به جزیره تصمیم دارید به این جاذبه مراجعه کنید باید ابتدا خود را به میدان سعدی برسانید و سپس تا میدان هرمز ادامه دهید. در این مدت می توانید از زیبایی این باغ 32 هکتاری لذت برده و بهتر است بدانید که اگر بخواهید تمام این باغ را ببینید باید زمانی در حدود یک روز را صرف کنید. مسافت مسیر گفته شده از میدان سعدی تا میدان هرمز تقریبا 4.7 کیلومتر بوده و در حدود 6 دقیقه نیز در راه خواهید بود. بهتر است از لوکیشن زیر استفاده کنید تا بتوانید راحت تر از قبل برای مراجعه به این باغ اقدام نمایید. بدین منظور باید ابتدا لوکیشن و اینترنت همراه دستگاهتان را روشن نموده و بعد بر روی مسیر دسترسی زیر کلیک کنید تا با نقشه به مقصد برسید.

آدرس باغ راه ایرانی کیش: هرمزگان، جزیره کیش، بین میدان سعدی و میدان هرمز

باغ راه ایرانی کیش

درباره باغ راه ایرانی کیش

این جاذبه به عنوان طولانی ترین باغ راه در ایارن بوده و به همین دلیل توانسته عده زیادی را به خود جذب نماید. مجموعه باغ راه گفته شده شامل 8 باغ ایرانی و 9 دروازه و هم چنین آثار تاریخی شهر های متعدد ایران می شود. مساحت این باغ 32 هکتار بوده و هدف از ساخت آن نیز نشان دادن معماری و هنر ایرانی در کنار فرهنگ کشور به کسانی است که از کشور های دیگر به این باغ راه مراجعه می کنند. شما نیز می توانید با مراجعه به این باغ جاذبه های مختلف تاریخی و هنری را تماشا کرده و آثار معروف از هر شهر را تماشا نمایید.

درواقع شما می توانید با مراجعه به این باغ راه که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش به شمار می رود، نماد هر شهری را ببینید. این باغ راه ایرانی شامل قسمت های مختلفی می شود که شما می توانید از هر کدام از آن ها که تمایل داشتید بازدید نمایید اما اگر بخواهید از تمامی آن ها و یا قسمت های مختلف باغ دیدن نمایید می بایست تایمی یک روزه داشته باشید. در ادامه می توانید درباره بخش های مختلف این جذبه بیشتر مطالعه نمایید.

قسمت های مختلف باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی کیش علاوه بر دارا بودن جاذبه های تاریخی که درباره آن ها صحبت کردی دارای جاذبه های مختلف طبیعی نیز می باشد و به همین دلیل جلوه ای که به باغ داده اند بسیار دیدنی شده است. این باغ دارای رودخانه با طول 400 متر بوده و در کنار آن می توانید تعداد 11 آبنما، 8 باغ ایرانی و 9 نقاشی دیواری را که از فرهنگ های مختلف به خصوص از دوران اسلامی برگرفته شده است ببینید.

رودخانه ای که به آن اشاره شد سبب شده تا دمای هوای درون باغ به نسبت مناطق بیرون معتدل تر و ملایم تر باشد و به همین دلیل پیاده روی در این باغ را نباید به هیچ عنوان از دست بدهید. بعد از تماشای موارد گفته شده می توانید برای دیدن 9 دروازه که از شهر های متعدد ایران قرار داده شده و حتما نام آن ها را شنیده اید نیز دیدن نمایید. این دروازه ها شامل موارد زیر می شود:

  • دروازه قرآن شیراز
  • دروازه پل دختر لرستان
  • دروازه سی و سه پل اصفهان
  • دروازه هارونیه مشهد
  • دروازه رق آباد کرمان

دروازه رق آباد کرمان

  • دروازه ارگ علیشاه تبریز
  • دروازه شمیران
  • دروازه سردر باغ ملی تهران
  • دروازه طاق بستان کرمانشاه

دروازه طاق بستان کرمانشاهاین دروازه ها شبیه سازی شده اند و شما می توانید با تماشای آن ها تجربه ای ماندگار داشته باشید. لازم به ذکر است این باغ راه و به خصوص آثار گفته شده از دروازه ها به عنوان ارزشمند ترین آثار در ایران شناخته می شوند و به همین دلیل نباید تماشای آن ها را در سفر به کیش از دست بدهید.

بهترین زمان مراجعه به باغ راه ایرانی

اگر تمایل دارید برای مراجعه به جاذبه های این جزیره اقدام کنید باید زمانی را برای سفر برگزینید که آب و هوا مانع از این بازدید نشود. در واقع با توجه به هدفی که پیش رو دارید باید در فصل مربوط به آن به کیش بروید. اگر تمایل دارید برای خریدی ارزان تر و اقامتی مقرون به صرفه به این جزیره سفر کنید بهتر است ماه های گرم سال ر ا انتخاب کنید. در این ماه ها به دلیل این که تعداد افراد کمتری تمایل به سفر دارند معولا هزینه هتل ها و قیمت اجناس نیز پایین تر می آیند.

اما اگر می خواهید از تفریحات آبی کیش استفاده کرده یا جاذبه های این جزیره را تماشا کنید بهتر است زمستان را برای این منظور در نظر داشته باشید. بنابراین بهترین زمان بازدید از باغ راه ایرانی نیز همین زمستان می باشد که دمای هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. البته در نظر داشته باشید که در اوایل بهار یا اواخر پاییز نیز می توانید برای سفر اقدام کنید.

نماد باغ راه ایرانی جزیره کیش

این جاذبه دارای یک نماد می باشد که توسط فردی به نام مجید پازوکی ساخته شده و در بخش از باغ قرار داده شده که همه می توانند آن را تماشا نمایند. این نماد شامل ارتفاعی 90 سانتی و عرض 35 سانتی متری می باشد و در ساخت آن از برنز استفاده کرده اند. وزن این نماد بالا بوده و دلیلش به تو پر ساخته شدن آن بر می گردد. لازم به ذکر است که به تعداد 9 نماد دیگر نیز در این باغ وجود دارد که در جلوی دروازه های مختلف که پیش تر به آن ها اشاره کردیم قرار داده اند.

اگر برای مشاهده این نماد ها بروید می توانید از توضیحاتی که در زیر آن ها قرار دارد و مربوط به دروازه می باشد اطلاعات لازم را به دست آورید. شما با مراجعه به این قسمت ها که نماد ها در کنار دروازه ها قرار دارند می توانید مجسمه هایی را نیز تماشا نمایید که توجه افراد را به خود جذب می کنند.

نماد باغ راه ایرانی کیش

مدت زمان بازدید از باغ راه ایرانی کیش

پیش تر نیز به این مورد اشاره کرده بودیم ولی به طور کلی بستگی به این دارد که هدف شما بازدید جزئی از باغ راه می باشد یا کلی. اگر بخواهید تنها قسمت هایی از فضای سبز و برخی دروازه ها ر ا ببینید نصف روز زمان نیاز است تا آن ها را تماشا نمایید. اما اگر می خواهید بخش های مختلفی را از این باغ راه ببینید و سری به بخش های دیگر باغ نیز بزنید شما یک زمان یک روزه را نیاز خواهید داشت تا به تمامی قسمت های باغ مراجعه کنید و آن ها را ببینید. تجربه بازدید از بخش های مختلف باغ راه ایرانی کیش می تواند برایتان ماندگار باشد و خاطره ای خوب در ذهنتان هک شود. بهتر است زمانی را برای تماشای باغ راه انتخاب کنید که دمای هوا شما را اذیت نکند.

اجاره ویلا روزانه در جزیره کیش

اگر تصمیم دارید به این جزیره سفر کنید باید ابتدا برای محل اقامتی خود فکری کنید و سپس برای سفر اقدام نمایید. بدین منظور می توانید از ویلا های سایت لوکس ویلا استفاده کنید تا سفر بهتری داشته باشید. ویلا های این منطقه از کشور هم دارای استخر هستند و هم بدون استخر که شما از هر کدام از این موارد که بخواهید می توانید برای اقامت خود استفاده نمایید. برای اجاره ویلا استخردار در جزیره کیش می توانید ابتدا به صفحه اصلی سایت رفته و بعد از پنل اجاره ویلا و سوئیت شهر مورد نظر را انتخاب کنید تا وارد ویلا های آن شهر شوید. در صفحه باز شده برای ثبت ویلایی که مد نظر دارید با مشاورین لوکس ویلا تماس بگیرید.

راهنما سایت

آدرس

هرمزگان، جزیره کیش، بین میدان سعدی و میدان هرمز

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه