اسکله تفریحی کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اسکله تفریحی کیش از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در این جزیره می باشد که انواع تفریحات مختلف را در خود جای داده و گردشگرانی که به کیش سفر کرده اند، برای گردش و تفریح به سراغ این اسکله تفریحی و هیجان انگیز می روند. هنگامی که هوا رو به سردی می رود، سفرهای جنوبی رو به آغاز است. یکی از مناطق جنوبی که بسیار پرطرفدار می باشد جزیره کیش است. جزیره کیش دارای جاذبه های دیدنی، گردشگری و تفریحی متعددی است که یکی از مهمترین و جالب توجه ترین آن ها، اسکله تفریحی کیش می باشد. هر زمانی از شبانه روز به این مکان تفریحی بروید، جمعیتی از افراد را در آن مشاهده می کنید و نشان از پرطرفدارترین منطقه کیش می باشد. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید، تا با این جاذبه تفریحی و گردشگری بیشتر آشنا شویم.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر به جزیره کیش سفر کرده اید و می خواهید برای بازدید و استفاده از جاذبه های تفریحی کیش به سمت اسکله تفریحی کیش بروید می بایست از طریق خیابان سنایی خود را به بلوار دریا برسانید. در انتهای بلوار دریا به اسکله بزرگ کیش خواهید رسید و از تمام امکانات آن می توانید بهره مند شوید.

شماره تماس اسکله تفریحی کیش: 44442510-076

آدرس اسکله تفریحی کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش

معرفی اسکله تفریحی کیش

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مناطق گردشگری و تفریحی جزیره کیش، اسکله تفریحی کیش می باشد که اغلب گردشگران و مسافران در طول سفر خود به کیش، برای یک بار هم که شده به این منطقه می روند تا از نزدیک، دریای نیلگون خلیج فارس را ببینند. یکی از بهترین تفریحات جزیره کیش که رایگان هم می باشد تماشای دریای خلیج فارس است. گردشگران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهند به این اسکله بیایند و هر چقدر که بخواهند یک دل سیر به تماشای دریای بی کران بپردازند.

اسکله تفریحی کیش در انتهای بلوار دریا قرار داشته و فاز اول آن در سال 1385 ساخته شد. پس از آن نیز ساخت فاز دوم این اسکله کلید خورد. اسکله بزرگ کیش دارای 437 متر طول و 18 متر عرض می باشد و همچنین مساحت آن به 10 هزار متر مربع می رسد. عرشه این اسکله از جنس چوب بوده و با روش شمع فلزی ساخته شده است. در اطراف این اسکله تفریحی مراکز تفریحی و رفاهی متعددی ساخته است و همچنان تعداد آن ها رو به افزایش است. یکی از جالب توجه ترین نکات در رابطه با اسکله بزرگ کیش این است که تماما به دست متخصصان حاذق و ماهر ایرانی ساخته شده است.

اسکله تفریحی کیش

امکانات تفریحی اسکله تفریحی کیش

اگر در کنار این اسکله به تماشای دریا نشسته باشید، می توانید مرغ های دریایی و و ماهی های زیبای رنگارنگ را مشاهده کنید و از دیدنشان لذت ببرید و غرق در آرامش بشوید. اغلب افراد جزیره کیش را به علت آرامش بی حد و حصر آن انتخاب می کنند و راهی آن می شوند. حتی اگر در ساعات شب نیز به بازدید از اسکله تفریحی کیش بروید، به دلیل نورپردازی خوبی که دارد، بسیار زیبا و دیدنی است.

تفریحات آبی جذاب فوق العاده ای در نزدیکی اسکله بزرگ کیش وجود دارد که عبارتند از: پاراسل، شاتل، بادی مارینا، جت اسکی، غواصی، ماهی گیری، جایروکوپتر،  شنا کردن، بیگ بال و غیره. این اسکله یکی از بهترین و مجهزترین سواحل برای تفریحات آبی است که طی این سال ها با استقبال خوبی از سوی گردشگران قرار گرفته است.

در این مجموعه علاوه بر تفریحات آبی، آلاچیق های چوبی برای استراحت، کافه تریا، انواع رستوران و فست فود، بوفه برای خرید خوراکی، غرفه های هنری برای عکس انداختن، تزیین دست و پای خانم ها توسط افراد بومی با حنا و غیره می باشد. در این اسکله تفریحی می توانید ساعت های زیادی را به تفریح و سرگرمی بپردازید. لازم به ذکر است که انواع غذاها و خوراک های دریایی مانند: میگو، ماهی، خرچنگ، لابستر و … در رستوران های موجود در مجموعه با کیفیت عالی و قیمت های مناسب وجود دارد.

اسکله تفریحی کیش

تفریحات مهیج و آبی اسکله تفریحی کیش

اگر بخواهیم مهیج ترین تفریحات این اسکله را معرفی کنیم، می توانیم به بالن سواری، پاراسل، شاتل سواری، بنانا سواری و فلای برد اشاره کنیم. بهتر است فلای برد را برای کسانی که شاید اطلاعات دقیقی راجع به آن ندارند تعریف کنیم. فلای برد تفریحی است که توسط آن وسیله ای را به جت اسکی متصل می کنند و آب با فشار بسیار زیادی فرد را بالا می برد.

قایق سواری

یکی از ایستگاه های قایق سواری جزیره کیش در این اسکله قرار دارد. در این بخش می توانید از قایق های پارویی، پدالی و کف شیشه ای که برای گردش مسافران در دریای خلیج فارس قرار دارند استفاده کنید. حالا فکرش را بکنید، سوار قایقی بشوید که به جای چوب و فلز، تمام سطح کف آن از شیشه ای مقاوم و شفاف ساخته شده و به شما این امکان را می دهد تمام سطح دریا و ماهی های زیبایی که در دریا در حال شنا هستند را ببینید. قطعا تجربه بسیار جالب و جدید به نظر می رسد. لازم به ذکر است که اسکله تفریحی کیش باجه فروش بلیط برای قایق سواری دارد و علاوه بر آن، صاحبان قایق های تفریحی به سراغتان می آیند و هرکدام مبلغی را برای استفاده از قایق هایشان پیشنهاد می دهند.

قایق کف شیشه ای

دریای خلیج فارس به قدری تمیز و شفاف است که اگر هنگامی قایق سواری نگاهی به آن بیاندازید، می توانید تا بستر دریا را مشاهده کنید. حال اگر سوار بر قایق های کف شیشه ای باشید، می توانید با دل زدن به دریا، از قایق سواری بر روی آب های نیلگون خلیج فارس نهایت لذت را ببرید و حتی می توانید ماهی های رنگارنگ و بسیاری دیگر از جانوران دریایی را در زیر پای خود مشاهده کنید و از هیجان انگیز ترین لحظات خود که بر روی دریای خلیج فارس در حال حرکت هستید، لذت ببرید.

قایق های پدالی

اگر قصد قایق سواری در میان آب های نیلگون خلیج فارس را داشته باشید، انواع گزینه های مختلفی از قایق ها پیش روی شما وجود دارند که می توانید بر حسب سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و به دل دریا بزنید. قایق های پدالی یکی دیگر از انواع قایق هایی هستند که می توانید به صورت 4 نفره سوار آن ها شوید و از حرکت در میان آب های خلیج فارس و هوای مطلوبی که به شما می وزد، نهایت لذت را ببرید.

اسکله تفریحی کیش

جت اسکی

جت اسکی تفریح مورد علاقه افرادی است که به سرعت و هیجان علاقه دارند. شما برای انجام این تفریح سوار بر موتوری می شوید و با سرعت بسیار زیاد در دریا و در محدوده ای که تعیین شده است، حرکت می کنید و باید هواستان باشد که تعادل خود را حفظ کنید و داخل آب پرت نشوید. مدت زمان استفاده از جت اسکی 15 دقیقه می باشد.

فلای بورد

فلای بورد جزء هیجان انگیزترین تفریحات کیش است که می توانید در اسکله تفریحی کیش به سراغ آن بروید و از پرواز بر روی آب های نیلگون خلیج فارس لذت ببرید. اگر به دنبال هیجان هستید و احساس ترس شما را در برابر تفریحات هیجان انگیز باز نمیدارد، می توانید تفریح فلای بورد را انتخاب کنید و حدود 20 دقیقه از زمان خود را صرف هیجان کنید. پیش از آن که این تفریح را آغاز نمایید، جلیقه نجاتی به شما داده می شود که بایستی حتما آن را به تن کنید. همچنین پیش از شروع نیز آموزش های لازم را در مدت زمان 5 دقیقه در اختیارتان قرار داده می شود. از دیگر ویژگی های تفریح فلای بورد می توان به عکاسی حین انجام حرکات نمایشی اشاره نمود؛ بدین صورت که می توانید عکس هایی که از شما گرفته شده را با پرداخت مبلغی جداگانه تهیه کنید.

بالن سواری

بالن سواری تفریحی مخصوص افرادی است که ترس از ارتفاع نداشته و به دنبال تفریحات هیجان انگیزی هستند که به ارتفاعات زیادی از سطح زمین می روند. اگر بالن سواری را انتخاب کنید می توانید در ارتفاعات، میان دریا و آسمان حرکت کنید و از آرامشی که در ارتفاعات وجود دارد، لذت ببرید. پیش از سوار شدن به بالون، آموزش های لازم در اختیار گردشگران قرار می گیرد و با رعایت تمام نکات ایمنی می توانند سفری کوتاه اما هیجان انگیز در میان آسمان و دریای خلیج فارس داشته باشند. جالب است بدانید این بالون ها مجهز به دوربین هایی هستند که تصاویر گردشگران را به صورت عکس و فیلم ضبط می کنند و در صورتی که گردشگران بخواهند، با پرداخت مبلغ جداگانه می توانند تصاویر خود را دریافت کنند.

اسکله تفریحی کیش

اسکوتر دریایی

اگر به تفریحاتی همچون غواصی که در زیر دریا انجام می شوند علاقه مند هستید، می توانید از تفریح دیگری به نام اسکوتر دریایی بهره مند شوید. اسکله تفریحی کیش با داشتن تفریحات متنوع و لذت بخش توانسته این امکان را برای گردشگران فراهم سازد که گردشگران تنها با مراجعه به این اسکله، بتوانند انواع تفریحات را در یک منطقه و در کنار هم پیدا کنند و از تفریحات مورد علاقه خود لذت ببرند. برای استفاده از اسکوتر زیر دریایی بایستی لباس مخصوصی را به تن کنید و داخل محفظه ای بروید. این محفظه به صورت یک زیر دریایی کوچک بوده و می توانید با استفاده از آن در زیر دریا حرکت کنید و از تماشای دنیای زیر آب لذت ببرید.

غواصی

همچنین یکی از مهیج ترین تفریحاتی که در دریای این جزیره می توانید انجام دهید، غواصی می باشد. برای انجام این کار می بایست لباس و تجهیزات مخصوص غواصی را به تن کرده و به دل دیا بزنید و ببینید که در عمق دریای نیلگون و بی کران خایج فارس چه می گذرد. علاوه بر آن می توانید از جت اسکی که در این قسمت وجود دارد تفریحی هیجان انگیز در دریا داشته باشید.

دوچرخه سواری

وجود پیست دوچرخه سواری در کنار اسکله موجب محبوبیت بیشتر این منطقه شده است. یکی از تفریحاتی که برای سلامت بدن هم می تواند مفید باشد همین دوچرخه سواری است. چه خوب است که این ورزش و تفریح را در منطقه ای دنج و آرام بتوان انجام داد. قطعا تجربه بسیار جدید و جذابی می تواند باشد.

تماشای جانوران دریایی

یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی که می توانید به صورت رایگان در این اسکله انجام دهید این است که می توانید در این اسکله به تماشای انواع مختلفی از جانداران دریایی از جمله: ماهی های زیبا و رنگارنگ، دلفین ها، لاک پشت های بزرگ و پرندگان و مرغ های دریایی که در این منطقه یافت می شوند را تماشا کنید و غرق در آرامش شوید.

اسکله تفریحی کیش

ماهیگری

در این اسکله تمام امکاناتی که برای ماهیگیری لازم است برای کسانی که به ماهیگیری علاقه دارند موجود می باشد. اگر شما هم به ماهیگیری علاقمند هستید می توانید سوار قایق هایی که مخصوص ماهیگیری هستند بشوید و به نقاطی عمیق از دریای خلیج فارس بروید و به ماهیگیری بپردازید.

رستوران

اگر به دنبال کافه یا رستوران هستید، بهتر است بدانید در این قسمت از جزیره کافه و رستوران زیاد پیدا نمی شود و برای خوردن غذا یا میان وعده بهتر است از رستوران هایی که در مرکز جزیره و مراکز خرید قرار دارند استفاده کنید.

پلاژ مخصوص آقان و بانوان

از دیگر محبوبیت های اسکله تفریحی کیش می توان از پلاژ مخصوص بانوان که در سمت چپ و پلاژ مخصوص آقایان که در سمت راست قرار دارد اشاره کرد.

ساحل اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در کنار ساحلی بسیار زیبا و تمیز جای گرفته و شن های طلایی رنگ، داغ و نرمی در ساحل وجود دارند که قدم زدن بر روی آن ها و تماشی دریا می تواند بسیار لذت بخش باشد. از لذت بخش ترین تفریحاتی که می توانید در سفر به جزیره کیش در هر ساعتی از شبانه روز به سراغ آن بروید و هیچ گاه از آن خسته نشوید، رفتن به کنار ساحل می باشد. هنگامی که در حال قدم زدن بر روی شن های نرم و داغ ساحل هستید و یا به لب دریا می روید و موج های ریزی را که در لب ساحل و دریا بر روی پاهایتان حس می کنید، بسیار لذت بخش خواهند بود.

ساحل اسکله بزرگ کیش به قدری جذاب است که اگر در هر ساعتی از شبانه روز به سراغ آن بروید، جاذبه های تفریحی و یا زیبایی های آن می توانند شما را به خود جلب نمایند. علاوه بر امکانات تفریحی، انواع امکانات رفاهی همچون کافه و بوفه های خوراکی در اطراف این ساحل وجود دارند که می توانید خوراکی های مورد علاقه خود را از آن ها تهیه کنید.

قیمت تفریحات آبی در اسکله تفریحی

همان طور که می دانید برای انجام تمامی تفریحات آبی موجود در اسکله می بایست مبلغی را پرداخت کنید و با توجه به این که هر کدام از این موارد نیاز به آموزش و زمانی حدودا 45 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد، در دید اول شاید کمی گران است اما نسبت به لذت و هیجانی که تجربه می کنید و شاید در کمتر سواحلی بتوانید از این امکانات بهره ببرید، می بینید که ارزش بیشتر از این ها را دارد.

به طور مثال غواصی 20 تا 30 دقیقه انجام می گیرد ولی آموزش آن 45 دقیقه زمان می برد. برای غواصی فردی مجرب و با سابقه در این زمینه نحوه نگهداری لوله اکسیژن در دهان، علامت های گوناگون با دست ها و انگشتان و علائم مخصوصی که زیر آب برای راهنمایی شما مورد استفاده قرار می گیرد را آموزش می دهند.

اسکله تفریحی کیش

جاهای دیدنی نزدیک اسکله بزرگ کیش

همانطور که می دانیم، این اسکله جذاب در منطقه ای از کیش قرار دارد که بسیاری دیگر از دیدنی های کیش در نزدیکی آن قرار دارند و گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از این اسکله، به بازدید از دیدنی های دیگری که در اطراف اسکله کیش قرار دارند، بروند و لحظات شاد و دلنشینی را برای خود رقم بزنند. خیابان سنایی که در نزدیکی این اسکله قرار دارد و چند مورد از مراکز خرید کیش را در خود جای داده و بسیاری از گردشگران پیش از مراجعه به اسکله و یا پس از آن، به سراغ این مراکز خرید می روند. اگر شما هم به دنبال جاذبه های دیگری هستید تا بتوانید علاوه بر گردش و تفریح در اسکله تفریحی کیش به سراغ آن بروید، می توانید به سراغ جاذبه هایی که در ادامه این بخش به شما معرفی می کنیم، بروید.

بولینگ مریم

در جزیره کیش انواع جاذبه ها و امکانات تفریحی وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند جذابیت های خاص خود را داشته باشند. یکی از جاذبه های تفریحی کیش که در نزدیکی این اسکله قرار دارد و می توانید برای تفریح بیشتری به سراغ آن بروید، بولینگ مریم می باشد. بولینگ مریم از جمله مدرن ترین، مجهزترین و بزرگترین سالن های بولینگ ایران می باشد و علاوه بر بولینگ، انواع بازی های کامپیوتری نیز در آن وجود دارند که از آن ها نیز می توانید استفاده کنید.

شماره تماس بولینگ مریم: 44421121-076

آدرس بولینگ مریم: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار دریا، خیابان دریا

بازار بین المللی ونوس

از بهترین جاذبه های گردشگری در جزیره کیش، گردش و خرید در میان مراکز خرید و بازارها می باشد. بازار بین المللی ونوس از نزدیک ترین مراکز خرید به اسکله تفریحی کیش است که گردشگران می توانند به سراغ آن بروند. اگر بخواهید از این اسکله راهی بازار ونوس شوید، تنها 10 دقیقه پیاده روی خواهید داشت. در این بازار انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، تزئینات منزل و دکوراسیون، شال و روسری، لوازم و لباس ورزشی، شکلات و خوراکی و غیره به فروش می رسند. کافه و رستوران هایی در این مجتمع تجاری وجود دارند که می توانید برای صرف یک میان وعده لذیذ و یا وعده غذایی دلچسب و خوش طعم به سراغ یکی از آن ها بروید.

شماره تماس بازار ونوس: 44463674-076

آدرس بازار بین المللی ونوس: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان سنایی

بازار زیتون

بازار زیتون از دیگر بازارها و مراکز خرید جزیره کیش می باشد که در نزدیکی اسکله کیش قرار گرفته و گردشگران می توانند برای گردش و خرید به سراغ آن بروند. نخستین موردی که در مراجعه به بازار زیتون نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، معماری و طراحی زیبا و منحصر به فرد آن می باشد. در واقع بازار زیتون بهترین مرکز خرید کیش برای خرید اجناس و محصولات برند می باشد. علاوه بر آن ها نیز می توانید انواع شکلات، قهوه و خوراکی های خوشمزه را از مغازه های آن تهیه کنید.همچنین در این بازار کافی شاپ نیز وجود دارد که می توانید پس از گردش و خرید حسابی به سراغ آن بروید و با صرف میان وعده مورد علاقه خود، رفع خستگی نیز داشته باشید.

شماره تماس بازار زیتون کیش: 4430220-076، 4443380-076

آدرس بازار زیتون: استان هرمزگان، جزیره کیش،خیابان فردوسی، میدان امیرکبیر، بلوار ساحل

اسکله تفریحی مناسب برای چه کسانی است؟

تمامی افراد با هر سنی می توانند از تفریحات موجود در این مجموعه بهره ببرند. کودکان می توانند با وسایل بازی با ماسه سرگرم شوند، جوانان و نوجوانان می توانند از تفریحات نام برده استفاده کنند، افراد مسن می توانند در آلاچیق ها و کافه های موجود از منظره زیبای خلیج فارس به همراه یک نوشیدنی خنک لذت ببرند.

اسکله تفریحی کیش

بهترین زمان بازدید از اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش از بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری جزیره کیش محسوب می شود که علاوه بر ساحل و دریای خلیج فارس، انواع امکانات تفریحی و هیجان انگیز در آن وجود دارند که به صورت روزانه هزاران گردشگر به آن مراجعه می کنند. اگر برای استفاده از امکانات تفریحی می خواهید به سراغ این اسکله بروید، بهتر است ساعات روز و پیش از تاریکی هوا را انتخاب نمایید؛ چرا که با تاریک شدن هوا دیگر هیچ کدام از امکانات و جاذبه های تفریحی فعالیت نخواهند داشت. همچنین در ساعات شب نیز می توانید از قدم زدن در کنار ساحل و دریا و روی عرشه اسکله لذت ببرید.

از آنجایی که بر روی این اسکله نیمکت هایی قرار داده شده اند، می توانید با نشستن بر روی آن ها از تماشای دریای نیلگون خلیج فارس لذت ببرید و از هوای مطلوبی که در حال وزش از لذت ببرید. اگر جزء افرادی هستید که به عکاسی علاقه مند هستید و می خواهید برای عکاسی به سراغ این اسکله بروید، می توانید زمان طلوع و یا غروب خورشید را انتخاب نمایید و عکس های بسیار زیبا و خاطره انگیزی را ثبت کنید. اما از آنجایی که جزیره کیش، جزیره ای گرم و شرجی می باشد که تابستان هایی بسیار گرم دارد. در فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار، گردش در جزیره کیش و بازدید از این اسکله می تواند لذتی بی نظیر را برای شما فراهم آورد.

ساعت کاری اسکله تفریحی کیش

ساعت کاری اسکله تفریحی کیش به صورت شبانه روزی بوده و گردشگران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهند به سراغ این اسکله بروند. اما امکانات تفریحی و وزرشی که در این اسکله وجود دارند، تنها در ساعات روز انجام می پذیرند و شب ها تنها می توانید از قدم زدن و نشستن در کنار ساحل لذت ببرید.

اقامت در جزیره کیش

سفر به جزیره کیش معمولا کمی هزینه های آن بالاتر از سایر نقاط ایران است. برای سفر و اقامت در جزیره کیش اولین موردی که به ذهن اغلب مسافران می رسد، اجاره و رزرو هتل می باشد. اما گزینه دیگری برای اقامت در کیش می توان پیشنهاد کرد، بهتر است از اجاره آپارتمان در کیش استفاده کنید. با اجاره این آپارتمان ها می توانید بسیاری از هزینه های مربوط به اقامت را کاهش دهید. همچنین موقعیت مکانی این آپارتمان ها در بهترین نقاط مسکونی جزیره کیش بوده و دسترسی آسان به سایر نقاط جزیره امکان پذیر می باشد.

اسکله تفریحی کیش

سوالات متداول

اسکله تفریحی کیش کجاست؟

اسکله تفریحی کیش در خیابان سنایی و بلوار دریا واقع شده است.

اسکله تفریحی کیش چه امکانات تفریحی دارد؟

در اسکله تفریحی کیش انواع مختلفی از تفریحات آبی و غیرآبی وجود دارند که می توان به جت اسکی، بالن سواری، ماهیگیری، اسکوتر زیردریایی، غواصی، فلای بورد و غیره اشاره نمود.

ساعت کاری اسکله تفریحی کیش به چه صورت است؟

ساعت کاری اسکله تفریحی کیش به صورت شبانه روزی می باشد.

اسکله تفریحی کیش چند متر طول دارد؟

اسکله تفریحی کیش دارای طول 437 متر و عرض 18 متر می باشد.

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه