کاخ اجابیت کلاردشت

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از جمله مناطق دیدنی شهرهای شمالی، شهر کلاردشت در استان مازندران می باشد که علاوه بر زیبایی های طبیعی که در خود جای داده است، اماکن دیدنی و تاریخی متعددی نیز از جمله کاخ اُجابیت کلاردشت را دارد که بسیاری از افراد، هنگام سفر به کلاردشت از آن دیدن می کنند و با تاریخ بیشتر آشنا می شوند.

کاخ اجابیت در شهر کلاردشت

شهر کلاردشت با زیبایی های فراوانی که دارد یکی از شهرهای توریستی و گردشگری ایران به شمار می آید. این شهر با داشتن مناطق سرسبز و زیبا، درختان سر به فلک کشیده داخل جنگل های بکر و دست نخورده همیشه گردشگران زیادی از نقاط مختلف را به سوی خود فرا می خواند.

همچنین شهر کلاردشت لقب بهت گمشده را از آن خود کرده است. یکی از جاذبه های گردشگری که در کلاردشت وجود دارد، کاخ اجابیت می باشد که قدمت آن به دوره پهلوی باز می گردد و در روستای اجابیت واقع شده است. این کاخ دارای چشم و انداز و منظراه ای بی نظیر بوده که یکی از ویژگی های مهم آن به شمار می آید.

معرفی کاخ اجابیت

قدمت کاخ اجابیت مربوط به سال 1318 و دوره پهلوی می باشد که در دامنه ارتفاعات روستای اجابیت قرار گرفته است. چشم اندازی که این کاخ در آن واقع شده است بی نظیر بوده. کاخ اجابیت در 2 کیلومتری شهر حسن کیف کلاردشت قرار دارد. این مکان یکی از اماکن و آثار تاریخی کلاردشت به شمار می رود. اما متاسفانه در حال حاضر امکان بازدید از این کاخ برای عموم وجود ندارد، زیرا به عنوان موزه ریاست جمهوری از آن استفاده می شود.

اگر به کلاردشت سفر کردید می توانید از بیرون کاخ اجابیت را مشاهده کنید. محوطه این کاخ بسیار سرسبز بوده و پوشیده شده از درختانی نظیر نراد می باشد. متاسفانه عکس های زیادی از داخل این کاخ کلاردشت در دست نمی باشد اما گفته شده است که از لوسترهای فوق العاده زیبای آلمانی، میزهای فرانسوی و تمام وسایل چوبی لهستانی در آن وجود دارند.

کاخ اجابیت کلاردشت

اجابیت در کلاردشت

شهر کلاردشت یکی از شهرهای استان مازندران است که در 48 کیلومتری چالوس قرار دارد. همچنین از کرج 130 کیلومتر و از تهران 160 کیلومتر فاصله دارد. وجود کاخ اجابیت در این شهر نشان از قدمت زیاد کلاردشت بوده و توانسته یکی از اماکن تاریخی مهم را در خود جای دهد.

کاخ اجابیت کجاست

کاخ اجابیت در یکی از روستاهای شهر کلاردشت که روستای اجابیت نام دارد قرار گرفته است و در 2 کیلومتری شهر حسن کیف کلاردشت می باشد.

معماری کاخ اجابیت

همانطور که در بالا ذکر شد قدمت این کاخ به دوره پهلوی باز می گردد و سبک معماری آن برگرفته از معماری های اروپایی بوده که با گچ بری های بسیار زیبا و نقوش متحیر کننده ای مزین شده است. این کاخ در نمای بیرونی دارای دیواره های سفید و شیروانی های رنگ سبز می باشد و باعث به وجود آمدن ترکیب زیبایی شده است. وجود درختان سر به فلک کشیده داخل محوطه، زیبایی منظره کاخ اجابیت را دو چندان کرده است.

در بسیاری از داستان ها نقل شده است که رضا شاه پهلوی برای محل قرار گیری و ساخت این کاخ، تصمیم گرفت 3 لاشه گوشت را در 3 موقعیت مکانی مختلف قرار دهد. هر کدام از قطعه گوشت ها که دیر تر فاسد شد را محلی برای ساخت کاخ اجابیت انتخاب کرد.

راهنما سایت

آدرس

کلاردشت - شهر حسن کیف - روستای اجابیت - کاخ اجابیت

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه