پارک شهر کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری در تمام طول سال به خصوص در فصل های خنک تر می باشد. این جزیره جاذبه های گردشگری و دیدنی متعددی دارد که یکی از آن ها پارک شهر کیش بوده که بسیاری از گردشگران در صورت سفر به جزیره کیش، به این پارک می روند و از امکانات و فضای زیبای آن استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم با این پارک زیبا و امکانات تفریحی آن بیشتر آشنا شویم. همراه لوکس ویلا باشید.

معرفی پارک شهر کیش

پارک شهر کیش در مساحتی به وسعت 10 هکتار احداث شده است که یکی از مشهورترین اماکن دیدنی و طبیعی جزیره کیش به شمار می رود. بهره برداری این پارک زیبا در سال 1393 کلید خورد و توانست جای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و دورهمی های دوستانه و خانوادگی باشد. اغلب نقاط پارک به فضای سبز اختصاص یافته است به گونه ای که درختان و باغچه های بسیار زیبایی در آن کاشته شده اند.

همچنین وجود آلاچیق در این پارک باعث شده گردشگران آن ها را برای استراحت انتخاب کنند. هنگامی که پارک شهر کیش به تازگی افتتاح شده بود، چندان مورد استقبال گردشگران قرار نگرفت. اما پس از چندی که گذشت، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی به آن افزوده شد و حتی دریاچه ای مصنوعی در آن قرار داده شد که توانست مورد استقبال بسیاری از اهالی جزیره و گردشگران دیگر قرار گیرد. همچنین نزدیک بودن برخی از هتل ها به این پارک باعث رونق گرفتن پارک شده است. از دیگر جاذبه های گردشگری کیش که در نزدیکی پارک شهر هستند می توان به اسکله تفریحی کیش اشاره کرد.

این پارک دارای چندین ورودی مختلف می باشد که یکی از این ورودی ها مقابل هتل سورینت مریم کیش قرار گرفته است. همین باعث شده گردشگرانی که در این هتل اقامت دارند بتوانند به راحتی به پارک دسترسی داشته باشند. یکی از ویژگی های خوب پارک مربوط به موقعیت قرارگیری آن می باشد که به اغلب نقاط جزیره دسترسی آسان دارد و در قلب کیش ساخته شده که به سایر دیدنی های کیش نزدیک می باشد.

فضای ورزشی که برای پارک در نظر گرفته شده است شامل چندین زمین که مخصوص والیبال، بسکتبال و فوتبال است و همچنین امکانات ورزشی دیگری همچون میز پینگ پونگ در آن وجود دارد. پیست اسکیت و پیست دوچرخه سواری این پارک طرفداران زیادی دارد. این محیط ها جزو فضاهایی است که در فصل های مختلف حالت مسقف به خود می گیرند. در تاریخ 20 آذر سال گذشته، اقدام به مرمت سازی این پارک نمودند و امکانات خدماتی و رفاهی جدیدی به پارک افزوده شد.

سازمان منطقه آزاد کیش برنامه هایی جهت توسعه بیشتر پارک در کار خود قرار داده است. یکی از برنامه مربوط به احداث یک شهربازی مجهز و مهیج است که در یک فضای 5 هکتاری ساخته خواهد شد.

پارک شهر کیش

امکانات تفریحی و رفاهی پارک شهر کیش

در پارک زیبای شهر کیش امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی قرار داده شده است که می توان به وسایل بازی برای کودکان، دریاچه مصنوعی، قایق سواری و فضای سبز زیبا اشاره کرد. همچنین وجود آلاچیق در پارک باعث شده گردشگران بتوانند در آن به برپایی پیک نیک اقدام نمایند. فضایی حدود یک هکتار را به پارکینگ ماشین اختصاص داده اند که از امکانات رفاهی این مجموعه به شمار می رود.

گردشگرانی که با ماشین خود و یا ماشین های اجاره ای کیش به این پارک می آیند می توانند با خیال راحت ماشین خود را در پارکینگ مجموعه پارک کنند و به تفریح خود بپردازند. از دیگر امکانات رفاهی پارک می توان به رستوران، کافی شاپ، بوفه، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

فضای بازی کودکان

فضایی که برای زمین بازی کودکان در این پارک اختصاص یافته است برخی از قسمت های آن به گونه طراحی شده که در تابستان ها حالت آن مسقف شده و به منظور جلوگیری از اذیت شدن کودکان در برابر آفتاب سوزان تابستان در جزیره در نظر گرفته شده است.

دریاچه مصنوعی پارک شهر کیش

یکی از مهمترین امکانات تفریحی پارک، دریاچه مصنوعی آن می باشد که عنوان نخستین دریاچه مصنوعی پارک را از آن خود کرده است. از امکانات تفریحی این دریاچه مصنوعی وجود 20 الی 30 قایق پدالی اشاره کرد که گردشگران می توانند از آن ها استفاده نمایند. چه در شب و چه در روز بخواهید در این دریاچه قایق سواری کنید، هرکدام حال و هوای خاص خود را دارند. در شب نورپردازی بسیار زیبایی در این دریاچه حاکم است. یکی از خاص ترین امکانات این پارک، دریاچه مصنوعی آن می باشد. حتی می توان کنار دریاچه ایستاد و از آرامش و زیبایی آن لذت برد.

دریاچه مصنوعی پارک شهر کیش

نقشه و طراحی پارک شهر

حدود نیمی از محیط این پارک به فضای سبز اختصاص داده شده که باعث زیبایی این مجموعه تفریحی و گردشگری شده است. از دیگر مواردی که توانسته اند روح و جان تازه ای به فضای پارک ببخشند می توان از آبنما و گل کاری های زیبای آن نام برد. فضای مناسبی در این پارک برای پیاده روی و قدم زدن وجود دارد.

همچنین در برخی از نقاط پارک نمادهایی نصب شده است. اگر دیوارهای پارک شهر را نگاه کنید، نقاشی ‌هایی را مشاهده خواهید کرد که به دست هنرمندان خوش ذوق ایرانی به طرز بسیار زیبا و حیرت آوری طراحی شده اند و فضای پارک را مزین کرده‌اند و نمای خاصی به این پارک بخشیده ‌اند.

بهترین زمان بازدید از پارک شهر

به علت شبانه روزی بودن ساعت کاری پارک شهر کیش، گردشگران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهند به بازدید از این پارک بروند. حتی برخی از نقاط پارک در برخی از زمان ها که آفتاب بسیار سوزان است برای جلوگیری از اذیت شدن گردشگران، حالت آن مسقف می شود و حتی می توانید در ساعات ظهر هم به این پارک مراجعه کنید. اما در کل سفر به جزیره کیش را بهتر است به فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار موکول کنید که دمای جزیره پایین تر می باشد.

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش کجاست و مسیر دسترسی به آن

محل قرارگیری این پارک زیبا و معروف در مرکز شهر جزیره و نزدیک به اغلب جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگر و در بلوار خلیج فارس می باشد.

آدرس پارک شهر کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس

شماره تماس پارک شهر جزیره کیش: 85824445-076

اقامت در کیش

جزیره کیش یکی از جزایر فوق العاده زیبا در ایران می باشد که با سرد شدن هوا گردشگران بسیاری چه داخلی و چه خارجی این جزیره را به عنوان مقصد گردشگری خود قرار می دهند. برخی افراد تصور می کنند که هزینه های اقامت در کیش بسیار گزاف بوده و تنها می توانند از هتل ها استفاده کنند.اما بهتر است بدانید که می توانید با بودجه کمی به سراغ رزرو ویلا در کیش بروید. ویلاها اغلب در بهترین نقاط جزیره ساخته شده اند و دسترسی بسیار خوبی به دیگر نقاط جزیره دارند.

پارک شهر کیش

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه