پارک های آبی کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک های آبی کیش از بهترین جاذبه های تفریحی جزیره کیش هستند که گردشگران زیادی برای تفریح و بیشتر لذت بردن از سفر به سراغ آن ها می روند. در سال های اخیر پارک های آبی متعدد و متنوعی در ایران تاسیس شدند و با استقبال بی نظیری مواجه گردیدند. به دلیل میزان بالای استقبال مردم از پارک های آبی، همواره شاهد افزایش تعداد آن ها هستیم. جزیره کیش که از توریستی ترین مناطق ایران در جنوب کشور به شمار می رود، تفریحات آبی متنوع و بسیار زیادی در آن وجود دارند و از پرطرفدارترین تفریحات کیش به شمار می روند. از زمان های گذشته تا به امروز تفریحات آبی از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی می باشند که افراد زیادی برای تفریح به سراغ آن ها می روند. در این مطلب قصد داریم با پارک های آبی کیش که از بهترین جاذبه های تفریحی کیش محسوب می شوند آشنا شویم؛ پس تا انتهای مطلب همراه لوکس ویلا باشید.

پارک آبی چیست؟

اکنون که قصد داریم با پارک های آبی کیش آشنا شویم، خوب است ابتدا بدانیم که پارک آبی چیست و چه امکانات تفریحی در آن وجود دارند. پارک های آبی از بهترین تفریحات آبی هستند که در سال های اخیر در ایران بر تعداد آن ها افزوده می شوند و مردم از آن ها استقبال بی نظیری کرده اند. پارک های آبی به مکان هایی اطلاق می شود که علاوه بر استخر، انواع وسایل سرگرم کننده و تفریحی در آن ها وجود دارند که افراد می توانند با استفاده از آن ها از بازی های آبی و هیجان انگیز بهره مند شوند. حال ممکن است این پارک های آبی به صورت سرپوشیده و یا روباز باشند.

پارک های آبی مختلفی در کشور ما و در شهرهای مختلف وجود دارند که تمام آن ها به استثنای پارک آبی اوشن کیش همگی سرپوشیده هستند. پارک های آبی روباز را عمدتا در مناطق گرمسیر و استوایی تاسیس می کنند و برای دیگر مناطق از پارک های آبی سرپوشیده می سازند. دو مورد از بهترین پارک های آبی ایران که هر دو به صورت پارک آبی روباز هستند، در جزیره کیش افتتاح شده اند و با نام های اوشن پارک کیش و پارک آبی بادی مارینای کیش شناخته می شوند. در ادامه به معرفی این دو پارک آبی که از پارک های آبی کیش به حساب می آیند می پردازیم.

اوشن پارک کیش

اوشن پارک کیش از بهترین تفریحات آبی کیش و از بهترین پارک های آبی کیش به شمار می رود که جزء پارک های آبی روباز ایران می باشد. این پارک آبی در سال 1395 در مساحتی حدود 5.6 هکتار افتتاح گردیده است. با توجه به این که پارک آبی اوشن پارک آبی روباز می باشد، خوشبختانه بانوان نیز می توانند از امکانات آن بهره مند شوند. طراح و معمار این پارک آبی معماری ایرانی به نام مهندس جعفری نژاد بوده است که در کارنامه کاری خود دیزنی لند را دارد. مهندس جفری نژاد موفق شده که بهترین پارک آبی کیش را در جزیره کیش تاسیس کند. این پارک آبی در منطقه ای واقع شده که پرواز ممنوع بوده و هیچ سازه مرتفعی در آن ساخته نشده است. به همین جهت افراد می توانند با خیالی راحت به تفریح خود بپردازند. انواع مختلفی از امکانات رفاهی و تفریحی هیجان انگیز در پارک آبی اوشن کیش وجود دارند که می توانند برا هر سلیقه، جنسیت و سن و سالی مناسب باشند. این پارک آبی که از بهترین پارک های آبی ایران و بهترین پارک آبی کیش به شمار می رود، دارای 3 راید مختلف به نام های راید آرام، راید تند و راید هولناک می باشند.

پارک های آبی کیش

راید آرام

پارک آبی اوشن به عنوان بهترین پارک آبی کیش محسوب می شود، راید های مختلفی را در خود جای داده است. هر کدام از این رایدها تفریحات متنوعی را شامل می شوند که استفاده از آن ها شما را به آرامش، هیجان و شادی می رسانند. بسیاری از امکانات و تجهیزات این پارک آبی از شرکت White Water West از کشور کانادا وارد شده اند و برخی دیگر نیز از کشور بلژیک که مجهز به استانداردهای روز جهان شده اند وارد شده و در اوشن پارک کیش قرار دارند. سرسره هایی که در پارک اوشن کیش وجود دارند، از هیجان انگیزترین سرسره های پارک های آبی ایران می باشند. امکانات و تجهیزاتی که در راید آرام پارک آبی کیش وجود دارند شامل موارد زیر می شوند:

  • استخر آبان
  • استخر دینگو
  • رودخانه راشین ریور
  • استخر آبتین
  • استخر رابو
  • سرسره برکو
  • مجموعه چالاب

راید تند

راید تند مجموعه آبی اوشن که از بهترین پارک های آبی کیش می باشد انواع مختلفی از سرسره های هیجان انگیز را در خود جای داده که با استفاده از آن ها، به هیجان و لذتی وصف نشدنی دعوت خواهید شد. یکی از هیجان انگیزترین امکانات تفریحی راید تند این پارک آبی، دریاچه سونامی آن می باشد که برای استفاده از آن بایستی بر روی تخته های به خصوصی که برای موج سواری هستند بنشینید یا بایستید و از موج های مصنوعی که در دریاچه سونامی تولید می شوند لذت ببرید و حس موج سواری در دریای بی کران را تجربه کنید. سرسره هایی که در این بخش از پارک وجود دارند اغلب برای بزرگسالان بوده و برخی از آن ها نیز به صورت گروهی می باشند که در این صورت می توانید هیجان و لذت بالایی را تجربه کنید. دیگر بخش های راید تند عبارتند از:

  • آناکوندا
  • موجاب
  • سرسره مارپیچ
  • سرسره گرداب
  • سرسره رالی راید
  • سرسره دینگل
  • دریاچه سونامی

راید هولناک

اکنون به هیجان انگیزترین و شاید وحشتناک ترین بخش پارک آبی اوشن که از بهترین مکان های دیدنی کیش به حساب می آید، خواهیم رسید که راید هولناک نام داشته و هیجان انگیزترین سرسره های پارک اوشن در آن قرار دارند. پارک آبی اوشن که تنها پارک آبی روباز در ایران می باشد، بهترین پارک آبی کیش نیز شناخته می شود. سقوط آزاد که یکی از مهیج ترین تفریحات در پارک های آبی شناخته می شوند، در راید هولناک پارک اوشن قرار دارد که بایستی از ارتفاع 24 متری هیجان و ترس را تجربه کنید.

سانس آقایان و بانوان در این پارک آبی که از پارک های آبی کیش شمرده می شود متفاوت بوده و تنها پارک آبی که در ایران وجود دارد و آقایان و بانوان همزمان اما جدا از هم می توانند از تفریح و شنا برخوردار شوند، سرزمین موج های آبی مشهد می باشد. علاوه بر امکانات تفریحی متنوعی و هیجان انگیزی که در این این مجموعه تفریحی و آبی وجود دارند، امکانات رفاهی متنوع دیگری در پارک اوشن وجود دارند که می توان به کافی شاپ، رستوران، پارک کودک، سالن ماساژ، خرمات عکاسی، فروشگاه لوازم شنا، صنایع دستی و سوغاتی و… اشاره نمود. تمام این امکانات تفریحی و رفاهی در کنار هم جمع شده اند تا یک مکان تفریحی و هیجان انگیز پدید آورند و گردشگران بتوانند روزی سرشار از هیجان و تفریح را برای خود و همراهان خود رقم بزنند.

پارک های آبی کیش

سانس بانوان در اوشن پارک کیش

  • روزهای شنبه و پنجشنبه: از ساعت 15:30 بعد از ظهر تا 20:30 شب
  • چهارشنبه ها: از ساعت 9 صبح تا 16:30 بعد از ظهر و از ساعت 11:30 ظهر تا 16:30 بعد از ظهر
  • روزهای سه شنبه و جمعه: از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر

سانس آقایان در پارک آبی اوشن

  • روزهای شنبه و پنجشنبه: از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر
  • دوشنبه ها: از ساعت 9 صبح تا 16:30 و 11:30 ظهر تا 16:30 بعد از ظهر
  • روزهای سه شنبه و جمعه: از ساعت 15:30 بعد از ظهر تا 20:30 شب

شماره تماس اوشن پارک کیش: 44465985-076

آدرس پارک اوشن کیش: جزیره کیش، جاده جهان

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D26.49741320338337%2C%2053.980368368064156%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک آبی بادی مارینا کیش

از پر طرفدارترین تفریحاتی که در جزیره کیش وجود دارند و افراد زیادی به سراغ آن ها می روند، تفریحات آبی کیش می باشند که روز به روز بر تعداد و تنوع آن ها افزوده می شوند. همچنین پارک های آبی که در بسیاری از شهرهای ایران و جهان وجود دارند، از بهترین تفریحاتی به شمار می روند که طرفداران زیادی دارند. جالب است بدانید این پارک آبی بادی جذاب و هیجان انگیز توسط شرکت مکین دریا که به نمایندگی از شرکت ویبیت می باشد، مبدع این تفریح در ایران بوده است. در جزیره کیش دو مورد از بهترین پارک های آبی ایران وجود دارند که در این بخش می خواهیم به معرفی مختصری از پارک آبی بادی مارینا کیش بپردازیم.

هر کدام از این دو پارک آبی کیش که در جزیره کیش وجود دارند، در نوع خود در ایران تک بوده اند. همانطور که در بخش قبل ذکر شد، اوشن پارک کیش تنها پارک آبی روباز ایران است و در مقابل، پارک آبی بادی مارینای کیش به عنوان تنها پارک آبی شناور بر روی دریا شناخته می شود. هر کدام از این پارک ها آبی دارای جذابیت و امکانات متنوع و منحصر به فردی می باشند که با مراجعه به آن ها می توانید از تفریح در آن ها لذت ببرید. این پارک آبی بادی در نزدیکی ساحل هتل مارینا ساخته شده و از مجموعه ای از وسایل بادی تشکیل شده است.

اما نکته ای که در رابطه با پارک آبی بادی مارینا کیش وجود دارد این است که متاسفانه بانوان اجازه استفاده از این پارک آبی بادی را ندارند و تنها آقایان و دختران زیر 11 سال می توانند از امکانات این پارک آبی بهره مند شوند. تمام امکانات و تجهیزاتی که در پارک آبی بادی مارینا کیش وجود دارند، از بالاترین استانداردهای اروپایی برخوردارند و شما می توانید با خیال راحت و آسوده در این محیط به تفریح بپردازید. این پارک آبی نسبت به دیگر پارک های آبی ایران متمایز بوده و تمام تجهیزات آن بادی و بر روی دریا قرار دارند.

ممکن است تصورتان از پارک آبی محلی با تمام امکانات تفریحی و سرسره های مرتفع و پیچ در پیچ باشد؛ این درست است، اما در پارک آبی بادی مارینا کیش خبری از سرسره های پیچ در پیچ و استخر با اندازه و عمق های متنوع نیست. در این پارک بادی موانعی وجود دارند که شما می توانید با همراه خود به مسابقه و رقابت بپردازید و از موانع عبور کنید. از بهترین ویژگی های پارک آبی بادی مارینا کیش این است که برای هیچکس هیچ خطری نداشته و کودکان و بزرگسالان می توانند در کنار یکدیگر تفریحی جدید را در میان آب های خلیج فارس تجربه کنند. همچنین وجود غریق نجاتان در این پارک سبب گردیده با خیالی راحت به تفریح بپردازند. همچنین پس از ورود به پارک جلیقه نجات هایی را در اختیار شما قرار می دهند تا در صورت افتادن به داخل آب مشکلی برای فردی به وجود نیاید.

پارک های آبی کیش

قیمت بلیط پارک آبی بادی مارینا کیش

برای استفاده از امکانات پارک آبی بادی مارینا کیش می بایست برای هر نفر بلیطی جداگانه و به بهای 40 هزار تومان تهیه نمایید. مدت زمان استفاده از این پارک آبی بادی مارینا که بعد از پارک آبی اوشن، بهترین پارک آبی کیش می باشد، 1 ساعت بوده و در صورتی که بخواهید مدت زمان بیشتری در پارک بمانید و از تفریحات آن استفاده کنید، ملزم هستید بلیط دیگری را تهیه نمایید. قیمت بلیط پارک آبی بادی مارینا کیش نسبت به دیگر پارک های آبی ایران بسیار مناسب می باشد.

ساعت کاری پارک آبی بادی مارینا کیش: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18 عصر
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D26.522738880087918%2C%2054.048971225736786%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

اقامت در کیش

جاذبه های دیدنی و گردشگری جزیره کیش به قدری متنوع و جذاب هستند که برای دیدن بسیاری از آن ها باید به مدت چند روز در جزیره اقامت داشته باشید. یکی از بهترین مناطق جزیره کیش برای اقامت، بخشی ساحلی کیش می باشد که شامل اقامتگاه هایی همچون ویلا ساحلی و سوئیت ساحلی می شوند. این نوع اقامتگاه ها از بهترین اقامتگاه های جزیره کیش محسوب می شوند که دارای چشم انداز بسیار زیبایی به ساحل و دریای خلیج فارس می باشند. اگر می خواهید در منطقه ساحلی کیش اقامت داشته باشید و هزینه زیادی پرداخت نکنید، می توانید به سراغ اجاره سوئیت ساحلی در کیش بروید. در این صورت علاوه بر اقامت در یکی از بهترین مناطق کیش می توانید هزینه کمتری نسبت به اقامت در ویلاهای ساحلی پرداخت نمایید.